וולנטינ'ס, ובכלל לא התכוונתי. אז 2 דיווחים :

dani666

New member
וולנטינ'ס, ובכלל לא התכוונתי. אז 2 דיווחים :

מאיפה לי לדעת שה 14 לחודש זה יום וולנטיין ? מי זה בכלל וולנטיין, למה יהודי טוב(?) כמוני בכלל צריך לחגוג לכבודו של קדוש נוצרי ולמה בכלל לחגוג את האהבה יום אחד ולא כל השנה ?

והכי הכי - מי קבע שאם אתה לא מבזבז כסף - אינך אוהב ?

אבל יצא שבלי כוונה, ובלי שאהיה ער לזה, ראיתי מבצע ב"חבר" למלון מצפה הימים, ולאשתי (מורה) זה הסתדר טוב בסוף השבוע הזה, וטוב לדעת שהמדינה ושאר העולם חוגגים את אהבתנו גם בלי שנתכוון.

אז, בבקשה :
 

dani666

New member
מלון מצפה הימים :

נכון שזה פורום "ביקורת מסעדות" ומה למלון כאן, אבל במצפה הימים יש את מסעדת המלון החלבית/צמחונית - שפתיים יישק ! - ולפחות צריך להזכיר אותה.
&nbsp
קצת קשה לכתוב עליה ביקורת, כי אין תפריט, אתה טועם המון מהרבה מנות קטנות (או גדולות, תלוי בך) ולא "ראשונה, עיקרית, אחרונה" אז קשה לזכור כל דבר, אבל אפשר בקיצור לכתוב "תענוג". מבחר הסלטים, הגבינות (לא לשכוח לקנות ולקחת הביתה), ירקות טריים, תבשילים נפלאים, כבישה ביתית (סלמון, הרינג ואחיהם) והדגים ... אם כי כנראה צוק העתים משפיע קצת גם כאן - בבקור הקודם היה כל יום פילה דג ודג ים שלם בעוד שהפעם הוגש רק פילה (אחד סלמון תמיד ואחד משתנה). בכל מקרה - מעולים.
&nbsp
ואז אתה מתעורר בבוקר ומגלה איך *באמת* צריכה להראות (ולהיטעם) רוחת בוקר ישראלית.
&nbsp
יש למסעדה הצמחונית/חלבית הזו חסרון גדול - אינה פתוחה לצבור הרחב אלא רק לאורחי המלון. אבל בפני עצמה היא סיבה טובה להיות אורח המלון.
 

dani666

New member
מסעדת מגדלנה

ואם כבר היינו בסביבה, אז ברור היה (לי. אשתי לא הבינה מי יכול לאכול אחרי ארוחת הבוקר במצפה הימים) שנקפוץ בדרך הביתה למגדלנה.

קודם כל, וכדי לחסוך לאורחים הבאים למגדלנה : הכניסה מאחור, לא מלפנים. ב"כיכר השעון" תמשיכו ישר לאחורי המרכז המסחרי ושם תמצאו חנייה ואת הכניסה. ובמלים אחרות - אם אתם רואים את דבח, אתם בצד הלא נכון.

המסעדה עצמה נמצאת על גג המבנה (יש מעלית והמסעדה נגישה לכל) שכולו שלה. כל השולחנות בחדר אחד גדול שצידו האחד מעט מוגבה. סה'כ היא יכולה לאכלס 366 (או שמא 336 ?) סועדים - לפי השלט בכניסה. בזכות השטח הגדול המסעדה יכולה להכיל את כולם בצורה מרווחת, נוחה (כבר מזמן לא נתקלתי במסעדה מרווחת כמוה) והאוקסטיקה בסדר גמור. לא השכן שלידך ולא מוסיקת הרקע השקטה דיה ימנעו ממך שיחה רגועה עם אהובתך (וולנטיין דיי כזכור!).

אבל בסופו של דבר באנו לאכול :
לראשונות -
מג'דרה של פעם "תבשיל עשים עם בורגול ובמיה מוקפצת מעל". אין לי מושג איך אכלו מג'דרה פעם. אני מכיר את זו של אורז עם עדשים. אבל אם פעם הם אכלו את זו של מגדלנה - כדאי לחזור לעבר. המג'דרה כללה גם כמה אפונים במג'דרה שגילו לאשתי את האמת - חומרי הגלם טריים ! (וכמקלפת אפונה בילדותה, היא יודעת). כל קשר בינה לבין מה שמקבלים במעדות ה"מזרחיות" מקרי בהחלט. 38 ש'ח.
שישברק "כיסוני בצק ממולאים בשר טלה וצנוברים מבושלים ביוגורט עיזים". וגם כמה צנוברים לקישוט. למה כבר אפשר לצפות מקרפל'ך לבנוניים ? הטעם החמצמץ של היוגורט השתלב נפלא עם הבשר המתובל, הבצק היה עדין, והבשר עצמו - הרגשת כל גרגר עדין. מעדן ! 48 ש'ח.

שתי המנות הוגשו במרכז השולחן לחלוקה וכמובן לא שכחו צלחת אכילה לכל סועד.

לעיקריות :
תבשיל צוואר טלה "ממולא פריקי מעושנת, צנוברים על אנטיפסטי שום". בישול ארוך, בשר נימוח, פריקי מקסים שום טעים להפליא וכמה פיסטוקים. מעדן. 125 ש'ח.
שרימפס ים תיכוני "עגבניות מיובשות, שום, לימון ויין". כמות מכובדת של שרימפסים אדמדמים (מקולפים) גדולים ופריכים. לא שאנחנו מומחים בנושא אבל פריכות שכזו אני מאמין תגיע רק מטריים וזה מתאים לתפיסה שהתבטאה בטריות שאר המרכיבים. טעים מאוד ואחרי שאשתי סיימה את השרימפס האחרון, אספתי את כל פתיתי השום והעגבניות בתוספת הרוטב. עד גרגר השום האחרון. אהבנו. (ערפדים, כדאי שיתרחקו ממני הערב). 115 ש'ח.

אחרונה :
חלאווית אלגיבן "עם דבש פיסטוקים וקדאייף". סולת עדינה עם גבינה, 2 פרחי אמנון ותמר זעירים, וכאמור דבש, פיסטוקים ומעט שערות קדאייף לקישוט. המלצר גילה אוזננו בזמן שהמנות האחרונות יכולות התאים לשניים. אני מסכים איתו - המנה הזו תשביע אחד אבל תספיק גם לשניים. המנה היתה עדינה במתיקותה, נימוחה בפה, וכמו שאר הארוחה - תענוג.

סה'כ - 450 ש'ח לפני טיפ (וכולל 2 כוסות יין לבן ואספרסו אחד).

עוד כמה הערות :
דברתי על האוכל, והוא היה טעים מאוד (מקווה שהצלחתי להעיבר את זה ...). אבל זה לא רק הטעם. זו גם הדרך בה האוכל מוגש. ובמגדלנה יודעים לערוך את המנה על הצלחת. גם בתחום הזה לא היתה אכזבה.
כמויות - המנות סבירות בגודלן. מי שמחפש להתפקע - זה לא המקום. יוצאים שבעים במידה.
VFM - שאלת השאלות. לדעתי בהחלט וזה מאחד שלא נוהג לפקוד מסעדות במחירים שכאלו (למעשה, פקדתי רק עוד את מול ים בזמנו). מבחינתי, היא שוות ערך (ושונת סגנון כמובן) למול ים. טבח יצירתי, חומרים מעולים, שרות טוב ומחיר סביר לכל זה - מה עוד אפשר לבקש ?
שווה ליסוע אליה במיוחד - כן.

והרבה הנאה לכולנו.
 

החתולית

New member
על הדיווחים

אהבה אפשר לחגוג תמיד, ואם יש מי שיכול להרוויח מזה כסף, זו סיבה כפולה לחגיגה בעולם המערבי.
&nbsp
מגדלנה מסקרנת אותי יותר ויותר, דווקא משום שאני מכירה היטב את הבישול הערבי. טוב לקרוא התייחסות כמו שלך לעניין ה- VFM.
 

salo22

New member
דיווחים מעולים ! תודה רבה

נחמד מאוד לשמוע שמגדלנה עושים עבודה טובה, מקווה לבקר שם בקרוב. בכלל מעניין עם אנשי משחקי השף, חמודי במגדלנה ועומר פותח אוטוטו בצומת קריית אתא, מקווה שיצא כבר לפועל.
 
למעלה