חאן מנולי- הסעודה הכי גרועה של השנה

חאן מנולי- הסעודה הכי גרועה של השנה

הביקורת המלאה מפורסמת גם אצלי בבלוג
אני לא ממש אוהב לכתוב ביקורות שליליות, אני יוכל להיות מאוד ביקורתי, לחשוב תמיד איך אפשר לעשות דברים יותר טוב, אבל כמעט תמיד אני מצליח להבין מה השתבש, למה התכוון המשורר או במקרה שלנו הטבח, אני מבין את העלויות של הקמת מסעדה ואת הקשיים בניהולה אבל יש דבר אחד שאני דורש מכל מסעדה- שתעמוד מאחורי המילה שלה, שתלך עם האמונה שלה.
הפעם נפלתי קשות, זאת כנראה הייתה הארוחה הכי גרועה שאכלתי בשנים האחרונות, לא זכור לי מתי כל כך התעצבנתי ממקום, כמה פעמים חשבתי איזו טעות זה היה לשבת שם, לצערי אין לי אפילו דבר אחד טוב להגיד על המקום.
יום שישי מאוד קר בשוק הפשפשים, רוב החנויות והדוכנים סגורים, רק מעט מטורפים נעים בין הגשמים, בחנויות טוענים שאין דובר עברית שעבר בהם במהלך היום- רק תיירים שבשבילם הגשם והקור הם לא ענין מרגש, החלטנו ללכת ולנסות את חאן מנולי שנפתחה לפני מספר חודשים בקצה השוק.
המקום צפוף ורועש נורא, מוסיקה אוריינטלית שמנסה להיות מגניבה בווליום גבוהה שהתחלפה אחרי זה לדיסק של אייל גולן בקטע האירוני כנראה, מלצריות שמתרוצצות ברחבי המקום הלא גדול ולא ממש מתייחסות לעובדה שאתה ממתין בכניסה עד שאתה מוצא שולחן פנוי ומתיישב.
הרעיון הוא חומוסייה משודרגת שמשופעת מעדות אייל שני, קצת סלטים, צלחות מהיבשה ומהים והמרכז הוא מסבחה עם תוספות מקוריות, התפריט נשמע מוצלח עם רעיונות מקוריים שיכולתי לראות בעיני רוחי איך הם ממריאים וממציאים מחדש את החומוס או שואבים השראה מחומוסיות יפו הטובות.
זה התחיל בצלחת חמוצים- 3 מלפפונים חמוצים ביתיים בחומץ, הם היו גרועים, אבל ממש גרועים. רכרוכיים יתר על המידה, עם טעם לא נעים של כבישה לא נכונה ואפילו מעט תסיסה, יכול להיות שמדובר בצנצנת מלפפונים שלא יצאה טוב אבל אני הייתי מעדיף לא להגיש כלל חמוצים מאשר להגיש מלפפון כזה.
זה המשיך במנה של מרק שעועית לימה , הגיעה צלחת לא עמוקה עם מרק חמים ודלוח, בצבע לא מושך, במרכז הייתה ביצה עלומה ומעל מעט גרורים של גבינה, המרק היה תפל וחסר עומק לחלוטין, הוא היה מימי למדי ולא סיפק שום ענין או נחמה ביום חורפי שכזה, תוספת של הרבה מלח ולימון סחוט שיפרו קצת את המנה, הביצה העלומה אל תרמה לכולם ובכללי זאת הייתה מנה סתמית להחריד במחיר מופרך של 30+ ₪
ואז הגיעו המסבחות- אחת עם בשר טלה קצוץ והשנייה עם באבא גנוש, נתחיל מהחומוס עצמו- הוא היה גרוע, ממש ממש נוראי, טחון גס, יבש, חסר טעם. אם המסבחה הוא מנת הדגל או החלק המהותי של המנה לפחות אותה תעשו בצורה בלתי נשכחת, לכו לצד השני של העיר לאבו חסן לראות איך מסבחה יכולה להיות חלום, המסבחה הזאת הייתה ללא טחינה לדעתי, משעממת ותפלה.
התוספות? בשר טלה עם ריח של טלה אבל יבש ופירורי שלא טרם בכלום, הבאבא גנוש היה סלט חצילים בטחינה סביר שאומנם היה נחמד עם ביצה קשה ובצל סגול אבל לא ממש עזר להרים את המנה.
המחירים? הזויים לגמרי לעומת מה שקיבלנו, 36 ₪ לכל מנת מסבחה.
יצאנו עם חשבון של 106 ₪ סך הכול, למנת מרק קטנה, 2 מנות מסבחה והרבה אכזבה, זאת הייתה ארוחה רעה לתפארת, של מקום שמתיימר להיות הרבה מעבר למה שהוא בפועל, מקום שאני מצטער שדרכתי בו, הציון שלי למקום הוא -2, כי לפחות הפיתות היו טובות.
בשביל לפצות על עוגמת הנפש עצרנו בבורקס ליאון לזוג בורקסים עמוסים בתרד וגבינה, חמים ופריכים, כי לפעמים לא צריכים לחדש כלום בשביל להתמוגג מהטעם.
 

pix37

New member
אין הצדקה לחומוס חובבני במקום כזה

פשוט מבאס מטופש ובעיקר מצביע על זלזול.
חבל שנפלת במקום הזה אבל טוב שהזהרת.
אני יותר ויותר מתיאש מחומוס יהודי - משהו בגנים שלנו ככל הנראה לא מצליח לייצר מנה פשוטה וטובה פעם אחר פעם.
 
חומוס יהויד יכול להיות מוצלח

יש לא מעט מקומות שעושים חומוס מעולה, אבל אם אני הולך על נוסחת החומוס המשודרג לפני כמה שבועות אכלתי במנזר חומוס פטריות מבריק.
זה היה חומוס טחון גס וטרי טרי עם מעט מאוד טחינה, עליו הניחו פטירות שימגי שהוקפצו בכורכום באופן עדין ושלולית של טחינה צחורה, זאת הייתה מנה מדהימה שלקחה קלשיאה והפכה אותו לגורמה מענג ובמחיר סביר.
כל כך הייתי רוצה לראות את המקום באמת מצליח לעשות משהו מקורי, ליצור מסבחה טובה ועליה לשים תוספות מרעננות ומקוריות, לצערי זה לא קרה
 

BBE87

New member


 

Gargeran

New member
לפני משהו כמו חודש

מלבד העובדה שהמחירים התייקרו לא הרגשתי שינוי בחומוס עצמו. אוכל שם מידיי פעם כבר במשך 6 שנים והקרמיות והטעם העדין ונטול התבלינים של גרגירי החומוס הן הסיבות העיקריות שאני אוהב את החומוס שם. עוד לא יצא לי להתקל שם במרקם נוזלי
 
מי שם תבלינים בחומוס? רק קצת לימון...בכל מקרה, בעיני

הוא תפל אבל אנחנו מסכימים על הרבה דברים, אז מותר פעם לא להסכים

אגב, אם אתה מהאזור, בסוף השבוע יש חומוס נפלא לפי משקל במעדני דודי, באזור התעשייה ליד ודש.
 

Gargeran

New member
בהרבה חומוסיות שמים תבלינים - לדוגמא באבו חסן

וזו הסיבה העיקרית שאני לא אוהב אותם.
תודה על הטיפ, אם יזדמן לי אבדוק :)
 
את זה גם אני לא אוהבת ומבקשת בלי...אבל זה מוזר

כי המנהג הזה נפוץ בחומוסיות יהודיות. בערביות זה נדיר.
 

רזאי

New member
יש חב"דניק אחד שמכין חומוס

במעין דוכן או חנות מאחורי תחנת דלק ביוקנעם. קוראים למקום חומוס אליהו. אנחנו עוצרים שם בכל נסיעה צפונה כדי לקנות חומוס חם וטרי. ממש לא מסעדה, אבל טעים.
 

pix37

New member
הבעיה עם מקומות יהודיים שמכינים חומוס נהדר

שהם לרוב מתקלקלים מאוד מאוד מהר.

הם לא מצליחים לשמור על אחידות ורמה גבוה במשך שנים כמו החומוסים הטובים האחרים.
 

תתרולי

New member
הוא כבר כמה שנים שם, במרכז המסחרי, שומר על רמה מצוינת

אולי אפילו כתבתי עליו פעם, לא זוכרת...
 

oreldi

New member
תודה על הדיווח

המסעדה צריכה לדעת שתמיד ישוו אותה לשכן שלה - אבו חסן.
ואם היא לוקחת פי 2 ממנו (המסבחה של אבו חסן עולה בדיוק חצי- 18 שקל) - שתעשה את זה לפחות כמוהו.
הדיווח שלך מצטרף לזה של בוב שגם לא היה חיובי. חבל על האכזבה ותודה על האזהרה
 
לעשות חומוס כמו אבו חסן זה לא אפשרי

יש הרבה שניסו, מעטים התקרבו.
אני לא רוצה חיקוי אלא משהו מקורי, וכרגיל המבחן הוא הטעם- המסבחה שלהם הייתה גרועה ברמות , בכל פרמטר אפשרי הם נפלו, בגלל הכעס שלי כל כך גדול.
 

Gargeran

New member
לוקחת פי 2 אבל גם שמה לך בשר על החומוס...

ואגב... אני מ-עו-לם לא הבנתי מה עושים כזה סיפור מאבו חסן... החומוס הרגיל שלו הוא שום דבר מיוחד, ממוצע לחלוטין.
המסבחה שלו אולי יותר טובה מהממוצע, אבל מבחינתי יש שם יותר מידיי תבלינים שמאפילים על הכבודה במקום להחמיא לה...

בפעם הראשונה שאכלתי את המסבחה של חאן מנולי היא הייתה מאוד טעימה, פעם אחרת מאוד מלוחה עד שהיה קשה לאכול אותה. כמו שעמית אהרונסון כתב בביקורת שלו על המקום, אני חושב שחאן מנולי מזוהה מידיי עם מנת המסבחה שלה.
זה אולי היה לה מאוד נוח בהתחלה כדרך להתבלט, אבל בטווח הארוך זה פוגע בהם, כי באמת שמנת המסבחה שלהם לא מספיק טובה כדי להחזיק על כתפייה את המסעדה כולה.
 
המסבחה של אבו חסן מדהימה לטעמי

לטעמי היא המנה הכי טובה בתל אביב, מנה צרובה של אושר במחיר קטן מתוך כוך עוד יותר קטן, החומוס פחות מוצלח.
לצערי אף מנה בחאן מנולי לא נראתה מספיק אטרקטיבית בשביל שאני אחזור לשם, גם המרק שיכול היה להיות ספין על מרק שעועית של מסעדות פועלים היה נוראי.
לטעמי יש הרבה מקומות הרבה יותר טובות לאכול בסביבה, וכנראה שחאן מנולי מאוד לא יציבה ולכן אני לא יגיע שם עוד פעם.
 
למעלה