מסכים אבל אני מדבר על היעילות והפשטות לבצע פרוייקט
אין מה להשוות מבחינת גודל אוכלוסיה.
תנג'יר היא השער לאירופה של מרוקו - נמצאת על מצרי גיברלטר, ועיר עם אוכלוסיה של מיליון תושבים, קניטרה - עיר של 500K תושבים ומחוז עם עוד 500K, וקזבלנקה, 3.5 מיליון תושבים ועוד 3.5 במחוז הסובב. אה, כן, ויש גם את רבאט צמוד לקו...
 
אילת? 50K תושבים.
 
וגם השטח של הקו הרבה יותר פשוט (רץ לאורך החוף המרוקאי ללא הפרשי גובה גדולים מידי)...
מסכים אבל אני מדבר על היעילות והפשטות לבצע פרוייקט
בישראל לוקח שנים,כמה זמן לקח לבנות את קו תל אביב ירושלים
8 שנים 70 ק"מ נו באמת ...
כמה זמן ובאיזה מהירות רכבת ישראל הייתה עושה קו תל אביב אילת.
לדעתי עשור ובמהירות של 200 קמ"ש , למה ?
כי היו 20 מכרזים שלא נגמרים לעולם...
נגררים עוד ועוד מכל מיני סיבות .
הנה מדינה כמו מרוקו נתנה את הפרוייקט לחברה אחת
והיא בנתה שדרגה קו בשנתיים וחצי כמו תל אביב אילת
כולל קרונות ורכבות במהירות 320 קמ"ש.
בקיצור פרוייקט לא צריך להתפזר ל 20 מכרזים והרבה שנים
אלא 1 עד 4 גדולים ולסיים עניין ,חוסך כסף וזמן .