שלשול בעקבות לקיחת אנטיביוטיקה

איל55555

New member
שלשול בעקבות לקיחת אנטיביוטיקה

שלום,
לפני 5 שבועות הלכתי לרופא שיניים בעקבות כאב בשן. הוא אבחן דלקת ונתן לי אנטיביוטיקה מסוג Dalacyne 250mg שאותה לקחתי 4 פעמים ביום. מהיום השני התחלתי לשלשל (הכאב בשן נפסק גם) וככה עד ליום הרביעי שבו כבר הפסקתי לקחת את הכדור. סה"כ לקחתי כ-12 כדורים. השלשול נמשך כשבוע ואז הפסיק ל-4 ימים ושוב התחיל אחרי מנת חומוס שאכלתי במסעדה.
מאז ועד היום אני כבר חודש משלשל. השלשולים לא מאד תכופים ולא נראה לי שאיבדתי משקל, אבל אין יציאות טובות.

הייתי אצל רופא משפחה לפני שבועיים, שאמר לי לקחת פרוביוטיקה עם דיאטה של אורז ומרק עוף ויוגורטים ביו. אני לוקח כדור אחד פרוביוטי ביום וזה ממש לא עוזר. מה קורה לי במעיים?? מה צריך לאכול כדי לשפר את המצב?
 
שלשול חוזר

שלשול כרוני (רציף או תקופתי) יכול לנבוע כתוצאה מזיהומים חוזרים, אי סבילות נרכשת למוצרי מזון, , מצבי תת ספיגה, מחלות דלקתיות כרוניות של המעי, נשאות של מזהם שמידי פעם מייצר מחלה או שינויים בתנועתיות המעי שמופעים לאחר זיהום או טיפול אנטיביוטי ואשר נובעים מהתאוששות איטית של תפקוד השריר של המעי
בכל מקרה של שלשול ממושך (מעל חודש) מומלץ לבצע בירור.
כדאי לבצע תרבית צואה כולל פריזיטים ובדיקת החיידק CDT שהוא יכול להופיע אחרי טיפול בדלצין ולגרום לשלשול כרוני מיימי. חוץ מזה מבצעים בדיקות דם כלליות כולל מדדי דלקת, תפקודי כבד ומלחים, תפקודי בלוטת תריס ובדיקת נוגדנים של צליאק.
אם הכל תקין אפשר לבדוק בתבחיני נשיפה, אי סבילות ללקטוז (חלבון חלב) ופרוקטוז (סוכר פירות).
יש להשלים בירור לפני שממשיכים עם פרוביוטיקה שכן מתיאורך עולה שאין היא עוזרת. עד תום הבירור ישנם כדורים שמקטינים את תנועתיות המעי כדי לשפר איכות חיים
כדאי לפנות לרופא גסטרואנטרולוג (ניתן לתאם גם תור למרפאה במרכז הרפואי תל אביב)
 
למעלה