לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2259222,592 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'סגירה של תחנת באר שבע מרכז בסופ"ש הקרוב'
סגירה של תחנת באר שבע מרכז בסופ"ש הקרוב
26/04/2017 | 16:52
39
301
מישהו יודע מהי סיבת הסגירה?
אני רואה שהקו לדימונה כן יעבוד, אז אני לא מצליח להבין אילו עבודות מתוכננות בקטע שבין התפצלות המסילה לדימונה לבין תחנת באר שבע מרכז...
 
דבר נוסף - גם אצלכם האפליקציה של רכבת ישראל לאנדרואיד לא מראה הודעות ועידכונים בטאגליין שלמעלה ומאפשרת רק תכנון מסלול נסיעה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ומישהו יודע למה לא בונים כבר קשת מסילה מ'
ומישהו יודע למה לא בונים כבר קשת מסילה מ
26/04/2017 | 17:02
36
282
מהמסילה לדימונה לכיוון באר שבע מרכז? זה יכול להעלות את כמות הנוסעים בקו העלוב לדימונה ויאפשר גם לרכבות פרווריות מערד, ירוחם ואילת שלא ממשיכות למרכז הארץ להכנס לבאר שבע מרכז ולא לנסוע לבאר שבע צפון-אוניברסיטה.
 
כמו שאמרו פה כבר בפורום - הנסיעה של הרכבת מדימונה לבאר שבע צפון-אוניברסיטה לא יעילה ולא משכנעת את הדימונאים לנטוש את האוטובוסים של אגד לטובת הרכבת. אם יהיו קווי קו-רציף יעילים לתחנה בדימונה והרכבות יסעו לבאר שבע מרכז - בטוח שזה יהיה טוב לדימונאים וטוב לרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא חושב שיש בב"שמרכז מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו לאילת'
לא חושב שיש בב"שמרכז מספיק רציפים להיות תחנת קצה של קו לאילת
26/04/2017 | 17:13
35
249
וכמו שאני מכיר את הפופוליזם הישראלי, הקו לאילת לא יתחיל ממקום שהגיוני לו להתחיל בו (ב"ש) אלא מקריית שמונה או משהו כזה, רק כדי שיוכלו להגיד "חיברנו את הצפון לדרום" או משהו כזה מטופש
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשביל זה קימת מפת השירות הרכבתי המתוכנן לשנת 2040:'
בשביל זה קימת מפת השירות הרכבתי המתוכנן לשנת 2040:
<< ההודעה הנוכחית
26/04/2017 | 17:33
20
803
כשיש מפה שמרמזת על תוכניות עתידיות אין צורך לעסוק בספקולציות לא מבוססות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על שהעלית את המפה שוב!'
תודה על שהעלית את המפה שוב!
26/04/2017 | 17:55
17
216
צריכים לסייג את המפה:

קודם כל - קו מאוד חיוני חסר פה - קו ירושלים - באר שבע.

בתוכנית נתיבי ישראל מצויים תכנון קווי נוסעים ומטענים מירוחם ומערד. השאלה היא האם הקווים הללו אמורים להסתיים בבאר שבע או להמשיך צפונה לתל אביב.

אבל הקווים פה לא מופיעים במפה, בניגוד למסילת גדרה וכביש 4 שכן מופיעה במפה. השלב התכנוני של המסילות לירוחם ולערד במצב הרבה יותר מתקדם ממסילת כביש 4, ושתי המסילות הללו מופיעות בתמ"א 23 למסילות ברזל.

השאלה שלי בכל מקרה היא לטווח הרבי יותר קרוב... למה לא יוצרים קשת מסילה מהמסילה לדימונה למסילה לבאר שבע מרכז. כמה זה כבר עולה באופן יחסי לכל פרוייקטי הענק המסילתיים שבונים ועתידים לבנות. אני מדבר על הקו לדימונה. הקיים, עוד לפני אילת, ערד וירוחם. לא חבל על מערך IC3 בודד או קטר וקרון ניהוג DD בודד שנוסעים רק שלוש פעמים ביום לדימונה וכן בכיוון ההפוך, ועם כמות מגוחכת של נוסעים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקו מערד מתוכנן להגיע עד באר שבע'
הקו מערד מתוכנן להגיע עד באר שבע
26/04/2017 | 18:14
16
201
אני מניח שהסיבה שהוא לא מופיע היא שבעת הכנת המפה עדיין לא הוחלט סופית האם זה יהיה קו רכבת כבדה או רכבת קלה (אני גם לא בטוח שהיום יש החלטה סופית שזו תהיה רכבת כבדה).
על הקו מירוחם חבל לבזבז כעת מילים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יהיה קו רכבת כבדה'
יהיה קו רכבת כבדה
26/04/2017 | 18:20
11
209
התכנית כבר זמינה אונליין (אם כי עדיין בהליכים).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה שלפחות בערד תחנת הרכבת תהיה קרובה למרכז העיירה'
נראה שלפחות בערד תחנת הרכבת תהיה קרובה למרכז העיירה
26/04/2017 | 18:42
7
175
שזה טוב מאוד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה המקום של התחנה המרכזית הנוכחית'
זה המקום של התחנה המרכזית הנוכחית
26/04/2017 | 20:14
5
141
כחלק מהתכנית, התחנה המרכזית תוזז כמה מטרים מערבה.
 
התחנה תהיה בקצה הדרומי של השדרה המרכזית של העיר. מדרום לתחנת הרכבת מקדמים פרוייקט לפארק היי-טק.
 
בגודלה הנוכחי של העיר, כ-80% מהתושבים נמצאים במרחק של עד 15-20 דק' מהתחנה (תלוי בכושר ההליכה). כשהעיר תתפתח צפונה ומערבה האחוז הזה יפחת, אבל לדעתי עדיין כ-50% יהיו במרחק הליכה מהרכבת. בכל מקרה השכונות החדשות מתוכננות להיות יותר מותאמות לתח"צ מהשכונות הוותיקות.
 
למעשה יש לי רק שתי הסגות על התוכנית:
1. היה עדיף שבתחנה יהיה רציף אי ולא רציפי צד. ככה הנוסעים לא יצטרכו לבדוק מראש מאיזה רציף יוצאת הרכבת הבאה.
2. התכנון של התחנה המרכזית החדשה (מחוץ לקו הכחול של התב"ע הזו ולכן לא מחייב) מופיע בנספחים כסקיצה ונראה עקום מאוד. אין רציף הורדה נוח והחיבור של אל/מכביש 31 נראה קצת מסורבל. זה יחייב תכנון מפורט חכם יותר בעתיד. לפחות אמורים להיות שמונה רציפי קליטה בתחנה, וזה מעיד על חשיבה לטווח ארוך עבור עיר עם אוכלוסיה כפולה פלוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שים לב שהתחנה תהיה תת קרקעית...'
שים לב שהתחנה תהיה תת קרקעית...
27/04/2017 | 02:02
4
112
אני אישית לא מבין למה רק שני רציפים ולא שלושה. למה לא חושבים על העתיד? יהיה קשה להרחיב את המנהרה אחר כך.
הרי דיברו כבר על רכבת מערד לתל אביב שתשרת גם את העיר החרדית כסיף בתחנת כסייפה. לציבור החרדי יש פוטנציאל גדול מבחינת התרחבות, וזה יבוא לידי ביטוי כנראה גם בכסיף. אז למה לא חושבים מראש וחושבים על רציף שלישי? כלומר רציף צד ורציף אי?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עם שני רציפים בתחנת קצה אפשר לקיים גם תדירות של ארבע רכבות'
עם שני רציפים בתחנת קצה אפשר לקיים גם תדירות של ארבע רכבות
27/04/2017 | 02:17
103
בשעה בכל כיוון. ראה ערך תחנת הוד השרון סוקולוב.
מתי אתה מעריך יהיה צורך בערד וכסיף גם יחד תדירות של יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כסיף לא תקום בקרוב'
כסיף לא תקום בקרוב
27/04/2017 | 16:55
2
126
החרדים לא מעוניינים בה, אלא בתוכנית "קריית גת מערב" באדמות עוזה (אני מציע לקרוא לה "פרץ עוזה" בהתאם לשם המקראי ולאופי היישוב כ"פריצה" עירונית מחוץ לתחום היישוב הקיים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פרץ עוזה זה שם שניתן על ידי עם ישראל למקום כזיכרון לאסון'
פרץ עוזה זה שם שניתן על ידי עם ישראל למקום כזיכרון לאסון
27/04/2017 | 18:19
1
138
האסון שמתואר בספר שמואל ב' הוא שעוזה נגע בארון הברית מרוב שמחה וריקודים על זה שמחזירים את הארון מהשבי אצל הפלישתים לירושלים (אפשר להקביל את זה לזה שהיום אנשים רוצים לגעת ולנשק ספר תורה). כתוצאה מזה שעוזה נגע בארון הוא מת במקום על ידי אלוקים, כי יש איסור מהתורה לגעת בארון הברית בגלל קדושתו הרבה. (הארון הזה הוא זה שהיה בקודש הקודשים במשכן ובבית המקדש הראשון.) כדי להנציח את זכר האירוע קראו למקום הזה "פרץ עוזה", על שם התפרצותו של עוזה לעבר הארון או על שם "התפרצות" אלוקים על עוזה בכך שהוא הרג אותו. אני מניח שמה שהיה בפרץ עוזה זה מין יד או אנדרטה לזכר עוזה, ולא גרו שם אנשים.

כיום יש את היישוב עוזה עצמו. כשם שלא מנציחים למשל את מותם של נופלים בשמות יישובים שליליים כך: "מות הל"ה" או "הרוגי הגטאות", אלא מנציחים את הנופלים עצמם או את מעשי גבורתם כך: "נתיב הל"ה" או "לוחמי הגטאות" - כך לא נראה לי שראוי להנציח את שמה של קריית גת מערב כ"פרץ עוזה".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבהרה חשובה'
הבהרה חשובה
27/04/2017 | 18:27
86
בשום אופן ובשום צורה אינני בא להשוות כמובן בין מות עוזה לבין נפילתם של שלושים וחמישה הגיבורים שניסו לעלות לעבר גוש עציון לפני 69 שנה כדי להציל אותו ואת יושביו במלחמת השחרור; וכמובן שאני גם לא משווה את עוזה ללוחמי הגטאות הגיבורים. לא בימים הרגישים הללו ולא באף יום בשנה.
אני רק ניסיתי לתת דוגמה להנצחת נופלים במדינת ישראל בשמות יישובים כיום בדרך חיובית ולא את הנצחת מותם הכואב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במונחים ישראליים רשמיים ערד היא עיר.'
במונחים ישראליים רשמיים ערד היא עיר.
27/04/2017 | 01:55
66
לצפיה ב-'מה זאת הדרך המהירה בתוואי כביש 25 באזור ערערה בנגב?'
מה זאת הדרך המהירה בתוואי כביש 25 באזור ערערה בנגב?
27/04/2017 | 02:17
2
290
file:///C:/Users/%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%A7/Downloads/Index_465-8-06.pdf
בצד ימין למטה...

זה מופיע גם בתמ"א 3... סימון של דרך מהירה ממחלף נבטים בכבישים 6/25 עד צומת רותם בכבישים 25/206. עוקפת את דימונה מצפון במנהרה תחת ההר.

זאת זרוע חדשה של כביש 6? זה יעזור למישהו? הרי זה יעודד נסיעה ברכב לאילת על פני הרכבת...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן זרוע חדשה של כביש 6'
אכן זרוע חדשה של כביש 6
27/04/2017 | 10:53
1
118
ואכן מדובר בכביש מהיר מקביל למסילה המהירה ומתחרה בה.
 
אצלנו מתכננים את כל האופציות, ואז בוחרים מה לתקצב ולבצע. יש לזה יתרונות וחסרונות.
לדעתי הכביש הזה יהיה מיותר ברגע שתהיה רכבת לאילת. ראשית, הרכבת תהיה אמצעי תחבורה מהיר יותר (אבל גם יקר יותר) ולכן הביקוש לתנועת מכוניות לאילת תצדיק לכל היותר את הרחבת כביש 25 וכביש הערבה עם מחלפים במקומות "מועדים" (צומת ערוער, כניסות ליישובים גדולים וכו'). שנית, כל זמן שהזרוע הזו עוקפת את דימונה היא לא רלוונטית לתושבי דימונה וירוחם, שעדיין מהווים חלק מהותי מנפח הנסיעה הכולל בכביש.
בקיצור, ביום שהרכבת הראשונה תגיע לתחנה באילת, הזרוע הזו תיזרק לפח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כביש עוקף דימונה זו תוכנית ישנה מאד'
כביש עוקף דימונה זו תוכנית ישנה מאד
27/04/2017 | 16:49
106
בת יותר מ- 30 שנה, אבל סביר ביותר שעלויות הפיתוח לעומת היקף המשתמשים, יבטיחו שהכביש לא ייסלל לעולם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקו לירוחם מופיע באתר נתיבי ישראל,'
הקו לירוחם מופיע באתר נתיבי ישראל,
27/04/2017 | 01:58
3
127
ולא זו בלבד - מתוכננת שם מסילה כפולה ולא בודדת.

אבל קח בחשבון שירושחם הולכת בערך להכפיל את עצמה. תראה את Google Earth בתצלום הלוויין הכי עדכני ותבין שירוחם לא הולכת להיו שונה מערד... בונים שם בשטחים גדולים. ירוחם תהפוך ממועצה מקומית לעיר באיזשהו שלב לא רחוק...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להכפיל את עצמה,כלומר: מכעשרת אלפים תושבים לכעשרים אלף תושבים'
להכפיל את עצמה,כלומר: מכעשרת אלפים תושבים לכעשרים אלף תושבים
27/04/2017 | 02:13
2
131
יש בישראל עיר של יותר משבעים אלף תושבים כשמסביב לה עוד ערים ויישובים שביחד עוברים את המאתיים אלף תושבים ואין לה תחנת רכבת.
יש בישראל ערים של שלושים, ארבעים, חמישים ושישים אלף תושבים ללא תחנת רכבת.
 
ועיר או מועצה מקומית לא אומר הרבה. יש בישראל ערים עם פחות מעשרים אלף תושבים ומועצות מקומיות עם יותר מעשרים אלף ואף יותר משלושים אלף תושבים.
המועצה המקומית פרדס חנה - כרכור, למשל, גדולה מהרבה ערים בישראל.
 
באתר נתיבי ישראל מופיעים הרבה פרויקטים, זו לא ערובה לכך שהם יתממשו בקרוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מהי העיר של ה-70 אלף תושבים? אתה מתכוון לנצרת?'
מהי העיר של ה-70 אלף תושבים? אתה מתכוון לנצרת?
27/04/2017 | 18:45
1
32
לצפיה ב-'כן'
כן
27/04/2017 | 18:51
18
לצפיה ב-'אהבתי את הקו המעגלי דרך ראש העין דרום '
אהבתי את הקו המעגלי דרך ראש העין דרום
26/04/2017 | 18:41
73
לצפיה ב-'היא המלצה בלבד ועד אז המון דברים יכולים להשתנות'
היא המלצה בלבד ועד אז המון דברים יכולים להשתנות
26/04/2017 | 18:44
36
לצפיה ב-'אני מסכים עם הרוח של דבריך אבל אל תגזים סתם'
אני מסכים עם הרוח של דבריך אבל אל תגזים סתם
26/04/2017 | 17:38
3
146
אם אני לא טועה דיברו על זה שתהיה רכבת מאספת מאילת שתעצור בכל התחנות בערבה וכן בדימונה, והיא תסיים בבאר שבע, ואותה ניתן לכנות לצורך העניין כ"רכבת פרוורית" למרות המרחק הגדול מאילת לבאר שבע, כי אם הרכבת תהיה מהירה משך הנסיעה שלה תהיה אולי מעט יותר מהאורך של נסיעה כיום מבית שאן לחיפה.
בנוסף לזה דיברו על רכבת מהירה מאילת לתל אביב שתעצור בדרך רק בתחנת באר שבע-צפון אוניבסיטה. על פי המפה של 2040 של חברת נתיבי איילון שפורסמה פה - מוצע גם קו בין אילת לחיפה, שיעצור בתל אביב ואני לא זוכר אם בבאר שבע.
תהיה בטוח שכשהמסילה לאילת ולקריית שמונה תהיינה קיימות בעוד הרבה שנים - לא יעשו את הקו בכוח בין אילת לקריית שמונה רק בגלל פופוליזם. אם יעשו קו כזה זה יהיה בגלל צורך תפעולי וחיסכון ברכבות - בדיוק כמו קו הוד השרון - באר שבע דרך תל אביב של היום. טווח הנסיעה של הנוסעים מתחנות הוד השרון עד תל אביב ההגנה יכול להיות עד אופקים, כי לבאר שבע יחליפו לקו הישיר לבאר שבע. טווח הנסיעה מתחנות צומת חולון עד אופקים יכול להיות עד הוד השרון ועד באר שבע, וטווח הנסיעה בקו מתחנות באר שבע יכול להיות עד צומת חולון. אז יפצלו את הקו? לא. יעשו קו אחד ארוך שממנו כולם נהנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו'
את קו הוד השרון - באר שבע דווקא כן יפצלו
26/04/2017 | 18:09
2
149
והפיצול מופיע גם במפת 2020 וגם במפת 2040.
קו הנגב המערבי יהיה נפרד בין אשקלון לבאר שבע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וכל הדיבורים של השר כ"ץ על רכבת מאופקים, נתיבות ושדרות לת"א'
וכל הדיבורים של השר כ"ץ על רכבת מאופקים, נתיבות ושדרות לת"א
27/04/2017 | 01:54
114
יפרחו באוויר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מבחינה תפעולית גם לא תהיה ברירה כנראה'
מבחינה תפעולית גם לא תהיה ברירה כנראה
27/04/2017 | 04:03
96
מיכיוון שבנתיים קו אשקלון-באר שבע איננו בתוכנית החישמול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף. '
תחנת באר שבע מרכז תזכה לרציף אי נוסף.
26/04/2017 | 22:10
9
155
הוספת הרציף תתבצע באמצעות בניית גשר נוסף ומקביל לזה הקיים. הפרויקט כבר נמצא בתכנון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מדבר על רציף ממערב לרציפים הנוכחיים, כן? '
אתה מדבר על רציף ממערב לרציפים הנוכחיים, כן?
26/04/2017 | 22:21
2
97
במסוף האוטובוסים העירוניים של באר שבע (במתחם התחנה המרכזית), יש מושג שנקרא "רציף הרכבת", מדובר בשורה של 3 סככות תחנה שמשרת שנים רבות את התחבורה העירונית. הרציף הזה (שורת הסככות), שייך לרכבת וכל מתכנני התנועה יודעים שאסור להסתמך עליו בהצבת קווי אוטובוס שם כי הוא "זמני". הקטע שכום בטוחים שהזמני הוא לתקופה דיי ארוכה של כמה עשרות שנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרציף החדש עתיד להיות זה הרחוק מרציף הצד הקיים בתחנה. '
הרציף החדש עתיד להיות זה הרחוק מרציף הצד הקיים בתחנה.
27/04/2017 | 07:47
1
84
אם יוצא לך מערבי, סבבה. לי זכור דווקא מזרחי, אבל אתה הבוס בענייני ב"ש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בצד המזרחי יש את המבנה עם השירותים הציבוריים וכו'... '
בצד המזרחי יש את המבנה עם השירותים הציבוריים וכו'...
27/04/2017 | 11:30
71
מדרכת הרציף המזרחי גובלת בגדר ומתחתיה בגובה של 3 מטרים נמצא החניון, לאורך כל קצה הרציף המזרחי הקיים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נצל"ש: חיבור באר שבע מרכז לדימונה על הפרק בכלל?'
נצל"ש: חיבור באר שבע מרכז לדימונה על הפרק בכלל?
27/04/2017 | 07:32
4
41
לצפיה ב-'אם וכאשר, אז רק במסגרת ביצוע הקו לאילת. הדבר הממשי שעליו'
אם וכאשר, אז רק במסגרת ביצוע הקו לאילת. הדבר הממשי שעליו
27/04/2017 | 07:43
3
92
ניתן לדבר בשלב זה הוא הוספת שתי מסילות מתחת לגשר כביש 60 עבור קו הרכבת לאילת, אבל גם כאן לקחת קצת זמן. הרבה זמן...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...'
שאלות לגבי הרכבת אילת, כביש הערבה, ושדה התעופה החדש רמון...
27/04/2017 | 18:43
2
109
לגבי הרכבת לאילת: מה המצב של הפרוייקט? הוא בתכנון מפורט כרגע או שהוא תקוע לגמרי כי אין תקצוב ממשלתי לתכנון המפורט? האם נראה לכם שבביקורו האחרון בסין, או בהזדמנות אחרת, ראש הממשלה נתניהו הוביל מהלך שבו הסינים יבנו את הרכבת לאילת? הרי הסינים יודעים לעבוד מהר וכוח האדם אצלם זול מאוד... יש איזה הסכם כלכלי/כספי שאתם יודעים לגבי השתתפות של הסינים בפרוייקט או בפירות של הרכבת לאילת, בעיקר רכבות המשא לאשדוד ולחיפה?

לגבי כביש הערבה (90) - קראתי לאחרונה שהולכים להרחיב קטע חדש של הכביש - מיטבתה עד יהל - באורך 12-13 ק"מ. מישהו יודע אם מתקדמות כרגע עבודות בשטח כבר?
קישור לפרוייקט באתר נתיבי ישראל:
https://www.iroads.co.il/content/%D7%9B%D7%91%D7%9...

שימו לב שהתכנון של כל הכביש עד צומת הערבה הושלם! אני גם שמח לקרוא שמעכשיו יסללו שולים רחבים לכביש, ולא כמו עד עכשיו מאילת עד יטבתה שלא סללו שוליים רחבים...

לגבי נמל התעופה רמון (תמנע). מתי הוא אמור להתחיל לפעול? הפעילו את הרמזור על כביש 90 בכניסה לנמל התעופה? האם יש בו מקום לתחנות אוטובוסים הולמות לכיוון אילת? ידוע כבר על חברות בינלאומיות שהולכות לטוס אליו?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשובות '
תשובות
27/04/2017 | 20:34
83
כאשר נסעתי מאילת ביום ראשון, לא ראיתי שום עבודות כביש בקטע של כל יישובי חבל אילות, כולל יטבתה ויהל. אם יש תוכנית אז ביצועה עוד לא התחיל
 
הרמזור בצומת רמון עוד לא פעיל וכל התנועה היא על כביש הערבה כפי שהיה עד כה. בעצם השדה כמעט גמור אך עדיין חסרים בו חלונות ומספר פרטים שיושלמו תוך מספר חודשים
 
לגבי אוטובוסים אז פשוט יוסיפו תחנה בצומת שכל האוטובוסים הבינעירוניים יעצרו בה בשני הכיוונים (מאילת עלות הנסיעה באגד בקוד 7 כי רמון לפני תמנע/אליפז) ומהצומת כבר יהיה שאטל חינם של רשות שדות התעופה בדיוק כפי שהיום קיים בנתב"ג
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השתתפות הסינים בפרויקט היא פנטזיה ותו לא,'
השתתפות הסינים בפרויקט היא פנטזיה ותו לא,
27/04/2017 | 23:35
77
משתי סיבות עיקריות:
1. לפרויקט אין שום משמעות כלכלית מבחינת הסינים: גם כי נמל אילת הוא פשוט זעיר בהיקפו ורוב הספינות שעושות את דרכן בין סין לאירופה בכלל לא יכולות לעגון בו, וגם כי התוואי הנוכחי של הרכבת אפילו לא מתוכנן להגיע לנמל אילת.
2. גם אם הסינים כן היו מחליטים שלמסילה בין אילת לאשדוד יש משמעות כלכלית כלשהי מבחינתם- העלות של מסילת משאות נמוכה מאוד ביחס לעלות של המסילה המתוכננת. גם אם יש היגיון כלשהי מבחינת הסינים להשקיע 1-1.5 מיליארד דולר במסילת משאות- אין שום היגיון בכך שהם יבזבזו עוד 5 מיליארד דולר על מסילת נושאים כפולה לרווחת הציבור הישראלי.
 
חוץ מזה, עלות הבנייה של ק"מ מסילת רכבת מהירה בסין נמוך רק בשליש מעלות הבנייה באירופה- וחלק גדול מההפרש הוא תוצאה של ההיקפים העצומים שבהם הסינים מקימים מסילות של רכבות מהירות, שמאפשרים סטנדרטיזציה וייצור המוני של רכיבי הבנייה השונים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנה נוספת בבש?'
תחנה נוספת בבש?
29/04/2017 | 18:27
41
בעלון פרסומי של העירייה נכתב משהו על תכנון תחנת רכבת בפארק נחל בש. זה משהו חדש ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסגירה הנוכחית כוללת התקנת מפלגים והחלפת קטע של המבנה העליון'
הסגירה הנוכחית כוללת התקנת מפלגים והחלפת קטע של המבנה העליון
26/04/2017 | 22:15
138
שנתגלתה בו שקיעה. מיקום העבודות המתוכנן נמצא על הקו הראשי, לאחר הפיצול למסילת דימונה וסמוך לגשר מפעל הבטון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שימו לב לתגובה עם התמונה שהעליתי באחת התגובות'
שימו לב לתגובה עם התמונה שהעליתי באחת התגובות
27/04/2017 | 02:20
52

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ