אם בטעות אתם מזדמנים לפולין

ו שתי

New member
אם בטעות אתם מזדמנים לפולין

ומוצאים את עצמכם משגיחים על כמאה ששים בני נוער המקיאים כסף, וזה בטעות יוצא בקניון ארקדיה, כנסו ל-e wedel. טרם בדקתי את איכות הפרלינים שלהם, אבל השוקולטה היתה מצוינת, הקפה משובח (בכלל, בכל פולין הקפה נהדר) והקינוחים מעולים ומצוינים. אכלנו עוגת גבינה, קרפ מסקרפונה וטירמיסו, כל אחד מהם הצטיין בתחומו.
השירות קצת איטי, וישנה מגבלת שפה מסוימת, אבל התפריט מתורגם לאנגלית, וגם זה משהו.
בזקופנה אני ממליצה על בית הקפה שמול הכנסיה במדרחוב. אכלתי מן דניש מבצק שמרים קלילי עם קרם לימון. הקפה היה קצת פחות טוב מהרגיל בפולין, אבל עדיין הרבה יותר טוב מבית הקפה הישראלי הממוצע. אכלנו גם עוגת גבינה מעולה, עוגת תפוחים חמה נהדרת וקרם שניט מקומי, לחובבי הז'אנר (שאני איני נמנית עליהם).
אולי אחכ אצליח להעלות תמונות מויטרינת הקינוחים והשוקולדים המפוארת.
המחירים בפולין משעשעים את אמות המידה הישראליות (דניש ולאטה ב-9 זלוטי, פחות מ-15 ₪)
בקרקוב לנו במלון מדהים בכל קנה מידה, הולידי אין סיטי סנטר, שנמצא בניהול ישראלי. האוכל היה לא פחות ממצוין. בוורשה פחות התלהבתי מהאוכל בסובייצקי, אבל זה היה אוכל תלמידים סטנדרטי, והסתפקתי בו. זה יותר טוב קליפות תפוחי אדמה.
לסיכום- לכל חובבי סוגת טיולי השואה, התקומה והזכרון: אפשר לאכול טוב בפולין, אם האוכל מצליח לרדת בגרון.
 

קליספרה

New member
יש מצב שלזקפונה

רושמת לי
 

ו שתי

New member
המקום נמצא ממש מול הכנסיה

בקצה התחתון יחסית של המדרחוב ברחוב Krupówki סביב מס' 2 או 3. לידו יש מסעדת בשרים ודוכן קטן שמוכר לטקעס וגבינה מקומית, מעושנת ומטוגנת. בהמשך המדרחוב כלפי מעלה המון חנויות ומסעדות. וגם מצלמות רשת.
אם יורדים עם המדרחוב וחוצים את הכביש, יש שוק עם כל מיני מוצרים "עממיים" (תחפושות, נעלי בית, מזכרות). בקצה השוק הקטן הזה עומד הרכבל, וכשיש שלג זו חוויה.
מסעדה אחרת שבה אכלה חברתי נמצאת ב- Kościeliska 2 שזה הרחוב בו מסתיים המדרחוב ומתחיל השוק. זו מסעדה בסגנון איטלקי, אבל יש בה גם אוכל מקומי. היא מאד נעימה לישיבה.
הנה לינק לגוגל-מפות, עם תצלום הכניסה למסעדה.
 

veredvered

New member
ואם כבר אז מאפיה מדהימה

עם מאפים מעולים! וסנדוויצים מיוחדים
goraco polecam
צמוד לקניון הגדול שברח לי שמו בוורשה

נ.ב הכל זול בוורשה כולל ארומה (כמעט חצי מחיר מהארץ)
 

ו שתי

New member
המון תפוחי אדמה. וגם סיפורי קליפות.

הופתעתי לגלות שפולין יכולה להציע קולינריה מענינת. למרות שתיאבון במסע לא היה.
היו הרבה רגעים מרגשים שהסרקזם שלי לא היה יכול להם.
ובפינת המזעזע: בכניסה לאושוויץ א' כמה קיוסקים (ניחא) ומסעדה ענקית עם שלט. מי מסוגל לצאת מהמשרפה למסעדה? (מצד שני, אנשים שגרים במרחק 50 מטרים מתאים הגזים של מיידנק, ומטיילים שם שלוש פעמים ביום עם הכלב, ואז חוזרים הביתה, נכנסים ליגואר ונוסעים לעבודה. כנראה שהנוף הפסטורלי של הצריפים מבוקש ויקר)
 
נשמע מזעזע..לא מבינה איך הם יכולים לגור

כל כך קרוב למקום שהתרחשו בו כאלה זוועות...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מבינה איך אנשים גרים ליד התחנה המרכזית

אבל לפעמים לא שואלים אותם, והנדל"ן שלהם לא כ"כ מבוקש...
אין לי מושג אם הם אדישים ובאמת לא אכפת להם או שהם מדחיקים ומעדיפים לא לחשוב על זה, אבל אני לא בטוחה שאני זוקפת זאת לרעתם (אם כי יש לא מעט פולנים אנטישמיים, ונתקלנו בכאלה).

בסופו של דבר במלחמת העולם השנייה הם נכבשו והגרמנים בנו על אדמתם את הזוועות האלה, ומכיוון שעכשיו אלה אתרים היסטוריים הם לא יכולים להרוס אותם (אם כי אני מניחה שיש כאלה שהיו רוצים, למרות התיירות). אני לא מצדיקה אותם, אבל אני גם לא מקנאה בהם.
 
יש בזה משהו...

בדיוק לפנן כמה ימים אני ואמא שלי דיברנו על אנשים שחיים בבית שהנוף הוא בית קברות...
אני אישית לא הייתי רוצה לחיות בבית כזה ..כנראה שיש אנשים פחות רגישים..מה שהפתיע אותי הוא שהמחיר של הדירות לא היה כזה נמוך....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הם השתפרו ב-20 השנה האחרונות או שחסכנו עלינו?

כשהייתי במשלחת האוכל היה כ"כ גרוע שהדבר היחיד שהיה סותם לי את הקיבה היה חצי ליטר קולה (בקבוקי הזכוכית האישיים היו שם של חצי ליטר ולא 330 מ"ל כמו כאן) ואני ממש לא חובבת קולה בפרט או מוגז בכלל...
אבל זה מה שהיה. הפעם היחידה שאכלנו "נורמלי" (הכול יחסי, כן?) הייתה בסניף מקדונלדס בוורשה (כי בכל זאת יש להם סטנדרטיים בינ"ל, אז יודעים למה לצפות). היה שם פאי תפוחים וגם פאי פירות יער, שאין בארץ.

אגב שוקולד, השוקולד היחיד שאני זוכרת היה נשיקולדה (של עלית, כן כן) בגרסה הפולנית, שנקראה משהו כמו "בוזיקולדה", אבל העיצוב היה זהה. נכנסתי לאיזה דראגסטור/מכולת בוורשה וזה היה כ"כ הזוי שהייתי חייבת לקנות...
 
למעלה