תיק הוצל"פ כנגד שני חייבים

advise1

New member
תיק הוצל"פ כנגד שני חייבים

שלום לחברי הפורום ,

נפתח נגדי הליך הוצל"פ כנגד חוב של חברת פלאפון.

בעבר, עקב החלפת כרטיס אשראי ובנקים - ביקשתי מאימי שתחייב את כרטיס האשראי שלה, עד שאסדר את עניין התשלום (אמצעי תשלום משלי) - וכך היה.

לאחר כמה חודשים - עקב בעיות כלכליות, לא יכלתי לשלם את החוב, ועקב כך נותק המכשיר.

לא מזמן קיבלתי מכתב מהוצל"פ, ובו הפתעה - גם אני רשום כחייב, וגם אימי רשומה; הם (העו"ד וחברת פלאפון) צרפו את הטופס שבו היא נתנה אישור לחייב את כרטיס האשראי שלה, ובמידה ורוצים להפסיק את החיוב - יש להודיעה על כך בכתב, ולחכות מס' ימים ועוד.

בכל מקרה, הבעיה הנוצרת כאן היא שכעת ההליכים של ההוצל"פ לא רק יפנו אליי - אלא גם לאימי !!! וזה ממש לא משהו שחשבתי / קיוויתי ו/או ציפיתי !!!

ע"פ הבנתי ( תקנו אותי אם אני טועה ), עליהם למצות את הליכי הגבייה והמימוש מולי כחייב, ורק אח"כ מולה?

מה אני יכול לעשות על מנת שלא יגיעו לאימי שבסה"כ רצתה לסייע לי באותה תקופה? ובמידה ואשלם את צו התשלומים (מידי חודש כפי שנקבע) - האם היא תיהיה "חסינה" לעת עתה מהליכים נגדה? (עיקולי בנק, עיקולי מטלטלין וכד'?)

בבקשה עזרה בדחיפות !

בתודה רבה מראש !!!
 

רונה244

New member
תשובה

במידה ויש 2 חייבים בתיק הוצל"פ אז אפשר לפעול נגד שניהם במידה שווה. אמא שלך לא חסינה מפני עיקולים.
גם אם תגיש בקשה לצו תשלומים הוא יחול רק עליך שאתה חייב מס' 1 ועדיין אפשר יהיה לפעול נגד חייב מס' 2 שזו אמא שלך.
כך שהפתרון הוא ששניכם תצטרכו להגיש בקשה לצו תשלומים ובכך לסיים את החוב במהירות האפשרית.
 
2 חייבים בתיק הוצל"פ

ראשית: אומר שתשובת רונה נכונה ואוסיף לה אסבר.
שנית: אתה חייב בתיק מכח ההסכם עליו חתמת מול חברת הסלולר (הסכם ההתקשרות). אמל חייבת בתיק ההוצל"פ מכח ההסכם מול חברת הסלולר (התחייבות תשלום). לכן שניכם חייבים כחוק בהוצל"פ.
שלישית: כמו שאמרה רונה, נגד שני החייבים ניתן לפעול באיזה אופן שהזוכה יחפוץ ואין כל מגבלה.
רביעית: אמך לא חסינה בפני שום הליך, גם אם תלך לפשיטת רגל.
חמישית: לא ברור למה קיוות/רצית/שאפת/ציפית כשיצרת את החוב.
 

advise1

New member
תשובה ועזרה

ראשית - תודה לכם על תשובתכם.

שנית, אנסה להבהיר - אין לי בעיה שכל ההליכים של הוצל"פ יהיו עליי ויופנו אליי, אך לאמא שלי אין ולא הייתה חצי נגיעה לזה - מעבר לכך שהיא נתנה אפשרות למשך חודשיים לחייב את כרטיס האשראי שלה עקב זה שלי לא היה אמצעי תשלום.

למען הסר ספק - לאמא שלי אין ולא היה כל קשר לחוב שנוצר ולכן אין שום סיבה בעולם שהיא תוציא צו תשלומים ותשלם משהו (ללא קשר אם היא מעוניינת לסייע לי כספית); איך אני מסיט או מעביר את תשומת לב התיק כך שהוא יופעל כלפיי בלבד?

האם ניתן לעשות משהו?

האם בעצם אני דיי שבוי מול העוה"ד של בא כוח הזוכה?
שוב אני מציין - במידה ואני אשלם ע"פ צו התשלומים ואעמוד בכך; האם אוכל כן להקפיא את נושא העיקולים או המשך ההליכים מול אימי?

בבקשה - עיזרו לי לקבל איזושהי הבנה או מושג מה אני יכול לעשות (לא מה כבר אבוד ולא ניתן לשנות וכד'..)

בתודה רבה מראש !!!!
 
הסדר בכתב מול ב"כ זוכה

במידה ואתה רוצה להבטיח עיכוב כל ההליכים נגדך וכנגד אמך אזי רצוי להגיע להסדר תשלומים בכתב מול ב"כ (עו"ד) של הזוכה ובהסכם זה תסכמו את גובה התשלומים ומספר התקופות וכן את עיכוב כל ההליכים ו/או ביטול חלקם בהתאם למספר התשלומים.
דרך נוספת לנטרל את אמך היא שתגיש התנגדות (הארכת מועד במידה וחלף המועד להתנגדות) לביצוע תובענה. אז התיק יקבע לדיון בבית המשפט ותהיה לה הזדמנות לטעון טענותיה ואולי תצליח לבטל התיק כנגדה.
 
תשובה

שלום,
לא ברור לי על מה בדיוק אמך חתמה. זו נקודה מרכזית אותה יש לבדוק. למיטב הבנתי הם עושים שימוש באמך כערבה שאינה מוגנת לכל דבר ועניין. יש לקבל פרטים נוספים לפני שניתן יהא לחוות דעה מקצועית. לדעתי הצנועה הסכמתה לשלם תשלום אחד או שניים אינו הופך אותה לבעלת החוב יחד איתך.

בברכה,
עו"ד אייל בניסטי
 
למעלה