ראשית
בדיוק ההיפך ידידי
אני תושב בנימין, הנת"צ נבנה בדיוק עבור תושבים כמוני, והוא לכאורה אמור לסייע לי.
אבל: א. אני קודם כל בן-אדם, אני יודע להסתכל גם על אחרים. ואני מבין שהמקרה פה ייחודי. יש כאן תושבי רחוב שכשנכנסו אליו היה רחוב מקומי, אך בעקבות סגירת כבישים לאחר טרור ערבי נאלצו לקבל סמוך לביתם כביש ראשי שע"פ ספירה עוברים בו מכוניות בכמות דומה לכמות הנכנסת בכניסה המערבית הראשית של ירושלים.
איני זוכר אם אתה תושב פסגת זאב (זכור לי משהו כזה), אבל אתה מוזמן לראות את הרחוב עצמו. במקומות שיש בהם עצים בקושי עגלה יכולה לעבור ומעבר לקיר קיים בית, בו מתגוררת משפחה, וכבר כיום סובלת, ותסבול עוד יותר כשיצמידו דווקא לצד הזה את האוטובוסים. זה הרבה יותר צמוד ממקומות אחרים בהם אכן נעשה נימבי.
וגם, מבחינה תחבורתית די ברור שמי שהחליט על זה הסתכל על מפות ולא חי את המקום עצמו - כיום אין רמזורים בין חיזמה עד צומת סיירת דוכיפת/משה דיין, וסלילת הנת"ץ תחייב הוספת 4 רמזורים.
שלב ב של התכנית הוא יצירת הפרדה מפלסית בצומת הנ"ל, וסלילת נת"ץ תגרום דווקא לאוטובוסים לא ליהנות מהפרדה זו.
כמו כן, בעתיד הקרוב אמורים להיפתח כבישים אחרים (ענתות-א-זעיים, אדם-עטרות) שלמען האמת כבר קיימים אך לא היו פתוחים לתנועה, ואז הצורך בנת"ץ אולי יתייתר.
 
ראשית
מבחינה חוקית אין בעיה. אין שום חוק שמגביל זאת.
שנית עליי להרגיע אותך. מבחינת זיהום אויר אוטובוסים עומדים בתנאים מחמירים בהרבה מרכבים פרטיים. כיום כבר מרבית האוטובוסים בישראל הם יורו 5 או 6, עם פליטות זעומות. נכון שאוטובוס מזהם יותר מרכב פרטי בגלל משקלו, אבל בחלוקה למספר הנוסעים בו הוא כל נוסע מזהם עשירית או אף פחות מזה מנוסע ברכב פרטי.
בנוסף, בנת"צ עוברים פחות רכבים (אבל יותר אנשים) מאשר בנתיב מעורב תנועה. כך שסך הפליטות האבסולוטי מהנתיב הזה, שהכי צמוד לבתי התושבים דווקא יורד.
רכב, כל רכב, מזהם יותר במהירויות נמוכות ופחות במהירויות גבוהות. המהירות הגבוהה שהנת"צ מאפשר מקטינה את הזיהום הנפלט.
הרעש העיקרי שמיוצר הוא בהאצה. הנת"צ מאפשר מהירות קבועה לאורך חלק גדול יותר מהדרך ולכן גם סוגיית הרעש יורדת לעומת זחילה בפקקים.
ולבסוף, האוטובוסים בכל מקרה נוסעים בנתיב הימני או קרוב אליו כי יש להם תחנות. כך שלמעשה ביום הפתיחה אתה לא משנה את כמות האוטובוסים בנתיב הימני, רק מאפשר להם לנסוע מהר יותר ובקצב יציב יותר. שסביבתית זה טוב יותר. גם אחר כך תוספת האוטובוסים שתגיע בזכות תוספת הנוסעים תהיה זניחה יחסית לכמות המכוניות הפרטיות שיירדו ולא תשפיע על זיהום האויר והרעש כהוא זה. (בשעת שיא בוקר כל אוטובוסים מסיע בין 30-ל-50 נוסעים).
המכוניות שעומדות היום בפקק של שלושה נתיבים יעמדו בפקק של שני נתיבים בלי שום הבדל מבחינת הזיהום שהם פולטים ליד אותו בניין, למעט העובדה שהם יהיו רחוקים יותר בנתיב אחד מהבניין. האוטובוסים, שהיום עומדים איתם בפקק על כל המשמעויות שציינתי קודם, יסעו מהר יותר ויזהמו וירעישו פחות.
מקווה ששכנעתי אותך. כל ההתנגדות לנת"צים נובעת מחוסר ידע. אז טוב שאתה שואל.