תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצרים
וכמו שאמרתי - אחרי 20:00 התדירות יורדת לחצי שעה, כמו תדירות של עיירת פיתוח בפריפריה בשעה כזאת.
זה בדיוק העניין של ההתחרדות. יש פה מגמה. פעם רוב הקווים הגיעו לתחנה המרכזית. עכשיו רוב הקווים מגיעים ליעדים חרדיים.
למה שחרדים ייצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? כל יעד מחוץ לעיר שהם רוצים להגיע אליו משורת היטב מהר חוצבים וצומת בר אילן, או ממש מהכביש הראשי של רמות לכיוון קו 443. למה שהם יצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? הם יכולים להגיע בקלות לכל יעד חרדי. יתרך מכך! בסופי שבוע מטיילים בשכונה כל מיני קווים בינעירוניים "מדלת לדלת", ששוברים את כל התיאוריה של התחבורה הציבורית שאומרת שקווים בינעירוניים, במיוחד למרחקים ארוכים, מתחילים בעיר הגדולה במסופים גדולים או תחנןות המרכזיות. למה? כדי שיהיה להם נוח. וזה בדיוק העוול: את התקציבים של הקווים שמגיעים לתחנה המרכזית או התקציב של המפרקיות בשביל קווים 31,32, מפנים לחרדים. הם לא צריכים את התחנה המרכזית, כי יש להם קווים VIP כמעט מדלת לדלת, אז לא מעניין אף אחד אם יש ציבור שאין לו קווים VIP, והוא צריך להגיע לתחנה המרכזית. לפחות לתחנה המרכזית תתנו שירות טוב! לא, לא נותנים. זאת חוצפה נוראית.
תעשה רשימה של כל תדירויות בעיר, ושל קווי מפרקיות. אתה תראה שלחרדים יש יותר קווים, ויותר תקציבים. וזה עוול. אני לא מאשים את הציבור החרדי. אני מאשים את העסקנים שלהם.
לא ייתכן שאנשים שחוזרים בערב הביתה לרמות, יחכו בהמוניהם לקווים 31 או 32 בתחנה המרכזית בשעה 20:00, 21:00 בערב, שעה שוקקת חיים בעיר בירה, וכולם יידחסו לאוטובוס קצר שבא לפעמים אחרי חצי שעת המתנה. כלומר - לפעמים צריכים לחכות חצי שעה כדי שלפחות אחד מהקווים 31,32 יגיע. ואז אנשים לא עולים, כי כבר אין מקום באוטובוס, ומחכים לאוטובוס הבא.
בסככה בתחנה המרכזית אין מספיק מקום לכל הממתינים לקווים 31,32,68,3,14, ולא ייעלב מי ששכחתי אותו. הסככה גם צרה, כדי שתהיה יפה, ולכן לא חוסמת כמעט את הרוח בחורף. עם תענוג כזה מפוקפק להמתין חצי שעה בגשם זלעפות, בקור, או בשרב בצהרי היום, כדי שיגיע אוטובוס קצר מסכן שכולם (או לא כולם) יידחסו אליו - למה שאבא שלי למשל ינטוש את הרכב בנסיעה לתל אביב כל יום לאחר שתפעל הרכבת המהירה לירושלים? פקקים נוראיים בבוקר, עם מזגנים מקרטעים ואוטובוסים ישנים ומלוכלכים, ותדירות איומה בערב, עם אוטובוסים קצרים.
מבחינת אגד ומשרד התחבורה - רמות היא שכונה חרדית, ואין בה כמעט צורך להגיע לתחנה המרכזית. הצורך המרכזי הוא להגיע ליעדים חרדיים.
ככה זה שלחרדים יש כוח בעירייה. כל התקציבים למפרקיות ולקווים לתחנה המרכזית הולכים למה שהם רוצים - להגיע לבר אילן או גאולה לישיבה או לחיידר שלהם. (ולא כדי לעבוד). זה מרגיז מאוד ומקומם.
תשמע... קווים 31 ו-32 גם מגיעים לאחרונה באוטובוסים קצריםשכונת ענק שלא מקבלת מספיק תח''צ עירוני.
הקווים 31 ו-32 שמגיעים למרכזית הם בתדירות נמוכה מאוד יחסית (אחת ל-20 דקות). בנוסף לכך, משום מה כמעט ואין בהם עלייה בדלת האחורית. גם קו 36 שמשרת את השדרה העיקרית (שדרות גולדה) ואת קניון רמות - הוא בתדירות עלובה. להגיע לפסגת זאב או להר הצופים - גם מאוד לא נוח.
 
מבחינת תח''צ בינעירוני, רמות במצב מצויין - יש עשרות קווים שחוצים את השכונה (ברובם לאזורים חרדים אבל שמשרתים גם את שאר האוכלוסייה).
 
הבעייה העיקרית של רמות היא שאין בה נת''צ, ויש פקקי ענק איומים ביציאה ממנה בכל בוקר. פקקים שתקועים בהם אוטובוסים רבים.
וכמו שאמרתי - אחרי 20:00 התדירות יורדת לחצי שעה, כמו תדירות של עיירת פיתוח בפריפריה בשעה כזאת.
זה בדיוק העניין של ההתחרדות. יש פה מגמה. פעם רוב הקווים הגיעו לתחנה המרכזית. עכשיו רוב הקווים מגיעים ליעדים חרדיים.
למה שחרדים ייצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? כל יעד מחוץ לעיר שהם רוצים להגיע אליו משורת היטב מהר חוצבים וצומת בר אילן, או ממש מהכביש הראשי של רמות לכיוון קו 443. למה שהם יצטרכו להגיע לתחנה המרכזית? הם יכולים להגיע בקלות לכל יעד חרדי. יתרך מכך! בסופי שבוע מטיילים בשכונה כל מיני קווים בינעירוניים "מדלת לדלת", ששוברים את כל התיאוריה של התחבורה הציבורית שאומרת שקווים בינעירוניים, במיוחד למרחקים ארוכים, מתחילים בעיר הגדולה במסופים גדולים או תחנןות המרכזיות. למה? כדי שיהיה להם נוח. וזה בדיוק העוול: את התקציבים של הקווים שמגיעים לתחנה המרכזית או התקציב של המפרקיות בשביל קווים 31,32, מפנים לחרדים. הם לא צריכים את התחנה המרכזית, כי יש להם קווים VIP כמעט מדלת לדלת, אז לא מעניין אף אחד אם יש ציבור שאין לו קווים VIP, והוא צריך להגיע לתחנה המרכזית. לפחות לתחנה המרכזית תתנו שירות טוב! לא, לא נותנים. זאת חוצפה נוראית.
תעשה רשימה של כל תדירויות בעיר, ושל קווי מפרקיות. אתה תראה שלחרדים יש יותר קווים, ויותר תקציבים. וזה עוול. אני לא מאשים את הציבור החרדי. אני מאשים את העסקנים שלהם.
לא ייתכן שאנשים שחוזרים בערב הביתה לרמות, יחכו בהמוניהם לקווים 31 או 32 בתחנה המרכזית בשעה 20:00, 21:00 בערב, שעה שוקקת חיים בעיר בירה, וכולם יידחסו לאוטובוס קצר שבא לפעמים אחרי חצי שעת המתנה. כלומר - לפעמים צריכים לחכות חצי שעה כדי שלפחות אחד מהקווים 31,32 יגיע. ואז אנשים לא עולים, כי כבר אין מקום באוטובוס, ומחכים לאוטובוס הבא.
בסככה בתחנה המרכזית אין מספיק מקום לכל הממתינים לקווים 31,32,68,3,14, ולא ייעלב מי ששכחתי אותו. הסככה גם צרה, כדי שתהיה יפה, ולכן לא חוסמת כמעט את הרוח בחורף. עם תענוג כזה מפוקפק להמתין חצי שעה בגשם זלעפות, בקור, או בשרב בצהרי היום, כדי שיגיע אוטובוס קצר מסכן שכולם (או לא כולם) יידחסו אליו - למה שאבא שלי למשל ינטוש את הרכב בנסיעה לתל אביב כל יום לאחר שתפעל הרכבת המהירה לירושלים? פקקים נוראיים בבוקר, עם מזגנים מקרטעים ואוטובוסים ישנים ומלוכלכים, ותדירות איומה בערב, עם אוטובוסים קצרים.
מבחינת אגד ומשרד התחבורה - רמות היא שכונה חרדית, ואין בה כמעט צורך להגיע לתחנה המרכזית. הצורך המרכזי הוא להגיע ליעדים חרדיים.
ככה זה שלחרדים יש כוח בעירייה. כל התקציבים למפרקיות ולקווים לתחנה המרכזית הולכים למה שהם רוצים - להגיע לבר אילן או גאולה לישיבה או לחיידר שלהם. (ולא כדי לעבוד). זה מרגיז מאוד ומקומם.