שאלה למבינים בלבד

comer789

New member
שאלה למבינים בלבד

שלום רב,

אני כותב סמינריון בנושא הפרעת דחק פוסט טראומטית על רקע השירות הצבאי, בהקשר של לימודי מוגבלויות. אחד הדברים שאני מנסה לבדוק, הוא האם לועדת גורן הייתה השפעה (או אם לא יישמו את החלק הזה של המסקנות, האם הייתה אפשרות להשפעה), על אנשים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית. חיפשתי רבות את התשובה, אך לא הצלחתי למצוא חומר משמעותי. האם מישהו יוכל להפנות אותי?

תודה רבה
 
שלום לך comer789

שאלתך אינה ברורה מספיק. כשאתה מדבר על "השפעה", למה בדיוק אתה מתכוון?

לצערי איני מכיר שום מחקר שבדק את הנושא ישירות, אם כי יתכן ומחקר כזה קיים. אולי המחקר שלך ישפוך אור על הנושא הזה באמצעות בדיקה של המצב לפני הועדה ולאחריה.

ושאלה אחרונה, מדוע החלטת לכתוב סמינריון על ההפרעה הספציפית הזאת?

בהצלחה.
 

comer789

New member
המחקר שלי הוא לא

לא בדיוק מחקר למען האמת. מדובר במשהו צנוע יותר: עבודת סמינריון. פשוט קראתי את דוח הועדה, וחיפשתי כל מיני מאמרים שהתייחסו לדוח הועדה, וניסיתי לגבש מסקנות בהקשר של הפרעת דחק פוסט טראומטית.

כאשר אני שואל השפעה, אני שואל האם חל שינוי במצב הזכאויות המשפטיות של אנשים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית (לא אלו שכבר מוכרים ככאלה, שהרי המסקנות לא חלות רטרואקטיבית, אלא הן צופות פני עתיד). למשל: אם הוסיפו תנאי של "ייחודיות ומיוחדות", בהקשר של מחלות, האם לעובדה זו יש נפקות ביחס להפרעת דחק פוסט טראומטית.

בנוגע לשאלה האחרונה, הסמינריון שלי עוסק באנשים עם מוגבלויות. אני אישית חיפשתי מוגבלות נפשית, מהספקטרום של הפרעות חרדה\ טראומה, ובחרתי נושא שפשוט ניתן לכתוב עליו עבודה. אין לי זיקה אישית לנושא, אם זו שאלתך...
 
תודה על התשובה. כאמור, אין לי מידע

אודות השאלות שלך. נדמה לי שהמקור הטוב ביותר לתשובות הוא עורך דין שמתמצא בנושא. חיפוש בגוגל יעלה הרבה יותר משם אחד.

בהצלחה
 

comer789

New member
כן אבל,

אין מצב שאני אשלם לעורך דין בשביל סמינר. זה לא הגיוני...
 
למעלה