לומיני, בלו סקיי, מאיר אדוני. יש כשרות טובות

puppet

New member
לומיני, בלו סקיי, מאיר אדוני. יש כשרות טובות

רצה הגורל, ושתי ידידותיי הטובות הן דתיות. מסעדות כשרות טובות אין המון, ובטח שלא באיזורים מקסימים כמו טיילת תל אביב (עם כל הכבוד לדקה וכו'). אחת חלבית, אחת בשרית.
אציין רק שבשני המקומות ה VFM בעסקית נראה מדהים למדי, ומצד שני ה VFM בערב נראה טוב הרבה פחות. בסך הכל, לומינה היא מסעדה מצוינת. בלו סקיי, קצת פחות ועדיין (מה גם שהיא יותר רומנטית, בכל זאת קומה 15 מול קומה ראשונה. מה שלדעתי היה המסביר העיקרי בכך שבלו סקיי פשוט מלאה יותר מלומינה, למרות יתרונותיה הקולינריים של האחרונה).

בפעם הראשונה, הידידה רצתה קינוח חלבי, ואני רציתי אוכל בשרי. אז התחלנו עם קינוח חלבי בבלו סקיי, והמשכנו עם אוכל בשרי בלומינה.

הקינוח - אציין רק שאת הקינוח אשכרה אכלתי פעמיים. שתי הבנות רצו. הוא היה מצוין, גלידה מעולה (נראה לי קפה או ריבת חלב או שתיהן, לא זוכר בדיוק ולא מצליח למצוא את הקינוח המדויק באינטרנט), יחד עם פאי שוקולד ובננות מקורמלות. טוב, עשוי בקפידה. אבל לא משהו שייזכר לעד.
מהקינוח עברנו ללומינה, לאכול:
"קרפ הונגרי - קרפ במילוי שפונדרה, תפוחי עץ ווניל, שזיפים מעושנים, פטריות חורש בציר עגל וטימין": קטן, עסיסי וטעים נורא.

ספייריבס עגל חלב - אסדו עגל חלב בבישול ארוך, פולנטה רכה, פטריות מוקפצות, מחית נוגט ופורצ'יני, תרד, כרוב שחור, אספרגוס לבן, טרגון": יופי של מנה, כנראה הטובה ביותר שאכלתי בשתי הפעמים. לא מאד יפה, אבל האסדו, בכלל החלק האהוב עליי בפרה, פשוט רך ועז בטעמים ומופלא. הפולנטה רכה, עסיסית וגם כן, מלאה בטעמים מדהימים. מה שלא היה כל כך טוב היו הפטריות שהיו בעיניי אנדרקוקד. מה שלא העיב על מדהימותה של המנה.

עוף מלזי - עוף צלוי בתבשיל קארי אדום, חלב קוקוס, למון גראס, כוסברה, חציל, במיה, אורז מאודה וקוקוס" - אמנם לא הרבה יותר מקארי דרום מזרח אסיאתי מעולה, ועדיין היה די אחלה. חזה העוף, חלק שאני לא חובב גדול שלו, היה עשוי בדיוק מוחלט. אחלה קארי, אבל לא המנה הטובה בארוחה. בעצם, היתה שם גם דלעת. למרות שלא כתוב, והאמת היא גם שהדלעת פשוט לא עבדה. המרקם של הדלעת, שבאופן כללי קשה לעשות, היה לא נעים פשוט. ועדיין, המנה היתה טובה מאד, גם אם לא טובה כמו הספייריבס.
הזמנו גם סלט קיץ פריזאי (סלט קיץ פריזאי - בייבי חסות, אנדיב, אגוזי מלך, שעועית, אספרגוס,נקטרינה, וינגרט חרדל קלאסי) שהיה טעים אמנם ,אבל היינו די מפוצצים, ובעיקר נגסנו בנקטרינות.

יחד עם כמה וכמה כוסות יין (לפחות 3, יכול להיות שברביעית כבר הפסקתי לספור, אבל בטח שלא יותר מאשר 4) כל הטוב הזה בשתי המסעדות עלה 400 שקל משתלמים בהחלט.
וגולת הכותרת, מאיר אדוני ישב איתנו חמש דקות ודיסקס על העדרו של החזיר מתפריט המזללה, על יתרונות הכשרות ועל החיים. איש מקסים עם כריזמה בלתי נגמרת.

בערב, ה VFM וגם האיכות קצת ירדה. הפעם רק בבלו סקיי, שם הזמנו שלוש מנות, שתיים לא משהו, אחת מצוינת, ושוב את הקינוח שהזכרתי.
"בוקריה מרקט" - בגט ארטיזן קלוי, אנשובי מומלח, פלפל פדרון, גאודה מיושנת, צלפים ולגימת גספצ'יו של קיץ" - לגימת הגספצ'ו היתה מצוינת אמנם, אבל הבגט סבל ממליחות וחוסר עדינות שקצת חרה לי, וחבל.
"סשימי סלמון - מנדרינה מיובשת, צ'ילי, ג'לי מלפפונים ג'ין וטוניק, שקדים, צימוקי עגבניה, קינואה שחורה, פניני טפיוקה, אננס צלוי בגריל, ויניגרט אסייתי חריף". גם זאת לא היתה המנה המבריקה ביותר שאכלתי באותו יום. היה בסלמון משהו קצת לא נעים לגמרי, מה גם שזאת היתה מנה קטנה, כך או כך, לא זכור לי שהמרכיבים התחברו במיוחד.
המנה האחת שכן היתה מצוינת ממש היתה "טרטר פלסטיני - נתחי לוקוס נאים, צנוברים, טחינת הר ברכה, קרם חציל שחור וכמהין, יוגורט שעועית ירוקה, עגבניות ערבה מרוסקות ושמן זית" אחלה בחלה של מנה, שהבעיה העיקרית שלה היתה שהיא היתה קטנה מדי. הטרטר היה מדהים, הטחינה היתה מופלאה, קרם החציל היה נהדר, והכל ביחד היה ביס כמעט מושלם.
הבעיה היא שבערב, שלוש מנות הפתיחה האלה, פלוס הקינוח, ורק בקבוק מים מינרליים אחד עלה כבר 350 שקל, שזה בהחלט מייקר את העסק.

כך או כך, עסקית כשרה מושלמת. יש חיה כזאת.
 

horseradish

New member
על הדיווח

איזה כיף לשמוע שגם אוכל כשר יכול להיות איכותי וטעים

נראה לי שיש כרגע טרנד של מסעדות שף כשרות. אני תוהה מאיפה הוא נובע...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין סיבה שאוכל כשר לא יהיה איכותי וטעים

אמנם יש הגבלות על חומרי הגלם, אבל באמת שלא חסר.
אני חושבת שעיקר הבעיה היה חוסר עניין של שפים לכפוף את רושם לכשרות (ואני יכולה להבין את זה) וגם חוסר בלחץ מהקהל שומר הכשרות שבעיקר הסתפק במה שקיבל בלי לנסות להרים את הכפפה.
&nbsp
אגב, האוכל שאכלתי ב'מזללה', למשל, היה כשר לחלוטין (לא אכלתי שם בשר, למעשה) ומעולה. המטבח כמובן לא כשר והמסעדה פתוחה בשבתות, אבל ברמת העיקרון אין מניעה עקרונית להגיש את אותן מנות גם במקום שומר כשרות.
 

horseradish

New member
ברור שיש הרבה מנות "כשרות" במסעדות שהן לא

בד"כ זה יוצא במקרה. אבל זה מעודד שיש דרישה לאיכות קולינרית מהמגזר שומר הכשרות.
בכל מקרה ככה יש יותר מסעדות טובות וזה תמיד מצוין
 

החתולית

New member
על הדיווח

אכלתי בלומינה לפני שבועיים, ולא דיווחתי היות שזו היתה ארוחה אליה הוזמנתי.
&nbsp
יש היום בתל-אביב מסעדות כשרות מצויינות, בשריות וחלביות, שאפשר בקלות לאכול בהן ארוחות משובחות. חלקן יקרות מאד, אני מסכימה, אבל במרביתן יש עסקיות.
 
נשמע טוב

עם זאת, מרבית המנות הן וריאציות למנות המזללה ולפחות כיום, אני מעדיפה את הגרסאות הלא כשרות
 

salo22

New member
סיפור חיינו פחות או יותר


יש לדעתי המון עסקיות ראויות מאוד מאוד בארץ, כולל עליות המחירים המשמעותיות. העסקיות האלו לרוב מאוד נאמנות לתפריט הרגיל ומכילות מנות בגדלים הנורמליים, במקרים רבים "אין משחקים", מה שכן יצא לי להרגיש אולי יותר במסעדות "רציניות" בחו"ל, בעסקיות.
אבל כשמגיעים לערב, משהו לא כל כך נעים קורה לכיס ולתחושה ברבות ממסעדות ארצינו הטובות והראויות, חבל..
אה ותודה רבה על המידע המצויין והביקורות המעולות והמפורטות, כמו שצריך.. אני עדיין קורא ונהנה
 
בדיוק השבוע תהינו על העדרו של החזיר מתפריט המזללה

מה היה לאדוני להגיד בנידון? מעניין...
 

puppet

New member
לדבריו

חלם חלום אך אינו מוכן לספר את תוכנו ולמחרת על הבוקר התקשר לצוות המסעדה ואמר להם לזרוק את כל המלאי ולא מעניין אותו כלום. למרות שהיה המון מלאי
 

גסטרו

New member
בכתית לא היה ואין חזיר כי הבטיח לאמא שלו

במזללה מנות עם בשר חזיר היו בשפע, לא שמתי לב להעלמותן. תודה על המידע
 

viczi

New member
תודה על הדיווח

תמיד שמחה לשמוע על מסעדות כשרות שכן יוצא לי לארגן הרבה גיבושים/מפגשים שבהם עולה הצורך בכשרות.

בלו סקיי נקראת יקרה ולא הייתה מנה, חוץ מ"בוקריה מרקט" שעוררה בי עניין. היות ובביקורת שלך המנה הזו מתוארת כלא מוצלחת - לא עולה בי חשק לבקר במסעדה.
לומיני נקראת יותר מעניינת, גם מבחינת המנות וגם מבחינת הנוף. חלוקת התפריט מזכירה יותר את המסעדות האחרות של אדוני והשם "טאפאס יהודי" גרם לי לצחקק. מזה זמן מה יש לי חשק לארוחה על החוף וזו נראית מועמדת נחמדה. האם יש ישיבה בחוץ או רק בפנים? לא שבפנים חסר נוף...
 

puppet

New member
ישיבה גם בחוץ אבל...

זה בקומה ראשונה. אין ספק שהנוף מבלו סקיי מהמם יותר. בלומינה זה. כמעט לאכול בחוף
 
למעלה