החייל הרוצח מחברון לא יקבל קיצור של חצי מתקופת מאסרו

  • פותח הנושא ai21
  • פורסם בתאריך

ai21

New member
החייל הרוצח מחברון לא יקבל קיצור של חצי מתקופת מאסרו

אבל אם ישמור על התנהגות טובה,
אולי יקבל קיצור של שליש.
 

סוהי

New member
מי זה החייל הרוצח?

זה שחיסל מחבל שניסה לרצוח את החיילים החברים שלו?
 

ai21

New member
ובניגוד מוחלט להוראות מפקדיו

ולתפקידו בצבא כחובש.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הוראות מפקדיו מזנחי הזירה

שהסתגרו במשרדים שלהם ונתנו לנהג אמבולנס לנהל את זירת הפיגוע.
 

ספי111

New member
קשקוש אדיוטי.

יש לי רושם שמעולם לא היית באירוע מהסוג הזה
 

ai21

New member
קלעת בול לדעתו של רבי אברהם

""ואמר רבי אברהם, כי נקראו השופטים 'אלהים' בעבור שהם מקיימי משפטי האלהים בארץ. ולדעתי, יאמר הכתוב (שמות כא6) והגישו אדניו אל האלהים, עד האלהים יבא דבר שניהם (להלן כב ח), לרמוז כי האלהים יהיה עמהם בדבר המשפט, הוא יצדיק והוא ירשיע... וכך אמר משה כי המשפט לאלהים הוא (דברים א יז), וכך אמר יהושפט כי לא לאדם תשפטו כי לה' ועמכם בדבר משפט (דהי"ב יט ו), וכן אמר הכתוב אלהים נצב בעדת אל בקרב אלהים ישפוט (תהלים פב א), כלומר בקרב עדת אלהים ישפוט כי האלהים הוא השופט וכן אמר ועמדו שני האנשים אשר להם הריב לפני ה' (דברים יט יז) וזה טעם כי לא אצדיק רשע (להלן כג ז) על הפירוש הנכון ובאלה שמות רבה (ל כד) ראיתי אלא בשעה שהדיין יושב ודן באמת כביכול מניח הקב"ה שמי השמים ומשרה שכינתו בצדו שנאמר (שופטים ב יח) כי הקים ה' להם שופטים והיה ה' עם השופט""
 

ai21

New member
חובש לא אמור להחליט למי מגיע למות ולמי מגיע טיפול

 

ai21

New member
יום אחד תיפצע או תחלה, ותגיע לבית חולים

חלק לא זניח מהרופאים שם ערבים,
אחד מהם עשוי לחשוב שאתה לא אדם,
ולא מגיע לך לחיות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הוא לא התכוון לערבי אלא למחבל

טיפול במחבלים הוא בזבז הם של עבודת הרופא, והן של התרופות, הטיפול היחיד שבאמת מגיע למחבלים זה ווידוי הריגה וגם זה לא כדי להקל על סבלם, אלא כדי למנוע את הסיכון שימצאו מישהו שיטפל בהם ויציל את חייהם ואז יוכלו להזיק.
 

ai21

New member
היות ומדובר בלאומן משוגע, רופאים רבים יחליטו שאין טעם לסייע

להארכת חייו.
זה בזבוז של עבודת הרופא, והן של התרופות, ועדיף לבצע וידוא הריגה כדי להפחית את סבלו..
אין הבדל בין לאומנים משוגעים - בין אם הם ערבים או יהודים,
והשאלה היא - מי אמור לשפוט?
&nbsp
יש מי שטוען שהרופא והחובש יכולים לרצוח מי שמתחשק להם, על פי גחמה,
ויש מי שחושב שהדבר אפשרי בשעת קרב - בפקודת מפקד, או בהתאם לנהלים,
ובשאר במקרים - ע"י נהלי הרפואה, או ע"י שופט בלבד.
 

איציק3332

New member
מדובר במחבל שבא לרצוח בני אדם ולא בלאומן שהביע דיעה

מחבל בא לרצוח בני אדם,מה אתה רוצה לשפוט? אם הוא ראוי לחיות או לא? רוצח המונים לשיטתך צריך לחיות?
 

ai21

New member
ההבדל בין מחבל לסתם לאומן - הוא שהמחבל מימש את האידאולוגיה

של הלאומן.
אין קשר להיותו ערבי.
&nbsp
על פי הקריטריון שיש לחסל חולים כדי למנוע מהם לרצוח,
רופא ערבי שיפגוש בבית החולים לאומן יהודי, עלול לבצע המתת חסד לטובת החברה.
 

איציק3332

New member
על מה אתה מדבר?

איזה לאומן יהודי אתה מכיר שרצח ערבים? כמה דוגמאות בודדות יש לך. ומול זה מחבלים ערבים שרוצחים יהודים ומנסים לרצוח כמה שיותר. אז מה אתה מקשקש לאומן.... מחבל מסריח שבא לרצוח כמה שיותר יהודים צריך למות.
 

ai21

New member
אין סתירה. אבל לרוצח רבין היו נסיבות מקילות

למרות שביצע "פקודה בלתי חוקית בעליל",
https://he.wikipedia.org/wiki/פקודה_בלתי_חוקית_בעליל
הוא פעל לפי הוראות מפקדיו.

"סימן היכרה של פקודה "בלתי חוקית בעליל" - מן הדין שיתנוסס כדגל שחור מעל לפקודה הנתונה, ככתובת אזהרה האומרת: "אסור!". לא אי חוקיות פורמלית, נסתרת או נסתרת למחצה, לא אי חוקיות המתגלה רק לעיני חכמי משפט חשובה כאן, אלא: הפרת חוק גלויה ומובהקת, אי חוקיות ודאית והכרחית המופיעה על פני הפקודה עצמה, אופי פלילי ברור של הפקודה או של המעשים שהפקודה מצווה לעשותם, אי חוקיות הדוקרת את העין ומקוממת את הלב, אם העין אינה עיוורת והלב אינו אטום או מושחת - זוהי מידת אי החוקיות הדרושה כדי לבטל את חובת הציות של חייל ולהטיל עליו את האחריות הפלילית למעשיו."
 
למעלה