תחנת רכבת מזכרת בתיה ושלושת חודשי ההפעלה הראשונים

מצב
הנושא נעול.

promter

New member
תחנת רכבת מזכרת בתיה ושלושת חודשי ההפעלה הראשונים

תחנת רכבת מזכרת בתיה ושלושת חודשי ההפעלה הראשונים
בשנים האחרונות בכל פתיחת תחנת רכבת חדשה הנסיעות בה כידוע בשלושת החודשים הראשונים הן חינם.
כנ"ל בקרית מלאכי יואב השנה.
מה הסיבה לשוני בתחנת מזכרת בתיה שנפתחה בשבועיים האחרונים בה הנסיעות הן בתשלום מלא?
תודה.
 
אולי כי לשר תחבורה בממשלת מעבר יותר קשה לחלק מתנות

תחנת רכבת מזכרת בתיה ושלושת חודשי ההפעלה הראשונים
בשנים האחרונות בכל פתיחת תחנת רכבת חדשה הנסיעות בה כידוע בשלושת החודשים הראשונים הן חינם.
כנ"ל בקרית מלאכי יואב השנה.
מה הסיבה לשוני בתחנת מזכרת בתיה שנפתחה בשבועיים האחרונים בה הנסיעות הן בתשלום מלא?
תודה.
אולי כי לשר תחבורה בממשלת מעבר יותר קשה לחלק מתנות
פופוליסטיות ואולי כי את שר החוץ התחבורה כבר לא מעניינת והוא עם רגל וחצי מחוץ למשרד.
 

matrix200200

Active member
לדעתי התשובה השניה נכונה

אולי כי לשר תחבורה בממשלת מעבר יותר קשה לחלק מתנות
פופוליסטיות ואולי כי את שר החוץ התחבורה כבר לא מעניינת והוא עם רגל וחצי מחוץ למשרד.
לדעתי התשובה השניה נכונה
הוא אכן איבד עניין.
כפי שכבר אמרתי בעבר, זה גם מסביר את המצב העלוב שת התקדמות חשמול של A1.
היום נסעתי ברכבת ואני יכול להגיד שפחות או יותר אין התקדמות בכלל.
כשאין אין בוס שדוחף לאף אחד אין עניין לעשות את העבודה.
אני מתחיל לחשוב שפתיחת הקו המחושמל תידחה לזמן לא ידוע, ובעצם לא תקרה כל עוד שר התחבורה החדש לא יאמר לחברה הספרדית בלשון שלא משתמעת לשני פנים, שאם היא לא תועיל בטובה לבצע את המוטל עליה, היא לא תוכל להשתתף יותר בשום מכרז ממשלתי במדינת ישראל בעשרים שנים הבאות.

לגבי הנושא עצמו, לדעתי אפשר גם להמציא הסבר "טכני".
תקנו אותי אם אני טועה, אבל האם אפשר לומר שהשר עשה שלושה חודשי חינם רק בקווים החדשים?
הרי במקרה של רעננה וגם מזכרת בתיה לא מדובר בקווים חדשים אלה בתחנות חדשות על הקווים הקיימים.
במקרה של רעננה אפשר גם לתרץ שלא מדובר בעידוד הפריפריה וכך אין בכלל צורך בשלושה חודשי חינם בכלל.
ייתכן כמובן שיש גם מגבלות תקציביות (פשוט אין כסף בקופה לממן את זה).
 
קרית מלאכי - יואב גם תחנה בקו קיים

לדעתי התשובה השניה נכונה
הוא אכן איבד עניין.
כפי שכבר אמרתי בעבר, זה גם מסביר את המצב העלוב שת התקדמות חשמול של A1.
היום נסעתי ברכבת ואני יכול להגיד שפחות או יותר אין התקדמות בכלל.
כשאין אין בוס שדוחף לאף אחד אין עניין לעשות את העבודה.
אני מתחיל לחשוב שפתיחת הקו המחושמל תידחה לזמן לא ידוע, ובעצם לא תקרה כל עוד שר התחבורה החדש לא יאמר לחברה הספרדית בלשון שלא משתמעת לשני פנים, שאם היא לא תועיל בטובה לבצע את המוטל עליה, היא לא תוכל להשתתף יותר בשום מכרז ממשלתי במדינת ישראל בעשרים שנים הבאות.

לגבי הנושא עצמו, לדעתי אפשר גם להמציא הסבר "טכני".
תקנו אותי אם אני טועה, אבל האם אפשר לומר שהשר עשה שלושה חודשי חינם רק בקווים החדשים?
הרי במקרה של רעננה וגם מזכרת בתיה לא מדובר בקווים חדשים אלה בתחנות חדשות על הקווים הקיימים.
במקרה של רעננה אפשר גם לתרץ שלא מדובר בעידוד הפריפריה וכך אין בכלל צורך בשלושה חודשי חינם בכלל.
ייתכן כמובן שיש גם מגבלות תקציביות (פשוט אין כסף בקופה לממן את זה).
קרית מלאכי - יואב גם תחנה בקו קיים
אין הבדל מהותי בין קרית מלאכי - יואב לבין מזכרת בתיה מלבד מועד הפתיחה השונה.
 

matrix200200

Active member
ייתכן שהכתבה הזאת שופכת קצת אור על הסיבות

קרית מלאכי - יואב גם תחנה בקו קיים
אין הבדל מהותי בין קרית מלאכי - יואב לבין מזכרת בתיה מלבד מועד הפתיחה השונה.
ייתכן שהכתבה הזאת שופכת קצת אור על הסיבות
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001288953
אגב, באתר ברוסית שמצטט את הידיעה, תרגמו את זה כך שבעצם משרד האוצר סירב לתקצב את הרכישה של הקרונות האלה והציע במקום לקצץ מתקציב פיתוח הכבישים.
מה שמשרד התחבורה אכן עשה.

ובפשטות, אין למשרד התחבורה כסף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה