דואר ישראל - פשיטת רגל סופית

דואר ישראל - פשיטת רגל סופית

בחצי השנה האחרונה לפחות 3 פעמים מצאתי בתיבה פתק שדבר דואר רשום ממתין לי בבית הדואר כיוון שלא היה איש בבית.
זה כמובן שקר מוחלט, הדוור לא רצה לעלות 3 קומות. בכל המקרים כן היינו בבית.

סוכן ספרים שלח לי 2 ספרים בסוף יוני, עד כה איש לא יודע היכן הם.


החליטו לארגן מרכזים למסירת דואר בחנויות שונות, קבלתי פתק ללכת לחנות מסויימת לקבל את דבר הדואר.
מסתבר לי שהחבילה לא ממוענת אלי בכלל.
עשו לי טובה ועשו חיפוש בין החבילות ומצאו את החבילה שלי שעליה העתק הפתק ששלחו אל מישהו אחר.

לפני כחודש סוכן הספרים שלח לי ספר לבית הדואר השכונתי, שילמתי 20 שקל על הבאת הספר לביתי (המרחק, כקילומטר וחצי) לקח לספר שבועיים להסתובב בכל מיני מקומות, ואפילו נרשם שנמסר ללקוח וזה היה שקר.
אחרי טלפונים רבים הצלחתי לקבל את הספר ע"י השליח.

ביום חמישי שבוע שעבר שלחתי את הספר על כרתים למישהי בירושלים, המחיר היה 36.30 שקלים למשלוח בדרך הטובה ביותר האפשרית - "משלוח מהיר אקספרס" בו הנמען מקבל את המשלוח בו ביום.
למחרת אני מקבל מסרון שהחבילה לא נמסרה כיוון שהמען לא ידוע.
שקר מוחלט מדובר ברחוב ידוע בירושלים.
והרי רשום טלפון של הנמען, למה לא התקשרו אליו ? ככה.
הגשתי פניה וכן ניהלתי צ'ט שבו אמרו שיועבר המידע למוקד שליחים, משמע, מה שנקרא "לך חפש אותי בסיבוב".

התקשרו אלי מ-"צור קשר" למסור לי שאין מענה בטלפון. הבהרתי להם שיחשבו קצת אולי האנשים לא יצאו מהבית ואפילו לא הלכו לשירותים רק ישבו במתח עם הטלפון ביד לחכות לשיחה שלהם ???
מאוחר יותר נמסר לי שדיברו עם הנמען והם יהיו אצלו מחר בבוקר, 5 ימים אחרי הזמן שבשבילו שולם מחיר נכבד.

היום התקשר מישהו מהגליל העליון וביקש את הספר שלי על כרתים, אמרתי לו שעדיף שימצא מי שמגיע לאיזור ויקבל ממני אישית את הספר, כיוון שגם אם אני שולח את הספר בדואר המאובטח ביותר, אני לא אחראי מה יקרה לדואר......

עייפתי מדואר-ישראל.
כל הזמן עושים צעד קדימה ושניים אחורה.....

 
זה באמת נורא מוזר הסיפור הזה עם הדואר

אני לא מבינה מה קורה איתם בשנים האחרונות.
פעם סניפי הדואר היו מאוד יעילים. מכתבים היו מגיעים תוך יום ולא הייתה שום בעיה עם חבילות. לא מבינה מה קורה איתם. הבן שלי מזמין המון דברים שקשורים למשחקים שלו דרך אי ביי והוא נותן את הכתובת שלנו. כל פעם הוא שואל אם הגיע בשבילו משהו. אתה יכול לתאר לעצמך שעובר זמן רב עד שמגיע אלינו איזה פתק בשבילו. בדרך כלל אם צריכים משהו דחוף, נעזרים בשליח.
 

superman1234

New member
הדואר אף פעם לא היה יעיל.

הדואר לא ערוך לטפל בהיקף הקניות של הישראלים דרך האינטרנט. אני קונה די הרבה בעיקר ב eBay אבל גם ב Aliexpress וב Banggood.
אחד היתרונות של Banggood שלכל הזמנה ללא תלות בסכום ניתן לצרף מספר מעקב, Tracking Number בעלות של 1.3US$. (זה למעשה דואר רשום). זה מבטיח שבמידה והחבילה לא מגיעה תוך פרק זמן מסוים (בד"כ 40 ימי עבודה) אתה מזוכה מידית על ידי הספק.
משלוח בארץ בדואר רשום בלווי מספר מעקב מבטיח שהדואר בסופו של דבר יגיע ליעדו, במידה ויאבד, מספר המעקב משמש כאסמכתא לקבלת פיצוי.

נ.ב לקונים באינטרנט, אני ממליץ להמנע מקניות ב Deal Extream. יותר יקר מ eBay, משלוח בד"כ יותר מ 10 ימים אחרי ההזמנה, אספקה (אם בכלל) יכולה להגיע ל 3 חודשים כמו כלום. יתרון יחיד - מקבלים מספר מעקב חינם על הזמנה מעל 15US$.
 
אני לא חושבת שמישהו בכלל חזה את היקף הקניות

דרך האינטרנט.
לכן אמרתי שפעם הדואר היה נורמאלי וסביר לחלוטין.
בשנים האחרונות עם כל היקף הקניות דרך האינטרנט במיוחד על ידי הצעירים,
אז לא פלא שמערכת הדואר קורסות.
 

superman1234

New member
יחופנת, מז'תומרת לא חזה ?

אנחנו מדינה או איזה שבט ביערות הגשם בברזיל ?
לשם מה מכינים תקציב? לשם מה מכינים תוכניות ?
בעשר שנים האחרונות הממשלה כשלה בטיפול בתשתית תחבורתית בגין גידול מספר כלי הרכב בכבישים, כשלה בטיפול ברפואה הציבורית, ולדעתי חמור מכל , כשלה בטיפול בחינוך ככלל והטכנולוגי בפרט.
הכשלון בטיפול בדואר מדאיג פחות משאר הכשלונות אבל גם הוא "לתפארת כשלונות ממשלת ישראל".
 
טוב, לגבי כל הנושא של התשתיות אתה צודק

אבל למיטב ידיעתי, כל נושא הדואר עבר לידיים פרטיות. אנשים קיבלו זיכיון לפתיחת סניפי דואר כדי לייעל את השירות לאזרח. מהרגע שסניפי הדואר הפכו לעסק פרטי,
אז לא הייתה בעיה בשירות. תמיד היו תורים ארוכים אבל זה בגלל שלא היו מספיק סניפים. מהרגע שהסניפים הפכו לעסקים פרטיים לכל דבר, הם לא נערכו בכלל
למהפכה שעליה אנחנו מדברים.
כמובן שעל שאר כשלונות ממשלת ישראל, אין לי וויכוח.
 
זה מזכיר לי

ששנים רבות לא קיבלנו את משכורת פברואר בראשון למרץ אלא כמה ימים מאוחר יותר, כאשר המטה הארצי מתרץ זאת במברק כי: "משכורת פברואר תתעכב בגלל קוצרו של חודש פברואר...", הבנתם ? זו היתה פתעה מדהימה כשמגלים פתאום שחודש פברואר קצר יותר, זה ממש נפל עליהם כרעם ביום בהיר.....

לא ידענו אם לצחוק או לבכות.....
 

ששון72

New member
"מה עם הסייפא מר סופרמן?...אינך רוצה לרדת מן הארץ במקרה???

"שבט יערות הגשם בברזיל" זה חדש חחח
אתה לא רוצה להוסיף את המנטרות הנוספות....ריפובליקת בננות.....אנשים מתים ברעב... ושאר השטויות???
אני דווקא מאד מרוצה מהתחבורה הציבורית בישראל...משאיר את רכבי לאשתי רוכב על אופניים חשמליים לרכבת וחוזר חזרה באותה הדרך....שנים השתמשתי בשני רכבים ובשנים האחרונות הורדתי רכב אחד! ו(לא מטעמי חסכון... מטעמי התנהלות כלכלית נכונה!)
המפונקים שלנו צריכים לשאוף לנסוע יותר בתחבורה ציבורית אך במקום זאת הם שואפים לקנות רכב נוסף לכל משפחה או לחילופין לרכוש רכב יותר יקר ...(מסיבות תדמיתיות כמובן ...בערבית אומרים "שופוני")....
אפשר בהחלט לעבוד על תשתיות תחבורתיות...אך המצב בהחלט לא קטסטרופלי....אולי הוא קטסטרופלי למפונקים...חחחח.....
גם לגבי שאר דבריך...חינוך ורפואה ציבורי יש בהחלט על מה לעבוד ולשפר...אך המצב לא קטסטרופלי.

אני מבין שלניתוח "להשתלת הזיות תקשורתיות" יש הצלחה כבירה בפורום זה......חחח
אין לך במקרה תלונות על "הדיקטטורה" בישראל....... לא ידעת שמי שמבקר את נתניהו וממשלתו נשלח לעבודות בגולאגים בסיביר...... חחח
.
ואני פונה לכל "המוצלחים" בפורום זה ואומר....אם אינכם רוצים להכנס לדכאון קליני....תוציאו את השטויות מהראש שלכם....ותהיו מציאותיים!!!
אחר כך עוד תרצו לעזוב לחו"ל.......רק בכדי לגלות שממש לא בטוח שהדשא אצל השכן ירוק משלכם.........ותחשבו על זה!


...
 
ואוסיף מידע שנחשפתי אליו לאחרונה

שמעתי מאנשים שונים על התופעה במסגרתה דואר ישראל מעביר חבילות לסניפי דואר מרוחקים או ל"מרכזי חלוקה" (חנויות שונות) שמרוחקות מביתו של הנמען, ומציעים לשנע אותן לביתו של הנמען תמורת 20 ש"ח במסגרת השירות החדש "הדואר בא אלי", כאשר האפשרות הרגילה שעד לא מזמן הייתה קיימת, לפחות ככל הידוע לי, שהחבילה תגיע לסניף הדואר הקרוב ביותר, אינה אפשרית.
&nbsp
לפחות אצלי התחושה שנוצרת היא שמנסים בדואר ישראל להוציא כסף מאנשים בצורה לא עניינית. ספציפית חוויתי משהו דומה לא מזמן, כשחבילה ששלחתי מחו"ל לאמי שמתגוררת ביישוב קטן, הגיעה באופן לא ברור לסניף הדואר ביישוב סמוך - הדבר התגלה לנו היות שבאותו יישוב חלוקת הדואר מתבצעת ע"י אחת השכנות, והיות שהגיע אליה צילום של החבילה אותו היא ידעה לאן למסור, אמי פנתה אליה עם השאלה איפה החבילה, ואחרי בירור התקבלה התשובה הזאת, ללא הצלחה לקבל הסבר למה עשו את זה. כאן מדובר ביישובים קטנים שכולם שכנים ומכירים את כולם, אם היה מדובר ביישוב גדול יותר או ר"ל בעיר, רוב הסיכויים שהחבילה הייתה ממשיכה לשוטט ולא היינו מודעים לעצם הגעתה (בעצם, ייתכן מאוד שזה קרה - לקח לה כמעט חודשיים להגיע).
 
זה נושא חדש להעביר חבילות לחנויות

ויש בזה כשלים.
גם למשלוח הביתה ב-20 שקלים יש כשלים (לקח להם שבועיים להביא חבילה במרחק של קילומטר וחצי). ותמיד צריך לבזבז זמן ולהתרגז וטלפונים בלי סוף.

לשוטט ?
עד היום מחודש יוני שני ספרים שנשלחו אלי, אבדו עיקבותיהם.....
 
מה שאני לא מבינה

זה מה השתנה פתאום, מלבד הרצון של דואר ישראל להגדיל את הרווחים (לאן זה מגיע בכלל?) למה החבילות לא מגיעות מלכתחילה לסניף הסמוך או אם מתעקשים על חנויות - לחנות סמוכה? מרחק של קילומטר וחצי זה לא מרחק שמצדיק (לדעתי) משלוח מיוחד, אבל מה הקטע לשנע חבילה לסניף דואר מרוחק ואז לומר לנמען, לאחר ששולם על משלוח לכתובתו, שאם הוא רוצה להימנע מנסיעה ממושכת עליו לשלם תוספת מחיר?
 
מכירה את השיר, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים?

אז ככה.
מאז שסניפי הדואר עברו לרשות פרטית עפ"י זיכיון אישי, הם עסק עצמאי לכל דבר.
לכן, הם עושים הכל כדי להרוויח יותר כסף כדי שתהיה להם בכלל כדאות כלכלית באחזקת סניף דואר. אז ממציאים כל מיני שיטות.
 

Ronit FL

New member
ההפרטה היא לא רעיון ישראלי.

הרעיון הזה די פושט את הרגל בעולם.
אם את צופה ב׳השחור הוא הכתום החדש׳, רואים בבירור למה ההפרטה הזו גורמת ולאחרונה הוחלט לבטל את ההפרטה מחלק מבתי הכלא הפדרלים בארה״ב.
&nbsp
 
לגמרי בפשיטה...

שלחו לי מסמך (מחו"ל) שהגיע לארץ למחרת היום, ואליי אחרי שלושה וחצי חודשים...

מעטפה גדולה, לא משהו שיכול להעלם...
 

Ronit FL

New member
כשאני שולחת לארץ מסמכים,

זה יהיה לעולם עם פדקס. מגיע תוך 3-4 ימים וללא בעיות.
המחיר אגב, בהתאם. 65$ למעטפה.
 
למעלה