ניסיון ראשון בכתיבת ביקורת: לה שוק

rainbow25

New member
ניסיון ראשון בכתיבת ביקורת: לה שוק

אני קוראת סמויה של הפורום כבר הרבה זמן וכבר מזמן רציתי לכתוב ביקורת ואיכשהו זה לא קרה. עכשיו אחרי שהצטברו מספר מסעדות שהייתי בהן בשבועות האחרונים (יום הולדת) החלטתי לנסות ולכתוב ביקורת. אז קודם כל המסעדה האחרונה שהייתי בה - לה-שוק בכיכר דיזינגוף. אם הביקורת עומדת בסטנדרט של הפורום אז אכתוב ביקורת על עוד מקומות.

זו כבר פעם שנייה שהייתי במסעדה הזו עם אותו שותף לפשע (חובב מסעדות בפני עצמו). פעם קודמת נהנינו אז החלטנו לחזור.
המנה הראשונה שהזמנו הייתה קלמרי צזיקי, שעועית ירוקה ושומר (48 שח) - אכלנו גם פעם קודמת וגם אז היה מאוד טעים. הקלמרי היו טעימים ולא צמיגיים. התפוחי אדמה הקטנים היו טעים ואפילו השומר שאני לא מחבבת בדרך כלל היה טעים וספוג בטעמים מהתבשיל והקלמרי.
המנה השנייה הייתה טרטר טונה שהיה במיוחדים של אותו היום (לא זוכרת כמה יצא). אני לא זוכרת בדיוק מה היה בה אבל היא כללה אבוקדו וטוביקו. אני אהבתי והשותף לפשע חשב שהיה חמוץ מידי.
רצינו להזמין הכרובית ולאפה, ביצה קשה ופלפל שיפקה (39 שח) שהייתה זכורה לטוב מהפעם הקודמת אבל לא היה כי הצ׳יפסר התקלקל.
אחרי זה רצינו להזמין הריזות גבינות ותרד (64 שח) שגם היא הייתה זכורה לטוב מהפעם הקודמת בזכות טעמי הגבינה החריפה אבל הברמן שכנע אותנו לקחת משהו אחר בטענה שכדאי שננסה משהו אחר והמנה השנייה יותר מיוחדת אז לקחנו המוסחאן (62 שח) שהרגיש יותר כמו שווארמה, טעימה אבל שווארמה והגיעה על הלאפה עליה מגיעה גם הכרובית למרות שזה לא היה רשום.
לקינוח לקחנו המלבי (32 שח) שהיה די סתמי ולא כזה טעים.

המנות עצמן היו יחסית גדולות ככה ששלושת המנות והקינוח הצליחו להשביע אותי (שכמעט לא אכלתי באותו יום) ואת השותף לפשע שהיה פחות רעב. סה״כ היה טעים, נחמד וכיף ובהחלט אחזור (לא מזיק שהמיקום מאוד נוח להגעה מבחינתי).
 

rainbow25

New member
תודה וביקורת נוספת: טאיזו בערב הודי

תודה! אז אני אנסה עוד ביקורת.

ביום ראשון האחרון היה לנו משהו לחגוג אז אני ובן הזוג החלטנו ללכת לטאיזו בהחלטה ספונטנית. קראתי הרבה על המקום (בעיקר פה בפורום) ושבוע לפני זה חברים הזמינו אותנו להצטרף אבל לא יכולנו. התקשרנו להזמין מקום ואמרו לנו שזה ערב הודי. מכיוון שמזמן רציתי ללכת לשם (וזה בערך התירוץ היחיד שהיה) אז החלטנו ללכת בכל זאת.
קודם כל, המקום מאוד יפה וזה מאוד נוח שיש חנייה בבניין ב-10 שקלים. מבחינת השירות, על פניו היו הרבה מלצרים וציפינו לשירות טוב אבל היו כמה דברים מוזרים. קודם כל, כשהתיישבנו חיכינו הרבה מאוד זמן עד שמישהו יתפנה אלינו. לאחר מכן, פתאום המלצרים התחילו להגיע אחד אחרי השני. רק אמרנו שאנחנו צריכים עוד דקה והמלצרית הלכה ישר הגיע מישהו אחר. אבל, זה לא היה יותר מידי מעיק והיינו במצב רוח טוב.

לקחנו את הלחמניות המאודות (18 שח) - כמו שכתבו גם לפני כן, הן מאוד מוצלחו והממרח שמגיע איתן מעולה, לא השארנו ממנו כלום.
אני לא מצליחה להזכר בשם של המנה הראשונה שלקחנו אבל היא הייתה מין פיתת חומוס ובטוחה גבינת פניר, היא הגיע עם סלט עלים ורוטב. הייה צריך לקחת חתיכה מהפיתה, לשים עליה קצת עשבים ואז לטבול ברוטב. ממה שזכור לי המנה הייתה ממש מעולה ומאוד נהנינו ממנו.
המנה הבאה שהזמנו הייתה גובי מסאלה (48 שח), היא על פניו הייתה צריכה להגיע ישר אחרי הפיתה (כי המנות מסודרות לפי הטעמים היותר קלים ליותר כבדים). האמת, היא הייתה המנה הפחות מוצלחת בארוחה לדעת שנינו ואפילו לא התחשק לנו לסיים אותה. הטעם היה קצת סתמי בעיניי.
המנה השלישית הייתה קלמרי טנדורי (78 שח) שהייתה מאוד טעימה, בייחוד לי כחובבת גדולה של קלמרי.

אני שתיתי שארפ סטורי (עם אננס וואסבי) שהיה טעים אבל הייתי שמחה אם היה לו טיפונת יותר טעם. הבחור שתה בירת טאיזו שלא היה לה איזשהו ייחוד מבחינתנו.

לקחנו קינוח של פרפה שומשום שחור שהיה טעים אבל לא מלהיב (יותר מידי טעם של חלבה לדעתי).

בסה״כ היה מוצלח ונהנינו אבל לא נראה לי שנשוב שוב לערב הודי. אולי לארוחה עם התפריט הרגיל.
 
ערב הודי - גם אני באותה דעה

הייתי בטאיזו בערב, בצהרים, בזוג ובקבוצה גדולה וגם בערב הודי. בתור חובבת מושבעת של אוכל הודי לא חשתי צורך לחזור ולא התלהבתי יותר מדי מהפרשנות ההודית המקורית והמודרנית של מה שיצא לי לטעום. זה לא שבתל אביב אנחנו מוקפים בכל כך הרבה אוכל הודי קלאסי שכבר השתעממתי ובא לי משהו שונה....
מקווה לכתוב על הערב הזה ביקורת משלי בקרוב!
 
נשמע מעניין...לא ידעתי שבטאיזו מגישים אוכל

הודי...

יצא לי כמה פעמים לאכול הודי בארהב, בארץ לא...
פעם דיברו פה על מסעדה הודית ברמלה...

תודה על דיווח נוסף :)
 

oreldi

New member
יופי של ביקורת

ברוכים הבאים
אבל מה זה "הריזות"? כתבת "הריזות גבינות ותרד"
 

rainbow25

New member
ריזוטו כמובן

התכוונתי לריזוטו כמובן.... סליחה על הטעות :)
 
ברוכה הבאה!

לה שוק הוא מקום נחמד מאוד לדעתי. ממליצה עליו הרבה כשמחפשים אווירה נחמדה ואוכל נדיב ולא מורכב מדי. יש שם דברים מוצלחים יותר ופחות אבל השירות מקצועי אבל לא מוגזם והמיקום בכיכר דיזינגוף מעולה כי אין הרבה דברים באיזור.
 

החתולית

New member
ברוכה היוצאת לאור


 

bruno01

New member
אחלה דיווח ברוכה וברוכה הבאה!

לא יודע איך עוד לא ניסיתי את לה שוק.

בתחילת הדרך המקום היה נשמע לי כמו מלכודת תיירים טיפוסית, ותיארתי לעצמי שלא ישרוד זמן רב, אבל טוב לשמוע שהוא עדיין שם, ושטעים וכיף פה.

בהחלט נשמע כמו אופציה חביבה ולא יקרה לבילוי לא מחייב.

הערב ההודי בטאיזו דווקא מאוד סיקרן אותי, וקצת מבאס לקרוא שגם את וגם ECF לא ממש התרשמתן. כנראה שעדיף לדבוק בתפריט הרגיל
 
לה שוק ממש לא מלכודת תיירים

יש מלכודות תיירים בשפע על החוף ועל כל הטיילת והם כולם דומים, סתמיים ויקרים. דווקא לה שוק לדעתי מכוונת (וגם מצליחה איך שזה נראה) למקומיים ומגדירה את עצמה כאוכל יפואי שהביאו למרכז תל אביב באווירה כייפית ורגועה. נכון, לא כל המנות שלהם מדהימות אבל הם מפצים על כך ביחס מאוד לבבי ונעים. שווה לנסות לבילוי ספונטני באיזור כי זאת האופציה לדעתי הכי טובה באיזור כיכר דיזינגוף (יש גם את ברד סטורי שהוא לא רע אבל יותר אווירה של בית קפה).
 

bruno01

New member
האמת היא שבאזור הכיכר אני מאוד אוהב את

השישה במאי, גם בגלל המחירים המאוד שפויים וגם בגלל שהם ממש חמודים ולא מתאמצים יותר מדי.
אבל אולי באמת צריך לנסות פעם גם את לה שוק.
 
עוד לא ניסינו ובהחלט שווה ניסיון

יש שם אוכל שווה? אני זוכרת שזה יותר פאב צפוף כזה, לא?
 


גם אני מאוד מחבבת את השישה במאי

לא יודעת, משהו בזה שיושבים על הקצה של ככר דיזנגוף בתוך כל הפיח של המכוניות שיוצאות מתחת לככר לא באמת עושה לי את זה.
 

1Shir

New member
האמת?

כאשר המקום נפתח משום מה הייתי בטוחה שלא יחזיק מעמד שנים רבות, בינתיים נראה ששורד לא רע ונראה לי שכבר עברו מספר שנים, זה כנראה אומר שדי לא רע שם
וזה לא מובן מאליו בעיר הזאת.
-
מעולם לא נכנסתי לשם ואני בכלל התחברתי יותר למיקום כאשר היתה שם גלידריה
(הנרי'ס? רשת שנכחדה... חבל, דווקא היה להם פרוזן יוגורט ללא סוכר שמאוד חסר לי בשנים האחרונות, יש רק ברשת דלי קרים שאין בת"א, אלא בגבעתיים, בת-ים וכו'...)

בקיצור?
המיקום שלהם באמת קצת מוזר/הזוי/נועז וכל הכבוד להם שמצליחים לשרוד למרות זאת.
 

rainbow25

New member
ביקורת שלישית - טרטוריה בליטל איטלי

במסגרת חגיגת יום הולדת מאוחרת קבעתי עם ידיד להיפגש במתחם ליטל איטלי בשרונה. במקור התכנון היה פיקניק אבל סיימנו בטרטוריה. כשהוא הציע ללכת לשם נזכרתי בכל הביקורות הלא מחמיאות שקראתי על המקום אבל הוא התעקש שמוצלח ואני לא פגשתי אותו כבר הרבה זמן אז אמרתי שננסה, בכל מקרה החברה תפצה גם אם האוכל לא יהיה מלהיב.
קודם כל המסקנות, האוכל היה נחמד אבל השירות היה בין מוזר לגרוע.

התיישבנו וקיבלנו תפריטים. כלומר, רק את תפריטי האוכל את תפריט היין לא קיבלנו. כשאמרנו שאולי נרצה יין ואם יש חצאי בקבוקים אמרו שיש והביאו את תפריט היין. התפריט די ארוך ומשום מה הם לא חשבו להצביע על איפה נמצאים חצאי הבקבוקים (כל הארבעה שהיו) מצד שני המלצרית טרחה לציין שאת רשימת היין בכוסות אין ואם נרצה אז היא תקריא לנו מרשימה שיש לה בכיס. טוב, נו. אז הסתבכנו עם התפריט וכשהיא חזרה ביקשנו שתצביע על חצאי הבקבוקים ותמליץ לנו על יין לבן יבש. את חצאי הבקבוקים היא הצליחה לאתר אבל לא להגיד לנו מה יבש קצת פחות. הזמנו חצי בקבוק. אחרי כמה דקות היא חזרה ואמרה שאין ורצתה להמליץ על יין שאין בתפריט אבל אז גילתה שהוא בעצם כן בתפריט. טוב, הזמנו חצי בקבוק.
בינתיים עוד לא הצלחתי להחליט מה אני רוצה לאכול, המלצרית שלוותה בעוד מלצר (לא לגמרי הצלחתי להבין מי מהם הוא המתלמד, עוד מעט אסביר למה) במקום לנסות לכוון אותנו או לשאול מה אנחנו רוצים התחילה לנהל שיחה פרטית עם המלצר שעמד איתה. לקח לי איזה דקה להבין שהם אכן מדברים שיחה פרטית (על מגורי המלצר אם אני לא טועה) מעל הראש שלי. אז ביקשנו עוד דקה. אחר כך כבר החלטנו אבל לקח זמן עד שחזרו אלינו. בזמן הזה בשולחן שלידנו היו תלונות די חריפות על מנת הסרדין ועל איך לא מתביישים להוציא אותו מהמטבח. הזמנו אוכל (עוד דקה נגיע גם אליו). בשלב הזה חזרו המלצרית והמלצר עם בקבוק היין. המלצרית התנצלה ואמרה שהיא לא יודעת לפתוח את היין בצורה טובה ושהנה מגיעה הפאדיחה היומית שלה והוציאה פותחן מהכיס והתכוונה להכניס את הפותחן לתוך הפקק דרך הכיסוי מתכת שיש עליו. המלצר לידה התנדב לפתוח את הבקבוק במקומה. היא הסבירה לו שהוא צריך למזוג לטועם קצת מיין ולחכות שיטעמו. אחרי שטעמנו ואישרנו את היין המלצר אמר שהוא משאיר לנו את הפקק. אני לא זוכרת שנתקלתי באיזשהו מקום שפשוט משאירים את הפקק של היין באמצע השולחן. אני תוהה אם זה באמת אמור להיות ככה או שזה איזה קטע מוזר שלהם...

הרעיון של המקום מבחינת האוכל הוא להוציא את המנות לפי מה שמוכן. אז ככה זה הלך:
אני הזמנתי את הברזאולה (22 שח אם אני לא טועה) - הגיעו ארבע חתיכות די גדולות על סלט עלים עם רוטב טעים ובצלצלים כבושים שלא הבנתי מה הם אמורים לעשות שם. סה״כ היה טעים ונחמד ובאופן יחסי למסעדות אחרות בארץ לא כזה יקר. כשהמלצר לקח את הצלחת הוא בחינניות לא רבה שפך קצת מהרוטב שלו על הפיצה שלי.
הידיד הזמין רביולו סלק (אזור ה-30 שח אם אני לא טועה) - הגיעו שלושה דמויי כיסונים שכל אחד מהם הורכב מעלה סלק למטה ולמעלה, באמצע תערובת של גבינה עם טעם עדין של גרוגונזלה, עם רוטב מתוק (נדמה לי דבש) ואגוזים. ההוראה הייתה לשים את הרוטב על הרביול ולאכול יחד. אני טעמתי ביס אחד והיה לי טעים. כאמור, מנה טעימה בעיניי.
המנה העיקרית שלי הייתה פיצה (32 שח) עם תוספת אנשובי (12 שח) - הפיצה מגיעה גם עיגולי פלפל חריף שלדעתי הוסיפו לפיצה. לי הפיצה הייתה טיפונת שומנית אבל טעימה. התוספת לאנשובי הייתה קצת יקרה בעיני, מצד שני היה די הרבה אנשובי. הגודל של הפיצה הוא כשל צלחת לא גדולה במיוחד אבל התוספת גבינות הפכה אותה לדי כבדה וממלאת. הפיצה נראתה זהה לזו שניתן לקנות בפיקניק.
לקינוח אכלנו טרמיסו (לא יודעת כמה עלה, לא ראיתי תפריט הוזמן כי הידיד רצה) - הטרמיסו מגיע בצנצנת עם פתח צר יחסית ומכסה שהייתה לא נוחה לאכילה. גם הטעם של הטרמיסו לא היה מלהיב. הקינוחים בשולחנות לידינו נראו יותר נחמדים.

בסה״כ הרבה יותר טוב ממה שציפיתי ואפילו לא הרגשתי שזו מלכודת תיירים. הארוחה כולה יצאה לא מאוד יקר באופן יחסי אבל, וזה אבל גדול, השירות חייב להשתפר. כמות הפעמים שגלגלתי עיניים במהלך הארוחה מתוך ניסיון להבין מה המלצרים חושבים שהם עושים הייתה מאוד גדולה... מזל שהייתה חברה מעולה שהתגברה על כל גלגולי העיניים
 
למעלה