שיפודי זיקה ומרכז החומוס האסלי ביפו

oreldi

New member
שיפודי זיקה

לדיווח המלא בבלוג פה גדול- שיפודי זיקה

כבר דיווחתי פה בעבר על שיפודי זיקה, מצ"ב לינק .
המסעדה הנהדרת הזאת שווה אזכור נוסף. הייתי שם שוב, נהניתי מאוד ושמחתי לגלות שהרמה נשמרת.
ב55 שקל אכלתי שם:

חומוס מצוין, סמיך וחלק , הטעם עשיר ומאוד טעים. חומוס ממכר ממש.
הצ'יפס והסלט היו בדיוק כפי שזכרתי, הצ'יפס עבה, פריך וניכר שהוכן במקום, והסלט רענן וטעים, עם תיבול לימון דומיננטי.
שיפוד הקבב היה רך ועסיסי, ושיפוד הכבש היה רך גם כן, טעים ונטף מיצים.







 

salo22

New member
תודה אוראל על שני הדיווחים
לגבי זיקה

מרכז החומוס האסלי אין לי שמץ של ספק שאבקר שם, יש לנו גם אורחים בקרוב ונראה לי שזה יהיה מקום מצויין למשבצת המסעדות המזרחיות וגם לא נצא משם בנזק כספי גדול, אותו כנ"ל לגבי זיקה..
דווקא ביקרתי שם באמצע השבוע בצהריים, ישבתי לבד לגמרי, קצת מוזר לאחת בצהריים, אבל לא נראה שאת אנשי המקום זה הטריד אפילו לרגע, להיפך. אני בטוח שיש להם את השעות המאוד עמוסות שלהם. הכל היה אכן טעים וטרי, החומוס טוב מאוד, הצ'יפס גם כן, אבל הוגש קצת בכמות סימבולית וגם לא ממש טרחו להספיג את השמן, מה שקורה אגב לדעתי במסעדות רבות מידי, וחבל. אני בטוח שאם הייתי מבקש עוד מהחומוס והצ'יפס הייתי מקבל, אבל קצת לא היה לי נעים להפריע לשיחתם של אנשי המקום, בתור חדש שם קצת לא הרגשתי בנוח לעשות את זה בכל מקרה.
סלט הירקות היה טרי וטעים אבל בהחלט הלימון קצת הופך אותו ללא נעים לאכילה בכמות גדולה, באיזשהו שלב זה פשוט משתלט מידי.
השיפודים היו אחד אדום ואחד פילה, בסדר גמור, לא בשורה גדולה, לגמרי לא, אבל בסדר גמור סה"כ, בשיפוד הפילה היו יכולים לשים חתיכות קצת יותר מכובדות ובשיפוד האדום הייתה חתיכה סחוסית\שומנית לא אכילה אחת, סה"כ אחוז בהחלט נסלח לז'אנר. ביקשתי חריף וקיבלתי שתי קעריות האחת רוטב מפלפלים ירוקים חריפים מצויין והשנייה מין סלסת פלפל עגבניות כנראה, לא רע.
מבחינת תמורה למחיר, סה"כ בהחלט טוב, עדיין אני יכול להשוות למסעדות שיפודים דומות יחסית - בזיקה 55 עבור הארוחה, בפורטונה בירושליים 65 למיטב זיכרוני על ארוחה דומה מאוד, אבל רמת וגיוון הסלטים הייתה משמעותית גבוהה יותר וגם בקטגוריית הבשר אני חושב שפורטונה הייתה קצת טובה יותר. פורטונה בכלל עושה מעניין יותר על השולחן במבחר ובתיבול וזה היה חסר טיפה חסר לי בזיקה, למרות שמדובר בשתי מסעדות בהחלט שונות במהות ועדיין מאוד דומות בביצוע בנוגע לשיפודים

אבל באמת סה"כ טוב מאוד וטרי, זה חשוב. בטוח שהסיבוב הבא באיזור יסתיים בחומוס האסלי ובזיקה בהחלט יצא בעתיד לבקר שוב גם כן, לא רבות היום המסעדות בהן ניתן לסיים ארוחה זוגית בסביבות 120 ש"ח, לא הולך ברגל..

אגב שכחתי שקינחתי בגלידת אנדרי ממש קרוב לשם ליד אבו חילווה, כדור גלידת בננה וכדור גלידת פיסטוק, לפי השמועות. שני דברים מאוד שימחו אותי עם הגלידה הזו, האחד שזאת הפעם היחידה שאכלתי ואוכל גלידה אנדרי והשני ששום נזק לא נגרם לשן בעת מפגש עם שאריות קליפת פיסטוק גרוסה ( כנראה שזו דרך לנסות להכניס טעם בגלידה). גלידה עמוסת נוסטלגייה לפי השמועות, אז אולי הרבה נוסטלגיה יש בה, אבל טעם ואיכות הרבה פחות, לצערי גלידה מאוד לא ראוייה.
 

oreldi

New member
שמח שנהנית שם

סך הכל נראה שנהנית בזיקה. מעניין אותי לקרוא מה דעתך על החומוס האסלי כשייצא לך להיות שם. אל תוותר על הקובה.
לגבי הצ'יפס- בזיקה וגם בחומוס האסלי למיטב זכרוני הוא היה מעט שמנוני אבל לא באופן שמפריע יותר מדי, היה יכול להיות נחמד אם היו מספיגים אותו.
בסלט ירקות אכן הלימון דומיננטי, אבל מבחינתי היה מדובר במנה טובה שנגמרת רגע לפני שאני אומר "די כבר עם הלימון הזה"
תוספת לחומוס צ'יפס או סלט היתה עולה לך 10 שקלים.

בפורטונה לא הייתי, כנראה שמדובר במקום ממש טוב. אשמח להיות כשייצא לי, סומך עליך. גם בזיקה וגם בחומוס האסלי אין מטח סלטים על השולחן, מבחינתי אחרי מספיק נפילות בשיפודיות אחרות זה יתרון. אני נזהר מאוד ממקום שמפציץ בעשרות סלטים בפתיחה.

לגבי אנדריי- מאוד חבל. גלידה שמאוד אהובה עלי. מישהו שם פישל ובגדול.
 

salo22

New member
לגבי אנדרי

אני לא חושב שזה קשור למשהו נקודתי, הגלידה הייתה הכי רחוקה מטבעי שיצא לי לפגוש כבר זמן רב, צבעי מאכל לתת תחושה שאתה אוכל את "הדבר האמיתי", בגלידת הבננה שום זכר לשימוש בבננה, יש שם תמצית טעם\ריח בלבד, גלידת הפיסטוק עוד יותר גרועה, צבע ירוק, אין מחית לטעם, ואם יש אז היא לא שווה כלום, יש חתיכות סימבוליות של פיסטוק מין גרוס עם אותה קליפה שהזכרתי, ממש גלידת הפיסטוק הגרועה ביותר שטעמתי, הלכה כולה לפח, עם גלידת הבננה עוד איכשהו התמודדתי.
לדעתי אין מקום לעשות ככה גלידה היום, למרות שברור שמבחינה כלכלית זה משתלם הרבה יותר מללכת טבעי. נקודת האור ממש לכאורה, היא שההגשה הרגישה לי נדיבה מאוד לנהוג, זה לא יקרה לך בגלידריות טובות. מצד שני לאכול יותר ממשהו לא מוצלח, לא היה כיף בכלל.
אולי זה קשור לטעמי ילדות אצלך, גם בצפון יש גלידה אלמותית שנקראת תל חנן והאמת שגם היא לפני שנים רבות הייתה רחוקה שנות אור מהדבר האמיתי למיטב זיכרוני, אבל היא הייתה משהו שרבים גדלו עליו ופשוט לא היה משהו אחר כרפרנס. הגלידות האלו פשוט לא מחזיקות מים היום בהשוואה להכנה נכונה של גלידה. הן אינן משתמשות בחומרי הגלם הקשורים לגלידה עצמה ובמציאות הגלידה של היום זה די מרגיז

פורטונה בירושלים ראוייה לבדיקה, לא יכול להגיד שהיא משנה עולמות, אבל הסלטים טריים ומעניינים והצ'יפס לדעתי טוב מאוד, זה לא בדיוק סלטים "מזרחיים" אלא יופי של מבחר ירקות טעים בטיפול טוב.. אם אתה בסביבת השוק הנפלא אני חושב שכדאי קודם לנסות את טופולינו אם עוד לא יצא לך, הרבה יותר מעניינת לטעמי ממקומות בסיגנון פורטונה.
בבלוג של עמית מדבר מהבטן יש יופי של סקירות ירושלמיות כולל השיפודיות, אם לא יצא לך לגלוש שם, כדאי מאוד.
 

oreldi

New member
תודה על התגובה

לגבי טעם הפיסטוק- אני מאמין לך שזה גרוע, לא טעמתי באנדריי את הפיסטוק, גם לא את הבננה, כן טעמתי שם לא מזמן שוקולד תפוז ודובדבן שהיו טובים מאוד, הדובדבן לא היה פחות טוב מגלידת דובדבן טובה שאכלתי לאחרונה בגרמניה.
זה לא קשור לטעמי ילדות, על כל הטעמים שהתרגלתי להם בעבר עשיתי פירמוט, בדיוק כמו מחשב, בשנה שנה וחצי האחרונות:).
יש כמה גלידריות שהייתי בשבועות האחרונים כמו אלדו, אייסברג , ג'לאטו פקטורי (באבן גבירול בתל אביב), אנדריי ווניליה, אכלתי מהגלידה והמשכתי הלאה. סך הכל בכולן אהבתי את הגלידה, באנדריי גם היה מוצלח אבל אזהר יותר. להבא אולי כדאי לך לבקש לטעום מהגלידה לפני שאתה קונה, אני תמיד טועם ולוקח רק מה שנראה לי.
 

salo22

New member
מאה אחוז


אני לא אוהב לבקש לטעום, האמת גם כמעט ולא אוכל גלידה בחוץ, אלא רק לנסות מקומות "חדשים" שלא מכיר
לפעמים נופלים קצת, זה לא נורא, לא קרה כלום.. רק עניין כמו פסולת קליפות זה כמובן מרגיז מאוד את כולנו, זה חוסר אחריות.
אני יודע שיש רבים שגדלו על הגלידה הזו ויש הרבה מיתולוגיה מאחרי השם, בגלל זה ציינתי טעמי ילדות ועניין נוסטלגי, דווקא לזה יש לי הרבה כבוד וגם עניין.. אולי בטעימת רוחב באנדרי אמצא טעמים שידברו יותר או פחות, ככה זה בכל גלידריה, אבל בשלב הזה אני מאוד סקפטי שאגיע למשהו כזה, ואני כן חושב שחייבת להיות "יציבות" כללית מסויימת שארגיש גם בטעמים "לא פופולאריים" ממש לכל הרוחב, בגלידריות טובות באמת זה המצב, רמת ההכנה אמורה להיות יפה לכל הרוחב, הטעמים זה כבר עניין מעט יותר אינדיווידואלי
 

oreldi

New member
מרכז החומוס האסלי- יפו

לדיווח המלא בבלוג פה גדול- מרכז החומוס האסלי.

מרכז החומוס האסלי היא מסעדה אשר קיימת משנת 1960. המקום מפורסם בזכות החומוס המיתולוגי שלו.
בסופי שבוע מגיעים למקום ישראלים רבים, על מנת לטעום מהחומוס.
אך השם של המקום עשוי להטעות. המקום אמנם קנה את פרסומו בזכות החומוס, אבל למעשה מדובר בשיפודיה שמוגשים בה שלל מאכלים- סלטים, תוספות, בשרים, דגים ואפילו חביתות ושקשוקה.
להרבה אנשים יש מסעדות שהן מסעדות הבית. אצלי זה מרכז החומוס האסלי. מעל 15 שנה אני מבקר במרכז החומוס האסלי מעת לעת. תמיד נהניתי מחומוס טעים, שירות לבבי ומחיר שווה לכל נפש.

לאחרונה ביקרתי 3 פעמים במסעדה, פעמיים ישבתי שם ופעם נוספת לקחתי אוכל בטייקאווי.
המסעדה מחולקת לשני חללים שונים. אחד עם מספר שולחנות בודדים (זה שבתמונה), והשני, מהעבר השני של הכביש, גדול יותר ומסוגל להכיל עשרות אנשים. חזות המקום פשוטה ומינימליסטית.
בביקור ביום שבת בצהריים היתה תנועה ערה של אנשים, אך לא עמוס מדי והתיישבנו מיד. בשני הביקורים באמצע שבוע מספר שולחנות בודדים היו מאוכלסים.

אז מה אכלנו?

  • בפתיחה קיבלנו סלטים וירקות שונים על חשבון הבית- סלט טורקי, טחינה, חמוצים, חציל עם גרגירי חומוס ובצל: כל הסלטים היו טריים, טובים וטעימים מאוד. הסלט הטורקי היה מעט פיקנטי, אולי אפשר היה יותר פיקנטיות אבל בסך הכל הוא היה טעים, וכאמור גם כל שאר הסלטים היו טובים וניכר שאינם מהזן התעשייתי.

  • חזה עוף : הגיעו שני נתחים גדולים של חזה עוף עם מעט צ'יפס. החזה עוף תובל בהרבה פפריקה. הוא היה רך, עסיסי וטעים מאוד. בדרך כלל חזה עוף זו מנה די סתמית בעיניי, אך בזכות התיבול וההכנה המדויקת הוא היה מעולה, טוב יותר למשל מזה המוגש בהדסון. צ'יפס שנלווה לעוף היה מהסוג העבה, פריך וטעים, כמו זה בשיפודי זיקה.

  • סינייה קבב: מנה מתוך תפריט הספיישלים היומי. מדובר במנה שאכלתי לראשונה לאחר שנים. המנה, אשר הוגשה חמה מאוד, כללה 3 קציצות קבב עבות וגדולות על מצע טחינה, ובתוספת בצל, תפוחי אדמה, בוטנים ופטרוזיליה. הקציצות היו רכות ומתובלות בהרבה פטרוזיליה, בצל ותבלינים והטעם עשיר ומעט פיקנטי. הטחינה החמה, שהכמויות שלה היו מאוד נדיבות, היתה טעימה והבוטנים, תוספת לכאורה לא צפויה, הוסיפו טוויסט מצוין. מנה עשירה וטובה, שהחיסרון היחיד שלה שהיתה מעט כבדה ו"יציקתית". אכלתי לא יותר מחצי מהמנה, אבל מה שאכלתי היה כאמור מוצלח מאוד.

  • כמו כן הזמנתי חצי מנת חומוס גרגירים. מרקמו היה סמיך וחלק. הוגש עם שמן זית, פפריקה, פטרוזיליה, טחינה וגרגירי חומוס חמים ורכים. חומוס מצוין שטריותו וטעמו המיוחד ניכרו בכל ניגוב. יש לציין שבביקור נוסף אכלתי מהחומוס, וטעמו היה זהה.


  • שיפוד קבב (25 שקל): עוד מנה טובה. שיפוד רך ועסיסי, שכלל הרבה בצל ופטרוזיליה. דומה לקציצות הקבב במנת הסינייה. השיפוד הוגש עם צ'יפס.

  • בביקור נוסף במקום לקחתי הביתה פיתות, קופסת חומוס קטנה, ושקית צ'יפס עם 5 כדורי פלאפל (20 שקל להכל): הצ'יפס והחומוס היו זהים לאלה שקיבלתי במסעדה. כדורי הפלאפל היו קראנצ'יים, עסיסיים, מתובלים בצורה עדינה.

SALO- במיוחד בשבילך- לקחתי גם קובה באחת הפעמים שם, עלה 5 שקלים והיה חם חם, פריך ועשיר מאוד במילוי בשר טחון. מאוד טעים. כדאי לך לנסות.

  • לסיכום:
עוד מקום שכל פעם מחדש כיף ללכת אליו ולאכול בדיוק אותו אוכל טעים וטרי. החומוס מצוין, הצ'יפס עסיסי, הסלטים טובים והבשרים איכותיים וטעימים. רק מנת הסינייה היתה מעט כבדה, חוץ מזה הכל היה טוב.

המחיר היה 100 שקלים לסינייה וחזה עוף; 55 שקלים לשיפוד קבב, חומוס גרגירים בצלחת, וקופסה קטנה של חומוס שלקחתי הביתה וקובה; 20 שקל לטייק אווי של פיתות, קופסה קטנה של חומוס ושקית צ'יפס ופלאפל וקובה. השירות לבבי ונעים, בייחוד המלצר עומר החביב.

בסביבה של הרבה שיפודיות בינוניות כפי שיש בארץ- מדובר בנווה מדבר. הרבה אהבה למקצוע ותשוקה יש פה, וזה ניכר בצלחת. מרכז החומוס האסלי קיים כבר מעל 50 שנה. יש לי הרגשה, שהוא יהיה פה עוד 50 שנה לפחות.







 

inבאלי

New member
תודה על שני הדיווחים

אמנם אם אני כבר מגיעה ליפו לאכול חומוס זה תמיד באבו חסן
... מכיוון שלא מדובר רק בחומוס, רשמתי לפניי את שתי ההמלצות.
אגב, בתמונה של הסינייה נראה שהתוספת היא דווקא רבעי שקדים ולא בוטנים, אבל אולי הצילום מטעה.
 

oreldi

New member
במבט נוסף נראה שזה שקדים

זה מה שקורה כנראה שלא מתעדים מיד...

באבו חסן היית לאחרונה? איך העומס שם בסופי שבוע?
הזכרת לי את הפעם האחרונה שהייתי שם לפני כמה שנים והיה תור ארוך ומייאש במיוחד.
 

inבאלי

New member
הביקור האחרון באבו חסן היה באחד מימי שישי

אמנם חיכינו אבל לא יותר מדי.
הבעיה עם חומוס היא שלמרות שאני מאד אוהבת חומוס, למדתי שאסור לי לאכול יותר משליש מקסימום חצי מנה אחרת אני מרגישה רע מאד.
לאחרונה אכלתי מחומוס הפרלמנט בכניסה לקיבוץ יקום שהיה מצויין.
 

inבאלי

New member
אכן בתחנת הדלק

אם אינני טועה זו בעיקר חומוסיה, אחות לחומוסיה שיושבת בגליל ים ויותר קרובה אלייך.
 

oreldi

New member
במרכז החומוס האסלי ניתן להזמין חצי מנה

גם בשיפודי זיקה מקבלים בפתיחה צלחת קטנה יחסית של חומוס, זה יכול להתאים לך
תודה על התגובה.
 
למעלה