ARIA וקוץ בה

shironet3

New member
ARIA וקוץ בה

"זה היה הזוי" אמיר מלמל כשיצאנו

"זה לא היה רע" השלמתי אותו "ולא טוב. אוף, אתה צודק, פשוט הזוי"

"האוכל היה טעים, ובכל זאת..." הוא אמר

כי הבכל זאת הזה היה כל כך חשוב. ו, איך נאמר זאת, הזוי.

אז מה גורם לשוכנת "ה-מרפסת" שכמוני למצוא את עצמי במקום כמו אריה, מקום שמייצג את כל מה ש"ה-מרפסת" מתנגדת לו? התשובה הצינית היא ביש מזל, אבל במציאות דווקא מזל, ולא מעט עבודה קשה, גרמו לי לזכות בסוג הצטיינות שכזה, שהיה חייב להיחגג במקום מעונב ומיוחד ו, אבל-לא-ידענו-את-זה-כשבחרנו-את-המקום, הזוי.

נכנסנו. בקומה הראשונה, קומת הבר ההו-כה-מגניבה, אנשים עמדו זה על זה בעודם שותים, לא ברור לי כמה שיווי משקל היה צריך בכדי לעמוד שם, דחוסים כל כך, ועדיין לא להשפריץ אחד על השני. מזל שאמיר הזמין לנו מקום במסעדה, בקומה השנייה. למעלה היה ריק, ונעים לעין, וקסום משהו. אפשר היה להרגיש שלמי שעיצב את הבניין היה חשוב לשמור על המראה הישן והמיוחד שלו, וזו לגמרי נקודה לזכותם לטעמי. התיישבנו ליד אחד מהחלונות, זה לא אשמתם שהוא פונה בדיוק ל"לחמעג'ון" הסמוכה, ועל השולחן כבר חיכו לנו ארבע עגבניות בינוניות בגודלן, ופנכות מלח ופלפל מז'אנר "אל אלוהים אני מקווה שהלקוחות הקודמים שטפו ידיים" שכל כך נפוצות היום בתל אביב.

המלצר הניח מיד קערה נדיבה של לחם לידינו, ואחרי שאמיר ציין שהוא צליאקי בירר איתי אם אני מעוניינת בשמ"ז וחומץ בלסמי לפני שמזג אותם לתוך קערה מבקבוקים שהיו על השולחן. הלחם היה יבש. הבלסאמי היה סופר-טעים. דווקא העגבניות היו השיחוק האמיתי כי הן איפשרו לאמיר, הצליאקי, לנשנש משהו גם כן.

בתפריטים, חיפשתי את תפריט הקוקטיילים שכל כך התלהבתי ממנו באינטרנט, אבל הוא לא היה. אז שאלתי את המלצר אם אפשר לקבל את התפריט. "אני אביא לך משהו יותר טוב!" ענה ההוא בהתלהבות, והביא את הברמן.

ביקשתי מהברמן משהו שיהיה מריר ומעניין, ונתתי לדוגמא משקאות על בסיס קמפרי. הוא כל כך נתפס למילה קמפרי, שממש הצטערתי שהזכרתי אותה. הוא הציע נגרוני, אמרתי שאני מכינה כאלו בבית בלי סוף, הוא הציע קמפרי עם תפוזים, שאלתי אם יש מצב למשהו יותר מעניין, בסוף הוא אמר שהוא יכין לי משהו מעניין על בסיס קמפרי וג'ין, וסיכמנו שאני סומכת עליו.

כמה פעמים ההורים שלי אמרו לי לא לסמוך על זרים.

הקוקטייל היה מורכב מקמפרי, ג'ין, פלח תפוז ושיעמום. למעשה, האחרון היה בו מרכיב כל כך מרכזי, שכשהמלצר התעניין איך הקוקטייל זה נגמר בהחלפתו. לזכותם הגדול יאמר שהקוקטייל הוחלף מיד, ובלי לגרום לי להרגיש נודניקית.

לרעתם יאמר שהברמן יצא מהמטבח, והציע לי קוקטייל בשם "רחוב סומסום" שיש לו, לדבריו "טעם חזק של חלווה". "נשמע לי די מתוק" הערתי לו, והוא בתגובה ציין ש"אין הרבה קוקטיילים מרירים מעניינים, אם את רוצה מעניין זה צריך להיות קוקטייל מתוק" "אבל בתפריט ראיתי קוקטיילים מרירים מעניינים!" אמרתי לו "אפשר לקבל תפריט?" "את לא צריכה תפריט" הוא אמר "אני יכול לתאר לך את כל הקוקטיילים". כאן, אני מודה, כבר שקלתי לפתוח את תפריט הקוקטיילים מהאייפון. זו הייתה הפעם השנייה שביקשתי תפריט קוקטיילים, במסעדה שיש לה תפריט קוקטיילים, ושידועה בקוקטיילים המעניינים שלה, וזה אחרי שבפעם השנייה בחיי החזרתי משקה שלא היה לטעמי- למה זה כל כך קריטי לא לתת לי תפריט?! אמרתי שאני אשמח לקבל תפריט בכל זאת, והברמן המאוכזב קמעה אמר שהוא "ינסה למצוא אחד". בחיי. למען האמת, הוא מצא אחד די מהר, ואז אני מצאתי קוקטייל שאני רוצה לשתות די מהר, והוא אכן היה לרוחי ומאד טעים לי, ואגב, הוא היה ממש מיוחד ומעניין וגם מריר- שילוב שהברמן עצמו, כזכור, לא האמין שיש בתפריט.

הזמנו גם לאכול.

אחרי שוידאנו מול המלצר ענייני צליאק, המנה הראשונה שהזמנו הייתה "קוקי סן ז'ק על קרם שקדים לבנים וביסק סרטנים כחולים". המנה הזו הייתה פשוט מעולה, מעולה, מעולה, מעולה! הרבה פעמים אני מתלוננת כאן על מחירים מופקעים של מנות ואומרות שיש מנות שעבורן כן אהיה מוכנה לשלם מחיר מופקע- אני ללא שום ספק מוכנה לשלם שוב 65 שקלים בשביל לאכול את הקוקי סן ז'ק המעולים האלו, עם הרוטב המדהים והענני הזה. ומי כמוכם יודע, שאני לא אומרת את זה על הרבה מנות.

אחר כך התייעצנו עם המלצר אם בשקדי העגל יש או אין גלוטן, והוא חזר אלינו והכריז "דיברתי עם גיא השף... גיא השף אמר שאם תרצה הוא יוכל לעשות את זה על המחבת ואז זה יהיה בלי גלוטן". זה לא התיאור המדוייק, כי בתיאור המדוייק היה ברור לחלוטין שהמנה לא תהיה כמו זו שהייתה בתפריט, ולכן ירדנו מזה
. אבל תודה לגיא השף, בכל מקרה!

(תהייה לחלוטין לא רלוונטית: מעניין אם גם אני, אם אפגוש אותו, אתבקש לקרוא לו גיא השף. אם כן, אני מצפה שהוא יענה לי ב"שירונת3 הדוקטורנטית". לפחות מזה אני לא מגיבה. שתדעו.)

אז לקחנו עוד מנה ראשונה, "טרטר בקר עם רמולאד צלפים ושאלוט". הגיע בשר קצוץ דק, ועוד כל מיני- ככל הנראה צלפים ושאלוט- בצד, ושליכטה של חרדל על הצלחת. כשערבבנו הכל, זה קיבל טעם חרדלי מדי. אולי לא היינו צריכים לערבב את כל החרדל פנימה, לא ברור. הטרטר היה, אעפס, טרטר. ואם נאמר זאת בעדינות, בסקאלת הטרטרים הוא לא המדהים ביותר שאכלתי אי פעם. הוא לא היה רע או משהו, פשוט טרטר, וב-68 שקלים למנה ראשונה, ואחרי הקוקי סן ז'ק המהממים ההם, ציפיתי למשהו שיפיל אותי.

[המשך ושיא הסיפור, בהודעה הבא
]
 

shironet3

New member
פרק ב': ARIA וקוץ בה: הקוץ

אז עברנו לעיקריות. התלבטנו בין צלעות הטלה לברווז, אחרי שוידאנו עם המלצר ששתי המנות ללא גלוטן, ובסוף סיכמנו שנתחיל עם צלעות הטלה. שאלנו את המלצר כמה צלעות מגיעות במנה הזו, והוא ענה בלי להתלבט בכלל שארבע. הגיעו שלוש. כששאלנו את המלצר ועוד מלצרית שליוותה אותו לפשר השינוי, הוא ענה שזה לפי משקל. אמרנו שחבל שהוא לא יידע אותנו קודם כי אנחנו בוחרים מנות גם לפי כמה קל לחלוק אותן, ואז היא אמרה: "זה בשביל להוכיח לכם שאתם יכולים לעשות הכל!".
אל אלוהים, אם יש דבר שאני לא אוהבת זה שמלצרים ומלצריות מנסים לחנך אותי. אתם לא מכירים אותי, אתם לא יודעים מאיפה באתי, לאן אני הולכת ובפני מי אני עתידה לתת דין וחשבון, אז מאיפה היומרה המדהימה לטעון שאותן צלעות טלה ישנו את חיי, רק מפני שבאופן רנדומלי היה זה תפקידך להניח את הצלחת הזו באופן מקרי לחלוטין דווקא על השולחן שלי?

הצלעות, אם תהיתם, היו קטנטנות וסופר טעימות. עם דגש על קטנטנות.
הרוטב, של קרם שעועית שחורה וטחינה, היה ממש מצויין, והבשר היה טוב. לא משהו שאשלם עליו שוב אי פעם 145 שקלים, אבל היה טעים. כשסיימנו את המנה, לעומת זאת, המלצרית הוציאה לי את כל החשק להמשיך להתענג ממנה במשפט המטופש: "יפה! כל הכבוד! אתם רואים שהצלחתם בסוף?" אם לפחות זה היה מגיע עם מדבקה של "אני גיבור" זה עוד היה נסלח.

ואז בא הגראנד פינאלה של הערב. הרס החוויה המוחלט. רגע עצום ואינסופי של חוסר טאקט, חוסר טעם, וחוסר יכולת לטפל נכון בסיטואציה. או שמא המלצרית פשוט באמת האמינה ביכולתנו לעשות ה-כ-ל. אחרת אי אפשר להסביר למה היא הניחה על שולחננו "מנה מאיתנו: רביולי כבד אווז". ספרתי כשכתבתי את הפוסט הזה: הזכרנו בערך חמש פעמים שלאמיר יש צליאק. גיא השף כבר היה מיודע לזה, כזכור. גם המלצרים. מי הכסיל חסר החשיבה שהחליט לפנק אותנו דווקא במנה הזו?!

לא, באמת, אני יודעת שזה פינוק מצד המסעדה, והם לא חייבים לי כלום, ואכן במקרה הזה, היה עדיף שהם לא יתנו לנו שום דבר. כי לתת "פינוק OTH" כל כך כושל, שכל כך מעיד שהם בכלל לא התייחסו ברצינות למגבלות הבריאותיות (הבריאותיות!!!) של אמיר, זה כבר באמת מביך- להם ולנו. כבדות נפלה על השולחן שלנו. בהינו בצלחת הזו כאילו הייתה מצורעת במשך כמעט חצי דקה עד שאמיר אמר: "נו, תאכלי מזה" ומילמלתי בחזרה בחוסר נוחות מסויים: "אני לא אוכלת כבד אווז".

המשכנו לבהות במנה, די קודרים, חסרי נושאי שיחה. אני הייתי עצבנית, אמיר היה מבואס. הצלחת ישבה בינינו, מלאה בכל טוב שאנחנו לא אוכלים, כמו איזה אות קין שבלתי אפשרי להתעלם ממנו. שלושת המלצרים של הקומה הגיעו מדי פעם לבדוק את מצבנו, בהו בנו, בהו באות הקין, נראו נבוכים להחריד, ולא אמרו כלום, כנראה כי לא ידעו מה לעשות בסיטואציה הזו. הבהייה הזו, שלנו במנה, של המלצרים בנו, של המלצרים בצלחת המלאה, וחוזר חלילה, המשיכה בערך שלושים דקות עד שאיזו מלצרית אמיצה שאלה: "לפנות לכם את זה?" "כן" אמיר ענה בטון מבואס "יש לי צליאק, אסור לי לאכול גלוטן". היא בכלל לא ענתה לו, כנראה לא ידעה מה לומר. היא פינתה את הצלחת במהירות שיא. ואז, מכורח האינרציה, פינתה בזריזות אימתנית גם את הלחם, את שמן הזית, את החומץ בלסמי, את המלח, הפלפל, העגבניות, התפריטים, לשנייה חששתי שאם רק אמצמץ היא תפנה את אמיר. שאלתי אם היא יכולה להשאיר לנו תפריט אחד, מה שגרם לה לפלוט צעקה מבוהלת של "אימאל'ה!".
עכשיו, אני מבינה שהיא הייתה סופר מרוכזת בניסיון לפנות את השולחן מכל מרכיביו במהירות שיא מבלי להסתכל לנו בעיניים לרגע, אבל ראבאק, מה החרדה הגדולה?! מי מדבר ככה ללקוחות?! אף פעם אף אחד לא ביקש ממך להשאיר לו תפריט?!

אחרי ה"אימאל'ה" כבר באמת לא היה צורך בתפריט, כי היה די ברור שאנחנו מיצינו. היינו קודרים ושקטים ועצובים, ואמיר, שלא התמלא בלחם, היה גם רעב.

החשבון יצא 378 (שלוש מאות שבעים ושמונה!) השקלים המיותרים של החודש, ואני קצת הצטערתי שהמטבח של "ה-מרפסת" הוא לא gluten free. אבל לפחות אצלנו מודעים לזה. יצאנו ובעודנו מנהלים את השיחה על כך שהזוי, היה פשוט הזוי, החלטנו לסגור את הערב בוונג, שם "קינחנו" בצ'יקן קארי מעולה, ובעוד קוקטייל לכל אחד (מתפריט קוקטיילים! האח הידד!), שהותירו אותנו שבעים ומאושרים במחיר הרבה יותר סביר, ועם יחס הרבה יותר נעים.
 

amirhir

New member
לזכותי יאמר שהימרתי על 3 צלעות

ברגע שראיתי את המחיר


ושוב לא יאומן איך שירות (חיובי מאוד אבל כושל והזוי) יכול להרוס ארוחה טובה באמת. קוקטייל מצוין (מרום עם חמאה מזוקקת ותפוז), מנת קוקי מדהימה, טרטר איכותי (עם עודף חרדל אבל עדיין איכותי) וצלעות טלה מעולות.
 

חנול

New member
את כותבת נהדר, אבל אני לא מצליחה לחלץ

שורה תחתונה מהביקורת הזו, האמת....כמעט כל המנות שתיארת היו לכם טעימות, ועדין השורה התחתונה היא 378 ש"ח מבוזבזים? את עניין השירות המעצבן-וואלה, מבינה ומזדהה, לא סובלת מלצרים מתחכמים.

לעניין ההרס הקולוסאלי של הארוחה-אני לא כ"כ מבינה. רצו לצ'פר אתכם, כבר יפה! אוקי, עשו טעות, הביאו מנה שלא מתאימה לכם (ושלא כמוך, אני לא הייתי מצפה משף שעסוק בהוצאת לשולחנות, לזכור שדוקא השולחן שלכם הוא עם צליאקי), תגידו תודה יפה, ושזה לא מתאים כי יש בעית רגישות לצליאק, ואז המסעדה או תביא מתנה מצ'פרת חדשה, או לא. אבל איך דוקא הצ'יפור הוא זה שהרס לכם את כל חוויות הארוחה?
 

amirhir

New member
תכלס אין פה עניין חשבונאי

אלא עניין חווייתי. היה רצף של אירועים מוזרים שגרם לנו לאבד את מצב הרוח במקום לחגוג באווירה חיובית. מהבחינה הזו, חבל על הכסף.
מבחינת איכות המזון, אולי קצת יקר שם אבל האוכל טוב.

אגב, כשהמלצרית שמה לנו את ה"צ'ופר" על השולחן היא פשוט ברחה לפני שהספקנו לפתוח את הפה, ואחר כך...
 

חנול

New member
מוזר...

אגב, באמת, למה לבהות חצי שעה במנה אם לא תאכלו אותה? למה לא לקרוא למלצר, להגיד ש-"תודה אבל לא תודה"...ז"א, למה לא לעזור לערב להיות יותר חיובי, ל-"דפדף" את המנה הצידה (ממילא לא ציפיתם לה) ובכל זאת לנסות להנות?
 

החתולית

New member
כי כשאתה מסביר לצוות שאתה צליאקי

חמש או שש פעמים, והצוות מגיש לך מנה שיכולה לשלוח אותך לבית חולים, זה מעיד על חוסר הקשבה וזלזול בך כלקוח.

אז כשמזלזלים בך פעם אחת, אתה מדפדף את זה הלאה,
כשמזלזלים בך פעם שניה, אתה מדפדף את זה הלאה,
אבל בפעם החמישית, אתה כבר לא יכול.
 

bruno01

New member
אכן מבוזבזים, כי יוצאים לא רק כדי לאכול

אלא כדי להעביר ערב כיפי ונעים.

ואם הערב כולל ויכוחים מתישים עם הברמן רק כדי שיביא את התפריט שהוא לא בקיא בו, שירות שמתעלם ממך (וכן, אני מצפה שיזכרו מה ההעדפות שלי כשאני מדבר עליהן, קל וחומר אם הן בריאותיות) ומלצרית שמנסה לחנך אותך,
אז כל האוכל הטעים שבעולם לא יציל את הערב המבאס, ולא משנה כמה הוא עלה.
 

shironet3

New member
אבל את צודקת: השורה התחתונה היא

שאין שורה תחתונה. שכל אחד יעשה את שיקוליו.

בעייני, מנות קטנות בסכומים גדולים הם לרוב BIG NO NO, וכשמצטרף לזה שירות פשוט הזוי לחלוטין עד כדי זלזול בבעיה רפואית נתונה וידועה, אז ממש ממש ממש NO NO NO.
וכן, יש הבדל בעיניי בין להביא מנה שסתם לא מתאימה (נניח, להביא לי משהו עם כבד אווז, שאני לא אוכלת) לבין להביא מנה שמכילה גלוטן לחולה צליאק. ההבדל הוא שהשני מביניהם עשוי להסתיים בבית חולים.

ואגב, אני כן מצפה משף/מלצר לשים לב למה מניחים על שולחנו של אדם שהוזהר לא מעט פעמים שהוא חולה צליאק. יש מעט מאוד מקומות שאמיר ואני אוכלים ויודעים שאפשר לסמוך על המקום ב-100%. המקומות האלו הם בדרך כלל מקומות שבהם המטבח מאוד מודע לנושא הצליאק, בין אם בתפריט מיוחד (וונג, ג'ירף) ובין אם ביחס מיוחד של השף למצב (קפה 48). אלו המקומות היחידים שבהם אנחנו באמת באמת רגועים לחלוטין כשאנחנו אוכלים. להניח מנה כזו על השולחן שלנו זה כמו לאותת לנו שהמקום הזה ממש לא בטוח עבורנו ולא מודע למגבלות, ולא, אי אפשר להמשיך לשבת שם ברוגע מבחינתי. גם אם ניסו לעשות טוב ולצ'פר אותנו.
 

shironet3

New member
נגמר בטוב= אף אחד מאיתנו לא סיים

אותו עם כאב בטן?

יותר מזה אנחנו לא צריכים
 

oreldi

New member
למה החובבנות הזאת?

מה הבעיה להיות קשוב ללקוח? לתת תפריט?
לא להגיש מנות עם גלוטן?
יש מקומות שלא מבינים תרבות שירות מינימלית. גם אני הייתי מתבאס. שירות רע הורס את החוויה לגמרי
 

pix37

New member
אימל'ה - כמה טוב את כותבת

כל הכבוד על הדוקטורט.

מעניין מה כל כך הפחיד את הצוות ?
 

shironet3

New member
אני מניחה שזה המבט הארסי, הפרוע והמצמית

שלי. זה כל מי שמכיר אותי מכאן יכול לספר עליו
 

החתולית

New member
שיר, הכל נסלח לך

אחרי הדיווח הזה. שמעתי על הארוחה הזאת, הכרתי חלק מהסיטואציות, אבל אף אחד לא מתאר אותן כמוך.
 
למעלה