אז מה אכלתם בסוף השבוע?

המשך חגיגות יום ההולדת

כי אם שנה הבאה מחליפים קידומת, אז לפחות השנה נחגוג כמו שצריך


בחמישי בערב חגגתי עם חברים בפורטר שהוא פאב הבית שלי (כמה בית? במהלך הערב ניגשתי לבר להגיד שלום לברמנים ולהודיע להם שמרימים כוסית יום הולדת ביחד ואכן כך היה).
נאכלו כל מיני מנות מסביב לשולחן ביניהן המבורגרים, ספייריבס וניוקי סלק מתפריט הספיישלים, לא נרשמו תלונות מיוחדות. גם בירה נשפכה כמו מים (וקולה, לטובת מי שלא שותה)
סך הכל, חגיגה נהדרת עם אנשים טובים.

בשישי עקב עבודה לא יצא לי להגיע לשוק (הטיול נדחה למחר) לכן לא היו יותר מדי אופציות בבית. הארוחה העיקרית בשישי כללה fried rice מאורז אדום עם גזר וכרישה וכמובן ביצה. היה טעים ובדיוק במקום.

כיוון שלחגיגות בחמישי לא כל החברים יכלו להגיע נפגשתי עם הנעדרים בשישי בשטרן. לצערי המקום ממשיך בהתדרדרות שלו - התפריט השתנה פעם נוספת והיום לא ניתן להזמין את טבעות הבצל והצ'יפס שלא כתוספת למנות אחרות. השטרן הוא לא מסעדה אלא פאב עם אוכל, ככזה חבל שהבעלים לא הפנים שלפעמים לא באים לאכול ארוחות כבדות אלא מחפשים נשנוש ליד הבירה והנשנוש הטוב ביותר הוא משהו מטוגן.
מעבר לכך, המלצרית הגישה לנו חשבון של 75 שקלים לקנקן בירה כאשר הזמנו קנקנים שהמחיר שלהם היה 71 שקלים, לא פנינו בהאשמות (ואני עדיין נותנת למלצרית ליהנות מהספק שהיה מדובר בטעות) אבל אפילו התנצלות חלושה לא זכינו לשמוע כשהיא הביאה את החשבון המתוקן.

בשבת הכנתי שוב pop overs הפעם עם צ'דר וטימין - יצאו המוצלחים ביותר עד כה בעיקר כי הצ'דר הלבן היה משולב בבלילה. בערב קפצתי לחברים שארגנו מפגש אירוויזיון והכינו ארוחה חלבית בהתאם: פיצות, פוקאצ'ות, פשטידות ועוד והכל היה מוצלח.
 

קליספרה

New member
המון ביצים...

בשישי בקרתי לראשונה בבנדיקט - סניף רוטשילד - (כן, כן אני יודעת
) . המקום עמוס בפנים ובחוץ ותור ענק המתין בחוץ. - ובכל זאת, מאוד התרשמתי מהסדר והארגון של בלאגן יום השישי. קולר עם מים קרים לימון ונענע לטובת הממתינים, פינת ישיבה מסופסלת, מארחת מנומסת ונעימה מבפנים ומבחוץ שמסבירה איך זה עובד, מידי פעם מוציאים צ'ופרים לממתינים - ושיטת ה- SMS שלהם (לכו נסמס שיתקרב תורכם) - ממש הוכיחה את עצמה. לשמחתנו הינו רעבים אבל מספיק כדי להחליט להמתין וללכת לטייל בסביבה עד קבלת הSMS המיוחל.
המלצריות הן מהזן ה"אובר חביב", לי אישית זה לא מפריע - השירות היה מחויך וטיפה מתנצל - לקח זמן לקנקן המים להגיע אלינו ולאחר רכיבת בוקר בהרי ירושלים והליכה בחום נחלת בנימין הינו די צריכים אותם. הבירה שלו, שהגיעה בינתיים, קיררה קצת את העניינים

ולענייננו האוכל:
סלסלת לחמים רובם לבנים האחד מלאה עם גרעינים - הגיעו ולידם צלוחיות של נוטלה, ריבת תפוחים וחמאה - קצת אחריו גם קנקן המים. לפתיחה לקחנו פורטרבלו עם גבינת עיזים אחת גדולה ומפוארת השנייה הבת שלה

השעה כבר אחת בצהרים ואנחנו רעבים! הוא לקח את "בוקר טקסס" - סטייק עם ביצי עין - הביצים זרחו כמו שתי שמשות - נראה שהשר היה עשוי היטב כי נשמעו קולות שמחה מכיוונו. (בתמונה)
אני לקחת את האגס בנדיקט מיקס ביצים עלומות על בריוש ובינהם כל הטעימים האלה
. המנה היתה קצת קרה, היתה לי הרגשה שהיא חיכתה לסטייק - המנה היתה נחמדה אבל די הצטערתי שלא העתקתי מהאיש שאיתי.
חזרנו הביתה וצנחו למיטה .
 

קליספרה

New member
וכדי לא להעמיס ממשיכה את יום המחרת כאן

במזג אוויר מופלא שלוש שעות רכיבה בשישי וודאי שלא סיפקו את הצורך בתפיסת שולי האביב - עלינו על האופנוע ורכבנו צפונה. הוחלט מראש לאכול משהו קליל בדרך כי ידענו לאותו הערב קבענו עם חברים בקפה יפו להופעה.
הגליל מתחיל להצהיב - ומלבד פינות גבוהות כמו הר מירון הצהוב הולך וכובש כל חלקה טובה של עשב. למרות הצהרותיי חטפתי חשק עז לבשר ומכיוון שקבענו קליל עצרנו בתחנת הדלק של צומת כוח לתדלוק ולארוחה קלה ב- באב-K (זאת המזללה המסוקרת?)
אני לקחתי קבב בלאפה - מנה לא גדולה אבל טעימה מאוד - קבב עסיסי שלא נעשה בו חטא תיבול היתר, הלאפה היתה קראנצית חייבת להודות שדי נהנתי. הוא לקח צלחת חומוס גרגרים, כמות מכובדת של אבל החומוס אבל לטעמי תפל בטעמים - בינוני, (אין לי מושג למה הזמין כי הוא לא היה רעב, אכל יצים לארוח בוקר ביצים ואני הייתי רעבה ככה שמצאתי את עצמי שותפה פעילה וקלריות מיותרות
)

לאחר מנוחה ראויה שמנו פעמנו למתחם שוק הפשפשים - ל'קפה יפו'. להופעה של שנסונר נפלא 'מרשאל מרין' זאת ההמלצה האמיתית שלי - מי שאוהב את הז'אנר לרוץ - התמוגגנו.
'קפה יפו' היא מסעדה חלבי, כדרה, עם אופציות טבעוניות. המקום מאוד נעים הבעיה הגדולה שלו היא בארגון - זאת כבר פעם שנייה שאני שם - אמנם בערבים עמוסים אבל לערבים עמוסים אמורים להתארגן בהתאם. שירות מבולבל. חיכינו כרבע שעה למלצרית שתיגש והאוכל הגיע מעל חצי שעה לאחר שהוזמן ליגנו היה שולחן שבאמצע ההופעה התחיל לריב עם המלצרים שיבטלו את ההזמנה אחרי שעה שחיכו לשווא לאוכל. אתם באת מרימים מקום נעים עם הופעות מושקעות למה לחרב בשירות - לא חבל?
מה הוזמן: שתי פיצות יפואיות עם ביצי עין, זיתים, בצל ופרמזן, פסטה טריה כלשהיא על בסיס ירקות - מכיוון שכבר התחילה ההופעה לא שאלתי מה הוזמן כי הייתי שקועה במוזיקה, אני לקחתי לשמחתי את מנת המאזטים - לשמחתי, כי מבאס אותי לאכול, אוכל של ממש, מול פנים של איש שעובד קשה ונותן נשמתו על הבמה, בעיקר שהוא מעולה. מזטים אפשר להגניב לפה כשהוא לא עסוק בלשיר בקולי קולות

מתוך בצע של שש מנות ניתן לבחור ארבע. בחרתי סלט חצילים (טוב), 3 עלי גפן ממולאים בגבינת עיזים (גם), רצועות סלק עם גבינה מגוררת וסלט עדשים שחורות (שניהם אנמיים כמו שהם. לאחר שהשתלטתי לסועדים האחרים על התבלינים נהנתי. עוד היו לבחירה איקרה וסלט בורגול. אמנם אכלתי יפה בצהרים והנסיבות לא היו נעימות לי אבל לחמנייה אחת וכמעט חצי מהסלטים נשארו, בקיצור אני צריכה אותו להופעה בכל ארוחה אולי ככה אצליח להרזות


זהו רק לציין שבערב שישי נכנסה לתנור פשטידת תרד וגבינות, סלט פשוט וכוס יין ליד - והיא חסול חוסלה.
(בתמונה האגז בנדיקט מיקס מאתמול)
 

קליספרה

New member
ואוו היה נפלא - אני בכלל לא הכרתי אותו קודם

פשוט ראיתי הזמנה לערב שנסונים מקפה יפו, ואמרתי למה לא.
אני מבטיחה לעדכן אם אדע משהו
)
 

foofoo77

New member
אני מתה ללכת לערב כזה

אבל סביר להניח שאגעה בבכי כל הערב מזיכרונות של אמא שלי מזייפת את מיטב שירי השאנסון וגורמת לאידית פיאף להתהפך בקברה פעם אחרי פעם אחרי פעם.
 

קליספרה

New member
אהה זה קל... נתקשר ונלך

לבכות בצרפתית זה מעולה
והמרשאל הזה הוא כזה חמוד שיעבור לך


הנה התאריכים הבאים
 

החתולית

New member
נראה שהיה לכם סופ"ש עמוס בכל טוב

בפעם הבאה בה את מוצאת אוצרות כמו ההופעה של מרשאל מרין, שלחי איזה SMS.
 

BALEDIN

New member
כל הכבוד על שרות הSMS שלהם, הלוואי שזה היה

סטנדרט בכל מסעדה :)
 

מיכאל ג

New member
אחרי כל הדיבורים על זה בשנה שעברה, cronut

הדונאט שעשוי מבצק קרואסון שנהיה פופולארי בארה"ב לפני כשנה. בארץ אפשר להשיג אותו במאפיית לנצ'נר בשיינקין.
אני לא חובב גדול של דונאטס באופן כללי אבל בגלל הכתבות על זה חשבתי ששווה לנסות.
לצערי ההמצאה הזו התגלתה כמאגר שמן בצורת עיגול. יש בו בערך פי שתיים שמן מאשר בסופגניה או ככה זה הרגיש לי לפחות. דווקא הבצק הפריך מבחוץ היה טעים אבל כל ביס לתוך הדונאט השפריץ לי שמן לתוך הפה.
 

salo22

New member
נשמע על הפנים

כזו סערה מגוחכת עורר הדבר הזה כשדומיניק אנסל הוציא אותו לשוק במנהטן. האמריקאים מלכים בלעוף על הדברים האלו ולהפוך כל מאפה למיתולוגי, איזה סיפורים הזויים עפו על השגת הקרונאט והמסחר שהתעורר בו. אגב אנסל ממשיכים במשחקים שלו ואם אני לא טועה, הוציא עוד דברים או שניים "מעניינים" מאז, כמובן שעורר גם גל די מטורף של "בוא נעשה את המאפה ההיברידי הבא", או משהו כזה, נדמה לי שהייתה גם כתבה על זה באחד הפורטלים הישראלים, הרבה מהומה על לא מאומה, למרות שיש אנשים (ואנסל כמובן בראשם) שגוזרים קופונים יפים מאוד על המשחקים האלו.
 

lriemann

New member
לא כל הקרונאטים נוצרו שווים

לא ניסיתי את לנצ'נר, רק את המקורי, אבל הוא בהחלט היה טעים ביותר, מיוחד וממש לא מלא בשמן.
 
בפרק כלשהו של "אוכלים הולכים 3"

סדרה על משאיות אוכל בארה"ב, למי שלא מכיר, הראו משאית שמוכרת דברי מתיקה מטוגנים. היו שם קאפקייקס מטוגנים ואוראו מטוגנים. זאת אומרת המוצר המקורי, שהוא שמן גם ככה, שנטבל בבלילה כלשהי עם תועפות סוכר ומושלך לסיר טיגון.
וכמובן שהראו מלא אמריקאים אוכלים ומתמוגגים.
פסיכים לגמרי בהקשר של טיגון.
 
למעלה