סולו ניווטים

nirberkovich

New member
סולו ניווטים

רציתי לדעת, האם בזמן שחניך מבצע טיסת סולו ניווטים המדריך עוקב אחריו ממגדל הפיקוח, והאם הוא יכול לזהות טעויות כיוון וגובה שהחניך עושה כשזה האחרון לא שם לב לכך כלל??? או בקיצור: האם ניתן "ללכת לאיבוד" בטיסת ניווטים סולו (בתור חניך)??? אודה לעזרתכם...
 
ניר ידידי

אפשר ואפשר. זה לא אומר שצריך, אבל האפשרות קיימת. אם תעשה שיעורי בית ברצינות, תכין את הנווט כמו שצריך, תקשיב למדריך שלך במלוא תשומת הלב -אין סיבה שתלך לאיבוד. יתר על כן, אפשרויות לקבל עזרה באויר קימות תמיד. כ"כ אני בטוח שהמדריך שלך לימד אותך נווט "מהגדול לקטן". תלמד את המפה בע"פ, בעיקר את הנקודות הבולטות אותן ניתן לזהות מהאויר. משם להתמצאות מלאה הדרך קלה. יצאו לי שני מקרים בהם עזרתי לחניך שלא "בדיוק" ידע היכן הוא/היא. לא היה לי קשר עין איתם ובכל זאת בכוחות משותפים הם הגיעו בחזרה. אחד מהם נכנס לתנאי ראות לא טובים ואיבד התמצאות.(אבל לך זה לא יקרה, כוון שאתה מראש לא תמריא בתנאים כאלה - נכון?) אל תתבייש לבקש עזרה. עדיף "לחטוף על הראש" מאשר להיות נוכח בלוויה שלך.... בהצלחה.
 

sagiari

New member
מקרה שהיה הבוקר

בד"כ המדריך יהיה במגדל כדי להאזין לקשר ולסייע במקרה הצורך הוא יתקשה לסייע בניווט בזמן אמת זה תפקידה של יח' הבקרה וברגע שתזדהה כחניך בסולו יפקחו עליך עין נוספת וישתדלו מאד שלא תלך לאיבודזה מחייב כמובן טרנספונדר תקין הבוקר יצא חניך לסולו ניווט אבל בעת המעבר לפלוטו לא הצליחו לקלוט את השידור של הטרנספונדר המדריך שהיה במגדל ניסה לסייע אך ללא הצלחה החניך המשיך בדרכו למרות תנאי מז"א די מגבלתיים אני מניח שפלוטו קצת נלחץ אמנם לא מנע ממנו להמשיך אבל התעניין מדי פעם במצבו בעיקר למשמע דיווחי טייסים על מז"א ובקשות לשנות גבהים עקב כך (הבוקר היה אובך ונכנסה עננות בגובה של כ2000 רגל) לבסוף החניך קיבל החלטה אמיצה ונכונה (לדעתי) ובאזור מגידו ביקש מפלוטו לבצע 180 ולחזור המדריך עלה מולו מיד בקשר ושיבח אותו (בצדק) על החלטתו. גם בדרך חזרה נהג בו פלוטו בזהירות כראוי ואישר לו גבהים "לא תקניי" ע"מ לאפשר לוקשר רציף עם הקרקע טיסות בטוחות
 
המקרה מאתמול בבוקר

אני הייתי החניך בסולו אתמול שהיה אמור להיות סולו לראש פינה. אני חייב להוסיף שהשירות שקיבלתי מפלוטו היה מצויין ונתן לי הרבה ביטחון במהלך הטיסה. מזג האויר היה באמת בעייתי וייתכן שהייתי צריך לבקש 180 קצת קודם, אבל בעזרת פלוטו והמדריך זכיתי באחת הטיסות שלמדתי מהן הכי הרבה.
 
כל הכבוד

ברצוני להחמיא לך על קור הרוח והשקט הנפשי בהם נוהלה הטיסה אין ספק שקיבלת החלטה נכונה (ואני מניח שקשה לקבל החלטה לא להשלים טיסה) לשוב על עיקבותיך ואני מניח שכיוון שפלוטו ידע שאתה חניך בסולו נתן לך שרותים ויחס בהתאם ושמחתי גם לשמוע את התייחסות המדריך להחלטה לחזור מה שבכל זאת התמיה אותי זו ההחלטה להמשיך בטיסה בתנאי מז"א ששרר ללא טרנספונדר תקין דבר שלדעתי אסור בכלל עפ"י הAIP
 
הבקר יכול

הבקר (זה שיושב ביחידת הבקרה - לא הפקח במיגדל) יכול לזהות טעויות בכיוון ובגובה, כי הוא רואה אותך על המכ"מ ומקבל את הגובה משידור הטרנספונדר שלך (לא לשכוח להפעיל אותו על מוד "C"!). חניך בסולו אמור להזדהות בתור שכזה בעת יצירת הקשר הראשונה שלו עם יחידת הפיקוח; זאת על מנת שהאיש על הקרקע ייתן לו תשומת לב מיוחדת וישגיח עליו בשבע עיניים. המדריך מקשיב לקשר, אך אינו יכול לדעת את מצבך מבלי ליצור קשר עם הבקר. דוד
 
למעלה