לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016'
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
<< ההודעה הנוכחית
29/04/2017 | 11:04
68
933
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עולים ויורדים בקו המשודרג לירושלים'
עולים ויורדים בקו המשודרג לירושלים
29/04/2017 | 11:09
8
247
העליה היפה במספר הנוסעים שראינו בשנים האחרונות נבלמה וחלה אף נסיגה קלה, בעיקר בתחנת בית שמש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עולים ויורדים בתחנת בית שמש'
עולים ויורדים בתחנת בית שמש
29/04/2017 | 11:27
4
182
לבקשתו של בועז
מעניין מה גרם לירידה במספר הנוסעים בתחנה. אולי משהו שקשור לעבודות באיזור שמקשה על נגישות לתחנה של הנוסעים ומציאת חניה. נוסעים לא נוטשים קו מצליח בלי סיבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי שיפור (ולו מסוים) בקווי האוטובוסים?'
אולי שיפור (ולו מסוים) בקווי האוטובוסים?
29/04/2017 | 20:55
86
בין אם אלה אוטובוסים לכיוון תל אביב או לכיוון ירושלים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עבודות שדרוג בכל הארץ'
עבודות שדרוג בכל הארץ
29/04/2017 | 22:14
1
95
פגעו דווקא בקו הרכבת לבית שמש.
 
בלפחות שתי סגירות של הרכבת בעקבות עבודות בת"א, קו הרכבת לבית שמש וירושלים התחיל בלוד. בעוד שלקווים רבים השירות התחיל בתל אביב ההגנה.
 
ואף אוסיף שמדרומית לתל אביב, הקו לבית שמש ספג את הפגיעה הכי קשה בכל סגירה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מתכוון לסגירות שחלקן בוצעו בשנת 2017?'
אתה מתכוון לסגירות שחלקן בוצעו בשנת 2017?
29/04/2017 | 22:23
79
הנתונים מתייחסים רק עד לנובמבר 2016.
והירידה בבית שמש החלה כבר באמצע 2015, כך שיותר סביר שהעבודות בכביש 38 השפיעו על כך ולא העבודות בת"א.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה ההסבר היחיד העולה על הדעת .....'
זה ההסבר היחיד העולה על הדעת .....
02/05/2017 | 20:01
17
בקרוב, כשהעבודות יגיעו לסיומן נגלה .....
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנת גן החיות פשוט נעלמה מ-2015'
תחנת גן החיות פשוט נעלמה מ-2015
30/04/2017 | 00:09
2
34
לצפיה ב-'... במקביל להתחזקות מסוימת של תחנת מלחה. אולי יש קשר?'
... במקביל להתחזקות מסוימת של תחנת מלחה. אולי יש קשר?
30/04/2017 | 00:12
29
לצפיה ב-'הנתונים לגבי תחנת גן החיות לא נכונים'
הנתונים לגבי תחנת גן החיות לא נכונים
30/04/2017 | 08:36
95
בעבר פורסמו בפורום נתוני נוסעים לארבעת החודשים הראשונים של 2016, והנתונים שהתקבלו כעת סותרים את אותם נתונים.
בנתונים האחרונים, מלבד חודש אפריל, סתם רשמו 1 או 2 או שלא רשמו כלום בתחנת גן החיות. אלה לא יכולים להיות נתוני אמת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו תל אביב - באר שבע'
קו תל אביב - באר שבע
29/04/2017 | 11:15
5
229
הגידול המרשים במספר הנוסעים בקו לא מפסיק ורק מראה על הפוטנציאל שלו להמשיך ולגדול אם ברכבת ידעו לפתח אותו (תדירות נסיעות, קישוריות לקווי אוטובוס מזינים וכדו').
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שאלה לגבי באר שבע: '
שאלה לגבי באר שבע:
29/04/2017 | 13:32
1
140
האם הנתונים לקוחים את הנוסעים שעלו מכל אחת מ- 4 תחנות תל אביב וירדו בכל אחת מ- 2 תחנות באר שבע
 
שאלה נוספת (שדי תנבע מהתשובה לשאלה הראשונה):
האם הגרף מביא בחשבון גם את הנסיעות דרך לוד-ק.גת וגם קו העיירות?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנתונים מציינים'
הנתונים מציינים
30/04/2017 | 00:05
78
את כמות העולים והיורדים בכל תחנה בלי קשר מה היה המוצא/יעד שלהם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקישוריות לקווי אוטובוס מזינים טובה.'
הקישוריות לקווי אוטובוס מזינים טובה.
29/04/2017 | 15:38
107
הן ברכבת באר שבע מרכז הצמודה למרכזית והן ברכבת צפון המקושרת בקווי אוטובוס לשכונות הסמוכות וגם המרוחקות יותר וכן ליישובי הנגב המזרחי.
 
בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת יש כיום תחנות בשני כיווני הנסיעה.
 
השיפור המשמעותי יהיה בפעימה השנייה של מכרז עירוני באר שבע, עת שגם מסלולי הקווים ותדירותם תשופר משמעותית. כך שהקווים שיעברו ברכבת צפון יהיו יעילים יותר מבחינת מסלולם ותדירים יותר, כולל הפעלה עד סביב חצות ובקו מסויים גם לאחר חצות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק לדייק, הנתונים של תחנות ב״ש כוללים גם נסיעות מב״ש לשדרות,'
רק לדייק, הנתונים של תחנות ב״ש כוללים גם נסיעות מב״ש לשדרות,
30/04/2017 | 01:36
63
אופקים, אשקלון וכו׳.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מרתק לראות את הירידות החדות כל שנה מחדש בתקופת חגי תשרי'
מרתק לראות את הירידות החדות כל שנה מחדש בתקופת חגי תשרי
02/05/2017 | 20:05
27
ירידות של עשרות אחוזים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו תל אביב כפר סבא'
קו תל אביב כפר סבא
29/04/2017 | 11:21
3
208
תחנת קרית אריה בפתח תקווה ממשיכה לצמוח בקצב גבוה יותר משכנותיה על הקו והופכת להיות בעלת מספר הנוסעים הגדול ביותר.
מעניין איך יראה הגרף כאשר תפתחנה התחנות ברעננה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כשמסילת השרון תושלם, תחנות בני ברק, פ"ת וראש העין ייפגעו'
כשמסילת השרון תושלם, תחנות בני ברק, פ"ת וראש העין ייפגעו
29/04/2017 | 15:51
148
ומספר הנוסעים בהן צפוי לקטון.
יקרה בהן דבר דומה למה שקרה בתחנות בת ים בתקופה שבה היו בהן רק שתי רכבות בשעה בשעות השיא, לאחר שנפתח הקטע יבנה מערב - אשקלון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' שלט "פרויקט שדרוג תחנת פ"ת סגולה"'
שלט "פרויקט שדרוג תחנת פ"ת סגולה"
29/04/2017 | 23:01
1
124
האם משדרגים את כל התחנה או רק את הנגישות אליה להולכי רגל ונוסעי תח"צ?
למתעדים : לא זכור לי שהשלט הופיע בפורום, מוזמנים לשמור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי השלט מדבר על פרוייקט שדרוג הגישה לתחנה, לא יותר'
לדעתי השלט מדבר על פרוייקט שדרוג הגישה לתחנה, לא יותר
30/04/2017 | 00:34
36
לצפיה ב-'נתב"ג ותחנות מודיעין'
נתב"ג ותחנות מודיעין
29/04/2017 | 11:25
2
229
אם אני לא טועה הייתה סגירה של קו החוף בחודש אוגוסט 2016, מה שגרם לכך שאנחנו לא רואים את שיא הזינוק העונתי במספר הנוסעים בקיץ הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' לאן נעלמה הדבשת של יולי-אוגוסט ב-2016?'
לאן נעלמה הדבשת של יולי-אוגוסט ב-2016?
30/04/2017 | 00:20
31
לצפיה ב-'פאתי מודיעין תקועה....'
פאתי מודיעין תקועה....
02/05/2017 | 20:11
22
החניון מפוצץ ואנשים פשוט לא יכולים להשאיר את הרכבים.  בקיץ, החניון מלא באופן קיצוני בגלל נוסעים שמחנים בחינם, נוסעים לנמל התעופה, ותופסים מקום חניה לשבוע או שבועיים....
הפתרון יהיה רק כאשר ייפתח החניון הנמצא בימים אלו בבניה.  זה ייתן מענה חלקי למצוקת החניה.  בעתיד היותר רחוק, לכשיושלם A1 וקשת מודיעין, יהיו מהתחנה הזו גם נסיעות לירושלים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוקר טוב לרמינק או רמי'ש או רמי נוייברגר'
בוקר טוב לרמינק או רמי'ש או רמי נוייברגר
29/04/2017 | 11:29
2
177
ראשית, תודה רבה.
​שנית, שאלה לגבי המסמך השני, זה עם פירוט כמה נסעו מכל תחנה לכל תחנה.
מה הן העמודות?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, בדיוק'
כן, בדיוק
29/04/2017 | 11:35
1
137
העמודות הן שעות הנסיעה... פעם ראשונה בפורום שאנחנו מקבלים נתונים כאלו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ניחשתי אבל אמרתי לעצמי שזה לא הגיוני'
ניחשתי אבל אמרתי לעצמי שזה לא הגיוני
29/04/2017 | 11:41
101
נו, שויין. שיהיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אשקלון - רחובות - ת"א'
אשקלון - רחובות - ת"א
29/04/2017 | 11:34
8
197
תחנת רחובות נתנה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים. תחנות אשקלון ואשדוד נהנות ממיקומן על קו החוף הדרומי וחיבורן לבאר שבע דרך מסילת הנגב ו"מרביצות" זינוק מרשים לא פחות באחוזים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי תחנת רחובות'
לגבי תחנת רחובות
29/04/2017 | 20:37
3
96
הזינוק הרבעוני האחרון פחות מעניין - כיא הוא רק "מבטל" את הירידה ברבעון שלפניו, ושניהם מקריים לטעמי (חגים, עבודות, שביתות... ). מה שיותר מעניין, לדעתי, הוא שלאורך כמעט שלוש שנים - מסוף 2012 ועד אמצע 2015 - מספר הנוסעים היה קבוע יחסית, ומאז אמצע 2015 חלה עלייה דרמטית של כמעט 50%. למה זה קרה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ב-2016 חלה עלייה בעיקר בגלל רפורמת התעריפים'
ב-2016 חלה עלייה בעיקר בגלל רפורמת התעריפים
29/04/2017 | 21:36
2
90
רפורמת התעריפים השפיעה משמעותית על תחנות כמו רחובות ונתניה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יבנה מזרח נמצאת במגמת ירידה'
יבנה מזרח נמצאת במגמת ירידה
30/04/2017 | 09:08
1
73
שזה חריג באופן עקרוני לתחנות רכבת בארץ, כבר עברו שנים מאז פתיחת יבנה מערב כך שלא נכון לקשר זאת לכך. מנגד בנייה רבה ביבנה היא דווקא קרוב ליבנה מזרח (השכונות הדרומיות). הייתי מצפה לראות גידול קל ולא ירידה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב שטעית בשרשור ההודעה שלך'
אני חושב שטעית בשרשור ההודעה שלך
30/04/2017 | 09:17
19
לצפיה ב-' באר יעקב עקפה את יבנה מזרח'
באר יעקב עקפה את יבנה מזרח
30/04/2017 | 00:26
39
לצפיה ב-'RAMINEC - גם אני דווקא שמתי לב לגידול הענק בבאר יעקב '
RAMINEC - גם אני דווקא שמתי לב לגידול הענק בבאר יעקב
02/05/2017 | 20:15
2
29
אין מקום חניה מאות מטרים מהתחנה.  אם היה שם פתרון לנושא החניה לדעתי מספר הנוסעים היה גדל עוד יותר.  חוץ מזה שהולים ומאכלסים רבי קומות הנמצאים במרחק הליכה מהתחנה ולבטח תושבים חדשים מצטרפים לגל הכללי של שימוש ברכבת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהתחשב בקצב הבניה של המגדלים בסמוך לתחנה'
בהתחשב בקצב הבניה של המגדלים בסמוך לתחנה
02/05/2017 | 23:10
1
27
הייתי אומר שהיא ממש לא מנוצלת. לדעתי המיקום שלה לא נוח במיוחד לשכונות החדשות - מין על הדרך לשומקום.
זה נכון שבאחוזים השינוי בשנים האחרונות הוא יפה, אבל במספרים אבסולוטיים אנחנו מדברים על כסף כיס. האם יש תחבורה מזינה לתחנה הזו? ממה שאני זוכר זו אחת התחנות היותר מוזנחות ברכבת. מעבר לכך, התדירות של הרכבות בתחנה הזו נמוכה יותר מאחרות על הקו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמה הערות'
כמה הערות
02/05/2017 | 23:59
16
1. אתה צודק, התחנה (לצערנו כמו רוב התחנות בארץ) ממוקמת בשולי העיר וזה לא אידיאלי
2. אתה צודק, המספרים האבסולוטיים הם בהחלט לא מדהימים, אבל התייחסתי לגידול האדיר באחוזים וגם למספרים האבולוטיים שגדלים.  אני רואה בכך פוטנציאל
3. השכונות החדשות מתחילות ממש כמעט בצמוד לתחנה והולכים ומתראחקים ממנה לכיוון בסיס צריפין שהולך ומפונה בשנים האחרונות.
4. התחנה באמת יחסית מוזנחת, ועוד היד "נטויה" שהרי בחלק מהתוכניות היא אולי תבוטל בעתיד הרחוק כאשר תיפתח מסילת 431.
5. יש שם פוטנציאל, ויעידו על כך מגרשי החניה העמוסים לעייפה.....
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו חיפה - נהריה'
קו חיפה - נהריה
29/04/2017 | 11:44
158
לצפיה ב-'סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת'
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת
29/04/2017 | 11:48
1
203
המספרים מדברים בעד עצמם!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מדהים - בעשר שנים גידול של 100% בדיוק'
מדהים - בעשר שנים גידול של 100% בדיוק
02/05/2017 | 20:17
19
לצפיה ב-'קו החוף הדרומי, עד אופקים'
קו החוף הדרומי, עד אופקים
29/04/2017 | 12:21
13
191
עכשיו אפשר להגיד בבטחון שפתיחת תחנת נתיבות לא פגעה במספר הנוסעים בשדרות ופתיחת תחנת אופקים לא פגעה במספר הנוסעים בנתיבות או בשדרות. יותר מזה, כמות הנוסעים בתחנות די מרשימה ומשתווה ואף עוברת תחנות כמו צומת חולון, קוממיות וולפסון שנמצאות במקומות שנראים כמשמעותית יותר צפופים אורבנית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועדת המעקב של תחנות יבנה'
ועדת המעקב של תחנות יבנה
29/04/2017 | 12:28
5
200
מוקדש לפד"פ
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רמי, הגידול הוא כעת פי 3 מנקודת הפיצול!'
תודה רמי, הגידול הוא כעת פי 3 מנקודת הפיצול!
29/04/2017 | 21:01
101
נקודת הפיצול היתה ב-55 אלף. בנוב' 16' הגיעו ל-165 אלף. גידול של 200 אחוז ב- 5 שנים בלבד.
אם נבחן רק את נקודת השיא שלפני הפיצול, 75 אלף, הגידול הוא פי 2.2 "בלבד". 
הגידול נובע כולו מהתחנה החדשה, הישנה שומרת ככלל על יציבות עם ירידה קלה של 10 אחוז מאז הפיצול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מדהים. פתיחת התחנה החדשה לא פגעה בכמות הנוסעים של התחנה ה'
זה מדהים. פתיחת התחנה החדשה לא פגעה בכמות הנוסעים של התחנה ה
30/04/2017 | 09:14
3
81
מאיפה הגיעו כל אותם  נוסעים חדשים שהכפילו את כמות הנוסעים שעוברים ביבנה?

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קודם כל תחנת יבנה מערב משמשת גם אנשים שעובדים ביבנה'
קודם כל תחנת יבנה מערב משמשת גם אנשים שעובדים ביבנה
30/04/2017 | 09:32
1
73
תחנת יבנה מזרח לא ממש שימשה אנשים שגרים במקומות אחרים ועובדים ביבנה.
דבר שני, תחנת יבנה מערב נוחה גם לחלק מתושבי אשדוד (יותר מתחנת אשדוד שנמצאת בדרום-מזרח העיר) שמגיעים אליה ברכב וממשיכים ממנה ברכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסתבר שלא מעט מגיעים מאשדוד ליבנה מערב גם באוטובוסים'
מסתבר שלא מעט מגיעים מאשדוד ליבנה מערב גם באוטובוסים
30/04/2017 | 15:54
61
קווים 213,313,315,317,330 עושים את העבודה לתושבי הרובעים הצפוניים באשדוד ומביאים אותם בקלות ובמהירות לרכבת יבנה מערב, באופן זהה לרכב פרטי (אותו המסלול).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, וזה אחרי שאיימו עלינו שהתחנה הישנה תתרוקן לחלוטין...'
נכון, וזה אחרי שאיימו עלינו שהתחנה הישנה תתרוקן לחלוטין...
30/04/2017 | 17:11
27
לצפיה ב-'קו שדרות-נתיבות-אופקים'
קו שדרות-נתיבות-אופקים
29/04/2017 | 12:41
167
מגיע לו גרף משל עצמו למעקב אחר מגמות שינוי במספר העולים והיורדים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השוואה מעט מתעתעת, בין שדרות, נתיבות ואופקים לצומת חולון או '
השוואה מעט מתעתעת, בין שדרות, נתיבות ואופקים לצומת חולון או
29/04/2017 | 23:12
5
94
וולפסון.

הסיבה היא משולשת.

​1. באזורים של גוש דן שהזכרת אכן יש הרבה יותר אנשים בקרבת מקום
​אבל ברובם לא צריכים את הרכבת לצורכי עבודתם שעפ"י רוב היא באיזה שהוא
​מקום בגוש דן

​2. המרחק העצום בקנה מידה ישראלי מגוש דן של עיירות צפון מערב הנגב נותן
​לרכבת יתרון בהגעה מהירה לגוש דן למי שצריך אותו לצרכי עבודה, ביקורי משפחה או לימודים, או, חלילה, מרפאות חוץ באחד מבתי החולים של גוש דן.

​תושבי וולפסון או כאלו שגרים ליד צומת חולון או בבת ים/חולון ליד קוממיות בהרבה
​מאוד מקרים אוטובוס מהבית או הפרייבט שמחובר להם בניתוח פלסטי לתחת עושה
את העבודה טוב יותר.

​3. שוב אחזור למרחק. מי שאין לו רכב ליסינג מהעבודה הרי שהמרחק בין נתיבות
​ובעיקר אופקים לת"א/הרצליה/ר"ג/פ"ת (ארבע ערים שהן מהוות מוקדי תעסוקה ויוממות מובהקים) הוא די גדול והוצאות הדלק עצומות.
​מי שגר בבת ים או חולון או יפו הנסיעה ברכב שלו היא הרבה יותר קצרה במרחק
​ואפילו שיש פקקים עדיין הוצאות הדלק קטנות יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם קישוריות לתחבורה ציבורית משלימה זה משהו שיותר מפותח בדרום'
גם קישוריות לתחבורה ציבורית משלימה זה משהו שיותר מפותח בדרום
30/04/2017 | 02:40
4
69
אבל לפני זה, נקודות זיכוי במס מאפשרות לך לעבוד במרכז ולגור באופקים, נתיבות, שדרות ושאר יישובי המועצות האיזוריות באיזור ולהנות מההטבות במס. כך שהדלק, בלאי וכו' בטלים גם ככה. שלא לדבר על עלויות מחיה זולות משמעותית מתושב בת ים או חולון שעובד בתל אביב
 
באופקים, נתיבות ושדרות קיימת נגישות סופר גבוהה של קווי אוטובוס עירוניים ושל קווים ליישובים הכפריים באיזור. חניוני תחנות הרכבת בערים אלו לא מלאים, יש בכל תחנת רכבת כ100-150 מכוניות בסך הכל וזה ממש מעט. הרוב המוחלט מגיע לתחנות הרכבת באוטובוס או ברגל.
 
בגוש דן, הקישוריות של אוטובוסים לתחנות רלוונטיות כמו קוממיות ויוספטל לא משהו, גם לרכבת משה דיין לא וואו. כמו כן, זה שיש מסוף אוטובוסים בוולפסון לא אומר דבר על הנגישות ממנו לתחנת הרכבת, לא הדבר הכי סימפטי לביצוע.
 
בעוד בתחנות הרכבת החדשות של ערי הנגב המערבי (כמו שאור יהודה ויהוד הן לא עיירות אלא ערים, כך גם אופקים, נתיבות ושדרות הן לא עיירות אלא ערים), נבנו מסופי אוטובוסים במתחם תחנת הרכבת, כשהמסוף צמוד למבנה תחנת הרכבת, דבר המאפשר נגישות גבוהה, בתחנות גוש דן הדבר לא קיים וההתבססות היא על קווים שרק חולפים במקום כשחלק נכבד מהם לא בתדירות מספקת. 
 
במילים אחרות, אם לא הייתה נגישות תחבורתית משלימה כמו שצריך לתחנות הנגב המערבי, השימוש ברכבת לא היה עולה באותה רמה שהוא כיום.
 
דר"א, באשקלון, לאחר שנה של פעילות דן בדרום שבמכרז הוכנסו שינויים ושיפור שירות לרכבת, הנוסעים התחילו להשתמש יותר ויותר באוטובוסים המובילים לרכבת עד לרמה שאוטובוסים עוזבים את תחנת הרכבת מפוצצים עם נוסעים על הדלתות. אז חלק מהקווים תוגברו עוד לפני כחצי שנה וממש לאחרונה חל עוד שיפור משמעותי בלו"ז של קווי ההזנה לרכבת וממנה (נראה לי שיש עדיין הודעה על כך באתר דן בדרום, הודעה גדולה ומפורטת).
 
גם בפתח תקווה רואים יותר נוסעים מגיעים לרכבת קרית אריה באוטובוסים מאז שהשירות לתחנת הרכבת השתפר.
 
הנוסע הממוצע מעדיף את הרכבת כשזו חוסכת לו זמן ומאפשרת לו נוחות נסיעה. נסיעה מבת ים לתל אביב באוטובוס זה לא דבר מרנין, אבל גם נסיעה לאחת מתחנות הרכבת, אינה נגישה ותדירה וזו בעיה. ובתחנת הקוממיות עם מסוף אוטובוסים דיי סמוך זה ממש מקומם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בחולון ובבת ים עוד המצב סביר. אבל בראשון לציון-מערב...'
בחולון ובבת ים עוד המצב סביר. אבל בראשון לציון-מערב...
30/04/2017 | 21:37
2
45
שירות האוטובוסים שם מאוד לוקה בחסר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אוטובוס שיוצא מתל אביב כדי לקחת נוסעים מבת ים לרכבת זה לא'
אוטובוס שיוצא מתל אביב כדי לקחת נוסעים מבת ים לרכבת זה לא
30/04/2017 | 22:51
1
48
שירות טוב, בטח כמשודבר בקו בעל תדירות של פעם ברבע שעה או פעם ב20 דקות. כנ"ל עוד לא מעט קווים שיוצאים מאזור, בר אילן ומקומות נוספים. אף יומם לא יכול לסמוך על אוטובוס שיוצא ממקומות כל כך רחוקים שצריך לאסוף אותו מביתו בבת ים כדי להגיע לתחנת הרכבת.

ובצד החולוני - אותו הדבר לחולוני שצריך קו שמתחיל בת"א ונוסע לחולון או בכיוון ההפוך, כשהוא יוצא מתחנת הרכבת והקו שלו מגיע מת"א או בר אילן או כל מקום רחוק אחר.

אי אפשר להשוות את זה למסוף אוטובוסים מסודר שכל הקווים העירוניים לכל שכונות העיר מתחילים את נסיעתם בתחנת הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' בהחלט, אני מסכים איתך'
בהחלט, אני מסכים איתך
01/05/2017 | 15:04
11
לצפיה ב-'הבעיה באשקלון שהמסוף לא ערוך לכ"כ קווי אוטובוס'
הבעיה באשקלון שהמסוף לא ערוך לכ"כ קווי אוטובוס
01/05/2017 | 21:44
29
בחלק מהשעות 5 אוטבוסים יוצאים במקביל. במקרה הגרוע יותר, מתווספים אליהם גם קווים מ\ל המושבים\קיבוצים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רשימת קודי התחנות '
רשימת קודי התחנות
29/04/2017 | 14:33
1
143
היי,
 
סתם הסתכלתי על קודי התחנות ואני רואה שיש דילוג על מספרים:
24, 33
 
ואחרי תחנת בית שאן יש פער של 24 עד למספור הבא- מדוע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שים לב שבקבצים של נובמבר ודצמבר 2015 יש שורות לתחנות'
שים לב שבקבצים של נובמבר ודצמבר 2015 יש שורות לתחנות
29/04/2017 | 18:30
104
חיפה מזרח וראש העין דרום.
אני מניח ש-24 זה הקוד של חיפה מזרח ו-33 של ראש העין דרום.
והקודים מ-87 ומעלה הם כנראה קודים מיוחדים ולא קודים של תחנות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש גידול מרשים ועקבי, אבל האמת היא שציפיתי'
יש גידול מרשים ועקבי, אבל האמת היא שציפיתי
30/04/2017 | 01:42
8
101
לזינוק גדול יותר בתחנות הפרבריות כמו חולון, בת ים, פתח תקווה, כפר סבא, קרית מוצקין בעקבות רפורמת התעריפים.
למה ההוזלה המשמעותית של החופשי-חודשי לא הגדילה את מספר הנוסעים בתחנות האלה בעשרות אחוזים? אולי אנשים עדיין לא מודעים לכך שהחופשי חודשי של האוטובוסים כולל את הרכבת?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היה כבר את הפיק הזה עם רפורמת התעריפים. '
היה כבר את הפיק הזה עם רפורמת התעריפים.
30/04/2017 | 03:01
91
הבעיה בחולון ובת ים היא שרוב הקווים נוסעים דרומה/צפונה ולא מערבה/מזרחה. הקווים התדירים נוסעים בעיקר לתל אביב, אלו לא מתקרבים לנתיבי איילון. הקווים כן עוברים בתחנות הרכבת הם קווים איזוריים בעיקר ולא קווים עירוניים. כך יוצא שקו 85 למשל יוצא מראשון לציון, עובר דרך חולון ומגיע לרכבת קוממיות ומשם ממשיך לבת ים. לאותו תושב בת ים שצריך אותו כדי להגיע מהרכבת לביתו אין ממש מושג מתי הוא יעבור ברכבת קוממיות. זה לא קו תדיר, יש נהגים מהירים יותר ויש איטיים יותר ואחרי מרחק נסיעה כזה בשטח עירוני, אוטובוס הגיע היום ב19:00 יגיע מחר ב19:07 למשל...
 
כדי להוסיף חטא על פשע, בצמוד לרכבת הקוממיות יש מסוף אוטובוסים גדול שיש בו קווים שברובם יוצאים לבת ים אבל לאן הם ממשיכים מבת ים? ליעדים שונים בגוש דן. גם הקווים לחולון שיוצאים מהמסוף, לא עוצרים בפתח הרכבת כמובן, צריך לצעוד מפתח הרכבת לתחנת האוטובוס שצמודה לתחנת הדלק היובל.
 
בחזרה לקווים שיוצאים לבת ים, אז בכיוון אחד אתה עוד יודע מתי י לך אוטובוס, אבל בכיוון הנגדי? כשאתה צריך למשל את 143 לכיוון רכבת קוממיות וזה יוצא בכלל מבר אילן... או 26 שמגיע מתל אביב או 19 שמגיע מתל אביב מצד אחד ומצד שני מגיע מראשון או 87 שמגיע מאזור או 99 שמגיע מאזור.
 
האם בתחנת יוספטל המצב טוב יותר? לא. וולפסון? ממש לא.
 
אז לא קל להשתמש ברכבת כשאתה צריך אוטובוס שיביא אותך לרכבת בתחנות הרכבת האלו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נוסף למה, שמיכאל כתב, התדירות בתחנות נמוכה'
נוסף למה, שמיכאל כתב, התדירות בתחנות נמוכה
30/04/2017 | 21:42
6
42
בראשון לציון מערב והמשך התחנות בחולון ובבת ים, אמנם יש תדירות של 4 רכבות לשעה, בחלק משעות היום. אבל יש גם שעות, שהתדירות צונחת ל-2 רכבות בשעה ואף לרכבת אחת בשעה. זוהי תדירות נמוכה, עבור קו פרברי, שכזה. מוטב, שברב שעות היום התדירות תהיה לכל הפחות 3 רכבות בשעה. אולי רק אחרי 22:00 הגיוני, שהתדירות תרד לרכבת בשעה. גם בימי שישי התדירות נמוכה למדי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתי יש תדירות של רכבת אחת בשעה? בימי חול רק אחרי 9 בערב'
מתי יש תדירות של רכבת אחת בשעה? בימי חול רק אחרי 9 בערב
30/04/2017 | 21:53
5
35
בין משה דיין לתל אביב גם בימי שישי יש תדירות של שתי רכבות בשעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' נכון וכאן הבעיה עם בעיות אחרות'
נכון וכאן הבעיה עם בעיות אחרות
30/04/2017 | 21:57
4
40
ב-9 בערב, יש לדעתי מקום להוסיף רכבת נוספת.
מעבר לזה, בחלק משעות היום, אין 4 רכבות בשעה, אלא 2 רכבות בשעה. עבור קו פרברי, זה לדעתי לא סביר.
לא הייתי באירופה המערבית למעלה מעשור וחצי. לכן אני 'נאלץ' למסור גרסה של מכרים ולא משהו ישיר ממני. ממה, שהבנתי בקווים פרבריים שונים (שיש בהם מן דמיון מסויים לקו ראשון לציון-תל אביב), התדירות גבוהה מ-4 רכבות בשעה לכל כיוון.
מצד שני יש כאן כמה וכמה גולשים, שהיו נניח בספרד או בגרמניה או באזורים אחרים ויודעים את זה טוב ממני.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשני הקווים הפרבריים הראשיים של הרכבת התדירות היא 3/4 רכבות'
בשני הקווים הפרבריים הראשיים של הרכבת התדירות היא 3/4 רכבות
30/04/2017 | 22:03
3
40
בשעת שיא ושתי רכבות בשעת שפל: בקו הוד השרון - משה דיין ובקטע נתניה - תל אביב - לוד של קו נתניה - רחובות 4 רכבות, ובקטע לוד - רחובות 3 רכבות (הרביעית מגיעה לתחנת הראשונים).
 
אין אפשרות לתדירות של יותר מ-4 רכבות בשעה ואתה יודע היטב מדוע.
בקו הוד השרון - משה דיין גם התדירות הזו מושגת בקושי ובמחיר של איחורים די קבועים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב, שגם 2 רכבות בשעה, זו תדירות נמוכה'
אני חושב, שגם 2 רכבות בשעה, זו תדירות נמוכה
30/04/2017 | 22:09
2
38
הגיוני, שתהיינה לפחות 3 בשעה, בין אם זה ראשון  לציון-תל אביב או נתניה-תל אביב. 
זה לפני, שאני הולך רחוק על מעבר ל-4 רכבות בשעה. 
בתוך ההסבר, אתה מעלה סיבה לחיבור הראשונים-משה דיין. כתוצאה מהחיבור הזה, יהיה ניתן להוסיף רכבת נוספת בתחנת הראשונים וכך גם בתחנות איילון הדרומי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בתחנות האיילון הדרומי לא ניתן להוסיף רכבת לכיוון ת"א מעבר'
בתחנות האיילון הדרומי לא ניתן להוסיף רכבת לכיוון ת"א מעבר
30/04/2017 | 22:19
1
48
ל-4 ובתחנת הראשונים, עקרונית, ניתן להוסיף רכבת גם כיום.
חיבור הראשונים - משה דיין מספיק מוצדק גם ללא סיבות בהקשר הזה, ומצד שני החיבור הזה לא משנה שום דבר בקשר לצורך לפתור את בעיית צוואר הבקבוק החמורה ביותר של רכבת ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מסכים איתך, בכל הדברים'
אני מסכים איתך, בכל הדברים
01/05/2017 | 15:07
28
על מעבר ל-4 רכבות בשעה בכל כיוון, כתבתי דבר פחות מציאותי כיום. אבל האידיאל, לדעתי שזה כן יהיה קיים. לשם כך בהחלט הכרחי לפתור את בעיית איילון.
 
כיום לראשונים, אולי פחות מוצדק להוסיף רכבות, משום שכיום זה פחות קו רכבת ויותר שלוחה. אחרי החיבור למערב העיר, אני מניח שתהיינה יותר רכבות ביום ובאופן משמעותי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
30/04/2017 | 01:48
18
לצפיה ב-'נראה שיש איזה כתב של The Marker שקורא את הפורום שלנו'
נראה שיש איזה כתב של The Marker שקורא את הפורום שלנו
30/04/2017 | 10:58
3
110
כי פרסמו הבוקר כתבה שמבוססת בדיוק על הנתונים שהועלו בשרשור הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סתם מתוך סקרנות, מה הוא אומר בכתבה שלו?'
סתם מתוך סקרנות, מה הוא אומר בכתבה שלו?
30/04/2017 | 11:48
2
82
אולי יש לף אפילו לינק אליה?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא קישרתי כי לא נאמר שם שום דבר חדש, אבל הנה'
לא קישרתי כי לא נאמר שם שום דבר חדש, אבל הנה
30/04/2017 | 12:11
1
106
 
כותרת סנצציונית שמנסה להציג באור שלילי דבר שהוא דווקא חיובי (אנשים משתמשים הרבה ברכבת, זה חיובי), שאחריה בא מידע יבש למדי שבשרשור הזה כבר נותח בצורה יותר מעניינת.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
30/04/2017 | 12:18
69
וואו מצחיק שהם הזכירו את הדוחק בתחנת רחובות.
באמת נראה שהם די יצרו את הכתבה הזאת מהדיון שלנו באותו אשכול.
אולי הם צריכים לשלם לנו על זכויות יוצרים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה עבור העבודה הסיזיפית והמקצועית'
תודה רבה עבור העבודה הסיזיפית והמקצועית
02/05/2017 | 20:27
12

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ