האם החשמול יציל את הרכבת?

מצב
הנושא נעול.
האם החשמול יציל את הרכבת?

האם החשמול יציל את הרכבת?
סליחה על השאלה המעט פרובוקטיבית, אך לפי השאלה שהעלתי לפני כשבוע (מהו הפרוייקט החשוב ביותר כרגע בתח"צ בישראל) היו לא מעט שתשובתם הייתה- מסילה רביעית באיילון.
נרמז כי כדי שהרכבת תוכל להמשיך עם רמת השירות הנוכחית ובלי לצמצם נסיעות לחלק מהקווים המסילה הרביעית הכרחית.
שאלתי היא האם פרוייקט החשמול לא יוכל להגדיל את מספר ה"סלוטים" הפנויים במקטע איילון וכך לבטל, או לפחות לצמצם את הנזק של הפגיעה בתדירות הרכבות?
תודה רבה מראש על תשובותיכם
 
יש בהרבה שרשורים בפורום הזה (כולל מאתמול) התייחסות לכך

האם החשמול יציל את הרכבת?
סליחה על השאלה המעט פרובוקטיבית, אך לפי השאלה שהעלתי לפני כשבוע (מהו הפרוייקט החשוב ביותר כרגע בתח"צ בישראל) היו לא מעט שתשובתם הייתה- מסילה רביעית באיילון.
נרמז כי כדי שהרכבת תוכל להמשיך עם רמת השירות הנוכחית ובלי לצמצם נסיעות לחלק מהקווים המסילה הרביעית הכרחית.
שאלתי היא האם פרוייקט החשמול לא יוכל להגדיל את מספר ה"סלוטים" הפנויים במקטע איילון וכך לבטל, או לפחות לצמצם את הנזק של הפגיעה בתדירות הרכבות?
תודה רבה מראש על תשובותיכם
יש בהרבה שרשורים בפורום הזה (כולל מאתמול) התייחסות לכך
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182103656/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

חישמול לא מהווה תחליף להכפלת מסילה בודדת. גם רכבות מחושמלות לא יכולות לנסוע במקביל בכיוונים מנוגדים על אותה מסילה.
 

luckydude

Active member
החישמול (בשילוב עם מערכת האיתות החדשה)

האם החשמול יציל את הרכבת?
סליחה על השאלה המעט פרובוקטיבית, אך לפי השאלה שהעלתי לפני כשבוע (מהו הפרוייקט החשוב ביותר כרגע בתח"צ בישראל) היו לא מעט שתשובתם הייתה- מסילה רביעית באיילון.
נרמז כי כדי שהרכבת תוכל להמשיך עם רמת השירות הנוכחית ובלי לצמצם נסיעות לחלק מהקווים המסילה הרביעית הכרחית.
שאלתי היא האם פרוייקט החשמול לא יוכל להגדיל את מספר ה"סלוטים" הפנויים במקטע איילון וכך לבטל, או לפחות לצמצם את הנזק של הפגיעה בתדירות הרכבות?
תודה רבה מראש על תשובותיכם
החישמול (בשילוב עם מערכת האיתות החדשה)
יוכל להגדיל את מספר הסלוטים אבל מדובר בפתרון זמני ביותר. כבר היום עקרונית הביקוש עולה על הספק המסילות.
 
החישמול לא נותן פתרון אפילו זמני למסילה הבודדת

החישמול (בשילוב עם מערכת האיתות החדשה)
יוכל להגדיל את מספר הסלוטים אבל מדובר בפתרון זמני ביותר. כבר היום עקרונית הביקוש עולה על הספק המסילות.
החישמול לא נותן פתרון אפילו זמני למסילה הבודדת
עובדה שבתוכנית 2020 (שלוקחת בחשבון את החישמול ואת מערכת האיתות החדשה), בעקבות פתיחת מסילת השרון, התדירות במסילת הירקון תיפגע.

הפתרון הזמני רלוונטי לזוג המסילות המערבי, לא למסילה הבודדת.
 

Ccyclist

Well-known member
מסילה ורציף רביעיים בשלום יהיו פתרון ביניים עד לריבוע המלא.

החישמול לא נותן פתרון אפילו זמני למסילה הבודדת
עובדה שבתוכנית 2020 (שלוקחת בחשבון את החישמול ואת מערכת האיתות החדשה), בעקבות פתיחת מסילת השרון, התדירות במסילת הירקון תיפגע.

הפתרון הזמני רלוונטי לזוג המסילות המערבי, לא למסילה הבודדת.
מסילה ורציף רביעיים בשלום יהיו פתרון ביניים עד לריבוע המלא.
לא שזה הכי קל או פרקטי אבל להבנתי כיום יש למסילה הבודדת רציף בודד בת"א השלום וזה מסרבל את העניינים אפילו יותר ממסילת העמק שבה הוקפד שבכל תחנה יש שני רציפים ויכולת לבצע מפגש רכבות.
&nbsp
אינני יודע אם ישנן תחנות תפעוליות על המסילה הבודדת דרומית לת"א מרכז או צפונית להגנה אבל אם אין אז מהרגע שהרכבת עוזבת את ת"א מרכז ועד שהיא מגיעה להגנה אי אפשר להעביר רכבת בכיוון ההפוך וזה כולל גם את זמן העצירה בת"א השלום. רציף רביעי בשלום יפרק את הקטע האחוד הבעייתי הזה לשני מקטעים נפרדים ויאפשר לרכבת מההגנה ורכבת מת"א מרכז לבצע מפגש בשלום.
&nbsp
גם אם ישנה תחנה תפעולית באלוף שדה עצם ההמתנה ברציף הבודד של המסילה הפרברית בשלום הופך את העסק למסורבל יותר מנסיעה במסילה בודדת.
&nbsp
כמובן שבטווח הרחוק שתי מסילות כפולות (ריבוע האיילון) הן הפתרון ארוך הטווח וכבר הדגמתי שקיבולתן אחרי החישמול תכיל את כל רכבות תוכנית 2040 ותשאיר למעלה מעשרה סלוטים פנויים לכיוון לשעה באיילון.
 
אם יחליטו כיצד להקים רציף רביעי בתחנת השלום, כבר יחליטו

מסילה ורציף רביעיים בשלום יהיו פתרון ביניים עד לריבוע המלא.
לא שזה הכי קל או פרקטי אבל להבנתי כיום יש למסילה הבודדת רציף בודד בת"א השלום וזה מסרבל את העניינים אפילו יותר ממסילת העמק שבה הוקפד שבכל תחנה יש שני רציפים ויכולת לבצע מפגש רכבות.
&nbsp
אינני יודע אם ישנן תחנות תפעוליות על המסילה הבודדת דרומית לת"א מרכז או צפונית להגנה אבל אם אין אז מהרגע שהרכבת עוזבת את ת"א מרכז ועד שהיא מגיעה להגנה אי אפשר להעביר רכבת בכיוון ההפוך וזה כולל גם את זמן העצירה בת"א השלום. רציף רביעי בשלום יפרק את הקטע האחוד הבעייתי הזה לשני מקטעים נפרדים ויאפשר לרכבת מההגנה ורכבת מת"א מרכז לבצע מפגש בשלום.
&nbsp
גם אם ישנה תחנה תפעולית באלוף שדה עצם ההמתנה ברציף הבודד של המסילה הפרברית בשלום הופך את העסק למסורבל יותר מנסיעה במסילה בודדת.
&nbsp
כמובן שבטווח הרחוק שתי מסילות כפולות (ריבוע האיילון) הן הפתרון ארוך הטווח וכבר הדגמתי שקיבולתן אחרי החישמול תכיל את כל רכבות תוכנית 2040 ותשאיר למעלה מעשרה סלוטים פנויים לכיוון לשעה באיילון.
אם יחליטו כיצד להקים רציף רביעי בתחנת השלום, כבר יחליטו
כיצד להקים את המסילה כולה מסבידור ועד ההגנה (או אף עד שפירים).
להקים את הרציף הרביעי בתחנת השלום לא יותר קל מלהקים את המסילה כולה.
בכל מקרה צריך למצא פתרון לתעלת האיילון.
וכמובן שאין תחנה תפעולית בין ההגנה לסבידור ואין חלוקה למקטעים ביניהן וגם על זה כבר דובר לא מעט בפורום והסגירות האחרונות של תחנת השלום ממחישות זאת.

כבר מזמן עבר הזמן למציאת פתרונות ביניים. כיום אנחנו כבר במצב שהכפלת המסילה הבודדת לכשעצמה היא פתרון ביניים ואין שום הגיון לנסות להתחמק ממנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה