לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד'
נתוני נוסעים ברכבת, לכל תחנה ותחנה, לשנת 2016 - מעניין מאוד
<< ההודעה הנוכחית
20/04/2017 | 23:43
88
2559
טרי טרי, ראו קובץ עם נתונים נוסעים יורדים ועולים בכל אחת ואחת מתחנות רכבת ישראל לשנת 2016 (בעקבות בקשת חופש מידע והרכבת שגילתה יעילות ואדיבות). כמה תובנות:
 
- תחנות נתניה ורחובות הן סיפור הצלחה מסחרר. פופולאריות יותר מתחנות חיפה השונות (אם כי לא כל תחנות חיפה במצטבר), באר שבע, נתב"ג וכל האחרות למעשה חוץ מתל אביב. למעשה, הן כמעט פופולאריות כמו ת"א ההגנה ות"א האוניברסיטה! כשמביאים בחשבון את ההבדלים בגודל האוכלוסייה של הערים, רחובות בפרט היא אחד מסיפורי ההצלחה האדירים של הרכבת.
 
- למישהו יש הסבר לפופולאריות האדירה של תחנת עכו, ודאי בהשוואה לאוכלוסיה הקטנה באופן יחסי של העיר?
 
- תחנת גן החיות בירושלים - ממוצע של נוסעים בודדים ביום. עצוב.
 
תובנות נוספות?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מתפלא שדימונה יותר פופולרית מגן החיות'
אני מתפלא שדימונה יותר פופולרית מגן החיות
20/04/2017 | 23:49
15
296
שתיהן תחנות מיותרות, כמובן, אבל התדירות בגן החיות גבוהה מהתדירות בדימונה, לא? כנראה קשור למה יש מסביבת התחנה. מסביב לתחנת דימונה יש את דימונה, שם לפחות גרים אנשים
מסביב לתחנת גן החיות יש כלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק חלק מהרכבות למלחה עוצרות בגן החיות וזו תחנה עונתית'
רק חלק מהרכבות למלחה עוצרות בגן החיות וזו תחנה עונתית
21/04/2017 | 00:13
14
260
שמספר הנוסעים בה מבוסס בעיקר על זמני חופשות כמו יולי-אוגוסט, פסח, סוכות, חנוכה וכד'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום'
1000-2000 נוסעים *בשנה* זה ממש כלום
22/04/2017 | 08:24
13
176
זה אומר שלמעשה אנשים הפסיקו להגיע לגן החיות ברכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגמרי ברצינות ואני נטול כל סרקאזם'
לגמרי ברצינות ואני נטול כל סרקאזם
22/04/2017 | 20:55
8
138
מדוע שיבואו לגן ברכבת?
​יש מספר קטן של רכבות ביום שמגיעות לשם, הנסיעה מאוד ארוכה יחסית.
​אז נכון, נוף מדהים יחסית לשאר קווי הרכבת בישראל.
​אבל, להערכתי כבר מעל ל-75% מאוכולוסית ישראל מגיל בר מצווה ועד 90
​נסעה ברכבת הזו לפחות פעם.

​לכן, אפילו אני כחובב רכבות מושבע אם הייתי מתכנן ביקור בגן החיות התנ"כי ביום
​חול הרי שצביר לניחא, אופס, סביר להניח, הייתי עושה זאת במכוניתי הנאמנה ולא
בשרות של רכבת ישראל.

​גן החיות התנ"כי די מבודד בירושלים וכשמגיעים אליו ברכבת ורוצים אח"כ לנסוע
​לשוק מחנה יהודה או לכותל או למדרחוב בן יהודה/ככר ציון ושאר האטרקציות
​הירושלמיות הרי שמאוד לא נח לעשות זאת אם באת לירושלים לגן החיות ברכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין סיבה "הגיונית" להגיע לגן החיות ברכבת, אבל תמיד היה כך'
אין סיבה "הגיונית" להגיע לגן החיות ברכבת, אבל תמיד היה כך
23/04/2017 | 00:23
7
102
לא יודע איך הגעת ל-75%. אני חושב שהמספרים הרבה יותר נמוכים (בטח אם מדובר בילדים, שהם למעשה קהל היעד של נסיעות כאלה), אבל זה לא העניין ואני לא רוצה להתווכח על זה. הדבר החשוב הוא שקיימת ירידה חדה בפופולריות של הנסיעה הזאת כחלק מהביקור בגן החיות גם בחופשות ואני לא חושב שההסבר של "כדאיות" תופס כאן, כי מדובר בנסיעה חווייתית ואני מניח שיש מספיק מבקרים בגן החיות שלא ממש מעוניינים להמשיך לאתרים אחרים בעיר, כך שהכמות הזעומה של נוסעים בתחנה מפתיעה (אותי לפחות) לרעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה'
אולי זה קשור במידה מסויימת לגל פיגועי הדקירה שהביא לירידה
23/04/2017 | 00:39
6
74
בתיירות הפנים לירושלים בכלל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין שום קשר'
אין שום קשר
23/04/2017 | 01:47
4
81
היה קשר וסביר להניח שיש ירידה במספר הישראלים שמגיעים בכל הדרכים
​הקיימות (רכב פרטי, אוטובוס, רכבת, מוניות שירות) לירושלים.

​אבל לגן החיות? הוא מבודד ועם אבטחה סבירה ומעולם לא היה בו פיגוע מכל סוג.

​אם אין ירידה או שיש והיא זעומה בכמות המבקרים השנתית בגן החיות הזה אבל
​ברכבת אנו רואים במו עינינו שיש ירידה דרמטית ותלולה הרי שמה שכתבתי הוא ההסבר.

שכבר רבים מאוד בציבור מיצו את הרכבת לירושלים.

​עוד הוכחה לדברי?
בבקשה.
​כמות הנוסעים השנתית לתחנת מלחמה וממנה.


​בפסח תשס"ה, אפריל 2005 הרכבות תוגברו דרמטית. היו מערכים של 4 או 5
​ב-IC3 שנסעו לבירה והייתה רכבת כל שעה ואנשים הלכו מכות על מנת להצליח
להכנס לתוכן.

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שים לב לכתבה הבאה, שאמנם מתייחסת ל-2015, אבל סביר שהייתה'
שים לב לכתבה הבאה, שאמנם מתייחסת ל-2015, אבל סביר שהייתה
23/04/2017 | 01:53
3
75
לצפיה ב-'זה ממש לא מסביר שום דבר'
זה ממש לא מסביר שום דבר
23/04/2017 | 02:01
2
57
כי אפילו לפי הכתבה, ב-2014, שנה נטולת טרור בירושלים, היו כ-717,000
​מבקרים ואילו ב-2015 היו 590,000 מבקרים.
שים לב, ירידה של 20% בלבד.

​ברכבת זו ירידה של 97% !
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים'
אתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים
23/04/2017 | 02:12
1
64
יש לי את הנתונים של כלל הנוסעים ל/מ גן החיות בין ינואר לאוקטובר 2015 - סך הכל 20,025 נוסעים ובין ינואר לאפריל 2016 סך הכל 4,228 נוסעים.
אין לי את הנתונים של נובמבר - דצמבר 2015 וממאי 2016.
אבל אפשר לראות שאתה כנראה צודק ויש טעות בנתונים, כי לפי הנתונים לחודשים הראשונים של השנה, המספר כבר עבר את מה שמופיע בקובץ בשרשור הזה.
וככל הנראה הירידה ב-2016 לעומת 2015 ו 2014 פחות גדולה ממה שהקובץ הזה מראה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באפריל 2015 היו 6528 נוסעים ובאפריל 2016 3333 נוסעים'
באפריל 2015 היו 6528 נוסעים ובאפריל 2016 3333 נוסעים
23/04/2017 | 02:33
62
ירידה של 49%.
באפריל 2014 היו 25,376 נוסעים. כלומר באפריל 2015 ירידה של כ-74% לעומת 2014.
כך שהירידה ב-2015 הייתה יותר גדולה מב-2016.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר לבדוק את זה ע"י השוואת מספר המבקרים הכולל בגן החיות'
אפשר לבדוק את זה ע"י השוואת מספר המבקרים הכולל בגן החיות
23/04/2017 | 07:41
54
או לפחות אלה שהגיעו מחוץ לעיר (לא יודע אם הנתון הזה קיים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים'
יש לי תחושה שבכל זאת הנתונים הללו לא נכונים
23/04/2017 | 01:52
3
80
כלומר ברור לי שיש ירידה סופר דרמטית בכמות הנוסעים לגן החיות, אבל
​אני מסתכל כעת על נתוני חודש מארס 2014, שם ביום, שוב, ביום(!!)
​היו כ-600 נוסעים ואילו כאן בשנה כ-3,000 (עולים ויורדים גם יחד).
אז בחודש היו 15,000 (עולים ויורדים).

לירושלים מלחה לא היו יותר נוסעים. באותו חודש היו 30,000 במלחה.
​כפול 12 יוצא כ-360,000 ואילו השנה היו 400,000.

​כך שרק גן החיות נפגע. אבל, לא נראה לי הגיוני צניחה של כמעט 97%.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי תקלה בוואלידטורים?'
אולי תקלה בוואלידטורים?
23/04/2017 | 07:40
1
28
לצפיה ב-'יש טעות בקובץ, מכיוון שיש סתירה בין הנתונים בו לבין הנתונים'
יש טעות בקובץ, מכיוון שיש סתירה בין הנתונים בו לבין הנתונים
23/04/2017 | 09:36
68
שהתקבלו בפורום לארבעת החודשים הראשונים של 2016.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בכלל התקינו ולידטורים בת. גן החיות?'
בכלל התקינו ולידטורים בת. גן החיות?
23/04/2017 | 23:12
16
לצפיה ב-' תחנת עכו הפופולארית '
תחנת עכו הפופולארית
20/04/2017 | 23:54
2
301
הפופולאריות של תחנת עכו תסתיים בוודאות עם פתיחת תחנת כרמיאל.
ו על הבאת הנתונים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממש לא בטוח'
ממש לא בטוח
23/04/2017 | 10:47
1
82
אין ספק שתחנת עכו תיפגע מפתיחת קו הרכבת של כרמיאל, אך לדעתי היא עדיין תהיה תחנה מאד פופולרית.
ראשית - העיר עכו, על 50,000 תושביה שגם גדלה לאיטה וגם יש לה תוכניות הרחבה גדולות מזרחה. התחנה ממוקמת במרכז העיר, ורבים המתושבים נמצאים במרחק הליכה או במרחק נסיעה קצרה (מונית/הקפצה וכו').
עכו כוללת גם שני מוקדים חשובים - העיר העתיקה במרחק הליכה סביר מהרכבת (או נסיעה קצרה באוטובוס/מונית) שמתפקדת לא רק כמוקד תיירותי אלא גם כמרכז פעיל (בעיקר אמנם ליישובי הסביבה הערביים שלא קשורים ישירות לעניין הרכבת אך גם מיותר רחוק. בנוסף מכללת הגליל המערבי בצפון עכו ממשיכה להתפתח כמוקד לסטודנטים.
שנית העורף של עכו, הכולל כ-60,000 תושבים בגוש של כפר יאסיף/אבו סנאן, ג'דיידה וכו'. חלקם אולי ישתמש בתחנת אחיהוד אך חלקם ימשיך להשתמש בתחנת עכו, ולו רק בגלל ששירות האוטובוסים העיקרי שלהם הוא לשם (בדרך לעיר העתיקה).
שלישית, בגלל מצוקת החנייה בנהרייה, חלק מתושבי נהרייה והסביבה, ובעיקר מדרום העיר זולגים לתחנת עכו. אפילו מכפר ורדים הם מעדיפים לעיתים להגיע לעכו.
בקיצור, על אף שכל תושבי קרית שמונה חצור הגלילית וכמובן כרמיאל יעברו לתחנת כרמיאל, וגם אחיהוד תקבל קצת, עכו תישאר חזקה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ירידת הפופולאריות'
ירידת הפופולאריות
23/04/2017 | 11:07
63
הייתה במובן של ירידה (אני מרשה לעצמי להוסיף גם דרמטית) בהיקף המשתמשים בתחנת עכו בעת שתיפתח תחנת כרמיאל.
 
איך אומרים, ימים יגידו... 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המתנה לנתוני 1-4/2017 '
המתנה לנתוני 1-4/2017
21/04/2017 | 00:02
224
אני ממתין בציפיה דרוכה  לנתוני 1-4/2017.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנת עכו משרתת אזור רחב בהרבה מהעיר עכו עצמה'
תחנת עכו משרתת אזור רחב בהרבה מהעיר עכו עצמה
21/04/2017 | 00:11
1
246
היא משרתת את הגליל המערבי וגם את הגליל העליון ואצבע הגליל.
כאשר תחנות כרמיאל ואחיהוד ייפתחו, מספר הנוסעים בתחנת עכו צפוי לקטון.
ולמה אתה מתפלא דווקא לגבי עכו ולא מתפלא לגבי נהריה שגודלה די דומה לזה של עכו ומספר הנוסעים בה אף גדול יותר?
 
תחנת גן החיות היא תחנה עונתית
 
מספר הנוסעים הכולל בתחנת חוף הכרמל עדיין גבוה במקצת מזה של תחנת נתניה. תחנת נתניה עשתה קפיצה גדולה מאוד בעקבות הגדלת מספר הרכבות בשעות השיא ל-4 בשעה ובעקבות רפורמת התעריפים. ותחנת רחובות פופולרית כבר הרבה שנים. אבל ההשוואה שלך בין נתניה לרחובות הביאה אותך למסקנה לא נכונה, מכיוון שאת נתניה משרתת גם תחנת בית יהושע שגם לה יש מספר נוסעים גדול (אני לא מתייחס לתחנת ספיר שנפתחה רק בשלהי 2016), כך שהצלחת הרכבת בנתניה באה לידי ביטוי לא רק בתחנת נתניה אלא גם בתחנת בית יהושע ואי אפשר לטעון שההצלחה ברחובות גדולה יותר מבנתניה.
 
הבעיה עם הנתונים בצורה הזו היא שקשה להשוות אותם לנתונים קודמים ולכן קשה לנתח אותם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בנתניה עדיין יש בעיות בשירות משלים'
בנתניה עדיין יש בעיות בשירות משלים
21/04/2017 | 11:17
176
למרות שיפורים מסויימים בתחנות בית יהושע, ספיר ובנתניה בקווי אוטובוסים בשירות האוטובוסים המשלים, עדיין יש מה לשפר באזור. זה גם צפוי ולו במידה מסויימת לגרום לעלייה בכמות הנוסעים בתחנות האלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנת קרית אריה התבססה בשנת 2016 כתחנה המובילה במקטע'
תחנת קרית אריה התבססה בשנת 2016 כתחנה המובילה במקטע
21/04/2017 | 00:23
4
275
בני ברק - הוד השרון ונראה שגם תחנת בני ברק - רמת החייל עשתה קפיצה משמעותית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין כמה מ-700,000 הנוסעים בתחנה באו למשחק כדורגל.'
מעניין כמה מ-700,000 הנוסעים בתחנה באו למשחק כדורגל.
22/04/2017 | 13:52
3
136
אצטדיון המושבה מארח מעל 250,000 צופים בשנה, כשיתכן שהמספר האמיתי קרוב יותר ל-500,000. היציאה ממגרש החניה לאחר משחק ידועה כ-"סיוט". רבים מהצופים היו משתמשים ברכבת, לו היתה הרכבת עושה מאמץ מינימלי לאפשר להם את זה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזה מאמץ? למה לדעתך כיום היא לא מאפשרת להם?'
איזה מאמץ? למה לדעתך כיום היא לא מאפשרת להם?
22/04/2017 | 14:34
1
117
לצפיה ב-'תשובה ארוכה'
תשובה ארוכה
22/04/2017 | 15:43
105
ראשית בקשר לקישור שלך: 20% הנחה על כרטיס הלוך חזור מיוחד למשחק?
20% הנחה מקבלים על כל כרטיס הלוך חזור, וגם על כרטיס רגיל בערך צבור. זה סתם פרסום צעקני עם אפס תוכן.
 
שנית, בקשר למשחק בין חיפה לבאר-שבע שמסתיים בשעה 23:00: טוב שיש רכבת מיוחדת, וטוב שהיא עוצרת בתחנות בנימינה, חדרה, נתניה, בית יהושע, הרצליה, ת"א אוניברסיטה, ת"א סבידור מרכז,ת"א שלום, ת"א ההגנה. לא חסרה תחנת עצירה או שתיים?
 
אבל ההערה שלי היתה ספציפית לתחנת קרית אריה, מכיוון שהמשחק היחיד באצטדיון החדש בחיפה שהייתי בו היה בשבת, אני לא יודע מה קורה בתחנת חוף הכרמל בזמן משחק.
 
בתחנה הקטנה בקרית אריה יש רק שתי סבסבות ביציאה. כאשר מגיעה רכבת עם יותר ממאה אוהדים לוקח מעל עשר דקות לצאת. לפעמים עומד מנהל התחנה או מאבטח ומאפשר לאנשים עם כרטיס מנייר לצאת מיציאה שלישית. אפשר היה לתת לכולם לצאת בלי לבדוק כרטיסים (ממילא הכרטיסים נבדקים בכניסה), או להעמיד חמישה אנשים, במקום אחד ולתת להם גם קוראי כרטיס רב קו נייד, אבל למה שהרכבת תטרח בשביל אוהדי כדורגל. אני מנסה לתאר לעצמי מה יקרה שם אם תגיע רכבת עם מאות אוהדים חצי שעה לפני תחילת המשחק, אבל זה לא יהיה מחזה מרנין.
 
בחזרה המצב הרבה יותר גרוע, כי אז כולם מגיעים בבת אחת. לפחות אין לחץ על שתי הסבסבות (אלא אם כן הכרטיס של מישהו לא עובר), מכיוון שהלחץ הוא בבדיקת הדמה הבטחונית. מאבטח אחד (לפעמים שניים, אבל מכונת השיקוף בכל מקרה הלכה לישון) צריך לבדוק מאות אוהדים, שכולם לחוצים לתפוס את הרכבת האחרונה הביתה. הרי ממילא כל האוהדים עברו בדיקת דמה יותר מחמירה, מדוע לא לתת לכולם להכנס ללא בדיקה? ואם יש חשש שזו פרצה בטחונית מסוכנת, אפשר לגדר מסלול בין האצטדיון והתחנה, כך שלא יוכלו להסתנן אנשים שלא עברו את הבדיקה בכניסה לאצטדיון. אפשר גם להעמיד יותר מאבטחים לבדוק.
 
כאשר יצאתי מאצטדיון ארנסט האפל בוינה, ביחד עם עוד 50000 איש, הופתעתי לגלות שקירות תחנת הרכבת "נעלמו", כך שהיתה גישה ישירה מהמדרכה לרציף (ולרכבת שכבר חיכתה בתחנה). מלמעלה היה שלט גדול "כרטיס המשחק הוא גם כרטיס לרכבת". כך עושים מאמץ מינימלי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית.
 
כל זה עוד לפני שדיברנו על עניין השבת. מכיוון שאי אפשר לסמוך על הרכבת לכל המשחקים, ורוב באי האצטדיון מבקרים בו באופן סדיר, הרי הם מתרגלים לא להגיע בתחבורה ציבורית, וממשיכים לא להשתמש בה גם כאשר הדבר אפשרי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להערכתי כמות הנוסעים השונים שעשתה זאת בשנה'
להערכתי כמות הנוסעים השונים שעשתה זאת בשנה
22/04/2017 | 20:58
80
אפשר לספור אותה על אצבעות ידיים ורגליים גם יחד.

​אדם שנוסע לשני משחקים כל פעם הלוך חזור זה בעצם 4 נסיעות נוסע.
מבחינת כמות של נוסעים שונים זה נוסע אחד.

​להערכתי בשנה יש הרבה פחות מ-100 איש שנוסעים למשחק באצטדיון המושבה
ברכבת ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השוואה "קוריוזית":'
השוואה "קוריוזית":
21/04/2017 | 00:38
1
296
דימונה במהלך כל שנת 2016: 13,507 + 7,231 = 20,738
בית שאן במהלך חודשיים וחצי בשלהי 2016: 84,994 + 66,294 = 151,288
 
אמנם הנסיעות בתקופה הזו ל/מ בית שאן היו חינמיות וגם היו הרבה נסיעות "תיירותיות", אבל ההפרש העצום (בהתחשב גם בתקופת הפעילות הקצרה של תחנת בית שאן בשנת 2016) מראה שבית שאן לא תהיה דימונה2 גם בתקופת התשלום המלא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק בתקשורת אמרו שזה יהיה דימונה 2'
רק בתקשורת אמרו שזה יהיה דימונה 2
25/04/2017 | 15:52
21
היה די ברור שמדובר בתחנה מאד נחוצה באזור.
אני מאמין שהמספרים ירדו קצת מאחר וזה כבר לא חינם.
אבל עם השנים הכמות תעלה ככל שאנשים יתחילו לנצל את הזמינות של הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל מאוד על תחנת רחובות שלא ממש משקיעים בה'
חבל מאוד על תחנת רחובות שלא ממש משקיעים בה
21/04/2017 | 10:04
33
267
המצב שם בשעות עומס שמאות נוסעים חייבים להצטופף במעבר תת קרקעי צר אחד על מנת לצאת מהתחנה הוא מביש.
לא מבקש משהוא שאפתני, אבל לפחות שיבנו עוד גשרון מעבר בין הרציפים שלא יצטרכו כל הנוסעים להיחנק.
לא מדובר בעלויות אסטרונומיות בסה"כ.
אני בגלל זה תמיד בוחר את הקרון הקדמי בנסיעה הביתה ככה שיש לי יתרון "אסטרטגי" על פני הנוסעים האחרים, אבל באמת שחייבים לטפל בזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
21/04/2017 | 11:19
37
לצפיה ב-'לגבי תחנת רחובות - זאת הסיבה לבקשת הנתונים'
לגבי תחנת רחובות - זאת הסיבה לבקשת הנתונים
21/04/2017 | 13:12
30
236
אני, נוסע קבוע בתחנת רחובות, ביקשתי את הנתונים מהרכבת מתוך כוונה לכתוב מכתב בנושא מצבה העגום של התחנה, וכל מה שכתבת נכון. נתוני הנוסעים נועדו על מנת לחזק את הטענה, והם אכן מחזקים. המחשבה היא לשלוח את המכתב באמצעות ארגון 15 דקות.
בכל מקרה - אעדכן כאן!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
21/04/2017 | 13:23
19
לצפיה ב-'ברחובות היו תוכניות להקים תחנה נוספת במערב העיר'
ברחובות היו תוכניות להקים תחנה נוספת במערב העיר
21/04/2017 | 15:18
26
194
היזם שהקים את המרכז המסחרי הגדול באזור התעשיה הורוביץ ליד יפאורה היה אמור להקים תחנה חדשה על חשבונו בדומה למודל שעשו בחיפה בחוצות המפרץ ובלב המפרץ.
אבל נראה שהוא התחמק מזה איכשהו אחרי שהוא קיבל אישורי בניה.
 
רק תחנה נוספת שתוריד את העומס בתחנה הקיימת תעזור, עוד מעבר בין הרציפים לא יפתור את העומס ברציפים ובעליה ובירידה מהקרונות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי התחנה הזאת גם אם היתה קמה לא היתה עוזרת'
לדעתי התחנה הזאת גם אם היתה קמה לא היתה עוזרת
21/04/2017 | 16:13
19
172
התחנה הקיימת תהיה יותר עדיפה על רוב הנוסעים, גם בגלל מיקומה (פארק המדע הסמוך, קרוב לרחוב הרצל) וגם בגלל קישוריות טובה (טרמינל האוטובוסים הסמוך).
התחנה שהזכרת אם היתה קמה, היתה משרתת בעיקר באי המרכז המסחרי (שאגב לא כל כך גדול) ותושבי השכונות המערביות החדשות.
לפי כמות הממתינים לאוטובוסים המקשרים את הרחובות המערבית מתחנת רכבת, לא נראה שהם חלק גדול ממשתמשי התחנה.
לעומת זאת אתה רואה הרבה יותר אנשים שממתינים לקווים כמו 26 ו16 (שמשרתים את מרכז העיר  ואת הסביבה כמו בית החולים קפלן וקריית עקרון), וקווים 11 ו12 שמשרתים את מזרח ודרום מזרח העיר.
חייבים לשפר את התחנה הקיימת ללא קשר לנחיצות הקמת תחנה נוספת במערב (שאני בהחלט בעד הקמת תחנה זאת ובעיקר בגלל הפרוייקטים של בנייני משרדים ומסחר שנמצאים בהקמה במערב העיר).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי כי תושבי השכונות המערביות מגיעים לתחנה יותר בכלי רכב'
אולי כי תושבי השכונות המערביות מגיעים לתחנה יותר בכלי רכב
21/04/2017 | 17:34
18
145
פרטיים מאשר באוטובוסים.
אי אפשר להסיק רק לפי הנוסעים באוטובוסים.
מה שבטוח זה, שאם הייתה תחנה במערב רחובות, יותר נוסעים היו משתמשים ברכבת כדי להגיע ללב גוש דן, במקום לנסוע עם רכב עד לב המטרופולין.
 
אבל כשעוסקים בתחנה במערב רחובות, צריך גם לקחת בחשבון שכדי שתהיה בה תדירות נורמלית יש צורך להכפיל את המסילה ממערב לתחנה הקיימת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להכפיל בערך שני קילומטר של מסילה זה לא מסובך מדי'
להכפיל בערך שני קילומטר של מסילה זה לא מסובך מדי
21/04/2017 | 18:01
9
143
לצפיה ב-'זה יותר מ-2'
זה יותר מ-2
21/04/2017 | 22:22
8
132
מבחינת הגדלת התדירות אין משמעות להכפלה אם היא לא תכלול את כל הקטע (מתחנת רחובות עד מרובע פלשת).
 
הכפלה זו דורשת בניה מחדש של שתי הפרדות מפלסיות - רח' אצ"ל ברחובות והיציאה הדרומית מיבנה מזרח (כביש  42).
 
זה כנראה יותר מסובך ממה שנראה, ובכל מקרה הקטע ארוך יותר מ-2 ק"מ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איפה אתה רוצה למקם את התחנה החדשה?'
איפה אתה רוצה למקם את התחנה החדשה?
21/04/2017 | 23:54
2
110
אני מדדתי עד האיזור של תנובה, יש שם איזה קניון עם הרבה חניה וזה גם קרוב לשכונות מגורים, מה שנראה כמו מקום טוב לתחנת רכבת. אם רוצים למקם ברחובות ההולנדית אז אכן, יותר משניים.
 
אבל למה שיהיה צריך לבנות מחדש את ההפרדות המפלסיות? לא שמרו על רוחב שיתאים לשתי מסילות? נשמע לי מוזר בהתחשב בעובדה שנראה ששאר זכות-הדרך נשמרה ברוחב שמספיק לשתי מסילות.
 
עריכה:
עכשיו קראתי שוב. מה הקשר יבנה?
לא צריך להכפיל עד יבנה כדי שתהיה תדירות סבירה ברחובות. אפשר פשוט להכפיל עד התחנה החדשה שבונים, ושחלק מהרכבות יתחילו/יסיימו בה במקום להמשיך ליבנה ודרומה.
 
עריכה 2: אם רוצים להכפיל, התוכניות כבר קיימות מ־2002 וגם מאושרות, מספר תוכנית מח/140 כוללת הכפלה עד אשדוד. כל מה שנשאר זה לתקצב לביצוע, ולבצע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המיקום נקבע מזמן'
המיקום נקבע מזמן
22/04/2017 | 16:26
79
אחרי ההפרדה של דרך פיינשטיין, צמוד לא.ת. הורוביץ.
 
נכון שהפרוייקט אושר מזמן, הצורך בבניה מחדש של ההפרדות מעכב אותו. נראה שלא דחוף להם להכפילו כי יש קו חלופי חדש וכפול. אגב, אין צורך להכפיל עד אשדוד, רק עד מרובע פלשת.
 
מעולם לא היתה כוונה להכפיל רק עד רחובות מערב, התחנה לא תוכננה לחניית רכבות כמו רחובות אלא למעבר בלבד.
 
זכות הדרך לא רלבנטית, היתה זכות דרך גם בצומת הולץ, עדיין נאלצו שם להזיז גשר ולבנות חדש. בפועל שתי ההפרדות הישנות צרות מדי להעברת מסילה נוספת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד הערה אחת'
עוד הערה אחת
22/04/2017 | 16:34
68
אפילו במקרה של תכנון מחדש של רחובות מערב כך שתאפשר חניית רכבות, ו-ויתור על ההכפלה עד יבנה כמו שהצעת, עדיין ההכפלה לא היתה פשוטה, כי בכל מקרה היו צריכים לבנות מחדש את הפרדת רח' אצ"ל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אאל"ט ההפרדות המפלסיות כבר מוכנות להכפלת המסילה'
אאל"ט ההפרדות המפלסיות כבר מוכנות להכפלת המסילה
22/04/2017 | 08:29
4
40
לצפיה ב-'4 החדשות כן, 2 הישנות לא'
4 החדשות כן, 2 הישנות לא
22/04/2017 | 16:28
3
31
לצפיה ב-'אז יבנו אותן מחדש. לא ביג דיל'
אז יבנו אותן מחדש. לא ביג דיל
23/04/2017 | 00:05
2
27
לצפיה ב-'בעקרון אתה צודק, בפועל זה לא קורה כבר 14 שנה'
בעקרון אתה צודק, בפועל זה לא קורה כבר 14 שנה
23/04/2017 | 19:50
1
19
לצפיה ב-'לא בגלל ההפרדות האלה'
לא בגלל ההפרדות האלה
24/04/2017 | 01:29
16
לצפיה ב-'סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית'
סליחה על הקטנוניות שלי, אבל התחנה הנוכחית
21/04/2017 | 21:04
2
166
של רחובות היא לא במערב העיר?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא, היא בצפון העיר. במערב העיר הכוונה לרחובות ההולנדית, '
לא, היא בצפון העיר. במערב העיר הכוונה לרחובות ההולנדית,
21/04/2017 | 21:16
115
קרית משה, כפר גבירול וכד'.
ציר הרצל אינו נחשב בשום חלק שלו למערב רחובות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קרובה יותר לקצה המזרחי של העיר מאשר למערבי'
קרובה יותר לקצה המזרחי של העיר מאשר למערבי
21/04/2017 | 22:14
100
אם כי עדיין לא הייתי מגדיר אותה כמזרח העיר. פחות או יותר מרכזית על ציר מזרח-מערב, וכמובן קרובה מאד לקצה הצפוני.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יכול להיות שאתה צודק'
יכול להיות שאתה צודק
23/04/2017 | 01:00
4
58
זה אפילו הגיוני שכן רחובות המערבית מלכתחילה לא ממש נבנתה להיות נוחה לשימוש בתחבורה ציבורית.
היות וזה גם לרוב איזור שנבנה לאחרונה, אז ייתכן כי רוב האוכלוסייה שם יותר עמידה ויכולה להרשות לעצמה יותר מכוניות פרטיות.
לעניין התחנה החדשה, אני אישית עדיין מעדיף שלפני שרכבת ישראל ומשרד התחבורה ישקיעו בתחנה החדשה, כל ההפרדות המפלסיות והכפלת המסילות, הן ישקיעו אחוז קטן מכל הכסף הזה ופשוט יעשו את תחנת רחובות הקיימת קצת יותר נוחה לנוסעים.
כפי שכבר אמרתי לא מדובר בפרוייקט יקר, או מסובך הנדסית.
כל מה שצריך זה פשוט לבנות גשר מעל הרציפים ומדרגות טיפה יותר רחבות.
אני מאוד אשמח לדרגנועים, אבל באמת גם מדרגות פשוטות יהיו כבר שיפור ניכר.
זה משהוא שלא אמור לקחת יותר מחצי שנה לבנות ואין סיבה שיעלה יותר מדי כסף.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בעד שיעשו גם וגם'
אני בעד שיעשו גם וגם
23/04/2017 | 01:05
3
140
לצפיה ב-'גם אני, אבל יש דברים שהם ממש סכנה בטיחותית '
גם אני, אבל יש דברים שהם ממש סכנה בטיחותית
23/04/2017 | 01:07
2
45
ובהם יש לטפל בדחיפות.
אני אישית תמיד מפחד כאשר אני משתמש באותם מדרגות שמישהוא מעליי ימעד ויפול אנשים מתחתיו (כולל אותי) ויגרום לבהלה והמוני אנשים שיפצעו או חלילה יותר גרוע מזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מצב שיכול לקרות גם בכמה תחנות אחרות של ר"י'
זה מצב שיכול לקרות גם בכמה תחנות אחרות של ר"י
23/04/2017 | 16:55
1
34
כולל השלום, סבידור, ת"א האוניברסיטה...
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, אבל במקרה של חלל קטן וסגור זה מהווה'
נכון, אבל במקרה של חלל קטן וסגור זה מהווה
23/04/2017 | 17:51
29
סכנה יותר משמעותית מאשר בכל התחנות שציינת.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הדרכים להורדת העומס הן תחנה נוספת או הגדלת התדירות'
הדרכים להורדת העומס הן תחנה נוספת או הגדלת התדירות
22/04/2017 | 00:06
1
107
תחנה נוספת תעזור לפזר את העומס מהתחנה הנוכחית והיא לא מחייבת הכפלה של מסילה, אם לא יגדילו את תדירות הרכבות.
אמנם העומס ברכבת עצמה לא ירד אם רק תהיה עצירה נוספת ברחובות, אבל העומס בהמתנה ברציפים ובעליה ובירידה מהרכבת יקטן.
רק שדרוג של התחנה הנוכחית לא ישנה את פיזור האנשים שמנסים לצאת ולהיכנס לקרונות (אלא אם יאריכו את הרציף ויפעילו רכבות יותר ארוכות).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא ממש מדבר על עומס של המתנה לרציפים (שגם הוא קיים)'
אני לא ממש מדבר על עומס של המתנה לרציפים (שגם הוא קיים)
23/04/2017 | 01:05
47
אלה בעיקר הנושא של צוואר הבקבוק של המאבר תת"ק בודד שדרכו על היורדים ברציפים שתיים ושלוש יוצאים מהתחנה.
גם העומס על הרציפים קיים, אבל הוא יותר "נסבל".
לא חושב שיש בעיה יותר גדולה מבחינה הזאת בתחנה זו, למשל משל תחנות תל אביב (ששם רוב היוממים עולים לרכבת הזאת גם ככה).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם זה המצב אז היזם של המרכז המסחרי שם הפסיד הזדמנות אדירה'
אם זה המצב אז היזם של המרכז המסחרי שם הפסיד הזדמנות אדירה
23/04/2017 | 08:01
3
60
בכל מקרה מי שבנה את המרכז המסחרי הסמוך הפסיד בגדול הזדמנות להעלות את האטרקטיביות של הפרויקט שלו שנמצא במקום פחות מרכזי ונגיש מפרויקטים דומים במקומות אחרים באזור, אין הרבה פרויקטים שניתנת להם ההזדמנות לתכנן תחנת רכבת פרטית.
גם אם עכשיו יבנו שם תחנה במימון המדינה הוא כבר לא יוכל לתכנן אותה כך שתנועת הנוסעים תעבור דרכו.
מבחינת העירייה זה כדאי כי תחנת רכבת תקפיץ את כל אזור התעשיה החדש שבונים שם.
 

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שהיו נותנים לו לתכנן את התחנה בצורה כזאת.'
אני לא חושב שהיו נותנים לו לתכנן את התחנה בצורה כזאת.
23/04/2017 | 09:17
2
48
המרכז מסחרי שנבנה שם (אתה כנראה מתכוון למתחם אמריקן סיטי?), לא כזה גדול וכזה יקר ששווה ליזם להשקיע בשבילו בתחנת רכבת פרטית.
מה שכן אולי היו נותנים לו יותר זכויות בנייה אם היה מסכים, אבל מלכתחילה הפרוייקט לא היה כזה שאפתני.
לפי מה שאני יודע המרכז המסחרי גם לא ממש מוצלח וחנות הסופרמרקט שבו כבר החליפה מספר פעמים את המיתוג ובעלות.
רק בשנה, שנתים אחרונות יש שם התעוררות של בניית בנייני משרדים, במיוחד אחרי סיום בנייה של ההפרדה המפלסית.
אני בכלל לא משוכנע שהאזור הזה הוא כזאת הזדמנות עסקית מושכת.
בעצם עד היום, למרות בנייני המשרדים שכבר נבנו, המקום עדיין שומם למדי ולפי החברות  ששוכרות משרדים שם, גם לא הצלחה מסחררת במיוחד.
נראה לי רוב החברות ששוכרות שם משרדים, עושות זאת בעיקר בגלל המחירים הנמוכים.
זה רחוק מאוד מלהפוך לעוד פארק המדע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכוונה למרכז החדש שנבנה ליד הגשר, לא לאמריקן סיטי'
הכוונה למרכז החדש שנבנה ליד הגשר, לא לאמריקן סיטי
23/04/2017 | 09:28
1
45
בחיפה נתנו ליזמים של לב המפרץ וחוצות המפרץ לתכנן את התחנות כך שכל התנועה דרכן תעבור דרך המרכזים המסחריים. נראה שזה מודל שעובד.
קטונתי מלדעת כמה עולה לבנות תחנת רכבת ואם זה שווה את ההשקעה, אבל אם תהיה שם תחנת רכבת אז זה ישנה את המצב ויעלה את הביקוש למשרדים ולחנויות שם.
כולם ירוויחו מזה, התושבים, היזמים, העיריה.
בכל מקרה אני לא סתם כותב את זה, היו הרבה כתבות על זה לפני שהתחילו את הפרויקט וגם היזם הצהיר שהוא יבנה תחנה, אבל נראה שזה נפל.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם המרכז שאתה מדבר עליו לא כזה גדול'
גם המרכז שאתה מדבר עליו לא כזה גדול
23/04/2017 | 09:38
35
אתה צודק, זה יכול לעבוד, אבל נראה לי ליזם הספציפי יש תוכניות הרבה פחות שאפתניות.
כפי שכבר אמרתי העתיד המזהיר של האזור תעשיה הזה הוא די מפוקפק (בעיני וכנראה גם בעיני היזמים).
אני לא חושב שהיזם ברצינות התכוון לבנות את התחנה.
לדעתי רוב הסיכויים הוא הבטיח את זה על מנת לזרז קבלת האישורים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שדרוג תחנת רחובות'
שדרוג תחנת רחובות
23/04/2017 | 10:54
1
71
שמעתי על תוכניות לשדרוג משמעותי של תחנת רחובות, מעניין איפה הן עומדות.
 
העקרון היה לקרות את כל המסילה בין התחנה לבין ציר הרצל (ההפרדה המפלסית החדשה יחסית) ולייצר לתחנה יציאה לאותו גג חדש שיהפוך לכיכר ציבורית שתחבר בין מוקד התעסוקה מצפון (של נס ציונה) לבין המוקד מדרום (מכון וייצמן) וגם תאפשר הליכה קלה ברגל לציר הרצל שם ימוקמו תחנות האוטובוס (במקור תחנות ה-BRT של הקו הכחול, אבל גם תחנות אוטבווס רגילות).
בנוסף גם הרחבה של מסוף האוטובוסים הקטנטן בצד של נס ציונה כך שיאפשר יותר פעילות הזנה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נשמע מעניין.'
נשמע מעניין.
23/04/2017 | 11:11
41
מי בעצם יזם את התוכניות האלה והאם רכבת ישראל היתה שותפה?
לפי האיזכור של קו הBRT נדמה לי שמדובר בתוכנית די ישנה לא?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן חוויה מזעזעת להצטופף בתחנה העמוסה הזו!'
אכן חוויה מזעזעת להצטופף בתחנה העמוסה הזו!
23/04/2017 | 00:43
124
לצפיה ב-'227 אלף סטירות לחי לכנופיית אולמרט'
227 אלף סטירות לחי לכנופיית אולמרט
21/04/2017 | 12:12
3
314
לפני 11 שנה החליט אולמרט המושחת להקפיא את קו העמק, ומשרתיו העלובים והחנפנים בתקשורת הצדיקו זאת בטענה שאיש לא ייסע בקו הזה לעולם.
 
כמעט רבע מיליון נוסעים ב-3 חודשים צוחקים להם עכשיו בפנים.
 
כמה טוב שקדימה עפה מהשלטון. כל הפרוייקטים שמפלגת השחיתות והאנטי תשתיות הקפיאה הושלמו או יושלמו עד סוף 18', מלבד אחד.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'על אילו תחנות בקו העמק אתה מדבר שהיו בהן במצטבר כ-230'
על אילו תחנות בקו העמק אתה מדבר שהיו בהן במצטבר כ-230
21/04/2017 | 16:57
2
220
אלף נוסעים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היו הרבה יותר לפי הקובץ. רק בעפולה ובית שאן היו ביחד יותר'
היו הרבה יותר לפי הקובץ. רק בעפולה ובית שאן היו ביחד יותר
21/04/2017 | 17:15
1
228
מ-350 אלף.
הוא כנראה חישב את סכום היורדים בארבע תחנות העמק מבלי לקחת בחשבון את העולים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
21/04/2017 | 22:07
18
לצפיה ב-'ניתן לראות מתחנות העמק שעפולה היא העמוסה ביותר'
ניתן לראות מתחנות העמק שעפולה היא העמוסה ביותר
21/04/2017 | 22:04
190
בעוד שתחנות יקנעם-כפר יהושע ומגדל העמק-כפר ברוך עם מספר נוסעים הרבה יותר נמוך
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עכו פורחת בדיוק מאותה סיבה של רחובות ונתניה'
עכו פורחת בדיוק מאותה סיבה של רחובות ונתניה
21/04/2017 | 23:15
181
האלטרנטיבה של כולן להגעה לת"א היא פקק, עכו ונתניה על כביש החוף וברחובות זה גרוע עוד יותר משום שרוב התחבורה נוסעת דרך ראשון.
 
לרחובות יש עוד כמה מאפיינים שגורמים לה לפרוח ולכן בולטת במיוחד.
רחובות פורחת משום שהרכבת צמודה לפקולטה, למכון ויצמן, ולפארק המדע.
כמו כן נמצאת על הציר הראשי של הרצל  מה שהופך אותה למאוד נגישה בתחבורה ציבורית ויש לה הרבה מאוד קווים מזינים מהאזור (כל קו שנוסע על הרצל בין נס ציונה לרחובות)
 
תוסיף את זה לכך שמגיעים ברכבת ישירה מכל הערים הגדולות מדרום ומצפון (בין אשקלון לבנימינה) וזה מהיר יותר מכל חלופה אחרת במיוחד לאור העובדה שהחלופה לנסיעה בכיוון ת"א היא נסיעה דרך ראשון שעמוסה במיוחד בשעות העומס.
 
אם ידאגו טוב יותר לקווים המזינים של נתניה היא תגדל באופן משמעותי, היום משום שרוב הקווים מגיעים לתחנה מרכזית בנתניה ומשם יש אוטובוסים ישירים לכל מקום אנשים נוסעים בהם במקום להשתמש ברכבת אלא אם הם במקרה גרים ליד עירוני שמזין הרכבת ובמקרה בשעה שהוא עובד בה. (נגמרים מוקדם מדי)
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התנועה הדלה בתחנות חיפה'
התנועה הדלה בתחנות חיפה
22/04/2017 | 02:34
3
176
ככל הנראה נובעת מחוסר הגישה וחוסר הרלוונטיות של תחנות בת גלים ומרכז השמונה.
בת גלים משמשת בעיקר את תושבי שכונת בת גלים וקרית אליעזר. מרכז השמונה משרתת את תושבי העיר התחתית ועובדי קרית הממשלה בנמצאת בסמיכות. יתר תושבי חיפה מעדיפים כנראה להשתמש בתחנת חוף הכרמל, בה יש הרבה יותר מקומות חניה וגישה תחבורתית נוחה יותר.
להבנתי רבים מתושבי הקריות ונשר מעדיפים לבצע נסיעות בין עירוניות דרך תחנת לב המפרץ ולא מתחנת קרית מוצקין כיוון שהתחבורה הציבורית לתחנת מוצקין אינה נגישה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תושבי נשר מעדיפים את לב המפרץ כי היא הרבה יותר קרובה אליהם'
תושבי נשר מעדיפים את לב המפרץ כי היא הרבה יותר קרובה אליהם
22/04/2017 | 11:42
2
107
מכל תחנה אחרת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה היא שמחיר הנסיעה ממנה לת"א גבוה יותר'
הבעיה היא שמחיר הנסיעה ממנה לת"א גבוה יותר
22/04/2017 | 12:21
1
103
ולכן עדיף לקחת 101 או 146 לחוף הכרמל או את המטרונית לחיפה מרכז כדי לחסוך כסף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כשנוסעים מנשר לתל אביב ההפרש זניח'
כשנוסעים מנשר לתל אביב ההפרש זניח
22/04/2017 | 14:42
89
הפרש של 5 ש"ח בכוון אחד ו-3 ש"ח בהלוך-ושוב.
למי שמגיע ללב המפרץ ברכב, אפילו לא משתלם לנסוע עם אוטובוס לתחנת רכבת אחרת.
כשנוסעים עם החופשי גמיש 30 הארצי של הרכבת אין בכלל הבדל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר לפנות למשרד התחבורה ולבקש דוח דומה על קווי '
אפשר לפנות למשרד התחבורה ולבקש דוח דומה על קווי
22/04/2017 | 02:40
145
לצפיה ב-'רכבת ישראל איבדה 200 אלף נוסעים?'
רכבת ישראל איבדה 200 אלף נוסעים?
22/04/2017 | 18:19
13
148
בערך 204 אלף איש נכנסו לתחנה בלי לצאת ממנה.
מעניין מה קרה להם.
הניחוש שלי זה כל אלו עם האופניים שבניגוד לתקנות אף אחד לא מוודא שהם מתקפים הכרטיס ביציאה.
(פשוט עוברים ברצף דרך השער הידני)
 
יש לי עוד כמה תובנות, אשחק עם האקסל השבוע ואפתח שרשור עם כל התובנות עוד שבוע
 
רק מוודא, שהם רושמים תחנת כניסה הם מתכוונים התחנה בה הנוסע נכנס לרכבת או התחנה אליה נכנסה הרכבת?
 
גם בצד השני זה משתמע לשתי פנים אם תחנת יציאה הם מתכוונים לתחנה ממנה הנוסע יצא משטח הרכבת או תחנת היציאה של הרכבת.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אי אפשר לדעת על איזו רכבת בדיוק עלה כל נוסע'
אי אפשר לדעת על איזו רכבת בדיוק עלה כל נוסע
22/04/2017 | 18:46
12
128
לכן אני די בטוח שמדובר בתחנה שבה הנוסע יצא, כי הרי הנתונים האלו זה מתיקופים בולידטורים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמובן שניתן, רוב הנוסעים משתמשים ברב קו לא אנונימי'
כמובן שניתן, רוב הנוסעים משתמשים ברב קו לא אנונימי
22/04/2017 | 19:10
11
39
לצפיה ב-'אי אפשר'
אי אפשר
22/04/2017 | 19:21
10
101
זה לא קשור לרב קו אנונימי או לא. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מבאר שבע ללוד לא עליתי לרכבת שנוסעת דרך שדרות ועשיתי החלפה בהגנה רק כי פספסתי את הרכבת הישירה. אף אחד לא יכול לדעת אם בדרך מסבידור לאוניברסיטה עליתי על רכבת שנוסעת לחיפה או להוד השרון.
 
זה בגלל שהולידציה נעשית בתחנות, ולא ברכבות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יודעים את מה שחשוב, היכן נכנסת והיכן סיימת'
יודעים את מה שחשוב, היכן נכנסת והיכן סיימת
22/04/2017 | 21:17
9
89
לאף אחד לא איכפת היכן החלפת, גם אין עמודה כזו באקסל.
אני לא מעוניין לדעת כמה אנשים החליפו באיזו תחנה, אני מסתכל ומנסה להבין כמה אנשים עלו בכל תחנה וכמה ירדו ומשום שהעמודות בשמות שאפשר לפרש ב2 הכיוונים אני נשאר לנחש.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא רואה איך אתה יכול להתבלבל בין העמודות, זה מאוד ברור'
אני לא רואה איך אתה יכול להתבלבל בין העמודות, זה מאוד ברור
22/04/2017 | 21:27
8
89
וקודם בכלל דיברת על תחנת היעד של הרכבת שזה בכלל לא רלוונטי.
לא משנה אם מדובר באנונימי, רגיל או כרטיס נייר, בסופו של דבר מה שרשום בקובץ הזה זה תיקופים בולידטורים בכניסה וביציאה.
 
הטבלה הימנית זה מספר יוצאים בכל תחנה
הטבלה השמאלית זה מספר נכנסים בכל תחנה.
 
בלי קשר לאיזה רכבת הם עלו.

עכשיו ברור?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה'
תודה
22/04/2017 | 21:31
7
70
הנחתי ורציתי להיות בטוח משום שמהשמות של העמודות זה לא ברור.
בכל מקרה לפי זה בניתי את האקסל שלי ורואים שם כמה דברים מעניינים :)
מסקרנת הכי התחנה בבאר יעקב, זו התחנה הלא זניחה היחידה שיש בה פער עצום בין כמות עולים ויורדים באחוזים כאשר 25 אחוז מהאנשים עושים רק כיוון אחד.
מעניין איך הם עושים את הכיוון השני ומה מביא אותם לבחור בדרכים שונות בתחילת וסוף היום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בד"כ ובמרבית המקרים תחנות בהן יש הבדל גדול בין כמות הנכנסים'
בד"כ ובמרבית המקרים תחנות בהן יש הבדל גדול בין כמות הנכנסים
22/04/2017 | 22:12
6
102
לתחנה לכמות היוצאים ממנה היא תחנה בעלת אופי פרברי.
​הכוונה המון אנשים באים אליה בבוקר עם רכבם או עם אוטובוס או ברגל או עם אופניים או בטרמפ "הקפצה"
​אבל בסוף היום חוזרים מהעיר הגדולה לפרבר בו הם גרים באוטובוס או עם הרכב
של אחד העמיתים שלהם לעבודה.
​במו עיני ראיתי הרבה כאלו שבסוף היום הם מחפשים מישהו מהעבודה שנוסע ברכבו
לאותו יעד כמוהם.
​לעבודה בבוקר הם באו בתח"ץ (אוטובוס / רכבת / מונית שירות) אבל בסוף היום
​הם חוזרים בטרמפ עם עמית מהעבודה.

הסיבות לכך הן מגוונות.
​בבוקר יותר חשוב להגיע בזמן לעבודה והפקקים הם פקטור וכמו כן לעתים יותר
קשה או לא נעים לתאם עם מישהו שמוקדם בבוקר יאסוף אותך.
​לעומת זאת, כשאתה יום שלם בעבודה אין בעיה לתאם עם מישהו שיוצא לכוון שלך.

​בנוסף הכרתי מישהי שבאה מרחובות לת"א יום יום לעבודה. בבוקר היא אהבה לבוא ברכבת אבל בערב היא העדיפה או אוטובוס או טרמפ עם מישהו מהעבודה.

כמוהם יש אלפי אנשים.
​1,000 איש כמוהם שבבוקר ברכבת ובערב טרמפ או אוטובוס כפול כ-200 ימי עבודה
​בשנה נותן לנו 200,000 נסיעות (או יותר נכון נסיעות נוסע) פחות בכוון חזור לעומת ההלוך.
או במונחים של המסמך הזה, בתחנה הפרברית ממנה 1,000 האיש הללו באים
בבוקר יהיו 200,000 יותר כניסות מאשר יציאות.

אממה?
​אם הם לא מרמים ומעבירים הן בכניסה כרטיס בסבסבות הוולידציה והן ביציאה
​בהגעה לעיר הגדולה, הרי שכמות כל הנכנסים צריכה להיות זהה לכמות כל היוצאים.
​ואכן, רואים זאת במובהק ולעתים אפילו מובהק מובהקותיים, בתחנות מרכזיות
​(תחנת סבידור) יש יותר נוסעים שיצאו מאשר נוסעים שנכנסו.
​בדיוק אותם אנשים שבבוקר באו לעיר הגדולה ברכבת אבל חזרו בטרמפ או אוטובוס.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון...'
נכון...
23/04/2017 | 12:13
48
בתל אביב וחיפה זה בכלל נפוץ שיורדים בתחנה אחת ועולים באחרת...
הרבה אנשים שבאים לפגישות/להסתובב בתל אביב יכולים לרדת בתחנה אחת ולעלות באחרת.
השבוע לדוגמא אספתי קרובת משפחה מהצפון בתחנת חולון, והורדתי אותה חזרה הביתה בתל אביב, לא חסרים מקרים כאלו, ולא כל הנוסעים הם נוסעים יומיומיים שבאים ונוסעים מאותה תחנה... לא חסרים מקרים כאלו
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השאלה מה גורם לתופעה ההפוכה בנתניה ורחובות'
השאלה מה גורם לתופעה ההפוכה בנתניה ורחובות
23/04/2017 | 20:15
4
53
17-14 אחוז יותר אנשים שחוזרים לשם ברכבת אבל נוסעים לשם בדרך אחרת.
אם זו ת"א הייתי אומר שמגיעים לשם מהפרפיריה וחוזרים כמו שאתם אומרים עם קולגות או באוטובוס. אבל כמה אנשים מהפרפריה עובדים בנתניה ורחובות? מספיק בשביל לגרום להבדל של 14-17 אחוז?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משהו לא מסתדר לי במסמך הזה עם נתניה ורחובות'
משהו לא מסתדר לי במסמך הזה עם נתניה ורחובות
23/04/2017 | 21:18
2
53
הסתכלתי כעת על 3 מסמכים אקסל של חודש מסויים (3 חודשים שונים
​מהשנים 2013 ו-2014), בכל אותם 3 אקסלים
​היו הן בנתניה והן ברחובות יותר עולים לרכבת מאשר יורדים מהרכבת.

​מצב כזה, של יותר עולים לרכבת "עושה שכל" שכן שתי אלו הן ערים פרבריות
​שאנשים נוסעים מהן לעיר הגדולה (ת"א ושאר ערי גוש דן הגרעיניות)
​ובסוף היום חלק חוזרים באוטובוס/מונית_שירות/טרמפ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לכן גם אני לא הייתי בטוח ושאלתי אם היורדים והעולים זה הפוך'
לכן גם אני לא הייתי בטוח ושאלתי אם היורדים והעולים זה הפוך
23/04/2017 | 22:02
20
לצפיה ב-'ההבדל הגדול בין 2016 ל-2014 זו רפורמת התעריפים'
ההבדל הגדול בין 2016 ל-2014 זו רפורמת התעריפים
24/04/2017 | 01:50
45
רפורמת התעריפים הפכה את הרכבת ליותר אטרקטיבית עבור עובדים בערים כמו רחובות ונתניה.
 
היא אמנם הפכה את הרכבת ליותר אטרקטיבית גם עבור תושבי רחובות ונתניה שעובדים בלב גוש דן, אבל מכיוון שאלה ממילא העדיפו במספרים גדולים את הרכבת עוד לפני רפורמת התעריפים כדי לחסוך זמן בפקקים, על נוסעים שבאופן כללי נוסעים בניגוד לכיוון הפקקים, רפורמת התעריפים השפיעה חזק יותר.
 
אפשר לראות זאת גם בהפרש הקטן יחסית בין מספר העולים למספר היורדים בתחנות כמו משה דיין, יבנה מערב, בית יהושע וקרית אריה.
 
 
אגב, גם בקרית גת מספר היורדים גבוה ממספר העולים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יודע להגיד על נתניה אבל ברחובות פארק המדע יכול להסביר את'
לא יודע להגיד על נתניה אבל ברחובות פארק המדע יכול להסביר את
23/04/2017 | 23:55
61
התופעה הזאת.
בהחלט מגיעים אליו לא מעט אנשים גם מתל אביב לעבודה.
הבדל של 14-17 אחוז בהחלט ניתן להסביר עם העובדה הזאת.
לפני משהוא כמו 5-7 שנים עבדתי שם, ואני יכול להגיד שבחברה הספציפית רוב העובדים הגיעו בכלל מתל אביב ואף צפונה משם (היה עובד שהגיע מאזור נתניה ואחד שהגיע מקריית אונו).
רוב המוחלט של העובדים היו מתל אביב.
 
 
תחבורה ציבורית >>

חם בפורומים של תפוז

מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ