סושי בנ"י

סושי בנ"י

שלום לפורום,

מבקשת להמלצה לסושי מעולה בנ"י עבור חבר דייל, שמאוד רוצה להתנסות בסושי איכותי לראשונה בחייו.
הוא מוכן לשלם עבור ארוחת סושי 100-150 דולר (לאדם) ככה שנראה לי שהוא יכול להנות ממקום ברמה גבוהה (או שאני תמימה?)
בנוסף, אשמח להמלצות מוצלחות עבורו בכל הנוגע לקונדיטוריות מוצלחות בנ"י או בכלל, מוסדות אוכל שראוי לבקר.
תודה.
 

salo22

New member
יש תמיד את החשודים העיקריים

הבעיה המרכזית היא שבמיוחד בסושי, אבל לא רק, קל מאוד ליפול למלכודת "חוק ההתיישנות", לא יהיה אחראי יותר מידי להמליץ באמת גם אם יצא לנסות מקום, אבל זה היה לפני שנים, נגיד. יש ניואנסים ושינויים תמידיים בצוותים שמאוד משפיעים, כמובן שבמקום מפורסם כמו Yasuda, המאסטר כבר לא שם שנים, אבל עדיין המקום נחשב כשומר יחסית על רמה גבוהה, למרות שתמיד יהיו כאלו שניסו ואומרים שזה כבר לא אותו דבר.
התקציב גבולי מאוד, אולי אפילו נמוך מידי ולא ריאלי, לארוחות אומקסה או "טעימות" בהן מקבלים מבחר מתגלגל ממצאי היום, במקרים מסויימים אם לא עוצרים אפשר גם להמשיך ולהתגלגל קדימה עם המחיר ולהגיע למספרים עצומים. יש מסעדות עם תפריטים די קבועים לארוחות טעימות יפניות בהן סושי וסשימי הן חלק מהמנות אבל זו לא ארוחה שהיא רק מושתת על יחידות בודדות של סושי וסשימי לכל אורך הארוחה, זה כיוון שיכול להיות נחמד גם כן. כדאי לעבור על אתרים ותפריטים של מקומות שאזכיר ואולי תתחברו למשהו מהם, אלו בהחלט המקומות היוקרתיים ביותר בעיר לסושי והתקציב שלכם יהיה די בסכנה, בכל מקרה יש כל כך הרבה אופציות בעיר הזו, שהייתי שוקל לנסות נניח שתי סושיות הרבה פחות יוקרתיות ומתיימרות, בתקציב "רגוע" מאוד של נניח 120-150 דולר לשתיהן , אולי לחפש יותר בכיוון של צהריים אומקסה בשתי יפניות טובות, למרות שישיבה על דלפק הסושי מאסטר נחשבת ליוקרתית ומעניינת יותר ולרוב בצהריים באופציה לא כל כך זמינה, בקיצור לא פשוט הסיפור

אז כמה מקומות לסושי יוקרתי מאוד :
http://www.davidbouley.com/brushstroke-main/ 
למיטב הבנתי זו מין מסעדה בתוך מסעדה ואם הייתי צריך לבחור היום קנדידט מעניין לניסיון, זה היה כנראה גבוה אצלי ברשימות, ממה שיצא לי לקרוא מקום מעניין ומבוקש וכמו כל מסעדה טובה אחרת בעיר חובה להזמין מספיק זמן מראש.
http://15eastrestaurant.com/
חייב להגיד שדי התאכזבתי מארוחת צהריים שם לפני כשנתיים, אבל המקום באופן קבוע עולה בכל רשימה שמזכירה סושי "נגיש" אבל מהאיכות הגבוהה. הטופו שהם מכינים מצויין ואני בהחלט חושב שאם הייתי חוזר לשם זה רק לארוחת אומקסה בערב עם איש הסושי המרכזי שלהם על הדלפק, מין לתת לו יד חופשית רק לבדוק ולקחת בחשבון מה יכול לצאת הסכום במצב הזה, לדעתי בהחלט יאתגר את סביבות ה 150$, או שפשוט להזמין מהתפריט אייטמים יותר "בטוחים" ולהתפנק טוב טוב עם הבחירות, סה"כ התפריט עצמו לא נראה נורא במיוחד מבחינת המחירים.
http://www.sushiyasuda.com/
אחד המפורסמים ביותר, מתקשה למצוא תפריט כרגע ובהחלט לא יודע מה שווים שם עכשיו 150$ (ולא לשכוח שתייה וטיפ ומיסים וכולי, גבוהים בהחלט שם).

אולי כדאי לעצור כאן כי ככל שהרשימה מתארכת גודל אצלי הספק שהוא יצליח להיכנס למקום כזה ולעמוד בעלות כוללת של עד 150 וגם להנות מחוויית סושי מלאה "כמעט מלאה" שמסעדת סושי כזו יכולה להציע.. אולי יושבי מנהטן המעטים כאן בעבר ובהווה (בקיצור אורטולן כנראה
) יוכלו לשפוך יותר אור על המחירים העכשוויים במקומות היוקרתיים ביותר או פשוט להתחיל לעשות חיפושים בגוגל על מידע. שוב, אני חושב שבמיוחד אם לא ממש נחשף הבחור לחוויות סושי טובות באופן יוצא דופן, אז כדאי לחפש שני מקומות שפויים יותר עד איזור 80$, ואז אפילו ללכת על ארוחת סושי אחת ולשמור תקציב זהה נוסף לארוחה מיוחדת, אולי טעימות קאיסקי יפניות (שלרוב יכללו גם מנות סושי בפנים) או מסעדת שף יוצאת דופן לארוחת טעימות מפנקת מאוד בצהריים וכולי..
 

salo22

New member
אפשרי ונהוג גם

להגדיר תקציב לפני הארוחה, כך שגם בהחלט מתקבל על הדעת להיכנס נגיד ליאסודה או לאיסט 15 ולהגיד מראש שהוא לא רוצה לעבור את ה 120-150$, בהחלט הגיוני שתהיה ארוחה טובה גם מזה, השאלה כמובן כמה מתווספים השתייה והטים ומיסים ועוד שאר תוספות שאולי הוא ירצה לקחת תוך כדי. ממה שאני מציץ פה ושם נראה ש 120$ היא בהחלט נקודת מחיר לארוחת טעימות "בסיסית" ביאסודה רק שאני לא יודע כרגע את המחיר המדוייק, אפשרי תמיד לברר.
אופצייה לקאיסקי יפני, ארוחת טעימות מעניינת שתכלול כנראה גם סושי, KYO YA :
http://www.yelp.com/biz/kyo-ya-new-york
אמור לעמוד במסגרת התקציב, רק שיעשה טוב טוב שיעורי בית ברשת לפני שהוא מחליט לאן ללכת, כי אני "סתם" זורק פה אופציות אפשריות והן לחלוטין לא זולות במיוחד, למרות שהתקציב רחוק מלהיות בשמיים לארוחות מעניינות וטובות במיוחד בעיר, זה בהחלט סכום מכובד של כסף להוציא.
מה הוא מחפש בתחום המתוק ? לצערי הביקור האחרון בעניין זה לפני כשנתיים היה די מאכזב אבל אולי חברך ימצא המקומות מעניינים ולטעמו.
 

הגרגרן

New member
Sushi Yasuda

מתוך סיפור הטיול שלנו בצפון-מערב ארה"ב והעיר ניו יורק (יולי-אוגוסט 2013) בבלוג שלי באתר למטייל:

בערב יצאנו לאכול במסעדה Sushi Yasuda, הזכורה לי לטוב מביקורים קודמים ולא התאכזבנו גם הפעם. מי שרוצה להכיר סושי אמיתי מהו, כדאי שישכח מה הוא מכיר בארץ ויגיע לכאן לסושי אמיתי.

המסעדה איננה מפוארת בחזותה, אך היא מדורגת ב-Zagat בציון 28/22/24 (ה-28 מתוך 30 זה על האוכל, ה-22 על הדקור ו-24 על השרות) וב-*** ב-New York Times (המכסימום שם זה ****). באופן מוזר אין לה כוכבי מישלן. אם אני משווה אותה ל-Tamarind Tribeca, בעלת כוכב המישלן, שבה אכלנו בערב הקודם, אני נוטה להסכים יותר עם הדרוגים של Zagat וה-NYT ובעינינו Sushi Yasuda עולה על Tamarind Tribeca בהרבה וזה עוד מפי אנשים כמונו, שמאוד אוהבים אוכל הודי.

די חששתי האם אשתי ובתי יהנו, לאור העובדה שהן טעמו עד כה "משהו" הקרוי סושי רק בישראל ונהנתי מאוד לראות ששתיהן מאוד נהנו, הבינו את פער האיכויות האדיר ובאופן לא מפתיע, לאחר שסיימנו לאכול את "בחירת השף" (Omakase - שיטה שבה אתם מפקידים עצמכם בידי השף והוא בוחר לכם את המנות), הזמנו מנות נוספות, בחירה שלנו, שנעלמו מן השולחן מהר מאוד... ואז הזמנתי סיבוב נוסף של המנות שערבו לחיכנו...

בארץ, מגוון הדגים המשמשים בסושיות הוא דל ביותר ובחלק מהמקומות משתמשים בדג מהקפאה, דבר שהיה גורם לכל סושי מאסטר יפני לבצע מייד חרקירי. בארץ, בדרך כלל, הדג גם מגיע בכמות של דוגמית ועיקר המנה הוא האורז. כאן, ללא ספק, הדגים ופירות הים הטריים, הם הכוכבים האמיתיים והדומיננטיים של המנות השונות.

בדיעבד, הסתבר לי שהשף, Naomichi Yasuda, שאת שמו המסעדה ממשיכה לשאת, עזב את המסעדה ואת ארה"ב וחזר לטוקיו כבר בסוף ינואר 2011, אך אם לשפוט לפי הנאתנו מהביקור באוגוסט 2013, מחליפיו ללא ספק שומרים על רמה גבוהה.

בניגוד להרבה מסעדות, שבהן בעת קבלת החשבון, מופיע בתחתיתו הכיתוב: Service Not Included ויש המגדילות לעשות וכבר מחשבים לכם טיפים באחוזים של 18%, 25% וכד', הרי שכאן הכיתוב הוא משהו בנוסח: "העובדים כאן מרוצים מאוד מהמשכורת והתנאים הנילווים שהם מקבלים ולכן אין צורך בדמי שרות וטיפ איננו מקובל כאן".

עלות: $260.76. יקר, אבל תענוג !

אז אם זה לא השתנה מאז אוגוסט 2013, הרמה גבוהה, העלות שצוינה שם היתה לשלושה כולל שתיה ואין צורך בהוספת טיפ. אני והגרגרנית התחלנו עם בחירת השף ותגברנו זאת בוד שני סבבים של מנות שאנו בחרנו. הגרגרונת אכלה א-לה-קארט מרק מיסו ואחריו בחירות שלה. לגבי הטיפ, למרות שראינו את ההערה בחשבונית וליתר בטחון, שאלתי שוב את המלצר והוא עמד על זה שלא מקובל טיפ במסעדה זו.
אני מתנצל על איכות התמונות, שנובעת מכך שהמבזק עשה לי צרות באותו ערב.







 

salo22

New member


בהחלט יכול להיות שההגיוני ביותר הוא ללכת על מקום מוכר ויציב כמו יאסודה וזהו, גם לי יצא לקרוא דברים משבחים לאחר ולמרות עזיבת יאסודה.
 

salo22

New member
לאיזה מון התכוונת ?

השאלה על ניו יורק כמובן
 

ו י ק י 3

New member
הייתי לפני שנים ספורות בNOBU

http://www.zagat.com/r/nobu-fifty-seven-new-york
&nbsp
היה מעולה!
לצערי כבר לא זוכרת פרטים.
אם אתם עושים חיפוש באינטרנט כדאי לחפש תחת
מסעדות יפניות ולאו דווקא סושיות בלבד!
יש דירוג של עשיריה פותחת ולא תפלו באף אחת מהן.
 
SOTTO

במחיר הזה אני ממליץ ללכת לSOTTO
2 כוכבי מישליין מסעדה מצויינת שתתן חוויה נהדרת
להכרות עם המטבח היפני
 

jonbaum

New member
Ushiwakamaru

ב-West Houston Street
אנחנו אכלנו שם Makase set. ישבנו בקאונטר והיה נפלא, ושילמנו 100 לבן אדם.
אני גרתי ביפן במשך כמה שנים טובות, ועל המסעדה המליץ לי מכר יפני שגר בניו יורק.
הוא המליץ גם על Kanoyama שנמצאת ב-East Village
הוא עשה את ההזמנה בשבילנו (הוא אוכל שם באופן קבוע ומכיר את בעל הבית), הוא ביקש שיושיבו אותנו בקאונטר מולו וביקש ש"יתייחסו אלינו יפה" מה שאומר שלקוח מהשורה אולי יקבל קצת פחות, אני לא יודע.
שמענו מהשכנים שלנו לקאונטר (יפנים) ש-Yasuda היא כבר לא מה שהיתה פעם כי השף הראשי (האדון Yasuda) חזר ליפן
 

motibari

New member
TAO נמצא במנהטן, מקום מעולה עם אווירה מדהימה

מומלץ להזמין מקום.
&nbsp
כתובת מדויקת תמצאי באתר שלהם
 
למעלה