התריסריון הבלתי קמור -- המשך

bshuval

New member
התריסריון הבלתי קמור -- המשך

בהמשך לשרשור הקודם, כאמור, טעיתי בזוויות כל פאה מחומשת. הזוויות הנכונות הן: 108, 108, 36, 252, 36. ישנה כאמור חוליה מצויינת מאת ג'יאנין מוזלי (12 חוליות לבניית התריסריון). פיתחתי גם אני חוליה לבניית התריסריון. החוליה שלי מדויקת עד כדי מחצית המעלה (מזל שקל ליצור זווית של כמעט 36 מעלות...). נכון לעכשיו רק קיפלתי שתי חוליות לוודא שהן מתחברות, אבל 24 חוליות יבנו תריסריון. אני די מרוצה מהחוליה. תמונה -- בקרוב. הוראות: אני כנראה אכין, והן תפורסמנה במגזין אוריגאמי כלשהו או בספר כנס כלשהו בבוא היום.
 

gvish

New member
הנה היחידה מתאימה

עיצבתי מחדש את הזויות של המחומש הקעור שלי. הסתמכתי על זה שניתן ליצור זוית קרובה ל-18 מעלות ע"י משולש ישר זוית שבו הניצב הגדול שווה ל-3 פעמים הניצב הקטן. אם אכין הוראות, תעזור לי לפרסם אותן?
 

bshuval

New member
תגובה

ליצירת זוית 18 מעלות השתמשתי בכך שטנגנס 18 הוא כמעט שליש, שזו כמובן אותה עובדה בה אתה השתמשת. אבל... החוליה שלך שגויה. המחומש שלך מורכב משני דלתונים. המחומש שממנו מורכב התריסריון הבלתי קמור הינו כזה ששמורכב משני מרובעים שאינם דלתונים. (זוויות המרובע: 36, 108, 90, 132).למרובע זה יש שתי צלעות שוות באורכן (אלה שיוצרות את הזווית 36 מעלות). אתה יצרת מרובע אחר ולפיכך הצלעות שלך שגויות (אצלך הצלעות שיוצרות זווית 36 מעלות אינם שווים באורכם). יש לי הרושם שאם תנסה לחבר את הפאון המלא אזי או שהוא לא יתחבר או שהוא יעקם פאות. בנוסף, האם וידאת שהחוליות שלך מתחברות לפאון יציב? לדעתי הלשוניות שלך קצרות מדי ולא יתחברו לפאון יציב. ודבר אחרון: נסה ליצור חוליה בה פני החוליה נקיים מקפלים.
 

bshuval

New member
ועוד דבר קטן...

הלשוניות שלך ממוקמות במקומות לא נכונים. כפי שהחוליה שלך נראית כרגע, גם אילו המחומש היה נכון, עדיין לא היית יכול לחבר חוליות כי הלשוניות לא מאפשרות חיבור (חיבור אצלך יביא לשונית ללשונית וחור לחור).
 
למעלה