עזורה תל אביב

עזורה תל אביב

הסניף התל אביבי של המוסד הירושלמי נפתח במיקום חלומי, על חצי האי בפינת הרכבת ומקווה ישראל, בחלל גבוה ומלא חלונות.

התיישבנו על הבאר, כאשר מצידו הפנימי שורת סירים על פתיליות. קיבלנו הדרכה מאחד העובדים על תכולת כל סיר כמו גם המלצות על מה לא לוותר.

נדגמו:
חומוס: רבות שמעתי על החומוס של עזורה ואני מודה שהתאכזבתי, חומוס סדנדרטי חסר טעמים מסעירים שיש טובים ממנו בתל אביב ובכלל.

סופריטו: קוביות של בשר בבישול ארוך עם תפוחי אדמה. מנה שנראית ונשמעת פשוטה אבל מפתיעה בטעמיה, הבשר נהדר, מתפורר בנגיעת מזלג ותפוחי האדמה רכים ומענגים. אלכימיה.

זנב שור ופלפלים: חתיכות זנב על העצם, פלפלים, בבישול ארוך ברוטב אדום חמצמץ. בשר הזנב שומני ועסיסי, הפלפלים אלוהיים, הרוטב נהדר, אליפות.

קובה דלעת: הילדה שאיתנו חיפשה את הקובה חמוסטה שזכרה מירושלים, אך נאמר לנו שאין. לאחר מכן התגנב לאוזנינו שבעל הבית טוען שבתל אביב אין קישואים קטנים וטובים כמו בירושלים ולכן הוא לא מכין. הילדה היתה מרוצה מהתחליף אך אני חשבתי שהקובה הוא לא יותר מסביר, הרוטב טוב אך הכותפאות היו דחוסות מדי ולא הכילו הרבה בשר.

תפוחי אדמה וארטישוק ממולאים בבשר: מנה שדומה יותר בצורתה למפרום מאשר לממולאים, רק עם רוטב חמצמץ עם הרבה עשבי תיבול במקום רוטב אדום. הבשר הטחון הפעם היה עתיר טעמים והרוטב נהדר, מנה מעולה.

כשביקשנו חשבון התפלאנו לגלות שמנת זנב השור עולה 100 ש"ח. בהתחשב בכך ששאר המנות עולות 30-40 ש"ח ושלא קיבלנו תפריט אני חושב שהיה מן הראוי ליידע אותנו מראש על המחיר החריג. למרות זאת, וכולל שתי כוסות בירה קטנות, החשבון הסתכם ב280 ש"ח סבירים ביותר לשלושה אנשים מעולפים מרוב אוכל.

הצטערתי לשמוע שהמקום נפתח רק לצהריים ונסגר כאשר האוכל נגמר, מכיוון שאינני עובד באיזור אוכל להגיע רק בימי שישי. בקיצור, רוצו לפני שנגמר.
 

simi424

New member
מסקנה

תמיד לבקש תפריט. במיוחד במנות מוכרות פחות כמו זנב שור.. :)
 
כנראה שאת צודקת

למרות שמנה שבה זנב לא אמורה להדליק שום נורות אזהרה, זנב מאוד מוכר לי וכמו שנכתב פה למטה הוא אינו נתח יקר. עד עכשיו אינה ברורה לי הסיבה לתמחור ההזוי.
 

Omnivore

New member
תודה על הדיווח. אבל זנב שור ב-100 ש"ח?

זה לא מתקבל על הדעת, קילו של זנב לא עולה יותר מ-50 ש"ח.
 
זו לא חתימתו. זו פרסומת שתפוז משתיל. כנס לכל הודעותיו

ותראה בחלקן הינן בלי חתימה ובחלקן עם פרסומות אחרות.
 
לא. כשפתחנו את הודעתך הראשונה בסופה הייתה פרסומת

גדולה וכחולה לקצבייה של אסאדו....בפתיחה נוספת, כבר הייתה פרסומת אחרת ועכשיו אצלי לפחות, כבר אין. לזה הוא התכוון לדעתי כי כתבת על מחיר המנה...
 

החתולית

New member
על הדיווח

אכלתי בעזורה כילדה, כנערה וכאישה בוגרת. הטעמים השתנו עם הזמן, והמחירים הרקיעו שחקים.
&nbsp
100 ש"ח למנה של זנב שור ופלפלים? לא רק שמן הראוי ליידע, חובה ליידע את הלקוח במחיר כזה של מנה.
 
סופריטו - האלכימיה של תפה"א פשוטה. טיגון קל לפני הבישול

ואז בישול איטי על אש נמוכה [פתיליה או פלטה חשמלית].
 
הבנתי ולכן ניסיתי להבהיר שזה לא רק המרכיבים

אלא דרך ההכנה. אם היו סתם מכניסים בשר ותפ"א, המנה לא הייתה יוצאת כה טעימה.
 
למעלה