מחלף הרוזמרין בי-ם הושלם - ''לחצות את ירושלים ללא רמזורים"

מצב
הנושא נעול.
מחלף הרוזמרין בי-ם הושלם - ''לחצות את ירושלים ללא רמזורים"

מחלף הרוזמרין בי-ם הושלם - ''לחצות את ירושלים ללא רמזורים"

היסטוריה בבירה
לחצות את ירושלים ללא רמזורים !
פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים הושלם סופית
הכביש יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי 07.09.17 במעמד ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש העיר ירושלים, ניר ברקת
עם פתיחת מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום
הפרויקט בוצע על-ידי חברת מוריה
מחלף הרוזמרין מהווה את שער הכניסה הדרומי לעיר ירושלים
ומחבר ישירות את כביש בגין(50) לכביש המנהרות (60)
*******
היסטוריה בירושלים! קרוב ל-20 שנה לאחר שנחנך בפעם הראשונה, פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי - ט"ז אלול תשע"ז –07.09.17, עם פתיחתו של מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום, המהווים את השלמתו הסופית של פרויקט כביש בגין כולו.
חנוכת הכביש תתקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש-העיר ירושלים, ניר ברקת.
כביש בגין, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, שנפתח לתנועה לראשונה בשלהי שנות ה-90, שינה את פני העיר ירושלים, רשם פרק חדש בהיסטוריה התחבורתית של העיר ומהווה עורק התחבורה הראשי של עיר הבירה.
הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים ובתוצרתו הסופית מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף הרוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו הסופי הינו כ- 16 ק"מ.
מחלף הרוזמרין שנחנך הבוקר מחבר באופן ישיר בין כביש בגין (50) לכביש המנהרות (60) ומהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים.
המחלף החדש כולל שני מפלסים (הפרדה מפלסית) ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון ישמש את התנועה על רחוב הרוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון הינו חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח הבוקר לתנועה ובמהלך השבוע הקרוב יבוצעו ההתאמות הסופיות של המפלס העליון עד לפתיחתה של הצומת במתכונתה הסופית.
מחלף הרוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד.
העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים וההשקעה הכספית בבנייתו הינה 140 מיליון ₪ (מתוך 1.25 מיליארד ₪ התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום).
השלמתו של מחלף הרוזמרין הביאה לסיומו של פרויקט בגין דרום שכלל את הארכתו של כביש בגין מצומת גולומב ועד לצומת הרוזמרין והחיבור לכביש 60 - בהשקעה כספית של 1.25 מיליארד. העבודות בפרויקט זה נמשכו כ-6 שנים.
פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל וכ"פרויקט של השנה" על ידי העמותה לניהול פרויקטים PMI בתחרות ניהולי פרויקטים.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: ציין כי מדובר בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שבוצע בירושלים בשנים האחרונות ושינה את המציאות התחבורתית בעיר. "כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים, גוש עציון, אפרת, צור הדסה, ביתר וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים ובהן גילה, הר חומה, בית צפפה, ארנונה ועוד . כביש בגין, מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה, שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יאפשר להעביר את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של תושבי הבירה".
לדברי ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: סיום פרויקט "כביש בגין" הופך את ירושלים לעיר המובילה בתשתיות תחבורה, כראוי לבירת ישראל. הכביש מאפשר לחצות את הבירה במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר - לרווחת התושבים. תושבי ירושלים והסביבה מרוצים מהכביש שמקצר עבורם משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. הכביש הינו פרויקט משותף למשרד התחבורה ולעירייה בהשקעה של מיליארדי שקלים, המעלה את איכות חיי תושבי ירושלים והסביבה. בכוונת משרד התחבורה והעירייה להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות המשך הקמת קווי רכבת קלה חדשים, הארכת קו הרכבת הקיים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".
מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר: פרויקט כביש בגין הוא נקודת ציון היסטורית עבור העיר ירושלים ועבור חברת מוריה, מבצעת הפרויקט, המלווה אותו מהנחת אבן הפינה הראשונה בשנות ה-90 ועד להשלמתו הסופית כעת. תרומתו הגדולה של כביש בגין באה לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בזרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים, בהפחתת עומסי התנועה, בהגדלת הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר ובחיבור הישיר לפרברי ירושלים. כמו כן השלמת כביש בגין מהווה פוטנציאל להקמתן של אלפי יחידות דיור במטרופולין ירושלים. פרויקט כביש בגין הינו חלק מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות ולמרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לסיימו תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש" .
מקור

 
אני לא רואה פקקים רק מחלפים

מחלף הרוזמרין בי-ם הושלם - ''לחצות את ירושלים ללא רמזורים"

היסטוריה בבירה
לחצות את ירושלים ללא רמזורים !
פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים הושלם סופית
הכביש יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי 07.09.17 במעמד ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש העיר ירושלים, ניר ברקת
עם פתיחת מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום
הפרויקט בוצע על-ידי חברת מוריה
מחלף הרוזמרין מהווה את שער הכניסה הדרומי לעיר ירושלים
ומחבר ישירות את כביש בגין(50) לכביש המנהרות (60)
*******
היסטוריה בירושלים! קרוב ל-20 שנה לאחר שנחנך בפעם הראשונה, פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי - ט"ז אלול תשע"ז –07.09.17, עם פתיחתו של מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום, המהווים את השלמתו הסופית של פרויקט כביש בגין כולו.
חנוכת הכביש תתקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש-העיר ירושלים, ניר ברקת.
כביש בגין, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, שנפתח לתנועה לראשונה בשלהי שנות ה-90, שינה את פני העיר ירושלים, רשם פרק חדש בהיסטוריה התחבורתית של העיר ומהווה עורק התחבורה הראשי של עיר הבירה.
הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים ובתוצרתו הסופית מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף הרוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו הסופי הינו כ- 16 ק"מ.
מחלף הרוזמרין שנחנך הבוקר מחבר באופן ישיר בין כביש בגין (50) לכביש המנהרות (60) ומהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים.
המחלף החדש כולל שני מפלסים (הפרדה מפלסית) ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון ישמש את התנועה על רחוב הרוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון הינו חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח הבוקר לתנועה ובמהלך השבוע הקרוב יבוצעו ההתאמות הסופיות של המפלס העליון עד לפתיחתה של הצומת במתכונתה הסופית.
מחלף הרוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד.
העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים וההשקעה הכספית בבנייתו הינה 140 מיליון ₪ (מתוך 1.25 מיליארד ₪ התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום).
השלמתו של מחלף הרוזמרין הביאה לסיומו של פרויקט בגין דרום שכלל את הארכתו של כביש בגין מצומת גולומב ועד לצומת הרוזמרין והחיבור לכביש 60 - בהשקעה כספית של 1.25 מיליארד. העבודות בפרויקט זה נמשכו כ-6 שנים.
פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל וכ"פרויקט של השנה" על ידי העמותה לניהול פרויקטים PMI בתחרות ניהולי פרויקטים.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: ציין כי מדובר בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שבוצע בירושלים בשנים האחרונות ושינה את המציאות התחבורתית בעיר. "כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים, גוש עציון, אפרת, צור הדסה, ביתר וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים ובהן גילה, הר חומה, בית צפפה, ארנונה ועוד . כביש בגין, מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה, שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יאפשר להעביר את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של תושבי הבירה".
לדברי ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: סיום פרויקט "כביש בגין" הופך את ירושלים לעיר המובילה בתשתיות תחבורה, כראוי לבירת ישראל. הכביש מאפשר לחצות את הבירה במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר - לרווחת התושבים. תושבי ירושלים והסביבה מרוצים מהכביש שמקצר עבורם משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. הכביש הינו פרויקט משותף למשרד התחבורה ולעירייה בהשקעה של מיליארדי שקלים, המעלה את איכות חיי תושבי ירושלים והסביבה. בכוונת משרד התחבורה והעירייה להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות המשך הקמת קווי רכבת קלה חדשים, הארכת קו הרכבת הקיים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".
מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר: פרויקט כביש בגין הוא נקודת ציון היסטורית עבור העיר ירושלים ועבור חברת מוריה, מבצעת הפרויקט, המלווה אותו מהנחת אבן הפינה הראשונה בשנות ה-90 ועד להשלמתו הסופית כעת. תרומתו הגדולה של כביש בגין באה לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בזרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים, בהפחתת עומסי התנועה, בהגדלת הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר ובחיבור הישיר לפרברי ירושלים. כמו כן השלמת כביש בגין מהווה פוטנציאל להקמתן של אלפי יחידות דיור במטרופולין ירושלים. פרויקט כביש בגין הינו חלק מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות ולמרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לסיימו תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש" .
מקור
אני לא רואה פקקים רק מחלפים
 
מעניין אם האוטובוסים ימשיכו ליסוע דרך גילה

מחלף הרוזמרין בי-ם הושלם - ''לחצות את ירושלים ללא רמזורים"

היסטוריה בבירה
לחצות את ירושלים ללא רמזורים !
פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים הושלם סופית
הכביש יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי 07.09.17 במעמד ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש העיר ירושלים, ניר ברקת
עם פתיחת מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום
הפרויקט בוצע על-ידי חברת מוריה
מחלף הרוזמרין מהווה את שער הכניסה הדרומי לעיר ירושלים
ומחבר ישירות את כביש בגין(50) לכביש המנהרות (60)
*******
היסטוריה בירושלים! קרוב ל-20 שנה לאחר שנחנך בפעם הראשונה, פרויקט כביש בגין - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים יפתח לתנועה במלואו ביום חמישי - ט"ז אלול תשע"ז –07.09.17, עם פתיחתו של מחלף הרוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום, המהווים את השלמתו הסופית של פרויקט כביש בגין כולו.
חנוכת הכביש תתקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ וראש-העיר ירושלים, ניר ברקת.
כביש בגין, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, שנפתח לתנועה לראשונה בשלהי שנות ה-90, שינה את פני העיר ירושלים, רשם פרק חדש בהיסטוריה התחבורתית של העיר ומהווה עורק התחבורה הראשי של עיר הבירה.
הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים ובתוצרתו הסופית מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף הרוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו הסופי הינו כ- 16 ק"מ.
מחלף הרוזמרין שנחנך הבוקר מחבר באופן ישיר בין כביש בגין (50) לכביש המנהרות (60) ומהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים.
המחלף החדש כולל שני מפלסים (הפרדה מפלסית) ומנהרה באורך 70 מטרים. המפלס העליון הכולל שלושה נתיבים לכל כיוון ישמש את התנועה על רחוב הרוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון הינו חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון. המפלס התחתון של המחלף נפתח הבוקר לתנועה ובמהלך השבוע הקרוב יבוצעו ההתאמות הסופיות של המפלס העליון עד לפתיחתה של הצומת במתכונתה הסופית.
מחלף הרוזמרין יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד.
העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים וההשקעה הכספית בבנייתו הינה 140 מיליון ₪ (מתוך 1.25 מיליארד ₪ התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום).
השלמתו של מחלף הרוזמרין הביאה לסיומו של פרויקט בגין דרום שכלל את הארכתו של כביש בגין מצומת גולומב ועד לצומת הרוזמרין והחיבור לכביש 60 - בהשקעה כספית של 1.25 מיליארד. העבודות בפרויקט זה נמשכו כ-6 שנים.
פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל וכ"פרויקט של השנה" על ידי העמותה לניהול פרויקטים PMI בתחרות ניהולי פרויקטים.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: ציין כי מדובר בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שבוצע בירושלים בשנים האחרונות ושינה את המציאות התחבורתית בעיר. "כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים, גוש עציון, אפרת, צור הדסה, ביתר וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים ובהן גילה, הר חומה, בית צפפה, ארנונה ועוד . כביש בגין, מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה, שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יאפשר להעביר את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של תושבי הבירה".
לדברי ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: סיום פרויקט "כביש בגין" הופך את ירושלים לעיר המובילה בתשתיות תחבורה, כראוי לבירת ישראל. הכביש מאפשר לחצות את הבירה במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר - לרווחת התושבים. תושבי ירושלים והסביבה מרוצים מהכביש שמקצר עבורם משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. הכביש הינו פרויקט משותף למשרד התחבורה ולעירייה בהשקעה של מיליארדי שקלים, המעלה את איכות חיי תושבי ירושלים והסביבה. בכוונת משרד התחבורה והעירייה להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות המשך הקמת קווי רכבת קלה חדשים, הארכת קו הרכבת הקיים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".
מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר: פרויקט כביש בגין הוא נקודת ציון היסטורית עבור העיר ירושלים ועבור חברת מוריה, מבצעת הפרויקט, המלווה אותו מהנחת אבן הפינה הראשונה בשנות ה-90 ועד להשלמתו הסופית כעת. תרומתו הגדולה של כביש בגין באה לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בזרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים, בהפחתת עומסי התנועה, בהגדלת הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר ובחיבור הישיר לפרברי ירושלים. כמו כן השלמת כביש בגין מהווה פוטנציאל להקמתן של אלפי יחידות דיור במטרופולין ירושלים. פרויקט כביש בגין הינו חלק מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות ולמרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לסיימו תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש" .
מקור
מעניין אם האוטובוסים ימשיכו ליסוע דרך גילה
או שייסעו דרך בגין.
לדעתי הכי טוב שיעלו למחלף וימשיכו ישר לתחנה (שאינני יודע אם קיימת בפועל) וירדו מיד לבגין. כך גם תהיה גישה נוחה לקו הכחול לכשייבנה בע"ה למרכז העיר וכמובן לשכונת גילה.
ואותו הדבר לתחנת קניון מלחה (כי יש הרבה ביקוש לקניון ולאיצטדיון) ומיד למרכזית.
2 התחנות האלו מספיקות
 

חעחעחע11

Active member
אני מאמין שבעתיד ייפתחו קווים לגוש עציון שלא יעברו דרך גילה

מעניין אם האוטובוסים ימשיכו ליסוע דרך גילה
או שייסעו דרך בגין.
לדעתי הכי טוב שיעלו למחלף וימשיכו ישר לתחנה (שאינני יודע אם קיימת בפועל) וירדו מיד לבגין. כך גם תהיה גישה נוחה לקו הכחול לכשייבנה בע"ה למרכז העיר וכמובן לשכונת גילה.
ואותו הדבר לתחנת קניון מלחה (כי יש הרבה ביקוש לקניון ולאיצטדיון) ומיד למרכזית.
2 התחנות האלו מספיקות
אני מאמין שבעתיד ייפתחו קווים לגוש עציון שלא יעברו דרך גילה
בטח אלו יהיו קווים שיפעלו בשעות הבוקר מגוש עציון, ובחזור בשעות הצהריים שאלה שעות העומס.
מאמין שגם לביתר עילית והסביבה יהיו קווים כאלה.
 

shim121

New member
אני מעריך שהקווים לביתר עילית יהיו הראשונים

אני מאמין שבעתיד ייפתחו קווים לגוש עציון שלא יעברו דרך גילה
בטח אלו יהיו קווים שיפעלו בשעות הבוקר מגוש עציון, ובחזור בשעות הצהריים שאלה שעות העומס.
מאמין שגם לביתר עילית והסביבה יהיו קווים כאלה.
אני מעריך שהקווים לביתר עילית יהיו הראשונים
ליסוע ישירות.
בכל כביש מהיר חדש שנפתח תמיד קווי החרדים
הראשונים ליסוע.
כשכביש מכבית נפתח קווים 292 להדר גנים ו280
לאלעד הועברו אליו הרבה לפני הקווים האחרים.
כשנפתח הקטע הצפוני של כביש 6 ממחלף עירון
למחלף עין תות קו 999 ירושלים-רכסים היה הראשון ליסוע בו.
 
לצערי אתה צודק

אני מעריך שהקווים לביתר עילית יהיו הראשונים
ליסוע ישירות.
בכל כביש מהיר חדש שנפתח תמיד קווי החרדים
הראשונים ליסוע.
כשכביש מכבית נפתח קווים 292 להדר גנים ו280
לאלעד הועברו אליו הרבה לפני הקווים האחרים.
כשנפתח הקטע הצפוני של כביש 6 ממחלף עירון
למחלף עין תות קו 999 ירושלים-רכסים היה הראשון ליסוע בו.
לצערי אתה צודק
אבל אנחנו יכולים רק ללמוד איך פועלים נכון - איגוד כקבוצה המודעת לכח ולצרכים שלה ופניה לנותן השירות בדרישה להתאים.
בפרט בתחבורה הציבורית, בה אחוז המשתמשים בציבור החרדי גבוה עשרת מונים מבציבור הכללי.
בעבר היתה גם הקפדה מצידם שיהיה תחנות רק בשכונות החרדיות, וזה ממש היה מעצבן! אם כבר האוטובוס עובר בתחנה וכבר יש בזכות התיבור החרדי מספיק ביקוש - מה הבעיה לעצור בתחנה חשובה כדי לעזור לעוד אנשים?!
אבל היום זה מצוי פחות. לדוגמא - קווי ירושלים עוצרים בבנייני האומה הסמוכה לתחנה המרכזית בעיר. קווי בית שמש-מודיעין עילית עוצרים לעליה וירידה במודיעין.
אבל זה עדיין קיים בחלק מהקווים האחרים. כגון הקו ביום שישי ממודיעין עילית לצפת שאינני זוכר את מספרו - לא עוצר להעלות נוסעים בצומת שילת. למה?!
 
עכשיו נשאר להכפיל את המנהרות

לצערי אתה צודק
אבל אנחנו יכולים רק ללמוד איך פועלים נכון - איגוד כקבוצה המודעת לכח ולצרכים שלה ופניה לנותן השירות בדרישה להתאים.
בפרט בתחבורה הציבורית, בה אחוז המשתמשים בציבור החרדי גבוה עשרת מונים מבציבור הכללי.
בעבר היתה גם הקפדה מצידם שיהיה תחנות רק בשכונות החרדיות, וזה ממש היה מעצבן! אם כבר האוטובוס עובר בתחנה וכבר יש בזכות התיבור החרדי מספיק ביקוש - מה הבעיה לעצור בתחנה חשובה כדי לעזור לעוד אנשים?!
אבל היום זה מצוי פחות. לדוגמא - קווי ירושלים עוצרים בבנייני האומה הסמוכה לתחנה המרכזית בעיר. קווי בית שמש-מודיעין עילית עוצרים לעליה וירידה במודיעין.
אבל זה עדיין קיים בחלק מהקווים האחרים. כגון הקו ביום שישי ממודיעין עילית לצפת שאינני זוכר את מספרו - לא עוצר להעלות נוסעים בצומת שילת. למה?!
עכשיו נשאר להכפיל את המנהרות
לפי מה שפרסמו פה בפורום בעבר, תוקם מנהרה נוספת לכיוון גוש עציון ברוחב שלושה נתיבים. שניים "רגילים" (כך שיהיו שני נתיבים רגילים לכל כיוון, שניים במנהרה הקיימת ושניים במנהרה החדשה) והנתיב השלישי ישמש כנתיב תח"צ עם כיוון מתחלף בהתאם לשעות היום.
 
אכן. מצרף קישור להדמיה מעולה

עכשיו נשאר להכפיל את המנהרות
לפי מה שפרסמו פה בפורום בעבר, תוקם מנהרה נוספת לכיוון גוש עציון ברוחב שלושה נתיבים. שניים "רגילים" (כך שיהיו שני נתיבים רגילים לכל כיוון, שניים במנהרה הקיימת ושניים במנהרה החדשה) והנתיב השלישי ישמש כנתיב תח"צ עם כיוון מתחלף בהתאם לשעות היום.
אכן. מצרף קישור להדמיה מעולה
סרטון ההדמיה
בהחלטה הזו רואים בבירור את השינוי בקרב מקבלי ההחלטות, היום כבר ברור לכולם כי כל פרויקט המרחיב כבישים צרריך לבוא עם חיזוק לתח"צ. לכן מסילת 531 נבנית יחד עם הכביש, והפרויקטים העתידיים מובנים עם נת"צ כמו הרחבת כביש 4, וכן הרחבת שדרות סיירת דוכיפת בי-ם מיחזמא לכביש עוזי נרקיס. ברור לי שאם ההחלטה להרחיב את כביש 1 היתה מתקבלת היום היה גם נתיב לתח"צ משער הגיא (טוב, לפחות יהיה ממחלף מוצא).

הערות בנוגע לסרטון:
1. ניתן לראות יפה איך הנת"צ מתחבר לשני הכיוונים במחסום בקצה הדרומי ומעט צפונה מהמנהרה הצפונית.
2. לנוסעים צפונה הנת"צ יתחיל בצומת אל-חאדר ויתחבר במחסום בעוד לנוסעים דרומה הוא יסתיים במחסום.
3. יש פקק במחסום! מוכיח את ההבנה בקרב מקבלי ההחלטות שהרחבת כביש אינה מעלימה פקקים ומדגישה שוב את הצורך בנת"צ
4. לקראת סוף הסרטון ישנו כביש עלום המתחבר לכביש 60 מיד לאחר שעוברים את קצה המנהרה הצפונית. מי הוא ומה הוא? אולי כביש הטבעת הדרומי לעתיד לבוא? סתם טעות של הגרפיקאים? (ולא מדובר במחלף רוזמרין, זה עוד לפניו)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה