ג'מה- פשוט לא. זהירות, חפירה

ג'מה- פשוט לא. זהירות, חפירה

בוקר טוב,
בשבוע שעבר ביקשתי המלצה למסעדה, והנה אני חוזרת לספר :)
תזכורת- הרכב של 6 אנשים: 1 טבעונית, 2 צמחונים שאוכלים דגים (אחד מהם אורח מחו"ל ואני השנייה), 1 צמחונית אמיתית, 1 אוכל-כל ו1 רגיש מאד לטעמים ולכן אוכל בעיקר אוכל לבן.
בחרנו בג'מה, בצפון יפו (צמודה לתאטרון גשר).

שלחנו את אחי וחברתו להיכנס ראשונים בעוד שאנחנו מחפשים חנייה, כי השולחן הוזמן ל19:30 והיה כבר 19:34 ואנחנו תמיד מרגישים רע לגבי איחור. המארחת הובילה אותם לשולחן לשניים, כשאחי אמר לה "את לא רוצה לשאול כמה אנחנו? יש לנו הזמנה, על שם ...". היא אמרה "אה, אוקיי", והלכה לכיוון אחר. אחי וחברתו הניחו (בצדק, גם אני הייתי מניחה ככה!) שהיא מובילה אותם לשולחן ועל כן הלכו אחריה. אבל היא בעצם הלכה לקחת חשבון משולחן אחר, ואז הגישה מנה לשולחן אחר, ורק בשולחן הרביעי הם פנו אליה והיא הצביעה על שולחן בפינה ואמרה "אתם שם". על השולחן אכן היה פתק "שמור לפיה פחות", שאף אחד לא טרח לקחת גם אחרי שאחי וחברתו התיישבו ובעצם כשהזמנו חשבון הוא עוד היה שם. פסדר, בקטנה.
המקום מאד רועש (עם מוזיקה בספרדית. מסעדה איטלקית, לא? מה הקטע? אמרו "אה, זה באירופה, מתאים"?), ולכן המלצרית התקשתה לשמוע אותנו. היא גם לא טרחה ללכת סביב השולחן כדי לנסות לשמוע טוב יותר, אלא עמדה בקצה וצעקה עלינו. עוד על כך, בהמשך.
לראשונות הזמנו סלט חסות, לחם שום ותאנים-מוצרלה. המלצרית אמרה שזה לא יספיק לשישה אנשים, אמרנו לה שזה בסדר ואם לא נשבע מהעיקריות בהמשך נזמין עוד.
כזכור, היינו עם אורח מחו"ל. הוא קיבל תפריט באנגלית, עם מנות שונות מאלו בעברית. כיוון שהוא ביקש להזמין ריזוטו חצילים שלא היה בתפריט בעברית, שאלתי אם יש אותו. נעניתי, ואני מצטטת: "אסור להתייחס בכלל לתפריט באנגלית, הוא שטויות. אנחנו נותנים אותו רק לתיירים." לא האמנתי למשמע אוזניי.
שאלתי אם יש ריזוטו בצלים שנמצא בתפריט בעברית אבל לא בתפריט באנגלית, והמלצרית ענתה שכן וכתבה לנו בהזמנה ריזוטו בצלים, למרות שלא הזמנתי אותו אלא רק שאלתי לגביו. למרבה המזל תפסתי את זה בזמן והסברתי לה שאנחנו לא מעוניינים להזמין אותו עדיין אלא רק לברר.
האמריקאי הזמין ריזוטו פורצ'יני, כשהמלצרית סגרה את הפנקס שלה ושאלה "עוד משהו למישהו?"
בשלב הזה אחי כבר איבד סבלנות ואמר "כן, אנחנו שישה אנשים. כולנו נאכל מנה עיקרית אם זה לא מפריע לך."
לגמרי לא ברור למה היא חשבה להפסיק לקחת הזמנות אחרי מנה אחת.
הזמנו, כשכל השיח עם המלצרית היה מאד לא נעים (ואחרי שהיא הלכה נאלצתי לקרוא לה כדי להזמין שתייה). היא לא הציעה שום עזרה לאיש הבעייתי, ואני משוכנעת שלשף לא היה אכפת להכין לו פסטה ברוטב שמנת אם היא הייתה טורחת לבקש- אבל הדבר היחיד שהיה לה להציע זה שניקח את הפסטה פונגי ונוציא ידנית את הפטריות. היא כן הציעה "אקסטרה שמנת", המנה הגיעה עם מעט מאד שמנת.
אחרי זמן סביר (לא יודעת בדיוק כמה, אבל פחות מעשר דקות) הגיעו לשולחן לחם שום, תאנים-מוצרלה, וסלט קפרזה. היי, זה אמנם לא מה שהזמנו, אבל היה לנו ברור שאם נתחיל להגיד את זה למלצרית ולחכות שיחליפו לנו נצטרך לחכות הרבה זמן, אז זרמנו על הקפרזה שדווקא היה סבבה.
הלחם שום היה בסדר, באשר לשתי המנות האחרות- הירקות בהם היו מצויינים וטעימים (התאנים היו מתוקות להפליא, הרוקט בקפרזה היה מדויק), אבל הרטבים- כלומר, התוספת של המטבח בעצם- היו די בינוניים.
אחרי כמה דקות המלצרית נעמדה לידי ושאלה אם הכל בסדר, אמרתי "כן". אנחנו לקוחות כאלה, שלא מתלוננים בד"כ ולא מרגישים בנוח עם זה, ובמקרה של השירות שם גם ממש לא הרגשנו שזה יעזור ושיש טעם להתלונן. המסעדה הייתה כ"כ רועשת שהיא לא שמעה למרות שהיא עמדה בצמוד אליי, אז זה לגיטימי לשאול שוב, אבל למה בניסוח כזה? אני מצטטת: "חבר'ה, תגובה, יחס, הכל בסדר?"

המנות העיקריות הגיעו יחסית ביחד (בהפרשים של כמה דקות, לא משהו משמעותי), שזו נקודה חיובית. פסטה פונגי טבעונית דווחה כטעימה, ריזוטו פורצ'יני דווח כטעים מאד, ספגטי בולונז דווח כמצויין, הפסטה פונגי עם ה"אקסטרה שמנת" דווחה כבסדר. נקודה לזכותם: רוב האוכל היה טעים לכולם.
אני הזמנתי ניוקי דלורית ומרווה שהיה לא משהו. הערמונים במנה היו פשוט לא טעימים, השארתי אותם בצלחת. תפלים וישנים כאלה. החברה ממולי הזמינה רביולי ארטישוק, שטעמתי ממנו והוא היה פשוט לא מבושל מספיק. מצטערת, גם ל"אל דנטה" יש גבול. היה טעים, אם זה היה אכיל. היא השאירה חצי מנה בצלחת, והזדרזנו להזמין חשבון ולברוח משם, החלטנו להנות מקפה וקינוח במקום אחר. החשבון הגיע יחסית מהר, ולא היו בו טעויות, באופן די מפתיע. למורת רוחי הושארו 10% טיפ ועפנו משם.
נקודה חיובית שלישית ואחרונה: המקום מרחק הליכה ממתחם התחנה ומיפו, אז אפשר לברוח למקום אחר.

בכנות, השירות היה אחד הגרועים שקיבלתי מימיי. חשוב לי לציין שאני מכירה את התופעה של אנשים שבאופן קבוע לא נהנים במסעדות (אבא שלי כזה), והולכים בעצם כדי להתלונן על השירות ועל האוכל ועל המלצרים וכו'. זאת ממש לא אני. אני בד"כ נהנית מאד, גם עם שירות בינוני, ואני סלחנית כלפי מלצרים שכן אני סטודנטית ורוב חבריי מלצרים. כמו כן, אוכל משמח אותי בטירוף, וקשה להוציא אותי עצבנית ממסעדה. אבל הנה, הצליחו.
 

bob68

New member
חבל

מקווה שתהיינה לך/ם חוויות מתקנות בעתיד.
 
לא אנסה לתקן את החוויה

אם היינו בעיירה נידחת וזו הייתה האפשרות היחידה- בהחלט ייתכן שהייתי נותנת צ'אנס נוסף.
אבל בתל אביב רבתי יש מספיק מסעדות איטלקיות, אין שום סיבה שאחזור לג'מה.
 
חבל ששירות רע הורס חוויה שלמה

&nbsp
אני לא חושבת שאת צריכה להצטדק בנוגע לכל ההערות שהצגת - השירות היה לא קשוב וזה הוביל לטעויות. ההתייחסות המזלזלת לתיירים היא מזעזעת בעיני וממחישה כל מה שרע בגישת הקומבינה הישראלית וגורמת לי לרצות לברוח ממקומות כאלו.
&nbsp
המסקנה העיקרית לדעתי מהחוויה הלא נעימה הזו היא שאין יד מכוונת שמובילה את השירות וזה משפיע לרעה מאוד.
 

oreldi

New member
חבל

לי הפריע העניין עם הרעש לא פחות מהשירות. זאת לא שיפודיה שצריך להרגיש בה כאילו הגעתי למועדון ריקודים.
אגב - גם הסלט קפרזה הוא לא בדיוק קפרזה אם הוגש עם רוקט. בסלט קפרזה בדרך כלל שמים בזיליקום
תודה על הדיווח והאזהרה
 
טעות שלי


הסלט שהגיע היה פרסקה, לא קפרזה. התבלבלתי.
(בכל זאת, הזמנו סלט חסות, אז לא זכרתי את השמות האחרים).
סליחה על ההטעיה
 
למעלה