סריראצ'ה ב48

סריראצ'ה ב48

אז בעקבות הפרסומים בפייסבוק על ארוחת הסריראצ'ה בקפה 48 ואחרי שהחליטו להאריך את הגשת התפריט המיוחד הגענו ביום חמישי לבדוק את הטייק של יונתן בורוביץ' על הרוטב הטרנדי.

היינו שלושה ולמרות שההזמנה שלנו נאבדה נמצא לנו מקום על הבאר חיש מהר. למרות שעל כל השולחנות ועל הבאר הונחו בקבוקי סריראצ'ה הניחו לפנינו את התפריט הרגיל ורק לאחר שביקשנו קיבלנו את התפריט המיוחד קיבלנו אותו. לא ברור לי אם זה נעשה בכוונה או בטעות אבל ראיתי שזה מה שקורה גם בשולחנות אחרים, קצת מוזר.

בתפריט המיוחד ארבע מנות קטנות, חמש בינוניות, קינוח וקוקטייל.

מהמנות הקטנות ויתרנו על סלט עלים שלא נראה מעניין והזמנו:

סלט קלמארי חמוץ חריף(34): סלט של חתיכות קלאמרי ברוטב חמצמץ חריף, עם פרוסות שומר, עלי נענע ובזיליקום. אני מאוד אהבתי, רוטב חריף באמת אך מאוזן עם חמיצות וקצת מתיקות, קלאמרי ובעיקר טריות נהדרת מהעלים. אציים שהשומר עדין מאוד לשונאי האניס. מנה שמאוד הזכירה לי את הטעמים האמיתיים של דרום מזרח אסיה, נהדר.

שרימפס קוקטייל(38): שלושה שרימפים חלוטים, מוגשים בטמפרטורת החדר עם מיונז דאשי סריראצ'ה על סלט צנונית: שרימפסים טובים, מיונז נחמד, יחסית לקוקטייל שרימפס זה היה טוב, אבל לא יותר מזה.

סלט מלפפונים וקימצ'י(18): בתכלס סלט של מלפפונים ואצות עם הרבה סריראצ'ה מרוכזת, לא הייתי קורה לזה קימצ'י. מבחינתי המנה המאכזבת של הערב, אפילו הייתי מגדיר אותה כלא טעימה. באופן מוזר חבריי לארוחה אהבו, אז אולי משהו דפוק אצלי.

בגזרת הבינוניות הודיעו לנו שחסר הבאן מי, שדווקא מאוד רציתי לטעום, אז חוץ מזה הזמנו את כל שאר המנות:

נקניקייה תיאלנדית בלחמנייה(35): נקניקייה נהדרת, עסיסית וחרפרפה, עם קטשופ סריראצ'ה וחרדל בלחמנייה פריכה. מנה נהדרת, לוקחת בהליכה את זאת של אלן טלמור שאכלתי בפורט 19 השבוע.

חזיר סריראצ'ה בלחמניית קייטנה(44): קראתי פה דיון על אכזבה מכך שמנת החזיר בחומץ הוחלפה על ידי החזיר סריראצ'ה הזה, מבחינתי מדובר בפלוס גדול ואני רק מקווה שהגרסה שמגיעה בלחמנייה תשאר גם בתפריט הרגיל. מדובר על בשר כתף חזיר צלוי, מפורק לסיבים, מוגש בתוך לחמניית קייטנה עם בצלים וסויה תאילנדית. הבשר עצמו ספוג בנוזל חריף נהדר (לא ברור לי אם זה נוזל הבישול או משהו שנוסף לאחר הבישול). מדובר ביצירה, שרק בשבילה היה שווה כל הערב הזה.

תבשיל טלה בקארי רוגאן-ג'וש(42): קארי טלה שלא הצליח להתרומם, עם טעמים קצת שטוחים. כמו ברונו שדיווח על המנה גם אנחנו הוספנו לה מלח וגם קצת סריראצ'ה והמצב קצת השתפר. מאכזב.

נודלס סיני חריף! עם שרימפס(46): אטריות (נראה לי ביצים?) ברוטב חרפרף, עם (הרבה) בוטנים ושרימפסים (ניתן לבחור גם בטופו או עוף). שוב מנה שאכזבה, שטוחה, חסרת טריות וגם לא כזאת חריפה.

הקינוח המיוחד:

בראוני סריראצ'ה(26): בראוני רגיל טוב, עם שמנת וסריראצ'ה בצד. כשזה הגיע לשולחן ריחות הבראוני והסריראצ'ה לא עשו לי חשק וכבר הייתי בטוח שהשילוב לא יעבוד. עם הטעימה הרושונה חשבתי שצדקתי, הטעם של הסריראצ'ה השתלט. אבל לאט לאט המתיקות השוקולדית התגברה והופתעתי לגלות שזה מדליק. חייב להודות שלמרות זאת אכלתי כמה ביסים של בראוני לבד, אולי זה אומר משהו.

ו...חצי קרק פאיי: "אלוהים תן לי את האומץ לשנות את מה שאפשר, את הכוח לקבל את מה שאי אפשר לשנות ואת החוכמה להבדיל בין השניים".

אם צריך לסכם, היה ערב מעניין ולמרות כמה מעידות הסך הכל היה טוב. בעיקר כייף להגיע למסעדה שאתה אוהב ושכבר חרשת בה את כל התפריט ולקבל תפריט חדש לגמרי. למי שחושש מחריפות, מלבד מנת הקלמארי רוב המנות הן בחריפות סבירה, אולי פלפל אחד בבית תאילנדי.

כולל שתי בלאדי מרי סריראצ'ה (חביב) ושני חצאי סם אדמס יצאנו ב420 לפני, סביר בהחלט.
 

bruno01

New member
עכשיו נזכרתי שבכלל היה אפשר להזמין את מנת החזיר בלחמניה

ואנחנו בחרנו שלא לעשות את זה כדי לוותר על הגלוטן ושנוכל לחלוק אותה.

כנראה (בטוח) שבגלל זה היה חסר לי החלק הפחמימתי


שמח לשמוע שנהנתם, ושהדעות שלנו על רוב המנות די דומות (אני דווקא אהבתי את המלפפונים, אבל כל קשר בינם לבין קימצ'י באמת מיקרי בהחלט).

אגב, הנקניקיה התאילנדית בפורט 19 מאוד מאכזבת. כמעט חסרת טעם לחלוטין, וזה די מפתיע, כי נקניקיות אחרות שלו שטעמתי היו ממש לא עדינות שכאלה.
 

prizman

New member
די משעשע.

אני מניח שיש איזשהו מקום במזרח הרחוק שיש בו רוטב ששמו נהגה איכשהו בדומה לכך
אבל מכאן ועד לטרנד לדעתי הדרך אמורה להיות עוד ארוכה.

ע"ע נאם.
 

bruno01

New member
הרוטב הספציפי הזה שהפך לטרנד הוא בכלל אמריקאי

http://en.wikipedia.org/wiki/Sriracha_sauce_(Huy_Fong_Foods)

ונראה שהוא מבוסס על איזה בסיס באמת תאילנדי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sriracha_sauce

בכל מקרה, הוא בהחלט טרנדי לאללה בזמן האחרון, בארה"ב וגם פה. כבר כמעט כל מסעדה שניה (כולל שווארמיות למשל) מניחות אותו על השולחנות או משתמשות בו בצורה זו אחרת.
 
למעלה