פר דרייר והקבב של עדל

איריטה

New member
פר דרייר והקבב של עדל

אתמול היינו ביום בירוקרטיה בתל אביב, שעוטר בשתי פנינים קולינריות מפתיעות.

הראשונה - בקטנה - הקבב של עדל בשוק התקווה: לאפה חרוכה עם קבב מצוין, טחינה מתובלת, סלטים טריים וטובים, חציל שמנוני וטעים וצ'יפס מיותר - 48 ש"ח לארוחת צהריים זוגית מספקת.
השניה - בר היין פר דרייר שבקינג ג'ורג' בתל אביב. ביקרנו שם פעם אחת, ממש עם הפתיחה לפני חמש שנים, ואז הם לא ממש ידעו מי הם. הפעם הגענו למקום מגובש, יפהפה - חצר ענקית עם עצים, תנורי חימום וריהוט אקלקטי ויפה, נעים וטעים. נאכלו - ניוקי שהגיע עם המון ירקות טובים מאוד ופטריות מגוונות ועסיסיות, פיצה מרגריטה מצוינת לטעמי עם חתיכות גדולות של ארטישוק, ועוגת שוקולד חמה וטובה עם כדור גלידת וניל. נשתו - כוס פטי קסטל - יין עמוק, עשיר ונפלא, וכוס קלו דה גת המוכר. מגוון היינות גדול מאוד, גם בבקבוקים וגם בכוסות וקראפים, ולמי שלא צריך אח"כ לנהוג 3 שעות לערבה - מומלץ להתפרע. יחד עם שני אספרסו החשבון הגיע למשהו כמו 250 ש"ח מוצדקים.
אגב - הגענו עם ילדה בת שנה ותשעה חודשים, ובשעות בהן היינו שם - 19:00-20:30 זה ממש התאים.
 

החתולית

New member
על הדיווח

ניסיתי למצוא את פר דרייר פעמיים, ואיכשהו לא הצלחתי. כנראה שצריך לחפש שוב :)

דרך אגב, יש כאן שירשור של מישהו שמחפשת המלצות בערבה, אולי תוכלי לסייע?
לאחר עריכה: ראיתי שכבר ענית לה :)
 

איריטה

New member
כן, זה מקום נסתר

צריך להגיע כמעט עד אלנבי ואז יש דלת ברזל גדולה ללא שלט (זה בית מספר 4, זו הדרך היחידה לדעת) - וכשפותחים אותה נדמה כאילו נכנסים לארץ אחרת.
 

bruno01

New member
איזה כיף לעטוף יום בירוקרטיה בשתי מציאות כאלה!

פר דרייר נשמע כמו מקום שצריך לנסות בהחלט.
 

salo22

New member
תודה רבה על הביקורות והמידע+תהייה בעניין היין

גם אני לא שמעתי על פר דרייר, שם ממש "אקזוטי". אז הצצתי בתפריט, הוא דווקא שולח למחוזות די בנאליים לחלוטין, אבל נשמע שגם הבנאלי היה טוב מאוד, וזה נפלא
התמונות באתר שלהם של מנות מומלצות גם הן לא הצליחו לעזור לי, לא חושב שעשו שם עבודה מוצלחת וחבל מאוד.
הנוקאאוט הגיע כשראיתי את המחיר של ויתקין מסע ישראלי אדום, 155 ש"ח לבקבוק. או אז החלטתי שאני פוצח בדקת מבחן הומי"א, מחפש בתפריטי יין של מסעדות ברשת מחירים, לראות למי מגיע צל"ש על מחיר אטרקטיבי במיוחד ומי מצליח לשבור את השיא של פ"ד. בכלל אני חושב שראוי והגיע הזמן שנתחיל באמת להעלות ו"לפרסם" מסעדות שלטעמינו באמת עושות עבודה קרוב לוודאי בלתי רגילה עם אופציות היין שלהם.. כמובן שיש גיאורגפיה ושאר מירעין וסיבות ומחשבות, אבל נטו, מחיר זה מחיר ומעניין להסתכל לרוחב על יין פשוט ודי נגיש כזה.
קלמטה ביפו 150, אדום בירושלים - 135 ש"ח, אדלה ברמת ישי 130, בנדיקט לפי האתר 123 (ו 39 מגוכחים לכוס, בדרנים), דיאנה בנצרת כמובן, 100 ש"ח ו 90 על הלבן !!!
בקיצור לא מצאתי יותר גבוה, למרות שאפשר להמשיך לחפש.. למרות המיקום המרכזי, ממש מחיר מרתיע ליין נגיש כזה. צל"ש לדיאנה, ללא ספק. אז להתפרע ? לא יודע
יש כנראה סיבה טובה שאת הטוב באמת, כולל בעניין היין, אני מוצא ב"פריפריה"..

נ.ב : אגב יכול להיות שאני ממש טועה בזה איריט, אבל זו לא היית את שכתבת לא מזמן על ענייני בעייתיות מקומות ומחירים ואיך קשה למצוא מקומות מאוד מוצדקים ב VFM שלהם במיוחד בתל אביב ? סליחה אם זו לא את, לא זוכר במדוייק, בכל מקרה עם קשר או ללא, קשה לי לדמיין מקום המציע ומי"א ב 155 ש"ח כמשתלם במיוחד, בכל קנה מידה..
 

salo22

New member
עוד קצת תהיות על מסע ישראלי אדום

הסושיאל קלאב לדוגמא, מציע 2012 ב 148 ו 2013 ב 85, קצת (הרבה) מוזר לי ההבדל, אבל זה מומחי היין שלנו לבטח יוכלו להסביר. בהחלט ייתכן שחלק מהמקומות שהזכרתי מציעים את 2010, אוקיי, ממש מרשים, אדלה אני רואה שכן, בכל מקרה לא בטוח שזה אמור להיות קריטריון משמעותי בסוג בלנד פשוט כזה כמו של ויתקין, אבל שוב, מומחי היין..
אוקיי עוד עדכון קטן - דיאנה לא כותבים איזה שנה ואגב יש יותר מידי מסעדות, שנראה שיש להן באתר תפריט יינות, אבל לא ממש חשוב להם לכתוב המחירים, חבל ביותר, לא פחות גרוע מתפריט בלי מחירים.
 

bruno01

New member
אני לא מצליח להיזכר איפה זה היה

אבל כבר ראיתי בתפריט משהו כזה, עם הבדל מחירים גדול מדי בין שנה לשנה, ובסוף התברר שהזול יותר הוא פשוט בקבוק קטן ושכחו לכתוב את זה
אולי גם פה זה ככה.
 

salo22

New member
אכן פתרת את התעלומה

והנה תמצית החובבנות ה"יחצנית", בו נבנה עוד אתר למסעדה, נעשה גם rest גם 2eat ואולי עוד כמה, רק חבל שהתפריטים לא מעודכנים בהתאם בכולם, האדום מופיע 155 גם כן ב 2eat ו 78 לחצי בקבוק, מה שלקחתי לפני זה היה מאתר הבית שלהם, 148, אולי לקוראי 2eat יש פרמיה שמייקרת.. ואכן פיספסתי חצאי בקבוק באתר הבית, ובכל מקרה כמו ש"רמזתי", לשנה לא תהיה משמעות כמעט לעניין ביין פשוט כזה.
 

salo22

New member
תפריט היין של דיאנה אטרקטיבי להחריד

מישהו מתמצא בנושא ? נדמה לי שהיה פעם משהו בהקשר של ניסיון להפוך הייןן לנגיש שם וכולי, בכל מקרה אלכסנדר הגדול ב 260 וכל אייטם שאני עובר עליו, נראים כמעט לא אמיתיים. עושה חשק לעבור שם..
 

איריטה

New member
אתה כנראה צודק

אני התפעלתי מהמבחר בעיקר - כשברי יין אחרים מרשים לעצמם להיקרא כך כשהם מציעים מבחר דל להחריד, ולא כ"כ התייחסתי למחירים.
ואני לא חושבת שכתבתי לאחרונה על בעיית תמחור בתל אביב, אני כבר לא גרה שם...
 
למעלה