"ינעל באבור ליג'בעם"

yoss rivlin

New member
"ינעל באבור ליג'בעם"

מכירים את הרגע הזה, הלא נעים, שמסעדה שאהבת שוברת לך את הלב? היום זה קרה לי ולחברי יוסי אשד, המכונה יוסי א'. כולה רצינו לנגב חומוס. ואולי קצת לנשנש סלטים, ולהמשיך את השיחה הטובה שהייתה לנו ברכב, בנסיעה לצפון. מזג האוויר היה רך ורומנטי, מצב הרוח היה מעולה. הבחור, א', לקח על הבוקר פודיום במירוץ ראש העין, אני סתם הייתי הכרוז ׁ(עסקונה), אבל גם הלך מעולה, ואחר כך המשכנו צפונה לכמה עניינים, שיחה טובה, וכאמור ניגוב חומוס ונשנוש כמה סלטים זה מה שרצינו, כבר אמרתי? אז נחתנו ב'אל באבור' באום אל פאחם. סוג של אשליה לאהבה ישנה נושנה. כשהיא הייתה די ריקה, ברור שעוד לא קלטנו. כשהמלצר המשועמם תחת לא ניגש אלינו, גם עוד לא קלטנו, ומשניגש אבל לא הביא מים, גם עוד לא קלטנו, ומשביקשנו סלטים הוא הפגין 'גזענות חומוס', ואמר שאם לא נזמין מנה עיקרית אז אין חומוס בסלטים, וגם המחיר שלהם יהיה יקר פי שלושה, גם עוד לא קלטנו. רק משהוגשו הסלטים (משעממים כפרצופו של המלצר) והחומוס, בטעמו של מארז חומוס אחלה של שטראוס, ושלא היה למלצר אפילו סחוג להביא לשולחן, והמים הוטחו על השולחן בפרצוף מחמיץ כמו כמה מן הסלטים, רק אז התחלנו לקלוט. כשהגיע החשבון נפל האסימון סופית. המסעדה הזו - סוג של אהבה ישנה נושנה ואשלייתית- תפסה תחת וכך היא נראת ועוד יותר חמור זה טעמה. נשבר הלב. בי בי "אל באבור, יותר אותנו לא תראי.ברור?
 

David Meitar

New member
עוד ראיה לצדקת התאוריה של דני כהנמן (פרס נובל)

לבי נחמץ לקרוא, למרות שנהנתי מהכתיבה הקולחת. אני, שהולך שבי אחרי פרצי נוסטלגיה - בדיוק כפי שהפרופסור מתאר, חייב לעבור להחלטות אלגוריתמיות. כמו במסחר בבורסה. לפני שיהיה מאוחר.
וכמובן, תודה על הפוסט.
 

Omnivore

New member
חבל על חוויה שכזו.

אבל חוץ מהפרצוף של המלצר וחומוס מקופסה, מה לא היה בסדר?
מה אכלתם? כמה שלמתם?
 

yoss rivlin

New member
הי אומני

מה שכתבתי זה מה יש. פשוטו כלשונו. אין פה איזה תלונה מאז'ורית, או משבר עמוק, אלא אכזבה קטנה על מסעדה שאיבדה את דיוקה ואני כתבתי את מה שהרגשתי. ליתר דיוק בתוך רבע שעה מהרגע שעזבנו את המקום החוויה נשכחה. מאחר ואני אוהב קצת לכתוב אז התפייטתי עליה..
תודה לכל המגיבים.
 

yoss rivlin

New member
ןלשאלת המחיר

שילמנו כ- 170 שקלים על מקבץ סלטים - אף אחד מהם לא הוציא קריאת התפעלות, כמה מהם אותתו לחכי, עזוב, לא טרי - ושתייה קרה, בקבוק לכל סועד.
 

dfl

New member
יש דרכים לייעל את תנועת האסימון

למשל, לקרוא מה כותבים ברשת על המסעדה הזו כבר שנים.
 
נשמע כמו חוויה ממש לא נעימה...

לא הייתה אפשרות להחליף מלצר?
&nbsp
אני גם מכירה את ההרגשה של אכזבה ממסעדה אהובה...
קרה לי בשנה שעברה.
לשמחתי, היום ממש לא חסר תחליפים.....
&nbsp
בכל מקרה, מקווה שהחוויות הבאות שלך יהיו נעימות הרבה יותר.
שבת שלום
 
נשמע כמו חוויה לא נעימה

אבל אני חייבת להעיר - אל באבור היא לא מסעדה מזרחית ולא חומוסייה, ככזו, לא נהוג להגיע אליה רק לסלטים או חומוס, בטח בלי לבדוק מראש שהדבר מקובל על המקום.
כל זה כמובן לא מצדיק את היחס של המלצר אבל כן היה ראוי מצידכם לברר קודם האם אין בעיה מצד המסעדה לארח אתכם באופן הזה.
 
שאלה טובה באמת

גם אני תופס את אלבאבור כמסעדה שהיא לא חומוסיה ולא שיפודיה.
&nbsp
אבל למשל לי, כצמחוני, זה פחות או יותר מה שיש לאכול שם.
פעם אחרונה שהייתי שם היתה לפני כמה שנים טובות, והייתי עם אנשים שכן הזמינו בשר, אבל זכורה לי הבעת פנים עקומה.
 
זו כבר בעיה אחרת

ואם הם לא מציעים אופציה צמחונית למנה עיקרית זו בעיה, במיוחד כשמדובר בארוחה שכוללת מנות בשריות.
&nbsp
ושוב, אין תירוץ לשירות.
 

החתולית

New member
על הדיווח

וחבל שזו היתה החוויה שלכם.
&nbsp
כמו שכתבו לפני, אל באבור היא מסעדה ולא חומוסיה. לכן הציפיה של המקום היא שהסועדים יזמינו מנות עיקריות, ולכן הם גובים מחיר די גבוה ממי שמזמינים רק סלטים, ולמיטב זכרוני הדבר מצויין בתפריט.
יחד עם זאת, אין זה תירוץ לשירות שאתה מתאר.
&nbsp
&nbsp
 

yoss rivlin

New member
באמת אמרתי לחברי

לכשיצאנו משם, שאם הם היו רוצים לתת שירות אמיתי, היה צריך המלצר להיות דוגרי, אם היה למשל אומר - 'אם מה שאתם רוצים זה רק לנגב חומוס וקצת סלטים ליד, ('כי יום שישי ויש לפניכם עוד ארוחת ערב דשנה בעוד שעות אחדות') נשמח להגיש לכם, אבל עדיף באחת המסעדות ליד כי אצלנו לא יהיה לכם משתלם' - היה קונה את אהדתנו לעד. הדרך שלהם להגיד את זה זה זה לייקר את הסלטים פי שלושה (45 במקום 15 לאחד) + לשלוף את החומוס החוצה אז אתה חייב לשלם על חומוס בנפרד..ואז אתה יוצא מבואס..(אבל פורט את בעסך בתפוז ו\או בספר הפנים) ושיעשו הם את החשבון מה עדיף להם..
 

pix37

New member
אבל זה מאפיין אותם מתחילת הדרך

מלצרים רעים אנטיפטיים שונאי אדם שהדבר היחיד שמעניין אותם זה שיווק אגרסיבי, בלי להתייחס לאורחים שלהם ועם אפס נכונות לארח.
 

yoss rivlin

New member
החתולית..

ההפרדה המילולית בין מסעדה וחומוסייה' היא שלך, או שאכן יש הפרדה רשמית שמישהו הכריז עליה? - ואם כן אז מכול מלמדיי - וקודם כל ממלמדותיי - השכלתי..: (ומעתה אשאל תמיד לפני כניסתי: זו מסעדה או חומוסייה?)
 

pix37

New member
בעל המקום אמר פעמים רבות כי אל באבור אינה חומ

או מסעדה מזרחית וכי הוא אינו מעוניין בלקוחות "חומוס,צ'יפס סלט".

זה עדיין לא מצדיק את התנהגותם הלא נעימה של המלצרים שהוא מעסיק
 

החתולית

New member
ההפרדה היא בהתאם למה שנמכר במקום

בחומוסיות מוכרים בדרך כלל חומוס, ואולי גם סלט ירקות ופלאפל, ולא מגוון של מנות כפי שנהוג במסעדה.
&nbsp
אם ההבחנה הזאת בין שני הסוגים של בתי אוכל, אינה מספיקה, אולי כדאי באמת לשאול בכניסה.
&nbsp
 

Gרר

New member
חבל שסימני האזהרה התעוררו מאוחר מדי

קריאת דיווחים מזה תקופה ארוכה על המקום אולי יכלו לחסוך לך את הלימוד תוך כדי התבאסות


לגבי ההבחנה בין מסעדה לבין שיפודיה, קח את זה לא כביקורת נגדך אלא באמת כניסיון שלנו לתת לך את הכלים שיעזרו לך למנוע את הנפילה בפעם הבאה. לגופו של עניין - אין קטלוג רשמי של סיווגי מסעדות, ולכן כמו שכל מלון בארץ יכול להדביק לעצמו דירוג - כל מסעדה יכולה להגדיר לעצמה איזה סיווג שהיא רוצה. זה כמו שהיום כל מסעדה שניה קוראת לעצמה "מסעדת שף" כי זה נשמע טוב. אבל תכלס... זה לא שיש איזה תעודה רשמית של משרד התעשיה והמסחר שנותן לך את הגושפנקא להיות מסעדה, שיפודיה, מזללה, מסעדת שף או כל סיווג אחר.

ובכל זאת התקבעה איזו הבחנה בין מסעדה, שיפודיה, או חומוסיה. בחומוסיה העיקר זה לנגב חומוס, ובהרבה מהם אפשר גם להזמין סלטים לצד החומוס. בשיפודיה העיקר זה שיפודים, וגם שם בדרך כלל מי שמזמין שיפודים מקבל סלטים במחיר נמוך (פעם זה אפילו היה בחינם, אבל פעם היה פעם). מקום כמו אל באבור אמור להיות מסעדה שבה העיקר הן מנות בשר מהמטבח הערבי (אפילו הקבב שם לא מוגש כשיפוד מהגריל אלא בתוך מחבת עם רוטב, שלא נדבר על מנות הכבש המיוחדות). מישהו שם החליט בנוסף גם "לרדת אל העם" ולהוסיף לצד המנות האלה גם מנות שיפודיה טיפוסיות פלוס סלטים שאמורים להיות יותר מושקעים מאלה שמוגשים בשיפודיות ובחומוסיות (אבל אני מסכים איתך שהם משעממים רצח).

חבל, כי זה בסופו של דבר פוגע במסעדה וטוב היו עושים אם היו באמת מתמקדים במה שהם אמורים להיות טובים, אבל כנראה שהלכו שם על מה שמביא את הכסף. את הכסף שלי, אחרי ביקור אחד, הם כבר לא יראו. כנראה שגם לא את שלך מעתה והלאה


לא נורא פעם הבאה תעבור פה בפורום לפני הנסיעה נשתדל לעזור לך, אבל בראש ובראשונה תצטרך בכל זאת לספר לנו מה אתה מחפש.. מסעדה שיפודיה או חומוסיה. יש הבדל, גם אם הוא לא מופיע במילון אבן שושן למונחי אוכל.
 
למעלה