אנחנו לא משוחדים. האמנם?

אני לא כועס ולא בטיח

המצב לא מעורר אצלי כעס ולא כלום. אני רק עצוב. נורא נורא עצוב. אני עוד יותר עצוב לקרוא את התגובה שלך שהיא לא שונה מהרבה תגובות כאן עוד מאתמול. כשאתה שם את ההשתמטות תחת המושג "תופעה", הרסת חיים של עם שלם. ההשתמטות היא לא תופעה. אין בה כלום מין החולף. היא דרך חיים של חצי משוכני הארץ הזאת. כדי להפוך אות דרך החיים הזאת ל"תופעה" צריך לפעול ללא רחמים. ועכשיו. מיד. אחמדינג'אד בפתח. וזה לא צחוק.
 
ככה זה

הבתשלי הקטנה, חיי ונישמתי (ומכאן אשוויץ בפניכם שאתמול היא עברה בטסט ראשון), מסיימת בעוד שלשה שבועות שנתיים שרות צבאי פלוס שנת שרות. הבת הבכורה שלי סיימה שנתיים, זוגתי שתחיה עד מאה ועשרים שרתה שירות מלא פלוס שנת שרות בגרעין עודד וגם אנוכי עבדכם הקטן והזוטר עשיתי איזה שש שנים נטו בצה"ל תוך הפסד כלכלי ניכר. העזר שכנגד (לפעמים אני עוזר לה אם היא נורא נחמדה) ואנוכי הכרנו כאשר שנינו עבדנו עם נערי\ות מצוקה אי אז בשנות השבעים. אנחנו, בני ההתישבות העובדת, חונכנו שאדם הוא אינו אי ואיכותה של חברה נמדדת על פי תרומת הפרטים שבה. היום זה אחרת, קשה לבוא בטענות לנוער שרואה את מנהיגיו הדואגים איש איש לישבנו השמן, לראות ממשלה אחרי ממשלה שמרמה את בוחריה, לראות את נכסי המדינה שנקנו בדם ועמל נמכרים למספר קטן של אנשים בחצי ממחיר הקרן, לראות שהצדק נמצא תמיד לצידם של אלה שיש להם מספיק כסף לעורכי דין יקרים, להבין שאין שום קשר בין איכותך האזרחית ליחס ולשרות שאתה מקבל מהחברה בכלל והשלטונות בפרט. קל מאוד להתנפל על האמנים. תמיד זה היה כך. עוצרים את אריק איינשטיין ואורי זוהר על קצת מריחואנה שעה שמשפחות הפשע ממשיכות למכור הרואין ויוצאות בעסקות טיעון מגוחכות אם המשטרה בכלל טרחה להתעסק אתם. מתנפלים על אמנים משתמטים בזמן שאף אחד לא מדבר על בניהם של ראשי המדינה ופרוטקציונרים שמשרתים שירות נוח. בסך הכל כמו בשאר העניינים מטפלים בפצע החיצוני ולא בשורש המחלה וגורמי הפציעה. הכל ספינים וקמפיינים, שום דבר לא רציני. מתנפלים על אנשים ידועים וחשופים אבל אף אחד לא שואל את עצמו מה הם הגורמים למצב הזה ומדוע הצעירים לא חשים את תחושת החובה ותחושת ההזדהות עם המדינה כהוריהם. כאשר יגיע הניעור שאנחנו כל כך צריכים אולי דברים ישתנו. בינתיים, ימשיכו להפקיר את האזרחים בימי מלחמה כבימי שלום, ימשיכו לרסס אותנו מראש המקפצה ואחר כך ישכרו משרדים של יחסי ציבור שיתנפלו על מגזר זה או אחר שהוא לא : משרת/משלם מיסים/מתנהג יפה בכביש/עובד קשה/נקי/חכם/ארופאי/יפה/שמח כמו בחוצלארץ.
 
נכון וצודק מאה אחוז ../images/Emo45.gif יפה כתבת

רק שאני לא מצליחה לנשום מרוב שהכל נכתב בנשימה אחת....תביא איזה שנורקל פעם הבאה
 

ק ו ל י ת

Well-known member
מצטרפת לאיוונה

ונכון מאוד
 

שרונהה

New member
גמני מצטרפת

אבל מי בדיוק ינער אותנו? ראש הממשלה? חברי הכנסת? השרים? העתונאים? מי?
 

אגל ט ל

New member
הוצאת לי ת'מילים מהמקלדת.. צפל...

אני רואה את ההשתמטות כחלק בלתי נפרד מהאוירה הכללית בה אנחנו חיים.. מנהיגות קיימת כדי להנהיג וכדי לשמש דוגמא...נקודה. כשהאוירה הינה אוירה של זלזול....מה מצפים מהם?
 

TJ

New member
אם עדיין קיימות מערכות וארגונים כלכליים

אשר אינם רוצים לקלוט או מנועים מלקלוט משתמטים, הם אינם מרגישים בחסרונם בגין איכות האוכלוסיה.
 

TJ

New member
למי יש בעיה עם המשתמטים ותופעת ההשתמטות?

לצבא - בכלל לא. הוא לא זקוק לאנשים הללו. איכותם ירודה מבחינתו ואין לו כיום מחסור בכח אדם. למערכות החברתיות - הן לא מעונינות להתעסק עם האנשים האלה. לא לקלוט אותם במערכות השירות הקיימות ובוודאי לא להקים עבורם מערכות חדשות שעלותן תעלה ללא ספק על תועלתן. למערכת הכלכלית - האוכלוסיה הזו לא תורמת ולא משפרת את הכלכלה. הן בגין איכותה, השכלתה וכישוריה. משפחות הבלתי משתמטים - האם באמת יש הורה [צפל למשל] החושב שהמשתמטים היו חוסכים ולו טיפת זיעה אחת מילדיו שבחרו במסלול קריעת תחת כדבריו? ואם להביא אד אבסורדום, האם יש הורה שכול אחד החושב, ברגעי פכחון, שאחד המשתמטים היה מונע את נפילת בנו? הבלתי משתמטים - כאן הבעיה כבר סבוכה הרבה יותר. מי שבחר בשרות צבאי מלא וקרבי לא יכול לחשוב שאחד מאותם המשתמטים היה מחליף אותו והופך אותו לג'ובניק למשל. אולם הבעיה לא מתחילה ומסתיימת בשרות החובה. זה פרק יחסית קצר בחיי הגברים הלא משתמטים. לפניהם עדיין 20-25 שנים של שירות מילואים תובעני, מסוכן ורצוף בפגיעות אישיות וכלכליות. ואולי כאן טמון מקור הרע בתופעה. האמת, איני רואה פתרון לבעיה. כפיה לא תעזור, ראה הצבא לעיל. פגיעה כלכלית לא תצלח - ראה בג"צ. נידוי חברתי - מצחיק, בחוגים החברתיים שלהם התופעה אינה נתפסת כשלילית. אז מה עושים? האמת, לא יודע. מקטרים....
 
האוכלוסייה אינה הומוגנית

האוכלוסייה שאינה משרתת אינה הומוגנית ולכן לא ניתן להתייחס אליהם מבחינה כלכלית,חברתית באותה מידה. התרומה הכלכלית של החרדים למדינה אינה זהה לאוכלוסיות ה"צפונבונים" (ולא התכוונתי לפגוע), או לאוכלוסיית הערבים וכו. כנ"ל לגבי תרומה למערכות הקיימות האחרות. ילד שקבל פטור ואחרי 5 שנים הופך למהנדס ומקים חברה תרומתו גדולה לעומת החרדי שתורתו אמנותו. ולגבי החיילים הקרביים. נשלח לפני שבוע מכתב מחיילי יחידת "מגלן" לערוץ "קשת" בנושא ה"משתמטים". גם לקרביים נושא זה מעיק.
 
למעלה