אנסה לענות על חלק מהשאלות
תאריך הפתיחה של המעבר התת קרקעי הוא רבעון רביעי 2020.
לדברי המארחים בביקור, עד כה נוצקה רצפה באורך 30מ' בצד הדרום מערבי של התחנה. זה מבלי לכלול את הרצפה של פיר השליפה שנוצקה כבר לפני יותר מחצי שנה (אני יודע את זה מהביקור הקודם שלנו שבו כבר מכונות הכריה נשלפו והרצפה היתה קיימת) תמונה מ 12/2018 של קרקעית פיר השליפה מצורפת.
מכונות הכריה אכן הגיעו לקצה התחנה וחזרו לאחור לשליפה בגלי גיל, אך הכריה של הקרקע מתחת למעבר התת קרקעי של יצחק שדה/קרליבך/לינקולן עדיין לא הסתיימה ולכן לא ניתן היה עד כה לשלוף את ראשי הכריה שטכנית לא ניתן להסיע אחורה. למעשה בביקור האחרון שלנו בתחנה החפירה מתחת למעבר התת קרקעי הייתה בעיצומה, לכן יש בפוסט תמונות של מסוע העפר בפעולה.
בניגוד למה שכתב matrix, התכנון לשליפת ראשי הכריה אינו מפיר השליפה דרכו נשלפו המכונות עד כה, אלא מפיר אחר שנמצא בצמוד למעבר התת קרקעי בצידו הצפון מזרחי. גם זה מופיע במפורש בפוסט של שבתשתיות.
matrix, בנושא חששותיך אני חושב שאין סיבה לדאגה. יציקת המעבר התת קרקעי חושבה כך שהוא יוכל לעמוד בזכות עצמו ללא תמיכה מתחתיו (ואכן הקרקע מתחתיו כבר נחפרה והוא עומד במקומו). לא מדובר במפתח חריג לגשר ולקירות הסלארי של התחנה אין בעיה לתמוך בקורות הגשר. עם זאת, מתוכננת בניית קירות תומכים מתחת למעבר כחלק משלד התחנה.
כמו כן, הקו הירוק בהחלט מתוכנן לעבור מתחת לגשר של המעבר התת קרקעי. למעשה הקו הירוק עובר ממש מתחת למפלס המעבר המשוקע והרמפה של רחוב קרליבך. זו התמונה השניה שמצורפת, מתוך אתר ה- gis של עירית תל אביב.
אני לא מבין איך אתה רואה תסריט של חדירת מי תהום למעבר התת קרקעי בלי הצפה של מפלסי הקו האדום והקו הירוק שנמצאים עמוק מתחתיה. מה גם שתחתית הקופסה של התחנה (כלומר עומק הכריה המירבי של הקופסה, לפני יציקות) הוא מינוס 6 מטר ביחס לפני הים. כלומר המים צריכים לעלות כמה עשרות מטרים כדי להגיע אל מפלס המעבר התת קרקעי. לדעתי כיום מפלס מי התהום בתל אביב שווה או נמוך ממפלס פני הים.
אנסה לענות על חלק מהשאלותמפוסט של שבתשתיות מביקורו האחרון בתחנת קרליבך
מספר תובנות
1. בחלק הדרומי החפירה הסתיימה והתחילה יציקת הרצפה
2. בחלק הצפוני, יש התקדמות משמעותית בבניית המעבר התת"ק.
חלק מהנהרות כבר די מוכנות ובחלק היציקה נראית ממש בקרוב.
3. בעצם המעבר הזה, הוא הסיבה לעיכוב בחפירות וכעת כשבקרוב מתכננים לסיים את היציקה של מנהרות הרכב, החפירה תמשיך אל מתחת למנהרות הללו, לקראת הרצפה בעומק 30 מטרים.4
4. כרגע עדיין תאריך פתיחת החלק של הכבישים הוא סוף 2020.
תאריך הפתיחה של המעבר התת קרקעי הוא רבעון רביעי 2020.
לדברי המארחים בביקור, עד כה נוצקה רצפה באורך 30מ' בצד הדרום מערבי של התחנה. זה מבלי לכלול את הרצפה של פיר השליפה שנוצקה כבר לפני יותר מחצי שנה (אני יודע את זה מהביקור הקודם שלנו שבו כבר מכונות הכריה נשלפו והרצפה היתה קיימת) תמונה מ 12/2018 של קרקעית פיר השליפה מצורפת.
מכונות הכריה אכן הגיעו לקצה התחנה וחזרו לאחור לשליפה בגלי גיל, אך הכריה של הקרקע מתחת למעבר התת קרקעי של יצחק שדה/קרליבך/לינקולן עדיין לא הסתיימה ולכן לא ניתן היה עד כה לשלוף את ראשי הכריה שטכנית לא ניתן להסיע אחורה. למעשה בביקור האחרון שלנו בתחנה החפירה מתחת למעבר התת קרקעי הייתה בעיצומה, לכן יש בפוסט תמונות של מסוע העפר בפעולה.
בניגוד למה שכתב matrix, התכנון לשליפת ראשי הכריה אינו מפיר השליפה דרכו נשלפו המכונות עד כה, אלא מפיר אחר שנמצא בצמוד למעבר התת קרקעי בצידו הצפון מזרחי. גם זה מופיע במפורש בפוסט של שבתשתיות.
matrix, בנושא חששותיך אני חושב שאין סיבה לדאגה. יציקת המעבר התת קרקעי חושבה כך שהוא יוכל לעמוד בזכות עצמו ללא תמיכה מתחתיו (ואכן הקרקע מתחתיו כבר נחפרה והוא עומד במקומו). לא מדובר במפתח חריג לגשר ולקירות הסלארי של התחנה אין בעיה לתמוך בקורות הגשר. עם זאת, מתוכננת בניית קירות תומכים מתחת למעבר כחלק משלד התחנה.
כמו כן, הקו הירוק בהחלט מתוכנן לעבור מתחת לגשר של המעבר התת קרקעי. למעשה הקו הירוק עובר ממש מתחת למפלס המעבר המשוקע והרמפה של רחוב קרליבך. זו התמונה השניה שמצורפת, מתוך אתר ה- gis של עירית תל אביב.
אני לא מבין איך אתה רואה תסריט של חדירת מי תהום למעבר התת קרקעי בלי הצפה של מפלסי הקו האדום והקו הירוק שנמצאים עמוק מתחתיה. מה גם שתחתית הקופסה של התחנה (כלומר עומק הכריה המירבי של הקופסה, לפני יציקות) הוא מינוס 6 מטר ביחס לפני הים. כלומר המים צריכים לעלות כמה עשרות מטרים כדי להגיע אל מפלס המעבר התת קרקעי. לדעתי כיום מפלס מי התהום בתל אביב שווה או נמוך ממפלס פני הים.