אז מה אכלתם בסוף השבוע?

mereng

New member
סופ"ש קולינרי של מנוחה והנאה בת"א

התחלנו בארוחת בוקר בדא דא ודא - לדעתי הצנועה זה מקום נפלא, מסעיר ומרגש לא פחות מאשר הבראסרי בזמנו !
קודם כל התלהבתי מהאופציה לקנות וללכת. המאפים שלהם בשישי בבוקר היו מהממם - החל מהסטיקי באן (מאפה שמרים קינמון אוורירי), וכלה בקוניאמאן (שלמיטב זכרוני מפריז צריך לקרוא לו קונייאט כיוון שמדובר במאפה אישי זעיר ולא מאפה גדול), שהיה קרמלי ופריך וחמאתי בדיוק כמו זה שאני חולמת עליו מאז פריז.
הוא אכל 2 וופל בלגי עם גאודה מותכת, ביצים עלומות, רוטב הולנדיז ובייקון - נהנה מאוד. אני אכלתי את המנה המילנזית - פולנטה ועליה ביצים עלומות, פטריות ותרד. המנה שלי היתה פחות מלהיבה- הפולנטה היתה גרגירית מידי, הביצים כבר לא נוזליות ולדעתי חסר רוטב כלשהו למנה. ביקשתי לקבל הולנדייז בקערית, הוא הגיע כשכבר סיימנו לאכול ובכל מקרה כשטעמתי אותו הוא לא היה מבריק, אבל יש לי תחושה שנפלתי על מנה לא הכי מוצלחת כי מסביב כולם נהנו מאוד.
&nbsp
בפעם הבאה אתמקד במאפים (עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות, מאפה פרג'יפאן, מקלות גבינה מבצק עלים
). הקפה שלהם מאוד מאוד טעים.
&nbsp
שבעים מאוד ומרוצים יצאנו להסתובב קצת בשוק לוינסקי- הרגיש מאוד תיירותי ולא עורר חשק לקנות כלום. קניתי לעצמי ליטר של משחת וניל בחבשוש (צמוד לגרובשטיין) במחיר מצויין של 189 ש"ח (של נילסן), וזהו בערך. חזרנו דרך נחלת בנימין וקנינו שייק תותים ואננס בשנקין, שהיה מרווה ומהנה.
&nbsp
הגענו למלון (הוטל דה רוטשילד)- הזמנו מקומות לארוחת הערב וצנחנו למיטה למנוחת צהריים.
בערב יצאנו לאכול ארוחת ערב בבינדלה. החלטנו לחלוק 2 מנות ראשונות, עיקרית לכל אחד ואולי קינוח. לראשונות לקחנו קציצות כרישה וגבינה (פולפטה, כך הן נקראות) שהיו טעימות אך קטנטנות, ומנת אנטיפסטי שכללה גזע של כרובית ברוטב קיסר (למה לא פרחי כרובית ??? לאכול את הגזע בלבד מרגיש מאוד משונה, קצת אוכל של עניים כזה), גרגירי חומוס מתובלים בכוסברה, פלחי סלק טעימים מאוד, שומר ברוטב תפוזים שלא היה לנו טעים ופטריות ברוטב משונה. היה סביר, לא מלהיב ולא חושבת שהייתי ממליצה על המנה.
לעיקריות הוא לקח פסטה ביתית עם שוק אווז והיה ממש מאושר מהבחירה - המנה נראית מצויין וכנראה גם טעימה מאוד מאוד - מומלץ ! אני לקחתי אניולוטי במלית תרד וריקוטה ברוטב חמאה ומרווה- מנה טעימה מאוד אבל כמו שהמלצר הזהיר היא מגיעה בגודל בינוני ולא הייתי מתנגדת לאכול עוד ממנה.
בקינוחים לא היה משהו שהלהיב אותנו, ומה שרצינו הכיל ג'לטין אז החלטנו על קב"א ויצאנו לצעידה קלה. בסנטה קטרינה היה מפוצץ לגמרי, אז המשכנו לשוטט ומצאנו את עצמנו שוב בדא דא ודא- שותים שתיה חמה ומתנחמים בשני קינוחים מהויטרינה- קינוח מגנום וטארטלט של שוקולד וקרמל מלוח שהיה הטוב מבין השניים.
&nbsp
למחרת בבוקר התאכזבנו לגלות שארוחת הבוקר של המלון היא בקפה לנדוור. היה בסדר גמור אבל קיוויתי למשהו קצת שונה.
בצהריים אכלנו במסעדת וונג - הוא לקח מנת נודלס שהיתה לו מתוקה מידי, אני העדפתי כמה מנות קלות וקטנות - דאמפלינס עם ירקות היו מאוד מוצלחים (2 יח' עם פטריות + 2 יח' עם ברוקולי ), ווג'י באן היה מוצלח מאוד ומפתיע - לחמניה רכה, חמה ודביקה שעוטפת ירקות טריים עם איולי שנתן עסיסיות - אהבתי מאוד ! הספרינג רולס היו פחות מוצלחים.
&nbsp
זהו, תם ונשלם.... היה מעולה רוב הזמן
 
בירה בדובים, פיצה בשבתאי, מייק פלייס והמון תקליטים

יום שישי בבוקר לפני סוף שבוע מלא באירועים- התחלתי בקניון ערים, שוק האיכרים התפוגג לו ובמקום זה קניתי ערימות עלים מחלקאי מצופית ולחם חרדל מוצלח ולחם מקמח מלא וכוסמין ביחד עם 2 מאפים עמוסי בפמראזן בדוכן של לחם ליאור, מאפייה חדשה מכפר סבא עם תוצרת טובה.
קפיצה קטנה למבשלת הדובים באבן יהודה, פיילוט של מכירת בירה היישר מהמבשלה, בירות טובות וקרות ואווירה נעימה, בקרוב גם סיורים במבשלה למי שמתענין ואנחנו כבר רעבים.
12:00 שבתאי באבן יהודה, מזמינים פיצה גדולה עם ברוקולי, שום קלוי ותרד- מגיעה פיצה גדולה מאוד ודקה, הרוטב טוב ונוסטלגי, הגבינה משובחת, הברוקולי פריך ומלא טעם, התרד קצת יבש, השום בכמות גדולה וכיפי. הבעייה היחידה שהמחיר יצא סביב 100 ש"ח לפיצה משפחתית גדולה, היא אומנם מספיקה לזוג רעב+ שאריות, התוספות תרמו למחיר אבל משהו נראה לי מופרז.
בצהרים הופעה בזאפה , 20 שנה לפצעים ונשיקות של מוניקה סקס, יופי של הופעת צהרים לא מחייבת אבל אני מעדיף מעדוני הופעות מעושנים וצפופים ולא את הסטאריליות של הזאפה
אחרי ההופעה מייקס פלייס היה המקום היחיד שנשאר פתוח, המקום הכי אמריקאי שיש לארץ להציא, שעות שמחות עד שמונה בערב, פיינט של גורדון ב-22 ש"ח, קוקטילים 1+1, הוזמן מנה של ציפס בגבינה וסלופי ג'ו.
הקוקטילים הגיעו מהר-צ'רלי שכלל וודקה, ליקר אפרסק, ליקר קוקוס ושאר ירקות הגיע בכוס גבוהה והיה מתקתק אבל עם כמות אלכוהול יפה ומורגשת, ברי סאוור כלל סטולי פטל, סאוור ופירות יער והיה מתקתק ויפה למראה.
המנות הגיעו מהר- צלחת ציפס פריך וטוב שהוקרם עם הרבה גבינה היה מושחת כמו שהוא נשמע, סלופי ג'ו היה למעשה המבורגר שפורר ועורבב עם קצת רוטב ברביקיו והוגד בגבטה יפה, הוא היה טעים אבל לא מושחת גמו שסלופי ג'ו צריך להיות, בסופו של דבק שילמו 135 ש"ח - מחיר לא רע בכלל ושעה שמחה שכיף לנצל.
בשבת הגיע הכיף הגדול- יום התקליט, מסע שהתחיל באוזן השלישית עם הוצאות חדשות על וניל של מלכת האמבטיה כולל החתמה של תיקי דיין וישראל גוריון, מסע שהמשיך בפורט סעיד לרכישה של תקליט חדש לחבורה ישראלית מוכשרת בשם garden city movment והסתיים אי שם בדרום תל אביב בחנות תקליטים קטנה עם שלל גדול של תקליטים שחורים משחור וחור גדול בכיס
 
איך אני אוהבת את מייקס פלייס....

מזכיר לי את התקופה שגרתי בארהב ואת "דניס"...
הציפס המוקרם, המוצרלה ציז סטיקס....
&nbsp
בן זוגי הוא סוג של סנוב קולינארי (וגם קצת בכללי חח) ולא מוכן להתקרב לשם...
&nbsp
כנראה בגלל שאני לא אוכלת בשר, 135 ש"ח להמבורגר נשמעים לי ממש יקר...גם המחיר של הפיצה.....
 
מייקס פליס פשוט וטעים, 135 עלתה כל הארוחה

האוכל שם חביב מאוד, לא חידוש קולינרי אבל עשוי טוב.
המחיר היה 135 שח לבירה, 2 קוקטילים (1+1) ציפס מוקרם וסלופי ג'ו, מחיר סביר בהחלט
הפיצה בהחלט הייתה יקרה יותר ממה שהייתי רוצה לשלם
 

Maldini Girl

New member
גם לנו היה סופש קולינרי בתל אביב

בחמישי בערב הלכנו ל״וטרינה״ באבן גבירול. אזהרה: אל תבואו רעבים מידי.
עמדנו 15 דקות בתור ואז המתנו עוד 25 דקות בשביל ה-המבורגר וה-צ׳יפס.
המבורגר מעולה (עם בצל מקורמל, גבינת גאודה ורוקפור) וצ׳יפס מעניין אבל לא נפלתי. 60 שקל וכ40 דקות לכל התענוג.


בשישי בערב הלכנו לאוזריה. תפריט שנע בין מנות קטנות לבינוניות ומחירים שבין זולים לבינוניים. דגמנו מבחר יפה:
שורשים צלויים עם גבינת טולום ויוגורט- מהמם.
ארטישוק בגריל עם קרם תירס- מעלף.
טרטר שייטל- נחמד
סופלאקי פרגית- מדהים.
פסטה שחורה עם קונפי עגבניות שרי וסרדינים- טעים אבל לא מהמם.
שקדי עגל מטוגנים עם קרם כרובית- טעים וזהו.
קינוחים- גלידת פיסטוק וגלידת יוגורט עם דבש שהיו בסדר וזהו.
שירות מעולה ואווירה כייפית. וכל התענוג פלוס כוס בירה בערך 330 ש״ח.

בשבת בצהריים הלכנו לעסקית הצהריים של רפאל.
מקבלים תמורת 145 ש״ח לסועד 11סלטים (שנעו בין מדהימים לבסדר) ומנה עיקרית לכל סועד.
אני- כבד עגל עם בצל ופירה- מופלא.
הוא- פסטה עם ראש דג ורוטב עגבניות- מצוין.
קינחנו במילפיי שהיה לא פחות ממושלם. + כוס יין לבן 378 שקלים לארוחה מצוינת, משביעה ונהדרת.

יחד עם מזג אוויר מושלם שאיפשר ביקור בשוק הנמל (וקנייה של פסטות, תפו״א ראטה וכמובן באגט אצל שרי הרינג) היה סופש נפלאאאא
 

גסטרו

New member
מענין היכן היא קונה בגטים בשבת והתור שם אתמול היה ארוך ארוך

 

מיכאל ג

New member
באני צ'ו- - דוכן חדש בשוק הכרמל

הדובן הטוגדר בפרסומים ברשת כאוכל דרום אפריקאי אבל מי שמחפש שם בילטונג יתבדה. בעצם מדובר בקארי.
מה הקשר של קארי לדרום אפריקה? ובכן היו הרבה הודים שהגיעו בתקופת השלטון הבריטי לאפריקה והביאו איתם את הקארי שקיבל גרסאות מקומיות שם.
הקארי של באני צ'ו די דומה לקארי הודי סטנדרטי, אבל הוא מוגש בתוך לתוך לחמנייה שרוקנה מהבצק שלה ועל זה יוצקים יוגורט.
זה יוצא טעים וחביב ביותר, מנת אוכל רחוב כיפית. בדוכן יש קארי בקר, עוף, צמחוני וטבעוני. ניתן גם להגיש עם אורז במקום בלחמניה, וכל המנות מגיעות עם סלט גזר קטן. וזה פחות או יותר זה.
המחיר קצת פחות "רחוב" - 34 ש"ח למנה.
 

lady D 123

New member
אוווו כמה חיפשתי את הדוכן הדרום אפריקאי הזה

באתי לפי המלצה חיפשתי וחיפשתי עד שכבר מצאתי השעה היתה17:15 וכבר סגור
חבל כי אלו השעות שאני יכולה אחרי עבודה
 

מיכאל ג

New member
הצועניה

מסעדה בלקנית ביפו (קרוב לשוק הפשפשים)
הייתי בצהרים עם שלוש ידידות.
דבר ראשון חייבים להעיר על העיצוב - המקום לא נראה טוב. יש קו דק בין "עיצוב אקלקטי היפסטרי" ל"חורבה מוזנחת" והצועניה נוטה לעבר האחרון. מרגישים שזה היה לא מזמן בית מלאכה קטן.

לגבי האוכל. יש מספר מנות ראשונות שניתן להזמין ביחידים או בקומבינציה - חמש מנות (בגודל קטן יותר אמנם) המוגשות לשולחן ביחד. בחרנו בחמש מנות ביחד, הן לא היו כאלו קטנות בסוף. מה שכן, כולן היו ממרחים. מה שתואר כגבינות (והייתי בטוח שיהיה קוביות של גבינות צאן קשות) למשל התברר כממרח גבינה חריף. יחד איתו היו איקרה, חצילים, משהו מתפו"א (דמוי פירה), ציזיקי וכו'. אז אם אתם מזמינים תזמינו עם זה לחם (מה שעשינו). סה"כ הכל היה בסדר אבל לא מלהיב.
הזמנו עוד שתי מנות ראשונות לשולחן. מנת כרובית מטוגנת בבלילה פריכה שהגיעה עם מין מטבל גבינה והיתה אחלה, ובוריק עם ביצה עלומה, מנה שאני אישית ממש אהבתי (ואולי היינו צריכים להזמין ארבע).
למנות העיקריות הזמנו פאידיקייה (צלעות כבש), גירוס דגים, מוסקה ומטיטה (קבב רומני). הקבב היה עסיסי ונחמד, לגבי הצלעות אני לא בטוח כי לא טעמתי, הגירוס דגים לא היה מלהיב (בגדול דגים, בצל מטוגן עגבניות שרי וכוסברה על פיתה בתיבול די מינימלי). המוסקה היתה המנה המוצלחת מכולן - זכתה לתשבוחות מקיר לקיר. בתור מי שמימיו לא טעם מוסקה בגלל שנאה עזה לחצילים, עדיין אהבתי, אולי כי תפקיד החציל בעניין היה די מינימלי.
קינוח לא אכלנו. יצא 128 ש"ח לאדם לא כולל שתיה.
 

lady D 123

New member
אתמול היתי פעם שניה בצועניה והתאכזבתי

בפעם הראשונה דווקא לקחתי מנת גירוס הדגים: שווארמת דגים על צזיקי , עגבניות שרי ובצל והיה דווקא מוצלח . הפעם באתי בהמלצה וחשק על המוסקה והיא אכן נראתה קסומה אבל ניכר היה בה קינמון דבר שהרס לי את כל המנה .
לראשונה הזמנו ארנצ'יני כדורי אורז ממולאים בגבינות, המנה הכי טעימה בארוחה זו .
לקחנו פילה בורי למנה עיקרית והיה מאכזב , טעמו היה מר ובלתי אכיל ביקשתי להחליף .
מנה זו הוחלפה בנתח קצבים בבישול ארוך , לא היה לי כזה טעים. אכלתי כי היתי רעבה אבל לא התתלהבתי בכלל. המלצר שאל נו הצלחנו עם המנה זו שהוחלפה ? אמרתי שכן בנימוס כי כבר החלפנו מנה אחת. אוקי אז הבנו . כבר לא נעים לא להציק עםד מנה של צלחה מבחינתינו .
השירות היה אחלה האוכל היה פחות
אולי זה מקום שמצטיין בראשונות עם אלוכוהול אוירה וזה כי בעיקריות היה פחות מוצלח מבחינתי





 
למעלה