צהריים מעולה, ערב לא להיט

  • פותח הנושא FR12
  • פורסם בתאריך

FR12

New member
צהריים מעולה, ערב לא להיט

בדרך כלל אני מהקוראים ולא מהכותבים, אך בשישי האחרון בזכות יומהולדת של בן הזוג יצא לנו להיות בשני מקומות שהרגשתי שכדאי לכתוב עליהם.

צהריים:
את א. הצהריים אכלנו ביוליז לאנץ' בוקס בחיפה. אני טבעונית, בן הזוג טורף הכל, ושנינו יצאנו בהרגשה שהאוכל פשוט מעולה. בכל קנה מידה.
נכנסנו היה ריק, זה לא מרתיע אותנו רק מעציב אותנו עבור הבעלים. על לוח גדול כתוב התפריט והצוות קשוב עם מתן תשובה לכל שאלה.

אכלנו (מזכרון) - אני, קציצות סלק שקדים, מלווה באורז מלא מאודה, ורוטב האלה הירוקה שהיה טעים מאד אך לא הצלחנו לזהות לבד ממה מורכב. הקציצות אפויות אך קריספיות מספיק לתת את התחושה שטוגנו, הרוטב המלווה כאמור נפלא. המנה מכובדת מאד, לא הצלחתי לסיים לגמרי.
הוא, תבשיל קארי קציצות "לא בשר" שעשויות מחצילים בעיקר, אך אם לא היו אומרים לא היינו מרגישים. אין כמעט טעם חצילים, ויש דומיננטיות של שלל תבלינים. לדעתי קצת אובר. הוא מאד נהנה, היה חרפרף במידה ולווה באורז מלא. במשותף לקחנו סלט שורשים עם רוטב בוטנים, פשוט וטעים. הוא שתה בירה, אני מים. המקום נעים, השירות אינטימי כמעט משפחתי, והאוכל מעולה. הוא, הטורף-כל, אמר אחרי שיצאנו שזו אחת הארוחות היותר טעימות ומעניינות שאכל בכלל. אני זה לא חוכמה, לטבעונים אין הרבה אופציות, אבל יוליז לגמרי מחפה על חוסר האופציות. כל מה שצריך הוא אחת טובה. החשבון: 140 ש"ח שווה כל שקל.

ערב:
חברים הזמינו אותנו למגדלנה. כבר הרבה זמן רצינו ללכת ויומההולדת היתה הזדמנות טובה. המסעדה נעימה, הצוות קשוב. המלצר היה ענייני, ידע להמליץ, היה בעל ידע ביין, והיה זריז.
האוכל לעומת זאת היה ברובו אכזבה. גם החברים שגרים בקירבת מקום ופוקדים את מגדלנה לעיתים, אמרו שהפעם משהו במטבח לא עבד. אולי בגלל שזה היה ערב שישי, היה עמוס עם קבוצות גדולות.
לקחנו ראשונות במשותף: לחם ומטבלים, כרובית מטוגנת, עקוב, שלל פטריות, ושנקליש. נרשמה התלהבות ממנת העקוב אני לא אכלתי כי זה היה עם ציר בקר. מבחר הפטריות היה טעים, לפי כולם המנה הראשונה הכי מוצלחת. הכרובית היתה בסדר, לא מלהיבה, והרוטב צ'ילי המתוק מבקבוק העיב עליה. סלסלת הלחמים איכזבה. רק סוג אחד של בצק פיתה בצורת בגאטים קטנים. וגם השנקליש כנראה לא היה מה שהחברים כבר אכלו. לטענתם יבש, כאילו המנה ישבה על הפס די הרבה זמן עד שהוצאה. מזל שהיה בקבוק יין, זה טישטש את יכולות המירמור שלנו.

בעיקריות החברים לקחו מהספשלס טיבון לזוג עם ירקות צלויים, הוא לקח ריזוטו סאן ז'ק, ואני את הקובה ממולא חומוס ועדשים. הנתח יושן כנראה הרבה מעבר ל21 יום והיה ממש רך. הם אפילו לא לעסו. הבעייתיות היתה בחוסר התיבול. לא היה מלח כלל, ולטענתם ממש תפל. הם לא סיימו את המנה למרות שלא היתה ענקית. גם במנת הריזוטו היה חבר תיבול והסן ז'אק לא היו עשויים כהלכה. הקובה שלי היה מטוגן יתר על המידה ונדרש כל לפצח אותו. הטעם בסדר, אבל לא מלהיב.
סיימנו עם קנקן תה צמחים וויתרנו על קינוח.
החשבון 680 ש"ח נראה לנו מוגזם עבור אוכל בינוני.

סליחה על חפירה, מי שהגיע עד הלום מגיע לו קפה ומאפה !
 

pix37

New member
יולי'ס פשוט מעולה - גם לאוכלי כל

היא פשוט מדברת שפה קולינארית שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים והיא עושה את זה טוב
אל תתנו לטבעונות שלה להרתיע אתכם - היא טובה גם לפודיס מן השורה ולא לחינם היא זכתה במאקו לתואר "הטבעונית הטובה בישראל" (לא שהתואר במאקו שווה משהו).

לפעמים כמות הדעות הקדומות של הפודיס פשוט מדהימות אותי - אותם אנשים שיהיו מוכנים לסוע לקצה השני של הארץ (או העולם) על מנת לנסות מנה שהם עדיין לא טעמו - פשוט נרתעים מלנסות מקומות חדשים רק בגלל הכותרת "טבעונות" שהם בחרו לעצמם.

וחבל ...

לגבי מגדלנה - טוב שהזהרת על העכוב - די תכננתי עליו ולא חשבתי שהם יבשלו אותו בציר בקר. (למה צריך ???)
 

FR12

New member
למדתי לשאול לגבי כל מנה

אפילו לגבי סלט ירוק. לעולם אין לדעת. אין לי מושג למה בושל בציר עגל, אבל התרעתי את המלצר בתחילת הארוחה שאני טבעונית ומבקשת ממנו לעדכן אותי בכל מנה שיש מצב שיש בה משהו לא טבעוני. בכלל את הציון הכי טוב במסעדה מקבל המלצר. יודע בדיוק מה יש בכל מנה, יודע לתאר מרקמים, טעמים ובעל ידע רחב ביין.

לגבי יוליז אנחנו לגמרי מסכימים.
 

FR12

New member
תודה


 
למעלה