בדיקות גנטיות - סדר בבלאגן..

moranaway1

New member
הי לך ותודה

לפי מה שאני מבינה עכשיו הבדיקות הגנטיות טרום הריון (או בשלבי הריון מוקדמים כמו אצלי) הן למעשה זהות למה שבודקים בעובר בסיסי שיליה ומי שפיר? אם כך אז הבדיקות הגנטיות ספציפית להריון הזה אינן הכרחיות כי אם חלילה יש משהו שעבר לעובר בכל מקרה יגלו את זה בסיסי שיליה?
 

moranaway1

New member
בדיקות גנטיות - סדר בבלאגן..

שלום לכולם! אני בהריון בשבוע 7, בת 35. בקופח כללית. בן זוגי ואני היינו ביעוץ לבדיקות גנטיות עבורנו באחד המכונים שבהסדר עם כללית. הוסבר לנו על בדיקות נרחבות שמבוצעות באופן פרטי ועלותן היא 1900 לאחד מאיתנו או 3900 לזוג, מדובר ב 250 גנים למחלות שנבדקים בלי קשר למוצא של שנינו, כלומר המחיר קבוע. האפשרות השניה שהוצגה בפנינו היא לבצע רק את הבדיקות המצומצמות בסבסוד קופ"ח, שם כבר כן היתה התייחסות למוצא של שנינו שהעלה שלפי המלצות משרד הבריאות עלינו לבדוק כ 15 מחלות שרובן לא באמת בסבסוד כך שעלות הבדיקות מסתכמת ב 2400 שח לכל אחד. לי זה נשמע קצת טירוף שהבדיקה הפרטית המורחבת עולה פחות מזו שמומלצת ע"י כללית מושלם שהיא מצומצמת ביותר. מישהי כאן יודעת ויכולה להאיר את עיני?
שאלה נוספת היא- מכיוון שאני כבר בת 35 אני מתכננת לעשות מי שפיר וסיסי שיליה כשיגיע הזמן. האם הבדיקות האלה לא קובעות בצורה הרבה יותר בטוחה מה המצב של העובר מבחינת נשאות מחלות חלילה? ואם כך האם הבדיקות הגנטיות להורים לא קצת מיותרות? הרי מדובר בגנים רסציביים שגורמים למחלה ואם שנינו לא חולים ככל הנראה הם במצב הטרוזיגוטי. מה הסיכוי שאלל פגום יעבור משנינו לעובר בדיוק לאותה מחלה..??
תודה רבה..
 
תשובה

היי
אנסה לעשות לך קצת סדר
דבר ראשון אציין שאיני יועצת גנטית או גנטיקאית, כי אם מיילדת. איני עובדת בקופת החולים ולא יודעת לגבי עלויות.
עכשיו כשאמרנו את זה...
המטרה בביצוע בדיקות גנטיות לפני הכניסה להיריון היא לדעת האם קיים סיכוי לעובר נשא למחלה גנטית. במידה ומתקבלת תשובה חיובית אצלך ניתן לחשב מסלול מחדש ולדעת כיצד לבחון את ההיריון הקיים. תוצאות הבדיקות הגנטיות ישפיעו על בדיקת מי השפיר. תוכלי לבחור לא לעשות בדיקות גנטיות כעת אלא לבצע בדיקת מי שפיר, אך במידה ותצא בדיקה לא תקינה המצב הרבה יותר מסובך כי את כבר בהיריון מתקדם... וחלילה לא נרצה להפסיק היריון בשלבים מתקדמים.
שיהיה הרבה בהצלחה.
 

moranaway1

New member
תודב רבה שרון

בהחלט מידע חשוב. אעשה את הבדיקות כבר עכשיו. תודה רבה
 
למעלה