האם ראיתם פעם סימנור באמצע הרציף?

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
האם ראיתם פעם סימנור באמצע הרציף?

האם ראיתם פעם סימנור באמצע הרציף?
מכירים את סימנור המשנן הזה?

התמונה מכאן:

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei...n_(S-Bahn_Rhein-Main_423_304-5)_29.3.2009.JPG

 

arseny92

Well-known member
מנהל
תחנת אמסטרדם מרכזית, אורך הרציף אשר מחולק לחלקים כו ארוך

האם ראיתם פעם סימנור באמצע הרציף?
מכירים את סימנור המשנן הזה?

התמונה מכאן:

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei...n_(S-Bahn_Rhein-Main_423_304-5)_29.3.2009.JPG
תחנת אמסטרדם מרכזית, אורך הרציף אשר מחולק לחלקים כו ארוך
שנכנסים 3 רכבות בהם, הכריזה והשלטים "רכבת ### נכנסת לרציף 3C", אם יצאת לרציף מהצד הלא נכון (רציף 3A), אין לך ברירה אלא לחצות את הרציף לכל אורכו, כולל את רציף 3B , ויש סימנורים בדרך
 
זה סטנדרטי גם בגרמניה ובאוסטריה.

תחנת אמסטרדם מרכזית, אורך הרציף אשר מחולק לחלקים כו ארוך
שנכנסים 3 רכבות בהם, הכריזה והשלטים "רכבת ### נכנסת לרציף 3C", אם יצאת לרציף מהצד הלא נכון (רציף 3A), אין לך ברירה אלא לחצות את הרציף לכל אורכו, כולל את רציף 3B , ויש סימנורים בדרך
זה סטנדרטי גם בגרמניה ובאוסטריה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אני מתכוון לשלוש רכבות נפרדות שעוצרות על רציף ארוך

גם בבריטניה זה קיים.
אני מתכוון לשלוש רכבות נפרדות שעוצרות על רציף ארוך
שנחשב תפעולית לרציפים נפרדים לגמרי (וכן, הרכבת שדחוסה לפני סמנור ברציף הבינוני, לא יוצאת עד שיוצאת הרכבת מהרציף בדיוק לפניה, והזו שמלפנים לא יכולה לחייג אחורה), ולא למערכי רכבות מחוברים ליצירת רכבת אחת
&nbsp
בגרמניה ואוסטריה לרוב אכן ראיתי רכבות מורכבות משניים, אך ברוב המקרים רציפי התחנה הם רציפים נורמליים לכל אורכם ממוספרים ללא אותיות במספר הרציף ושנכנסת בהם רק רכבת אחת כל פעם (בין ואם היא רק אחת ובין ואם היא מחוברת בין תאי ניהוג כמו הרק"ל הירושלמי או ה-TGV הצרפתי, שעדיין נחשבות לרכבת אחת "מפרקית")
&nbsp
והכוונה כלל לא לאותיות סימוני חלקים של הרציף על מנת לסייע לנוסע איפה בערך יעצור כל קרון, זה יש והרבה, אך אני מתכוון לרציף שנחשב לשלושה בנפרד
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תחשבו על זה כך שאילו ותחנות ת"א היו יותר קרובות אחת לשנייה

אני מתכוון לשלוש רכבות נפרדות שעוצרות על רציף ארוך
שנחשב תפעולית לרציפים נפרדים לגמרי (וכן, הרכבת שדחוסה לפני סמנור ברציף הבינוני, לא יוצאת עד שיוצאת הרכבת מהרציף בדיוק לפניה, והזו שמלפנים לא יכולה לחייג אחורה), ולא למערכי רכבות מחוברים ליצירת רכבת אחת
&nbsp
בגרמניה ואוסטריה לרוב אכן ראיתי רכבות מורכבות משניים, אך ברוב המקרים רציפי התחנה הם רציפים נורמליים לכל אורכם ממוספרים ללא אותיות במספר הרציף ושנכנסת בהם רק רכבת אחת כל פעם (בין ואם היא רק אחת ובין ואם היא מחוברת בין תאי ניהוג כמו הרק"ל הירושלמי או ה-TGV הצרפתי, שעדיין נחשבות לרכבת אחת "מפרקית")
&nbsp
והכוונה כלל לא לאותיות סימוני חלקים של הרציף על מנת לסייע לנוסע איפה בערך יעצור כל קרון, זה יש והרבה, אך אני מתכוון לרציף שנחשב לשלושה בנפרד
תחשבו על זה כך שאילו ותחנות ת"א היו יותר קרובות אחת לשנייה
כל הדרך מרוצפת והייתם יכולים להגיע ברגל מהגנה לסבידור, עם הסמנורים בדרך וכשהשלום בינהם וכל שלושת התחנות נחשבות לתחנת ענק אחת, ברציף הגנה מסתיימות רכבות ממסילת החוף הדרומי, ובנוסף כשבהשלום היו עוצרות רק רכבות שאומנם עוברות ללא עצירה ברציף סבידור (לאחר שהוא מתפנה כמובן) אך תפנה להוד השרון עם עצירה באוניברסיטה בהמשך המסילה וכשהרכבת שהייתה בסבידור קודם המשיכה במסילת החוף בלי עצירה באוניברסיטה, ואתה צריך את הרכבת הבאה שתעצור בסבידור (שתגיע ממודיעין) כדי להגיע לחיפה, אז מהגנה היית צריך להגיע לסבידור דרך רציף השלום
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה יש דוגמאות של חלוקה ל 2 תתי רציף לרכבות נפרדות.

תחשבו על זה כך שאילו ותחנות ת"א היו יותר קרובות אחת לשנייה
כל הדרך מרוצפת והייתם יכולים להגיע ברגל מהגנה לסבידור, עם הסמנורים בדרך וכשהשלום בינהם וכל שלושת התחנות נחשבות לתחנת ענק אחת, ברציף הגנה מסתיימות רכבות ממסילת החוף הדרומי, ובנוסף כשבהשלום היו עוצרות רק רכבות שאומנם עוברות ללא עצירה ברציף סבידור (לאחר שהוא מתפנה כמובן) אך תפנה להוד השרון עם עצירה באוניברסיטה בהמשך המסילה וכשהרכבת שהייתה בסבידור קודם המשיכה במסילת החוף בלי עצירה באוניברסיטה, ואתה צריך את הרכבת הבאה שתעצור בסבידור (שתגיע ממודיעין) כדי להגיע לחיפה, אז מהגנה היית צריך להגיע לסבידור דרך רציף השלום
בבריטניה יש דוגמאות של חלוקה ל 2 תתי רציף לרכבות נפרדות.
תחנה אזורית חשובה שיש בה הפעלה כזו היא סאותהמפטון סנטראל Southampton Central.
&nbsp
שני הרציפים החיצוניים מנוהלים בדרך כלל כרציפים רגילים אך מחולקים פורמלית לרציף A ורציף B. בשני הרציפים הפנימיים 2 ו 3 ההפעלה היא בדרך כלל כ 4 תתי רציפים נפרדים כאשר רכבות שמגיעות ממזרח ומסתיימות בתחנה נמצאות מרחק מסויים מרכבות שמגיעות ממערב ומסתיימות גם הן באותו הרציף. כך רכבות של חברת סאת'רן Southern שמוצאן מתחנת ויקטוריה בלונדון ומסלולן עובר בשדה התעופה גאטוויק יסתיימו מול רכבות של גרייט ווסטרן Great Western Railway שמוצאן בעיר בריסטול שבפתחן של ווילס וחצי האי הדרום מערבי של אנגליה. טכנית החלוקה הזו מאפשרת לתחנה בת 4 מסילות להתנהל כמו תחנה בת 8 רציפים לרכבות קצרות (מערכי קרונועים של 4-5 קרונות) אך בפועל בדרך כלל הרציפים החיצוניים 1 ו 4 משמשים בעיקר לרכבות ארוכות של קרונועים בני עד 10 קרונות וחיבורי או פיצולי מערכים בעוד שהרכבות שמסתיימות בתחנה ומחייגות עודות זאת מארבעת תתי הרציפים ברציפים 2 ו 3.
&nbsp
אלן הסביר את זה פעם בהקשר של תוכניות עתידיות לבינימינה או חדרה כסוף הקו הפרברי בעידן הריבוע והביא את סאות'המפטון כדוגמה. בגלל שמפלגי המסילות החוצות לחיוג נמצאים במרכז בין שתי המסילות של הקו הראשי ובתחנה יש 4 מסילות לרציפים חיוג מהרציפים הפנימיים קצר יותר מחיוג מהרציפים החיצוניים וחוצה ממסילה מרכזית אחת (המשך המסילה מרציף 2) למסילה המרכזית השניה (ההמשך מרציף 3) שבכיוון ההפוך בעוד שחיוג מרציפי הצד יחסום שלושה מסילות בבת אחת - 1,2,3 או 2,3,4.
 

Bus Nerd

Active member
כן, גם בבריטניה זה קיים בדיוק כמו שאתה מתאר

אני מתכוון לשלוש רכבות נפרדות שעוצרות על רציף ארוך
שנחשב תפעולית לרציפים נפרדים לגמרי (וכן, הרכבת שדחוסה לפני סמנור ברציף הבינוני, לא יוצאת עד שיוצאת הרכבת מהרציף בדיוק לפניה, והזו שמלפנים לא יכולה לחייג אחורה), ולא למערכי רכבות מחוברים ליצירת רכבת אחת
&nbsp
בגרמניה ואוסטריה לרוב אכן ראיתי רכבות מורכבות משניים, אך ברוב המקרים רציפי התחנה הם רציפים נורמליים לכל אורכם ממוספרים ללא אותיות במספר הרציף ושנכנסת בהם רק רכבת אחת כל פעם (בין ואם היא רק אחת ובין ואם היא מחוברת בין תאי ניהוג כמו הרק"ל הירושלמי או ה-TGV הצרפתי, שעדיין נחשבות לרכבת אחת "מפרקית")
&nbsp
והכוונה כלל לא לאותיות סימוני חלקים של הרציף על מנת לסייע לנוסע איפה בערך יעצור כל קרון, זה יש והרבה, אך אני מתכוון לרציף שנחשב לשלושה בנפרד
כן, גם בבריטניה זה קיים בדיוק כמו שאתה מתאר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה