אני מסרב לקחת דברים בדרך הזו. צריך גם להיות ליטאי לפעמים.
בעזהי"ת
השומעים את הנופך שהוסיף מיוזמתו לעסקת הטיעון - נופך שאותו כל הסברי ה'מקבל עליו בזיונות' לא יסבירו ויצדיקו במאומה, אינם מכירים את עומק הפלפול בין חנק ובין שאר מיתות בית דין, ואינם נוהגים לגבש דעות באמצעות פלפול שכזה. לעיני השומעים והרואים, קבל עם ומצלמות הטלוויזיה, יש כאן יהודי שנחשב לצדיק עליון, ועכשיו מודה בגרועים שבמעשים. ומילא ולאדם מן השוק אפשר להביא כזה צידוק - שהפריז בלשונו על מאומה, אך לא לגאון ישראל וצדיק יסוד עולם - שעל פי מעלתו אמור למסור נפש כפשוטו, כדי שלא יתחלל שם שמיים אפילו במשהו, ועל פי מעלתו אמור לדעת היטב היטב את האופן שדבריו משמעים.
ומכאן והלאה, וגם כלפי הנושא השני. הצדיק הגדול ביותר הוא ספר השלחן ערוך. אפילו אם אראה את משה רבינו עליו השלום, חלילה וחס, עובר על הלכה - לא אשא לו פנים. וכל שכן כל יהודי אחר. ולא תעזורנה שום המלצות מאף צדיק אמת להמתיק דבר עבירה חמור שאני רואה מול עיני, דבר עבירה שאף אין מכחיש את עצם קיומו. והרי יצחק טעה כלפי עשיו, ומי לנו צדיק גדול הימנו?
הנושא הזה מאוד עצוב, ומציג עד כמה השקר אופף אותנו. ולי אין מה לעשות אלא להיאנח, ולהמשיך לומר תהילים. הרי אני כשלעצמי יהודי גרוע ונפסד מאוד, ובוודאי כמה קשה כשאחד כמוני עוד נמצא בערפל כל כך מתעתע של שקר. רק לומר ולומר תהילים, עד אשר ישקיף ה' ויראה וירחם.