מוזס, אגאדיר והמבורגר גורמה 26

oreldi

New member
מוזס- ראשון לציון

לדיווח המלא כנסו לבלוג פה גדול- מוזס
לאחרונה ביקרתי פעמיים בסניף של הרשת במתחם סינמה סיטי בראשון לציון.

אפרט כאן רק על מנות ההמבורגר השונות, בבלוג יש פירוט גם למנות נוספות

לקחנו את המנות הבאות:

  • ארטבורגר 250 גרם, מתכון קפדני בין שלושה דורות, מחלקים מובחרים של בקר, עגל וכבש בקיצוץ גס עם קטשופ פלפלים ביתי? (59): הארטבורגר המפורסם של מוזס לא איכזב. מדובר בקציצה עבה, פריכה ובשרנית מאוד. הבשר, שהיה איכותי וטעים בצורה בלתי רגילה. טעם הכבש שדרג את ההמבורגר והרים אותו לגבהים. הבצל והרוטב (החריף) הוסיפו גם כן והלחמניה היתה מתקתקה מעט ופריכה. מנה נהדרת ממש, שמביאה לידי ביטוי את המומחיות של מוזס בטיפול בהמבורגר.

  • מתפריט הבריאות של מוזס לקחנו סקיני בורגר 200 גרם- 100% בשר בקר, רזה ודל בשומן (68): חששתי מההמבורגר הזה והחששות התאמתו. ההמבורגר היה דל אבל לא רק בשומן אלא גם בטעם. באופן כללי- מנה שרצוי להימנע ממנה למי שחשוב שיהיה לו טעם למה שהוא אוכל. התוספת בצד היתה מצוינת. לקחנו פלחי תפוחי אדמה הנקראים "וואדג'י" (17 שקל) אשר תובלו במעט פפריקה והיו פריכים, טעימים וממכרים.

  • יאסו בורגר יווני- תערובת של בקר, עגל וכבש, בתיבול בהרט תוניסאי מוגש עם צ'זיקי יווני אמיתי, חסה, עגבנייה ובצל סגול (65): המבורגר מהז'אנר של חובקי עולם, ששניים מהם מוצעים כל שבוע במוזס. ההמבורגר היה הארטבורגר שתואר קודם וזהה בטעמו. הצ'זיקי היה מתקתק וחביב (לא יודע אם זה מייצג, אך צ'זיקי שאכלתי ביוון מספר פעמים היה חמצמץ מדי ופחות התחברתי אליו. סתם הערת אגב) אך הוא כמעט אינו מורגש כשאוכלים אותו יחד עם ההמבורגר. בצד לקחתי פירה (15 שקל) חלבי נחמד. סך הכל מנה טעימה בזכות הארטבורגר הנהדר, אך הטוויסט שאמור לתת הצ'זיקי אינו מורגש.

  • מוזס בורגר בקר קלאסי 200 גרם (49): עוד המבורגר מצוין. זה היה המבורגר בשרני, עסיסי, במידת צלייה מדויקת (מדיום) ולא שומני מדי.

  • שורה תחתונה: מוזס לא רק מבטיחה אלא גם מקיימת. אוכל שברובו היה טעים ומהנה, בפרט הארטבורגר הנפלא. השירות היה מהיר, מצוין וסבלני למרות העומס הגדול במסעדה (שבת בצהריים הידועה לשמצה במסעדות) שהיה באחד הביקורים.








 
ההגדרה של מוזס [לא שלך] לארטבורגר מופרכת לחלוטין.

"ארטבורגר 250 גרם, מתכון קפדני בין שלושה דורות, מחלקים מובחרים של בקר, עגל וכבש בקיצוץ גס עם קטשופ פלפלים ביתי"
שמישהו יסביר לי מה זה מתכון בין שלושה דורות? גם אם זה בן 3 דורות האם זה סביר? מתכון בן 75 שנה להמבורגר עם בשר כבש? הרי הם טענו שזה חידוש שלהם...לפני 75 שנה לא היה בארץ המבורגר ובקושי באירופה. בארה"ב, מולדת המנה, בטוח לא היה ארטבורגר עם כבש אז מאיפה ההברקה הזו?

ולך אורלדי, לא כל יציאה יחצ"נית כדאי להעתיק מאתר המסעדה לתוך ביקורת עצמאית.

אשר להמבורגר היווני, אם הבשר מעורב עם בהרט תוניסאי הוא אינו יכול להיות זהה לארטבורגר הרגיל. אולי בסוגי הבשר אבל לא בטעם.
 
ומה זה מתכון "קפדני"?

מתכון זה מתכון. מה הופך מתכון רגיל למתכון "קפדני"?
תיאור המנות שם קצת מופרך. מה שלא בהכרח עושה את ההמבורגרים שלהם פחות טעימים למי שטעים לו.
וזה עוד כאין וכאפס לעומת תיאורים מופרכים של יינות, שמן זית ודומיהם. ( קבלנו בחג כמה שכיות חמדה כאלה... )
 

oreldi

New member
התיאור שלהם אכן מוזר

אני תמיד מעתיק את התיאור המלא של המנה מהתפריט, כך זה היה רשום וזה המבנה והצורה הקבועה שבה אני מדווח.
מה שלי היה חשוב זה לתאר את ההמבורגר עצמו.
לגבי הההמבורגר היווני- לא הרגשתי בהבדל מהארטבורגר (ואכלתי את שניהם בהפרש לא גדול בזמנים). אולי זה בגלל שהיה מעט מהבהרט, אולי חושי הטעם שלי לא מספיק מחודדים
 
באחד התערובת הייתה עם בהרט [מעט או הרבה] בשני עם קטשופ

פלפלים - כך או כך הטעם לא יכול להיות זהה. אולי באמת הפער בין הביקורים, בלבל.
 

oreldi

New member
קטשופ הפלפלים היה על ההמבורגר

לא חלק מתערובת הבשר. התכוונתי לבשר בלבד שהיה דומה, בוודאי שעם הקטשופ זה לא דומה. כפי שציינתי הביקורים היו מאוד בסמוך אחד לשני. אם כבר- אז חושי הטעם שלי כנראה לא היו מחודדים מספיק להבחין בבהרט
 

oreldi

New member
אגאדיר- ראשון לציון

לדיווח המלא כנסו לבלוג פה גדול- אגאדיר
אגאדיר, לזרוב 33 ראשון לציון, טל. *5690. לא כשר.


את אגאדיר כולם מכירים. את מה שכתוב באתר הרשת לא בטוח שכולם מכירים:

אגאדיר שומרת על מוצרים איכותיים ובשר משובח במיוחד ונחשבת לחלוצת ההמבורגר במדינת ישראל. כל סניף מעוצב בהתאם למיקומו וברוח "אגאדיר" והצוות תמיד ישמח לארח אתכם בצורה אישית. לאחרונה זכתה אגאדיר (ע"פ ביזנס אינסיידר) בתואר "אחד מעשרת ההמבורגרים הטובים בעולם". (ההדגשה שלי)

מלא ציפיות ונרגש לאכול את אחד מעשרת ההמבורגרים הטובים בעולם, ביקרתי בסניף המסעדה בראשון לציון.

  • בורגר מקסי 220 גרם (49): מבחן ההמבורגר עבר בהצלחה. ההמבורגר היה מצוין. הוא היה אדום מבפנים ופריך, לא שומני מדי ובשרני מאוד. בטעמו הוא היה דומה להמבורגר הבקר של מוזס. הלחמניה היתה פריכה וטובה. דבר אחד הפריע- הבצל הלבן האימתני שהוגש בצד (בתמונה משמאל). למה להגיש בצל לבן ולא סגול? ולמה לחתוך אותו ככה? תשומת לב של המטבח היתה מונעת את זה. לא נגעתי בבצל ונהניתי מההמבורגר.

  • ההמבורגר לווה בקוביות הום פרייז (24) וחוסר העידון ניכר גם פה. הקוביות לא היו חמות מספיק ונשלחו לחימום חוזר. לאחר שהגיעו, אכלנו כמה, והפעם התברר כי הן חריפות באופן קיצוני (אני אוכל חריף אבל כאן זה היה חריף מאוד). יש לציין שכשהמלצרית באה בסוף לפנות את הכלים, היא שאלה מיוזמתה מדוע לא אכלנו, אמרתי לה והיא הורידה את החיוב מהחשבון.


שורה תחתונה: במבחן ההמבורגר- אגאדיר מצליחה בהחלט. להכתיר אותו כאחד מ-10 ההמבורגרים הטובים בעולם זה מוגזם, אבל אם מתעלמים מההצהרה הבומבסטית הזאת- הוא היה טעים, משובח וכזה שאשמח לאכול שוב.



 

John the Savage

New member
סתם מתוך סקרנות

ניסיתי לבדוק איפה ואיך הם קיבלו את התואר של "אחד מעשרת ההמבורגרים הטובים בעולם".

אז קודם כל, מתברר שבאתר העיקרי של ביזנס אינסיידר (האמריקאי) הם בכלל לא מוזכרים בשום מקום. מה שכן, מצאתי את הדירוג הנ"ל של "עשרת ההמבורגרים הטובים בעולם" באתר האוסטרלי של ביזנס אינסיידר. באתר הזה מתפרסמות גם כתבות מקוריות שלהם, וגם כתבות מועתקות (ברשות כמובן) מכל מיני מקורות אחרים.

במקרה הזה, מדובר בכתבה אותה העתיקו ממגזין בשם depatures. מדובר במגזין שיווקי של אמריקן אקספרס, המחולק חינם לבעלי אמריקן אקספרס פלטינום. לא יפתיע אותי אם יתברר שהם עצמם שילמו למגזין הנ"ל בכדי להכלל ברשימה (חלק גדול מהעסקים המוזכרים בכתבות של המגזין הנ"ל שילמו להם על מנת להתפרסם אצליהם).
 

Gרר

New member
חחח עשרת הראשונים בעולם

רק חסר שבלאק בורגר יצליחו לדחוף את עצמם לדירוג כזה ואני אפסיק לקרוא דירוגים לעד... אם הייתי אחת מהמסעדות שבתשעת המקומות הראשונים הייתי תובע מהם להוציא אותי מהרשימה הזו בכלל שלא מישהו יפסול גם אותי.
 

oreldi

New member
חחח

כל הכבוד על המחקר שעשית.
הדירוג מגוחך ושום מגזין שיכבד את עצמו לא יכניס את אגאדיר לדירוג כזה.
גם על החשבון שקיבלתי מודפס המשפט הזה, זה היה משעשע מאוד
 

pix37

New member
אם זה נכון זה כמו להסתמך על "המלצה" של ג. יפית

אבל אני לא מאמין שהם הדרדרו עד כדי כך.

הרי לא כולם מטומטמים ובטוח שמישהו יעלה על זה בשלב זה או אחר.
 

oreldi

New member
המבורגר גורמה 26 - תל אביב

לדיווח המלא כנסו לבלוג פה גדול- המבורגר גורמה

המבורגר גורמה 26 הוקם לפני מספר חודשים ע"י יעל ברוך-אל ומרים בן הרוש, שתי עולות חדשות מצרפת.
המקום נמצא באזור די מוזנח של העיר, סמוך לגן החשמל. חזות ההמבורגריה פשוטה מאוד. המקום קטן וכולל כמה מקומות ישיבה בפנים ומספר מקומות ישיבה בחוץ, על כיסאות עץ פשוטים

.
התפריט כולל מספר סוגי המבורגרים. הייחודיות של המקום היא בלחמניית הבריוש שנאפית במקום ובתוספות השונות, שבין היתר כוללות כבד אווז, תפוח עץ מקורמל, ריבת תאנים ועוד. בתפריט ישנה גם מנה אחת לצמחונים- סטייק גבינת מוצרלה (גבינת מוצרלה מותכת בתוך לחמניה).

  • לקחתי צ'יפס תפוח אדמה מתוק עם רוטב גבינה כחולה (12 שקל): הצ'יפס היה פריך וטוב אך חסר מאוד מליחות. לאחר שהוספתי מלח (אין על השולחנות, צריך לבקש) טעמו השתפר. רוטב הגבינה כחולה, שלמרות החששות מדומיננטיות יתר, היה יחסית עדין בטעמו, אך לטעמי לא התחבר לצ'יפס. סך הכל צ'יפס חביב, אבל ההערה המרכזית קשורה לקוטן המנה. היא היתה ממש קטנה, בקושי חצי ממנה ממוצעת של צ'יפס.

  • ההמבורגר שבחרתי היה זה עם גבינת רקלט שוויצרית, עירית, רוטב ברביקיו ביתי ורוקט (55 שקל): המבורגר סתמי מאוד ותפל. ההמבורגר, אשר משקלו 200 גרם ושהיה עשוי מדיום (לדברי המלצר, כל ההמבורגרים במקום נעשים מדיום) היה במרקם גס, קשה מדי ושומני מאוד. השומניות השתלטה על הרוטב שבקושי הורגש, הגבינה אמנם היתה טובה, אבל אכלתי את המנה רק בשביל לשבוע, באיזשהו שלב השומניות כבר היתה יותר מדי בשבילי ובערך שליש נשאר בצלחת.

  • לגבי לחמניית הבריוש- היא היתה תפוחה, מעט מתקתקה וטובה בסך הכל. זה לא ממש משנה כשההמבורגר לא טוב.


שורה תחתונה: עם כל הרצון לפרגן לבעלות המקום, אי אפשר להגיד את זה אחרת- ההמבורגר לא היה טעים וזה נבע ישירות מבשר לא מספיק טוב. מדובר בהמבורגר שמפסיד בנוקאאוט לזה של מוזס, אגאדיר, שלא לדבר על מסעדות טובות בעיר. לא מוצדק ולא ראוי לגבות מחיר כזה על מנה כזאת. מקווה שישתפרו בהמשך.





 

horseradish

New member
מבאס לקרוא... דווקא המקום הזה עניין אותי ורציתי לבדוק אותו

מכל מקום תודה על הביקורת הפרטנית

ייתכן שחסכת לי אכזבה
 

גסטרו

New member
זו לא הבקורת השלילית הראשונה על המקום

היתה בקורת בטיימאאוט נדמה לי עם אותה רוח דברים ...
תודה על הדיווח המפורט . משום מה אחרי שנות מוזס רבות- ארוחות אחרונות ההמבורגר היה מלוח מדי ולא טעים , שמחה שלא חידשתי את כרטיס מוזס שלי
 
למעלה