גיחה לבריסל לשישי-שבת

Gargeran

New member
גיחה לבריסל לשישי-שבת

אני והחברה החלטנו לעשות ניסוי כדי לראות האם אפשר להנות מחופשה בחו"ל גם מבלי לקחת חופש מהעבודה (כלומר - שישי ושבת בלבד). המסקנה: לא רק שאפשר - זו חוויה שחובה לעשות ושבטוח נשחזר (במיוחד כשהמחיר יכול להיות נמוך יותר מסופ"ש בצימר בצפון).

מצאנו כרטיסי טיסה לבריסל ביום שישי ב-1 לפנות בוקר כשהטיסה חזור היא בשעה 7 בערב של יום שבת (ונחיתה לקראת 1 לפנות בוקר בנתב"ג). הכרטיסים עלו 220$ לאדם. מצאנו מלון במיקום מעולה של 200 מטר מתחנת הרכבת של מרכז בריסל. Hotel Carrefour de l'Europe Brussels
גם החדר שהיה לנו, היה ב-100 דולר ללילה (והיה לנו רק לילה אחד בזכות השעות של הטיסה).
כלומר 270$ לאדם --> 540$ לזוג שהם קצת יותר מ-2000 שקלים.

טיילנו ברחביי בריסל והאמת שגילינו מרכז נחמד עם שוק אוכל אורגני ומסעדות טובות רק לקראת סוף הטיול (זו הבעיה עם טיולים קצרצרים, כנראה).
ביום הראשון הסתובבנו בין השוקולטריים השונים. בפייר מרקוליני קנינו שקית עם כמה פרלינים (קטנים, אבל טעימים מאוד, במיוחד אהבתי את הפרלין עם ההל), אקלייר קרמל מלוח (עם קצת טעם לוואי פלסטיקי לטעמי) ושוקו בלגי חם מושלם!
קנינו גם 2 מקרונים בלאודר'ה, סתם מתוך חזירות כזו של "אנחנו כבר כאן, אז יאללה".

משם המשכנו ל-Delirium Cafe, אחד משני מוקדי עליה לרגל לחובבי בירות. יש להם מלאי לא הגיוני של בירות בבר שפרוס על פני שלוש קומות. מקום שממש רציתי להגיע אליו כבר שנים ואני שמח שעשיתי, כי עכשיו הצלחתי להשלים את אוסף ה-Leffe שלי (אחרי שבדילריום נקנתה גרסאת האביב של לף שהיא מעולה! ובשאר חנויות בריסל נקנו לף רויאל, לף כריסמס, לף רובי, לף ריטואל ולף נקטר שהיא בטעם דבש וגם הייתה ממש טובה). אז בדילריום קפה התמלאנו מבירה ומנשנושים מעפנים (אין להם מטבח, גם מספר נקניקים מאוד שמנים, צ'יפס משקית תפוצ'יפס שכזו וקערת קוביות גאודה)

ארוחת ערב אכלנו במקום שנקרא Nuetnigenough, זו מסעדה קטנה של אוכל בלגי שמשלבת הרבה בירה בתפריט שלה (גם בתפריט בירה עשיר, וגם באופן הכנת המנות). הוזמנו:
>קרוקטים שרימפס - שני כדורים גדולים מטוגנים בציפוי פירורי לחם קריספי, עם מילוי שרימפס במרקם מוס ועם כמה חתיכות קצת גסות יותר בפנים. מנה שעלתה משהו כמו 13 יורו - מוגזם לחלוטים.
> סקאמפי "בנוסח השטן", שרימפס ברוטב עגבניות מעט פיקנטי, שהיה יכול להיות בסיס טוב לשקשוקה, אבל על השרימפס הקטנטנים (שגם בושלו יותר מידיי) הם לא תרמו רבות.
עיקריות:
>אוכף ארנבת ברוטב בירה בלגית מסוג Gueuze (שזה לבירה, בערך כמו קאווה ליין) שלא הורגש כל כך. הגיעה כמות נכבדה של בשר ארנבת שהיה דיי יבש והגיע לצידופירה של תפוחי אדמה, כרישה וברוקולי (בניגוד למה שאמר המלצר: תפוחי אדמה וגזר).
>כדורי בשר עגל ברוטב בירה בהירה. הרוטב הכיל כנראה גם חרדל ועוד תבלינים והיה לו טעם מעט אגרסיבי על הלשון במגע ראשון. מסוג המנות שצריך לתת להן שתי ביסים לפני שאפשר להנות מהן. הצ'יפס שהגיע עם המנה היה מצויין. כדורי הבשר האלו הם סוג של מנת דגל מההמלצות ב-yelp ובכלל, אבל לא היה בהן שום דבר מיוחד.
קינוח לא הזמנו כי היינו מפוציים וביחד עם 2 בירות (7 יורו ביחד) ובקבוק מים גדול (6 יורו! ...) יצא 66 יורו לארוחה מאוד ממלאת, אבל גם מאוד בינונית.

בשבת בצהריים, אחרי (ולפני) עוד רכישה של המון שוקולדים ובירות, הגענו באיחור לאיזור שחבל שלא גילינו קודם, שנמצא ב-Place sainte catherine והיו בו שני דוכנים של ירקות ופירות אורגניים ולידו היו הרבה חנויות גורמה, טאפאס בר בעמידה עם המון מנות ים טריות של חומרי גלם שנראו מעולה (אבל לא היה מקום כבר לעמוד ליד הבר). בסוף נכנסנו דווקא למקום של המבורגרים (Ellis gourmet burgers) והאמת היא שאני לא מצטער על זה לרגע.
אני לקחתי המבורגר מבשר טלה, שהגיע עם כוסברה וממרח קוואקומולי והיה מאוד טעים. החברה לקחה המבורגר רגיל, בלי ירקות, עם גבינה ובייקון שהיה טוב במיוחד, מהסוג הזה שיש לו מרקם מעולה, הוא עסיסי ומלא טעם. התוספות היו גם כן מאוד מוצלחות טבעות בצל מושלמות בבלילת בירה וצ'יפס טוב מאוד גם כן. 33 יורו עלתה הארוחה הזו עם בירה וזירו.

כמובן שגם היו קניות וטיול באחד הפארקים של בריסל... וקנינו גם גבינה עם כמהין, שמן זית כמהין לבנות, מורל מיובשות והמון בירות ושוקולד שחזרו איתנו הביתה.
פעם הבאה צריך לחפש יעד עם יותר המלצות טובות ממקור ראשון או לחפש את איזור הגורמה כבר בבוקר הראשון.
 

Gargeran

New member
זהע לא היה בדיוקל לילה לבן

הטיסה נמשכה 5 שעות ויצאה ב-1 לפנות בוקר, כך שלא היה קשה להרדם בטיסה למרות שאני מאלו שקשה להם להרדם במטוס.
המזל היחידי שהיה לנו הוא שבמלון הסכימו לתת לנו חדר כבר ב-6 בבוקר בלי חיוב נוסף (פחות טוב מהחדרים הרגילים של המלון והחדר שהזמנו, אבל מהרגע שהוצעה לנו האפשרות הזו, העדפנו לקחתל חדר, לנמנם עוד שעה וחצי ולצאת בכוחות מחודשים).

מעניין אם הטיול היה נראה אחרת אם לא היינו עושים את הנמנום בוקר הזה :)
נבדוק בגיחה הבאה.
 

Gargeran

New member
שוקולדים ומתוקים אחרים











 

Gargeran

New member
Ellis Gourmet Burger ואיזור הגורמה

"איזור הגורמה" נמצא בבריסל באותו איזור של Ellis Gourmet Burgers
אגב, הלחמניות אולי נראות חיוורות, אבל הן ממש היו טעימות. שילוב של קמח תירס וקמח רגיל. באותו איזור היה גם טאפאס בר של פירות ים שנראה ממש שווה







 

החתולית

New member
ספונטניות נהדרת, כל הכבוד

חלק מהתמונות ראיתי כבר, וריירתי לי בקור הישראלי. חושבת שלכם היה חם יותר מאשר לנו.
&nbsp
מודה שזה לא משהו שחשבתי עליו, כי לי קשה אחרי לילות לבנים.
 
למעלה