מפחיד לקרוא את השטויות שלו נגד הפרברית.
מערכות רכבת פרבריות, לעיתים עם מסלול שחוצה את העיר, הם גורם מפתח במטרופולינים רבים בעולם. העובדה שיו"ר הרכבת מדמיין לו איזה "חו"ל" שבו האמצעי הזה לא קיים ויש שם "רכבות קלות" (מאיפה הוא מקריץ שטות כזו?) מאד מפחידה אותי מבחינת רמת אי הכרת החומר. זה כאילו לא לקחו אותו ל RER, ל S-Bahn, ל Cercanías או ל Pasante, מערכות רכבת פרברית כבדה שבחלקן קרונות דו קומתיים.
 
כמו כן הקביעה שבאירופה בונים רכבות על עמודים מתעלמת לחלוטין מהסיבות והאילוצים לכך, ומהעובדה שכאשר ניתן להפריד מפלסים באמצעות חפיר או טופוגרפייה נמוכה המסילות נבנות במפלס נמוך גם באירופה.
 
זה כאילו הוא לא התנסה במערכות רכבתיות אחרות בחייו ומבסס את תפיסתו על כל מני חומרים שמזינים אותו. זה חמור כמו השטויות והשקרים בקמפיין נגד חישמול המסילות בחיפה.
 
כדי להבין את החומר צריך לבקר במספר ערים גדולות לשבוע כל פעם, להתגורר בנקודה רנדומאלית בפרברים, לשכן את אנשי המשלחת במקומות אחרים סביב העיר ולקיים סדר יום על בסיס התח"צ. במקביל מספיק לקרוא את ההיסטוריה של מערכות המטרו ומסילות הרכבת השונות. לא מזיק לצאת גם לטיול או שניים ליעד שנמצא כשעה מחוץ לעיר. בצורה כזו בונים הבנה של הגאוגרפיה, הטופוגרפיה, סוגי המשטר והשלטון המקומי, האילוצים השונים וכו' שבנו את המערכת וכיצד היא התפתחה. כמו כן יש היסטוריה של תאונות ואסונות שהבנתה חשובה למניעת טעויות. אם עושים את זה 4-5 פעמים מקבלים בסיס השוואתי בין מספר דוגמאות שונות כך שניתן להתייחס למקרה הישראלי הדוגמה אחת מתוך כמה ולהסיק מה מתאים יותר ומה פחות.
 
לבוא ולקבוע קביעות לא נכונות בעליל על בסיס משאלות לב זה מתכון לאסון תכנוני.