מספרי עולים ויורדים - 2019 והרבע הראשון של 2020

קו32

New member
מספרי עולים ויורדים - 2019 והרבע הראשון של 2020

לפני כמה שנים היו כאן עדכונים על נתוני העולים והיורדים (ליגת התחנות) ולא ראיתי דיון שכזה לאחר 2019. הרמתי את הכפפה והשגתי את הנתונים לשנת 2019, ולרבע הראשון של 2020 (עד עצירת תנועת הרכבות). כמובן שהקרדיט הולך למי שהתחילו את ההשוואה ובשמחה אפנה את הכבוד ל"אדיה" ו"הרוכב לאוטובוסים". מוזמנים לראות את הנתונים כאן... המסקנה הכי גדולה עבורי היא שלמרות הקו המוגבל מאוד לתחנת יצחק נבון, התחנה כבר מתחילה להיות משמעותית. בשנה הבאה ובזו לאחריה יהיה מעניין מאוד לראות את קצב צמיחת התחנה המהיר. נ.ב: ביקשתי חלוקה לפי חודשים אבל זה מה ששלחו לי. ראיתי שגם בשנים קודמות רכבת ישראל שלחה את סכום הנתונים ולא לפי חלוקה לחודשים אז הסתפקתי בזה כי ככה עדיין אפשר לעשות השוואה נוחה לשנים הקודמות.
 

קו32

New member
ליגת התחנות - מסודרות ועם השוואה לשנה הקודמת

לקח קצת יותר עבודה אבל הנה התוצר. הכנתי גם את טבלת ליגת התחנות עם דירוג והשוואה ל2018. 4 מסקנות מעניינות: א. כאמור, ירושלים - יצחק נבון פתחה חזק בהינתן המגבלות ונמצאות במקום ה-16. ב. מי שכנראה נהנתה יותר מהקו המוגבל לירושלים היא תחנת נתב"ג שקפצה הישר לליגת האלופות התחנות החדשות לא התקבלו בברכה והן בעלות תפקודים נמוכים והן הגדילו משמעותית את תחתית הטבלה ואת החברות בליגה ז'. ב. משהו רע קרה בראשון לציון הראשונים...
 

GLSRA

Active member
לא הספקתי להתעמק בעבודה שלך, ואני בהחלט מתכוון אבל

כבר אני אתייחס לתחנת הראשונים. התחנה למעשה מתה "מרגע" שהרכבות ממנה מגיעות רק עד לוד והנוסעים והבאים ממנה נדרשים להחליף רכבת בלוד. חבל מאוד שר"י בחרה להרוג קו במקום לחלק את הנטל. נניח היו עושים רכבת אחת מראשונים ממשיכה לתל אביב ואחת לא, ולעומתה נניח רכבת מבית שמש אחת ממשיכה ואחת עוצרת בלוד. הרגו De Facto את התחנה הזו וחבל.
 

GLSRA

Active member
נושא אחר שיכול להשפיע בטווה הארוך מאוד על ביצועי התחנה הזו..

במהלך פגרת הקורונה החלו עבודות מסיביות לאורך כל החלק המזרחי של מסילת 431 העתידית. למעשה החל מתחנת ראשונים ועד לתחנת פאתי מודיעין ישנה עבודה במספר רב מאוד של מוקדים. ישנה תחושה של עבודה אינטנסיבית. במקביל יש הערכות לבניית התשתית לגשרים הנדרשים לאורך מסילת 431 (מזרחה מראשונים) , אמנם העבודה לא ממש החלה אך נראה שזה עניין של ימים ספורים. למשל הגשר מעל כביש 44, הגשר מעל כביש באר יעקב-נס ציונה (גשר יחסית ארוך) בטווח הארוך מאוד זה מבטיח שיקום לתחנת הראשונים שממנה יתאפשרו נסיעות גם לכיוון מודיעין, תחנת רמלה דרום העתידית אך בעיקר לכיוון ירושלים
 

Ccyclist

Well-known member
האם יהיו בקרוב סיורי כלבים ותמונות


 

GLSRA

Active member
קשה לתת תמונת מצב מהשטח כאשר בכל אתר מסתובב משהו עם רחפן

המאמץ הכרוך בהגעה לשטח לעולם לא משתווה לצילומים הנהדרים המפורסמים מ"האוויר". אני מניח שגם אתה רואה את הפרסומים המוצלחים מאוד של שבתשתיות. האמת היא שקשת מודיעין, וכל מה שקורה סביב תחנת פאתי מודיעין בהחלט מרשים מאוד והעבודה שם מתקדמת. אולי באמת אגש לשם האחד מסופי השבוע לצלם ולעדכן קצת את הקוראים של הפורום
 

קו32

New member
מספרים לפי חודש - השפעות הקורונה

מצרף את פילוח העולים והיורדים לפי חודשים. בהשוואה של מרץ 2019 למרץ 2020 (החודש האחרון של פעילות הרכבת: עולים 2019 -5,716,872. עולים 2020 - 2,532,797. יורדים 2019 - 5,717,550. יורדים 2020 - 2,533,998.
 

GLSRA

Active member
אני מבחין במספרים מעניינים בדוח שהכנת

כמובן שאין קושי להבין ולהסביר את מה שקרה בחודש מרץ 2020 והצניחה המדהימה במספר הנוסעים אבל.... אני מופתי לגלות שכבר בחודש ינואר 2020 יש ירידה במספר הנוסעים לעומת השנה שעברה. וזה בהחלט מפתיע. אמנם יש תחנות שבהן מספר הנוסעים בינואר 2020 עלה לעומת שנת 2019, אבל גם לא מעט תחנות שבהן מס' הנוסעים ירד. ירידה זו בטח לא מוסברת על ידי הקורונה. די מפתיע .... מס' דוגמות סה"כ ינואר 2020 5856 אלף נוסעים סה"כ ינואר 2019 6158 אלף נוסעים ירידה של 5% - להבנתי לא קשור לקורונה. את הירידות מובילות התחנות של הקו העובר בבת-ים חולון (ירידה 20 עד 30 %) כמו כן ירידות פחות משמעותיות בכל תחנות לולאת השרון החל מבני ברק, קרית אריה, ראש העין וכו'. לעומת עליות נאות כמובן בירושלים בתחנת האומה גידול של 98% במס' הנוסעים (בינואר בלבד 181 אלף נוסעים) ועליות מעניית של 15% ביבנה מזרח
 

Bus Nerd

Active member
אפשר להבין את זה, השנה היו לרכבת בעיות צפיפות חמורות מתמיד

השילוב של עבודות תשתית במקומות מרכזיים (והסגירות המלוות אותם) + תדירות השירות שמתחה את הרכבת עד קצה גבול הקיבולת + המון תקלות יצרו צפיפות ואיחורים בקנה מידה קטסטרופלי, אז ברור שאנשים שחוו את זה על בשרם (וראו את זה בתקשורת) יעדיפו כלי תחבורה אחרים על פני הרכבת.
 

קו 415

Active member
בקו השרון- נגב מערבי

היה מבצע סמוטריץ בחודש ינואר התכוונתי לשרשר את זה לדיון על כמות הנוסעים ברכבת ישראל ברבעון הראשון של 2020
 

קו32

New member
פנינים על גבי פנינים

הצלחת לחלץ מהנתונים כל הכך הרבה יותר ממה שאני הייתי יכול. גם על שנת 2019 אבל בעיקר על העתיד (והעתיד שהיה יכול להיות). תמיד נהנה לקרוא את הבלוג שלך וזה בהחלט כבוד לתרום לו
.
 

Ynhockey

New member
מפתיע שרעננה דרום בתחתית הטבלה גם ב 2020

יש שם מסוף אוטובוסים חשוב ואזור תעסוקה קטן אבל מאוד צפוף. הייתי מצפה שכבר היום התחנה תהיה איפשהו באמצע. כנראה שרוב הבאים לאזור התעסוקה לא מגיעים מהאזורים שבהם עובר הקו, שהם גם בעיקר אזורי תעסוקי. נראה מה יהיה לאחר פתיחת הלולאה.
 
לא כזה מפתיע

תחנת רעננה דרום סובלת ממספר רב של חולשות. 1. אין כמעט שימושים שאפשר להגיע ברגל בנוחות מהם לתחנה (או מהתחנה אליהם). מרחק סביר הוא 500 מ' הליכה ולרכבת לפעמים מוכנים ללכת גם ק"מ כשהיא אטרקטיבית. בגדול כרגע לתנאי הראשון עונה רק צמד בנייני "אמדוקס" ברחוב הפנינה (כשם גנרי, יש שם עוד חברות). אלה אמנם בניינים גדולים יחסית, אבל עדיין רק שניים. אליהם יצטרף מגדל בגובה 40 קומות של ריט1 (אמדוקס תעבור משם עד אז לקמפוס חדש בקרית אתגרים). ואולי מתישהו גם בזק תפנה את התחם התפעולי שלה ויקום שם עוד מגדל. וזהו. תא השטח הזה מנוצל במלואו. השימושים הנוספים במשולש הזה מעבר לנתיב האבות נמצאים במרחק של מעל 500 מ', בהליכה לא נעימה. יש כרגע רק מעט בניינים נמוכים. אחד מהם (מרכז השרון) גדול מאד, אבל עדיין נמוך. מגדל אחד צנוע (כעשרים קומות) נבנה כעת לידו ובעתיד ייבנה עוד אחד מאחוריו. וזה יסתום את הגולל על הפיתוח של הליכה עד קילומטר, שזה באמת רף עליון. גם מרחק בנייני המגורים בתחילת טשרניחובסקי הוא ק"מ. אין יציאה מהתחנה לכיוון כפר מל"ל. (זה לא היה תורם המון אבל כן עוזר לנגישות התחנה למרחב שלה). 2. הרכבות היוצאות מהתחנה כרגע אינן אטרקטיביות. התדירות הכי טובה בארץ לקו בודד, אבל בפרסה רחבה מזרחה לכיוון תל אביב. לפיכך תושבי כפר סבא והוד השרון מעדיפים להמשיך להסתמך על שתי התחנות המזרחיות יותר. שגם קרובות יותר לחלק מבנייני המגורים וגם יש להן נגישות טובה באוטובוסים, ואפילו במדד החניה הן מנצחות את התחנה החדשה. זה ישתנה כשיפתחו את השירות מערבה. (באופן חלקי אם רק עד הרצליה ובאופן חד יותר אם יהיו רכבות ישירות לתל אביב). כי יש שירות אוטובוסים שנכנס עד פתח התחנה כדוגמת קו 1 ואז לכל תושבי וייצמן בכפ"ס לדוגמה ישתלם להגיע לתחנה זו באוטובוס במקום לתחנת כפר סבא באוטובוס. ואולי זה יתפוס גם את מזרח אחוזה. זה גם יאפשר לשירות מהתחנה אל אזור התעשיה של רעננה לצבור קצת יותר נוסעים מעכשיו. בהקשר הזה גם נכנס המסוף לפעולה, כאשר גם חלק מתושבי הוד השרון שאין להם שירות טוב לסוקולוב (תושבי דרך רמתיים הצפוניים) יוכלו להגיע עם אוטובוס למסוף ולהמשיך ברגל לתחנה (כ-500 מ' הליכה אז זה יהיה גורם מרתיע לחלק מהפוטנציאל, אבל לא לכולם), וכך גם למגיעים מקרני שומרון למסוף ומטירה למסוף, בקטנה גם מכביש 4 (821/921),כי אין הרבה נוסעים שאין להם אלטרנטיבות טובות יותר של הגעה לאחת מתחנות מסילת החוף. מכאן שהתחנה הזו תתרומם קצת, אבל לא ממש תהפוך לתחנת דגל גם עם השלמת הלולאה. מקסימום תתיישר להיקפים דומים כמו שאר תחנות הקו (אחרי שתגנוב מהן קצת נוסעים). כלומר עשויה להגיע לכ-400,000 נוסעים בשנה וקשה לי לראות אותה מתפתחת מעבר לכך.
 
למעלה