ONZA - שוק הפשפשים -יותר טוב כלום מכמעט?

londi81

New member
ONZA - שוק הפשפשים -יותר טוב כלום מכמעט?

קבענו להפגש בשוק הפשפשים - היא רצתה בקטנה בשאפה, אני הייתי רעבה, ובעיקר נורא מרוצה מעצמי שהשלמתי פרויקט גדול בעבודה שגם עתיד להגדיל את הכנסתי החודשית, ואמרתי - בואי נגוון וננסה את המקום החדש במקום השרקטורי..
היא אמרה - אבל לא בא לי פלצני - כלורמ קטן ויקר - ואני (בתמימותי) אמרתי יאללה יהיה שווה את זה שמעתי רק טובות.. [אגב בדרך לשוק - לא היה מקום לסיכה בפונדק דה לוקס - ב 19:00 בערב.. ]
אז גררתי אותה לאונזה (רגשות האשם עוד יעלו לי לא מעט בסוף הערב) - היה מקום על הבר - כמו שרצינו, ונכנסו למוד נהנתני וזורם..
הברמן שאמנם לא נראה נורא מעוניין בעבודתו, לקח את הזמנת השתיה - אני ביקשתי כוס יין אדום של טריו (41שח - למיטב זכרוני הכוס הזולה ביותר), היא ביקשה ג'ין אנד טוניק... לא שאלו איזה ג'ין, היא לא ממש הסתכלה בתפריט... (זוכרים את רגשות האשם.. תכף הם יופיעו שוב..)
התלבטנו לגבי האוכל - אני הייתי רעבה, היא קצת פחות - והתפריט עצמו מצומצם למדי, ובעיקר די מוגבל למי שרוצה מנה קטנה/בינונית או סתם לא יקרה - הוא מחולק לצמחוני, דגים, פירות ים, ובשרי - אבל בפועל יש בו בערך 5 מנות שעולות פחות מ- 70 שח וארבעתן צמחוניות.. אז הסכמנו על הקלאמרי על הפלנצהבסגנון בומביי עם חומוס, קארי ויוגורט (44 שח) והתלבטנו בין הפיצה רוקה (הצמחונית) לסלט אנדיב וגבינה כחולה -
הברמנית (שהצטרפה לברמן מהמערכה הראשונה) המליצה על הסלט יותר (40 וקצת שקלים..), ואני עם העיניי הגדולות חיפשתי פחמימה וביקתי מנת לחם (שלא מופיעה בתפריט)...
ואז קיבלנו -
אני את הטריו בכוס בלי רגל (טרנד, שאני לא בטוחה מה אני חושבת לגביו) והיא כוס מלאה בקרח עם ג'ין שהגיע עד ליותר ממחיצתה (אז כבר תהינו כמה נשלם על ההרפתאה הזו) +בקבוק מי טוניק קטן בצד...
סלט האנדיב שמורכב מקציפת גבינה כחולה (טעימה), מעט אגסים מקורמלים (טעימים), עלי אנדיב וברס - סך הכל מנה מגניבה - הוספנו מלח ואז היא גם הפכה לטעימה, עם היו גם צ'אנקים אמיתיים של גבינה כחולה, באמת שהייתי יכולה להיות מאושרת..
מנת הקלמרי שהייתה, כצפוי, קטנה, הקלמארי היו עזויים סבבה, אבל הקארי לא הורגש, החומוסים כמעט ולא נראו, והיוגורט - well - היה יוגורט..
ומנת הלחם שהורכבה משתי פרוסותש ל לחם שאור (לא מספיק אפוי לטעמי) ושתי פרוסת של לחם לבן, ורסק עגבניות (מלאווח סטייל) עם קצת שמן זית...
כשזה נגמר - ואני הייתי עוד רעבה - הסתכלתי על התפריט וברגע של חולשה הזמנתי את "הביצה" - מנה שאני מכירה וזוכרת מאוד לטובה מהקיטשן מרקט - ובגדול בנויה על משחק של מרקמים - פטריות בתחתית - ביצה רכה/עלומה, קציפת כמהין, וקרוטונים של בריוש (35 שח - לכוס בת 5-6 כפות)..
אז כפי שנהוג לקחתי כף מלאה מלמטה למעלה, גם היושבת לצידי טעמה - ופסקה כי טעים למרות המראה הלא מאוד מגרה... ובכף השניה שלי (והשלישית במנה) הבנתי שלא זכינו בכלל המרכיבים ושאין כל זכר לקרוטוני הבריוש שתפקידם לתת קראנץ בקצף +והביצה - אז אמרתי לברמנית - שאמרה שלא יכול להיות ושהיא תבדוק..
חזרה אחרי 15 דקות להגיד שהבעלים נמצא במטבח והוא אמר שלא יכול להיות שאין לי קרוטוונים אבל שהם ישמחו להוציא לי מנה חדשה - סירבתי בנימוס כי אחרי הכל לא באמת התחשק לי עוד מנה - בסך הכל רציתי שהמנה המקורית תהיה המנה המקורית, וגם כי משהו בנימת קולה (ואולי אני מגזימה) גרם לי להרגיש או טרחנית או שקרנית - כי הרי לא יכול להיות..
נו שוין, ואז ביקשנו חשבון...
מזל שההיא בדיוק הלכה לשירותים - כדי שאני אמהר לשים את כרטיס האשראי שלי על 290 שח לא מוצדקים בעליל, ש-59 שח מתוכם (כן כן 59!!!) שילמו ג'ין אנד טוניק - (53 על הג'ין 6 על הטוניק - והלקח לפעם הבאה - לעולם להסתכל ולשאול ולחקור מה העלות של קוקייטלים בסיסים ככל שיהיו!!)\ הלחם + הרסק ג'חנון שלא מופיע בתפריט עלה 16 שח +30 שח לטיפ - יצא ששילמנו 320 שח לאחת הארוחות הכי פחות VFM שנצפו פה בזמן האחרון.. וחבל.. כי דווקא היו לי ציפיות... אבל כידוע ציפיות זה לכריות, ובפעם הבאה, כנראה נסתפק בשאפה...
 
אולי החוויה שלכן הייתה לא משהו, אבל דיווח מאו

מאוד הנה לקריאה..

אני גם למדתי בדרך הקשה תמיד לשאול לפני את מחרי המנות/קוקטיילים...

תודה על הדיווח...
 

שקדייה

New member
שיוווו .. איזו הגזמה!

לא ברור לי איך מקום כזה חושב שמישהו יחזור אליו?
נשמע כמו היסחפות מטורפת מ-א' ועד ת'.

מה גם שלא נשמע שהיה משהו מבין המנות שבאמת הפיל אתכן.....

אבל הדיווח היה כייפי

תודה על האזהרה, נדע לדלג על המקום (ודווקא היה בתכנון לנסות מתישהו...)
 

salo22

New member
הכל אמור להיות כל כך "קליל" היום

חוץ מהארנק כמובן.. אני בטוח שמפתח קונספט האוכל למקום, מר יוסי שטרית, יכול לעשות מנות מורכבות, עמוסות ועשירות, שדורשות הכנה מוקדמת ומסתמכות על טכניקות קצת יותר מורכבות מערבוב סופי של כמה חומרים.. אבל לא, נהיה שיקים, נמשיך לעשות מנות שגודלן וכמותן נמצא "באמצע", יען כי זה שרינג וסקסי, אבל נשים את המחיר הרבה יותר קרוב למנה עיקרית יקרה מאוד מאשר לדוגמית של אוכל. פשוט לא לעניין, לא מזמין, לא מגרה, לא רצוי.. תודה על ביקורת "פותחת עיניים", בהחלט לא מקום שיתאים לי להגיע אליו בעתיד, גם בלי לנסות את האוכל. סלט ב 40 ומשהו ש"ח, כוס יין ב 40 ומשהו ש"ח, ערבובי דברים פשוטים מאוד כמו שאר המנות המוזכרות, לטעמי "לתפארת" קולינריית תל אביב מהכיוון הלא רצוי שלפעמים אנחנו מזכירים כאן. יחצנים למיניהם יכתירו זאת כאוכל סקסי, לדעתי זה נשמע כאוכל פשוט ורדוד ודי רע.. תודה רבה על הדיווח המוצלח
 

החתולית

New member
על הדיווח

אני אהבתי את סלט האנדיב באונזה, אבל אני מבינה למה היו חסרות לך חתיכות "אמיתיות" של גבינה.

גם אני שמתי לב לכך שמחיר מנת הלחם לא מופיע בתפריט, וחשבתי שזה לא ממש לעניין. גם מחירי האלכוהול לא מפיעים בתפריט, כך שאם לא מזמינים קוקטייל מתפריט הקוקטיילים, צריך לברר כמה עולה מנה.

לצערי, יש דברים שאנחנו לומדים בדרך הקשה (אמרה זו שלא זוכרת כעת כמה שילמה על מנת קמפרי ובקבוקון סודה).
 

bruno01

New member
נקודת מבט קצת אחרת...

אני דווקא די נהנתי שם, ואפילו חזרתי לארוחה קלילה שניה של עם החתולית ו-amirhir. (חייב כבר לכתוב את הדיווח, אולי בחג).

נכון שהמנות לא גדולות ובהחלט די יקר לשבוע שם באמת, אבל היה מאוד נעים וכיף על הבר (והברמנית תהל, עם השער הקצר, ששירתה אותי בשתי הפעמים וגם זכרה אותי בהחלט אחת היותר מקסימות , מקצועיות וכיפיות שפגשתי, אז מבאס לשמוע על השירות שקיבלתם), הקוקטיילים טובים, וגם רוב מה שאכלנו, אם כי לא הכל, היה טעים.

מבאס לשמוע שמנת הביצה חסרה מרכיבים, אבל אני חושב שהיא לא יכולה להיות יותר מ-5-6 כפות כשמדובר במנה כבדה כל כך. כשהזמנו אותה בתור ראשונה, הרגשנו שהיא בגודל מספק מפאת כבדותה.

בפעם הראשונה שלי, יצאנו בחשבון של בערך (אני לא זוכר במדויק והחשבון לא לידי) 220 ש"ח לאדם, לא כולל קינוח אבל כולל 2 קוקטיילים או קוקטייל+בירה לכל אחד (היינו ארבעה). בטח לא זול, אבל מחיר די רגיל לתקופתנו, לצערי.

אבל זה בהחלט מקום שהייתי מחשיב יותר "פלצני" מרוב המקומות באזור. (והמחיר של הג'יו וטוניק באמת נורא!)
 

londi81

New member
לא הייתה לי בעיה עם הגודל של המנה - להפך..

רק שיהיו בה כל המרכיבים...
 

londi81

New member
תודה על התגובות.. אני חושבת שבסופו של דבר

המחיר של הג'ין אנד טוניק - והעובדה ששילמנו 150 שח לאדם - לארוחה לא משביעה במיוחד (אם כי כאמור עם טעמים בסך הכל מוצלחים)
פשוט גורמים לי להרגיש שמישהו עושה עליי קופה..
הסיבה שאני לא אחזור לאונזה לעולם, היא בדיוק בגלל שהברמן שלקח מאיתנו את ההזמנה ידע שהוא יחייב אותנו ב 59 שח על הג'ין אנד טוניק, אני בטוחה שהוא יודע שזה מחיר מופרך, ואני חושבת שיש משהו לא הגון - ואתם יודעים מה - גם לא מקצועי - בלא לטרוח ליידע או להזהיר..

נו שוין, לקחים לומדים בדרך הקשה
 

שקדייה

New member
הבעיה טמונה פשוט בחוסר קורלציה

בין מה שמקבלים למה שמשלמים.
בהחלט יש מקום למטבח של מנות קטנות וכייפיות, לישיבה במקום שהיא לא על תקן ארוחה אלא דרינק קטן אחרי העבודה עם כמה נישנושים- פשוט אי אפשר שזה יעלה כמו ארוחת ערב.

ולגבי הג'ין אנד טוניק, גם לי זה הדבר שהכי צרם בביקורת שלך.
זה פשוט עושה הרגשה רעה.
 

RandS

New member
ושוב זה חוזר...הג׳יפה של הקומבינה הישראלית

ג׳ין וטוניק זה לא איזה צירוף מיוחד שחברה שלך הגתה ממוחה הקודח- זה קוקטייל מוכר וידוע אשר אמור להימכר כיחידה אחת של משקה. לפרק אותו למרכיבים ולתמחר כל אחד נפרד (ג׳ין במחיר אחד וטוניק במחיר נוסף) זו שערורייה על גבול העלבת האינטליגנציה. עשו לי את זה פעם אחת באימפריאל , וזה לא יקרה יותר .
תארו לעצמכם שקרפצ׳יו יתומחר כך: בשר בנפרד, שמן זית בנפרד, פרמזן בנפרד, אולי גם מלח ופלפל. זה פשוט הזוי.
לפני שבוע אירחתי חברים והגשתי לונג איילנד אייס טי, קוקטייל עם ארבעה סוגי אלכוהול ועוד חומרים. אני אפילו לא רוצה לדמיין כמה הוא היה עולה בשיטת ה״הפרד ומכור״ הזו.
 
למעלה