Ccyclist
Well-known member
הנה דוגמה לויאדוקט הפודים של הית'רו, שנושא יותר משקל.
Western Perimeter Rd
 
https://goo.gl/maps/QtG7r5WNpyB2
 
Western Perimeter Rd
 
https://goo.gl/maps/iAkXgKEBHAB2
 
מדובר בעמוד אחד כל כמה עשרות מטרים ונתיב פודים ברוחב כולל של כ 5 נוסעים (2 לרוחב בכל פוד והפרדות מסלולים ושוליים).
 
משהו כזה ללא הצורך במערכת איתות יכול להיות זול יחסית ומודולרי, מה גם שייעוד לאופניים מאפשר תיכנון לעומס מופחת מהדוגמה הזו שמתאימה לרכבים חשמליים בני 4 מושבים עם מקום למזוודות.
 
ליד "הארגון" אפשר להציב גדר לבנה אטומה על המסלול ואין חובה שיהיה חיבור מיידי לנקודת הכניסה הדרומית ביותר בקמפוס כי מדובר בקמפוס בן קילומטר וניתן לשחק עם המרחק והשיפוע כדי להגיע לנקודת כניסה נוחה באמצע המתחם.
 
הנתון של 20 -22 דקות רכיבה מחולון לאוניברסיטה (אם נעריך כניסה באמצע הקמפוס, בכיכר שבין קלאוזנר לוויס ומדעי הסביבה) הוא מהפכני בהשוואה לסמני הנסיעה באוטובוס ובהשוואה לתדירות הרכבות בקו חולון-שרון. המשמעות היא שניתן לפזר סטודנטים בכל האזורים שליד ציר האיילון והם יגיעו לאוניברסיטה במהירות ויעילות באמצעי התחבורה הירוק ביותר שקיים.
 
בגלל מבנה העמודים ניתן לתכנן שיפוע אחיד או לצמצם למינימום את השיפועים לאורך כל המסלול ובכך להבטיח את המסלול השטוח יחסית שיאפשר את המהירות הגבוהה (שאינה אפשרית על פני הקרקע שלהם טופוגרפיה מסויימת).
 
ממילא זורקים מיליארדים על פרוייקט הקירוי, למה שלא יתכננו בו פרוייקט תחבורה ירוקה מהירה של 30 קמ"ש במקום שביל פארק עלוב שאי אפשר לעשות בו 15 קמ"ש בלי לסכן משתמשי פארק אחרים ?
הנה דוגמה לויאדוקט הפודים של הית'רו, שנושא יותר משקל.ויאדקט שימשיך לקמפוס עצמו יהיה יקר בצורה מוגזמת
וכמה שאני בעד השקעה בתשתית אופניים, אני גם ריאליסטי: זה לא יקרה בארץ, לא ישקיעו סכומים כאלו.
כדי שויאדקט ימשיך לקמפוס עצמו הוא צריך לטפס בשיפוע מתון מספיק (כדי שיהיה נוח לרוכבים) עד שיגיע לגובה הגבעה של האוניברסיטה. בדרך יצטרך לעבור מעל נתיבי איילון ומעל/מסביב לגשר של הקו הירוק (שיהיה נמוך יותר כי ייכנס למנהרה בצלע הגבעה).
וכמובן יש את הארגון הבטחוני עם השם בעל שלוש האותיות שיושב ליד שלא יאהב את העובדה שיהיה גשר שצופה ישר לתוך החלונות שלו.
זה פשוט לא ריאלי מבחינת טופוגרפיה שם.
Western Perimeter Rd
 
https://goo.gl/maps/QtG7r5WNpyB2
 
Western Perimeter Rd
 
https://goo.gl/maps/iAkXgKEBHAB2
 
מדובר בעמוד אחד כל כמה עשרות מטרים ונתיב פודים ברוחב כולל של כ 5 נוסעים (2 לרוחב בכל פוד והפרדות מסלולים ושוליים).
 
משהו כזה ללא הצורך במערכת איתות יכול להיות זול יחסית ומודולרי, מה גם שייעוד לאופניים מאפשר תיכנון לעומס מופחת מהדוגמה הזו שמתאימה לרכבים חשמליים בני 4 מושבים עם מקום למזוודות.
 
ליד "הארגון" אפשר להציב גדר לבנה אטומה על המסלול ואין חובה שיהיה חיבור מיידי לנקודת הכניסה הדרומית ביותר בקמפוס כי מדובר בקמפוס בן קילומטר וניתן לשחק עם המרחק והשיפוע כדי להגיע לנקודת כניסה נוחה באמצע המתחם.
 
הנתון של 20 -22 דקות רכיבה מחולון לאוניברסיטה (אם נעריך כניסה באמצע הקמפוס, בכיכר שבין קלאוזנר לוויס ומדעי הסביבה) הוא מהפכני בהשוואה לסמני הנסיעה באוטובוס ובהשוואה לתדירות הרכבות בקו חולון-שרון. המשמעות היא שניתן לפזר סטודנטים בכל האזורים שליד ציר האיילון והם יגיעו לאוניברסיטה במהירות ויעילות באמצעי התחבורה הירוק ביותר שקיים.
 
בגלל מבנה העמודים ניתן לתכנן שיפוע אחיד או לצמצם למינימום את השיפועים לאורך כל המסלול ובכך להבטיח את המסלול השטוח יחסית שיאפשר את המהירות הגבוהה (שאינה אפשרית על פני הקרקע שלהם טופוגרפיה מסויימת).
 
ממילא זורקים מיליארדים על פרוייקט הקירוי, למה שלא יתכננו בו פרוייקט תחבורה ירוקה מהירה של 30 קמ"ש במקום שביל פארק עלוב שאי אפשר לעשות בו 15 קמ"ש בלי לסכן משתמשי פארק אחרים ?