האנומליה הצפונית עפ"י השמ"ט

guprnds

Active member
האנומליה הצפונית עפ"י השמ"ט

ובפרט בולטת לשון חנניה המשתלחת עד פאתי הגליל התחתון וכמובן מזרח הגולן.

 

guprnds

Active member
לצערי גם אנחנו ברשימה

אבל אני מאמין שהכל יכול להתהפך חזרה.
 

haimb100

New member
מדהים ! הערות:

א- האם תחנות המדידה הם אותם תחנות (מבחינת תיפרוסת, מיקומים וכו'). אם כן, או אם התפרוסת לא שינתה את הממצאים, זה אכן שינוי דרסטי (לפחות בשנים הספציפיות האלה). אם לא, יתכן שהיה מדובר בהערכות שגויות על הכמויות על בסיס מס' תחנות בודדות.
ב- בפרוד, כשבדקתי אמרו לי שהממוצע הוא 765 (!) ואכן זה מה שהופיע בשמ"ט (כנראה בשנים 1950-1980), לאחר מכן הממוצע התעדכן ל-751 מ"מ (!) והיום (1980-2010) עומד על 721, כך שהירידה חדה עוד יותר.
כמו כן אותה תחנה מפורסמת שהטעתה אותי
של "כפר חנניה" (שכידוע בכלל לא הייתה בכפר חנניה של ימינו, אלא בגבעה הסמוכה ליישוב כפר חנניה העתיקה מימי המשנה, מצפון לכביש 85) - שם הממוצע היה 790 (זה הממוצע שכל מי ששאלתי נתן לי), המיקום שלה הוא כק"מ ממערב לפרוד באתר ענף הזית של משרד החקלאות (לא פעילה ממזמן).
בתחנה שמופיע באתר השמ"ט בדקתי מאז 1950, מופיעים שני מספרי תחנות, אני לא יודע מה המרחק בין מיקום התחנה הישנה לחדשה, והאם זה משפיע, (באזור שלי כל ק"מ קובע).
ג- כך או כך נראה שאכן הייתה ירידה באיזור הזה.
ד- נקווה ש4-5 החורפים האחרונים לא מצביעים על המשך המגמה, אלא על משהו זמני (כי ככל שאני מיטיב להבין, האיזור שלנו אכן מנוחס בשנים האחרונות ביחס לממוצע)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

guprnds

Active member
המפה לקוחה מאטלס השמ"ט

אין לי מושג לגבי התחנות.
למרות כל מה שכתבת, אתה עדיין גר באחד האיזורים המבורכים בארץ... אמנם לא נעים לרדת מ-800 ל-750 מ"מ, אבל זה עדיין עדיף מלעלות מ-300 ל-350 מ"מ (אם כי אלו הגרים באזורים שחונים יידעו להעריך מאוד שינוי מפתיע שכזה)... גם הטמפ' והלחויות בגליל נוחות יחסית לאלו שבשאר חלקי הארץ.
 

haimb100

New member
ללא ספק אני גר באחד המקומות המבורכים בארץ
, אבל...

הלוואי שהייתי בטווח של 800 ל-750. אצלי הממוצע כ-680 הערכה זהירה (גם מכובד)
&nbsp
בפרוד ירדו מ-765 ל-721, אצלי יורד פחות מפרוד.
ה-790 שעליהם חלמתי...? נשארו בגדר חלום
, זו תחנה שהייתה פעילה פעם כ-2 ק"מ מצפון לי ונקראה כך ע"ש היישוב העתיק "כפר חנניה" שהיה בסמוך לשם.
 
למעלה