סולה - יפו

salo22

New member
סולה - יפו

קשה לי לעיכול המקום הזה בו ביקרנו אתמול בערב - מצד אחד האוכל טעים ביותר, בין הטובים שאכלתי במסעדות בקטגוריית "איטלקי כפרי" (עם טאצ' מודרני כמובן), קנדידט מתאים מאוד בסיגנון בישול האוכל למושג אוכל Rustic שאני מאוד אוהב, מצד שני כל כך רחוק מזה. אכלתי במסעדות דומות בחו"ל ומאוד נהנתי ברוב המקרים, ברגע שיש ניסיון ושורשים נכונים, זה קונספט טוב ומטבח שקשה להשתוות אליו, אבל לרוב במקומות כאלו, נדיבות ושובע היו מילות מפתח. זה היה פסטות נהדרות, מנות "סטייל אנטיפסטי" ושלל נתחים די גדולים בצלייה, בעיקר של חזיר אבל לא רק, צלויים לעילא ועמוסי טעמים ותבלינים טובים.

אכלנו בסולה כך, אינני זוכר המחירים המדוייקים -

מיקס שרימפס וקלמרי בכיסוי פולנטה עם איולי מצויין, טרי ביותר, טעים ביותר, לא פשוט לעבוד עם הפולנטה בתור כיסוי, לה היה ממש מושלם בעניין זה אבל בהחלט אחד הטובים. המנה די קטנה ביחס לאיזור 65 ₪ הנגבים עליה. עדיין, אנחש שמבין המנות ה"לא עיקריות", זו נחשבת אצלם אחת המנות הגדולות.

חצי מנת רביולי במילוי קרם תירס ומסקרפונה ברוטב חמאה מזוקקת - הביצוע מושלם, הדבר הזה טעים מאוד. למעשה לא נולד חומר הגלם שלא יהיה טעים בתוך חמאה מזוקקת ומסקרפונה, זה לא כיוון שמחשבתית אהוב עלי אבל בתור פינוק אחת להרבה זמן, סבבה. הבעיה שכחמש חתיכות רביולי לא גדולות הוגשו על צלחת די גדולה, אבודים ומבויישים בתוך בריכת חמאה. המחיר לכיוון 55 ₪ למיטב זיכרוני ? לסוג של מנה שהייתי מדמיין לקבל במסגרת ארוחת טעימות של 10-12 מנות במישלנית מצויינת.

חשבנו ששובע יגיע מהזמנת הלזניה, הרי הזמנו אותה בגודל המקסימלי והמלצר הזכיר משהו לגבי כ 50 גרם למנה הקטנה ו 300 גרם למנה הגדולה, שזה בכלל לא רע לחתיכת לזניה. בפועל הגיע מין מלבן קטן עדין ונמוך יחסית עם עלה של פטרוזיליה במרכזה של צלחת לא קטנה נוספת. הלזניה טעימה מאוד, בישול ארוך של הבשר (נו, עם זנב שור אין ברירה), טעמים עמוקים וטובים.
כשאני מתייחס פרופר לאוכל נטו, ככלל אך גם כמובן כמי שמבשל הרבה בבית ובעיקר כך אני מסתכל על מסעדה ולא "כחוויה" או מה יש למקום להציע מסביב לאוכל - אין שום הצדקה לטעמי לשלם 105 ₪ על פיסת הלזניה הזו, שמשתמשת בחומרי גלם סבירים ולא יקרים יחסית, כבשר זנב שור, גבינה וכולי. אני מבין ו"לא מבין" את עניין המיקום, ההשקעה במקום רומנטי כזה, באמת מסעדה בסיגנון יפה ונעים, אבל כמו שציינתי, אני בא בשביל האוכל בלבד והמידע תמיד יתייחס בעיקר לנושא זה.
אם נסכם, כנראה ששתי ראשונות פלוס עיקרית עלו לנו כ 220 ₪, מבחינת כמות האוכל שנינו אכלנים בהחלט די חזקים ואני לא בטוח שאפשר להתייחס לארוחה הזו כפוטנציאל להשביע את אחד מאיתנו. למעשה כדי לשבוע ולהנות שנינו היטב מארוחה זו, כנראה שכמיטב המסורת של מסעדות מסוג זה כרגע בארץ, היינו צריכים להשקיע עוד כ 400 ₪ לפחות להערכתי, וזה אבסורד היום, רמת האוכל לארוחת שלוש מנות כמעט בשום מקום וקנה מידה בארץ, לא מצדיקה את זה לדעתי.
יחד עם שתי כוסות יין, הגענו לסביבות 300 ש"ח. אני יודע שזו כמעט הנורמה היום במחירים, זה גם סיגנון כזה של "מודרן" ומסוגנן אולי וקטן יותר (למרות שבהגשה אין שום יצירתיות וסיגנון), אבל פה לטעמינו הרגשנו שהגיע שיא חדש, התמורה והגודל ביחס למחיר פשוט "דוקרים" כמו שאומרים באנגלית. למרות אוכל בין הטעימים שאכלתי לאחרונה במסעדות וההשקעה והניסיון הניכרים, אין סיכוי ש"נזכה" להגיע למסעדה שוב.
 
הכנס תגובות של מסעדנים כאן ______

תתכונן למתקפה שתספר לך, בליווי של כינורות, כמה קשה ויקר להחזיק מסעדה בימים טרופים אלו.
 

Gרר

New member
משמח לשמוע שנהנית מהאוכל

אנחנו אכלנים קצת יותר קטנים כך שלחלוק 3 מנות שם בהחלט משביעות אותנו.

רמת המחיר שם גבוהה יחסית, בזאת אין ספק, אבל אם אני לוקח בשיקולי ה-VFM את ההנאה שלי מהאוכל נטו - ה-VFM שלהם מספק אותי.
 

Gרר

New member
אופס

ההנאה מהאוכל ומהאוירה... נשמטה לי האוירה.
 

salo22

New member
תודה על ההמלצה ושמח שיצא לנו להיות שם

האוכל שניסינו באמת מצויין, יש יד מהטובות במטבח.
 

pix37

New member
טופולינו - אותה התרשמות בדיוק

מעניין בדיוק היום הייתי בטופולינו בשוק מחנה יהודה בירושלים - ויצאתי אם אותה תחושה בדיוק.
אולי כי השוק מסביב בלבל אותי - ולא הייתי מוכן (רגשית) למחירי "מסעדה אמיתית" בכל הבאלגן של השוק - אבל התמחור פשוט לא הרגיש לי נוח.

כאשר כל מנות הפסטה הצמחוניות מתומחרות מ- 65 ש"ח ומעלה והאנטיפסטי מתומחר ב- 45 זה הרגיש לי גבוה מידי בשביל מסעדת קז'ואל כמו התחושה שהיא מעוררת.

בפועל בצהרים יש 20% הנחה על כל התפריט - ומקבלים גם לחם, זיתים, ושני פרלינים לקינוח כך שבסופו של יום התמורה סבירה - אבל ההרגשה היא שמישהו קצת הגזים למעלה.

בפועל הזמנתי ניוקי רומנה - ניוקי סולת (לא תפו"א) ברוטב עגבניות. זו מנה שתכננתי לנסות כבר די הרבה זמן - אך לצערי היא לא עמדה בציפיות - מנה נחמדה אבל שום דבר לכתוב עליו הביתה - בפועל שתי כופתאות קוסקוס - עם גבינה נמסה עליהם ברוטב עגבניות נחמד מאוד.

מנה נחמדה אשר הייתי מתעצבן לשלם עליה 72 ש"ח לו היו גובים מחיר מלא אבל היתה תמורה הוגנת עם התוספות אשר אוזכרו לעיל ל- 58 השקלים שנגבו עבורה בפועל במסגרת עסקית הצהריים.
 

pix37

New member
ומחירי היין שלהם מבאסים !

כבר הוכח בעשרות מקומות שאפשר להגיש יין פשוט לצהריים ב- 25 - 35 ש"ח לכוס בלי לפשוט את הרגל.

עדיף לקוח שותה ושמח מאשר לקוח שמרגיש קמצן ומבואס כי למסעדה בא לעשות עליו קופה.
 

pix37

New member
גרסה מתוקנת לאחר הגהה

היום ביקרתי בטופולינו בשוק מחנה יהודה בירושלים - ויצאתי עם אותה תחושה בדיוק.
אולי כי השוק מסביב בלבל אותי, ולא הייתי מוכן (רגשית) למחירי "מסעדה אמיתית" בכל הבאלגן של השוק - אבל התמחור פשוט לא הרגיש לי נוח.

כל מנות הפסטה הצמחוניות מתומחרות מ- 65 ש"ח ומעלה והאנטיפסטי מתומחר ב- 45 ש"ח פשוט הרגיש לי גבוה מידי בשביל מסעדת קז'ואל כמו התחושה שחשתי שהמסעדה מנסה לשדר.

בצהרים יש 20% הנחה על כל התפריט - ומקבלים גם לחם, זיתים, ושני פרלינים לקינוח כך שבסופו של יום התמורה סבירה - אבל הטעם החמצמץ נשאר והקרין לי הרגשה שמישהו קצת הגזים בתמחור.

בפועל הזמנתי ניוקי רומנה - ניוקי סולת (לא תפו"א) ברוטב עגבניות. זו מנה שתכננתי לנסות כבר די הרבה זמן - אך לצערי היא לא עמדה בציפיות - מנה נחמדה אבל שום דבר לכתוב עליו הביתה - בפועל שתי כופתאות קוסקוס - עם גבינה נמסה עליהם ברוטב עגבניות נחמד מאוד. מנה נחמדה אשר הייתי מתעצבן לשלם עליה 72 ש"ח לו היו גובים עבורה מחיר מלא.

אבל במסגרת עסקית הצהריים היא עלתה 58 ש"ח אשר ביחד עם התוספות שצוינו לעיל - היוו תמורה הוגנת.
 
72שח לשתי כופתאות???

מה הגודל שלהן??

אני כבר הרבה זמן רוצה לטעות ניוקי רומנה...
המחירים בהחלט נראים גבוהים מידי....גם ל58 שח....

האם זאת אמורה להיות מנה ראשונה או עיקרית?...

תודה על הדיוווח!
 

pix37

New member
מנה עיקרית

וגודלן מעט קטן יותר מקוטר של פחית שתיה רגילה
 
אז זה יותר גדול ממה שחשבתי...אבל עדיין נשמע י

יקר מעט...

תודה על התיאור...אחפש אחכ את הדיווח של SALO כדי לראות תמונות :)
 

salo22

New member
יש תמונות בביקורת שלי ממאי

המנות רחוקות מלהיות קטנות והמסעדה בהחלט יקרה עד יקרה מאוד בכל קנה מידה, על החלק הזה אין ויכוח.
 

העצלנית

New member
ניוקי רומנה זאת מנה שקל מאוד

להכין בבית במחיר באמת נמוך יחסית.
אנחנו הכנו בזמן האחרון כמה גרסאות למשל רוטב עגבניות קליל ומעלה מוצרלה טרייה, או עם מין "פסטו" של תרד ומעל גבינה.

לאורנה ואלה יש מתכון מעולה ופשוט, אפשר להכין מראש לסדר בתבנית את העיגולים (ולנשנש את השאריות), ולפני שאוכלים לשים למעלה מה שרוצים ולדחוף לתנור.
 

salo22

New member
הם עושים ים כסף מהמנה הפשוטה הזו


אז אם זה כל כך פשוט, למה אחרים לא משכפלים ההצלחה ? אני מהראשונים להגיד שאפשר לשחזר הכל בבית, גם את המנה הזו אפשר עם הרבה ניסיון ועבודה, אבל יש פה עניין של יד, כמו שמדברים על בשלניות ותיקות שקשה להגיע לניואנסים שלהן במנות מסוימות, לטעמי גם קשה עד מאוד לבצע מנה כזו בטאץ' ובאיכות של טופולינו, כנראה שגם לזה יש מחיר. המנה אכן יקרה עד מאוד ביחס למרכיביה, פעם אחרונה שאני מזכיר נושא היוקר
 

העצלנית

New member
תראה אני האחרונה שאחשוב שהם עושים מליונים

או אפילו קרוב לכך.
אין לי מושג למה לא מכינים את זה יותר לא נכנסת לשיקולים של מסעדנים אחרים.
זה כמו שאני מכינה קינוחים בקלות ולא מבינה למה אחרים קונים.

לא אכלתי את הניוקי רומנה שלהם ואני מאמינה שהוא טעים,אבל אני באמת חושבת שהמתכון של אורנה ואלה טוב מאוד, ואני לא חושבת שצריך להיות שף דגול כדי להכין אותו.
כל אחד נותן את הטאצ' שלו לאוכל וכמו שעשיתי כמה רטבים וגבינות ושידכתי אותם לניוקי הזה אני מאמינה שכל אחד יכול, ויצא באמת מעולה ותאמין לי שיש לאנשים ציפיות מאוד גבוהות מאיתנו מניסיונם, ובמקרה הזה נהנו מאוד.
זה לא אוכל מתוחכם וכמו ברוב המקרים במטבח האיטלקי אפשר להגיע לתוצאות טובות.

אני מודה שאנחנו באופן כללי לא מתלהבים ממסעדות פשוט כי אנחנו יודעים להכין את רוב הדברים בבית (זה המקצוע שלנו), וקשה לי לשלם כל כך הרבה לאוכל שאני יודעת שברוב המקרים אני אתאכזב.
אולי מה שפשוט בשבילי לאחרים נראה יותר מסובך או קשה, ובכל זאת שווה לנסות בבית.
 
לא טעמתי אותה בטופולינו..

אבל בפורטר אנד סאנס יש מנה מצויינת כזאת שאהובה עלי מאוד.
 

FiReBall

New member
ולהזכירך, בעבר הגישו שלוש כופתאות

והיום מגישים רק שתיים.
 
למעלה