שאלה על מערכת מידע באוטובוסים. לא חובה בכולם?

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
שאלה על מערכת מידע באוטובוסים. לא חובה בכולם?

שאלה על מערכת מידע באוטובוסים. לא חובה בכולם?
* האם חובת הכריזה היא בכל האוטובוסים (עירוניים ובינעירוניים) או אך ורק באוטובוסים עירוניים?
* מסכי מידע - האם יש חובה, בתקנות? האם זה חלק ממכרזים?

למשל באזור השרון, בחלק גדול מהאוטובוסים העירוניים של "מטרופולין" אין מסכי-מידע. זה קיים בעיקר באוטובוסים הקבועים בקווים 29/39. פחות קיים באוטובוסים אחרים.
גם באוטובוסים הבינעירוניים ב"מטרופולין" זה לא בכולם קיים או פועל. בחברות אוטובוסים אחרות, זה קיים, למעט באוטובוסים בני 15 ב"אגד". ב"קווים" וב"אפיקים" (לפחות אלה, הפועלים בקווי ראש העין-תל אביב או באשכול אשדוד-יבנה) זה קיים.

כריזה באוטובוסים בינעירוניים - לא בכולם זה קיים. בעירוניים נראה, שיש יותר הקפדה.

לכן שתי השאלות לעיל.
תודה מראש
 

Bus Nerd

Active member
תשובה (בערך)

שאלה על מערכת מידע באוטובוסים. לא חובה בכולם?
* האם חובת הכריזה היא בכל האוטובוסים (עירוניים ובינעירוניים) או אך ורק באוטובוסים עירוניים?
* מסכי מידע - האם יש חובה, בתקנות? האם זה חלק ממכרזים?

למשל באזור השרון, בחלק גדול מהאוטובוסים העירוניים של "מטרופולין" אין מסכי-מידע. זה קיים בעיקר באוטובוסים הקבועים בקווים 29/39. פחות קיים באוטובוסים אחרים.
גם באוטובוסים הבינעירוניים ב"מטרופולין" זה לא בכולם קיים או פועל. בחברות אוטובוסים אחרות, זה קיים, למעט באוטובוסים בני 15 ב"אגד". ב"קווים" וב"אפיקים" (לפחות אלה, הפועלים בקווי ראש העין-תל אביב או באשכול אשדוד-יבנה) זה קיים.

כריזה באוטובוסים בינעירוניים - לא בכולם זה קיים. בעירוניים נראה, שיש יותר הקפדה.

לכן שתי השאלות לעיל.
תודה מראש
תשובה (בערך)
מסך פשוט עם שורה אחת שמציג את שם התחנה הבאה הוא חובה בכל אוטובוס. לא ראיתי אוטובוס תח"צ בשנים האחרונות שלא היה לו מסך כזה - ובאוטובוסים ישנים יש חובה לעשות retrofit כדי להוסיף מסך אם אין, למיטב ידיעתי.
מסך מידע גדול שמציג יותר מזה (זמני הגעה משוערים + תחנות בהמשך המסלול) נוסף רק במכרזים החדשים, ולכן לא נפוץ בכל החברות. בכל האוטובוסים של אפיקים בפ"ת יש כזה כי הם עם מכרז חדש יחסית, ובדן בת"א כל אוטובוס חדש שנכנס לשירות מחוייב למסך כזה.

בקשר לכריזה: למיטב ידיעתי חייבים גם בעירוניים וגם בבין עירוניים, כי מדובר על תקנות נגישות. לפעמים הכריזה מותקנת אבל לא עובדת בגלל תקלה טכנית או כי השתיקו אותה, ובמקרה הזה אפשר להתלונן למשרד התחבורה - נראה לי שזה ספציפית עילה לקנס למפעילה כי מדובר על תקנות לנגישות לכבדי ראיה.
 

אורי404

New member
תודה על המענה. בפועל זהו לא המצב

תשובה (בערך)
מסך פשוט עם שורה אחת שמציג את שם התחנה הבאה הוא חובה בכל אוטובוס. לא ראיתי אוטובוס תח"צ בשנים האחרונות שלא היה לו מסך כזה - ובאוטובוסים ישנים יש חובה לעשות retrofit כדי להוסיף מסך אם אין, למיטב ידיעתי.
מסך מידע גדול שמציג יותר מזה (זמני הגעה משוערים + תחנות בהמשך המסלול) נוסף רק במכרזים החדשים, ולכן לא נפוץ בכל החברות. בכל האוטובוסים של אפיקים בפ"ת יש כזה כי הם עם מכרז חדש יחסית, ובדן בת"א כל אוטובוס חדש שנכנס לשירות מחוייב למסך כזה.

בקשר לכריזה: למיטב ידיעתי חייבים גם בעירוניים וגם בבין עירוניים, כי מדובר על תקנות נגישות. לפעמים הכריזה מותקנת אבל לא עובדת בגלל תקלה טכנית או כי השתיקו אותה, ובמקרה הזה אפשר להתלונן למשרד התחבורה - נראה לי שזה ספציפית עילה לקנס למפעילה כי מדובר על תקנות לנגישות לכבדי ראיה.
תודה על המענה. בפועל זהו לא המצב
כאמור באוטובוסים עירוניים אין בכלל מסך פשוט, שמציג את התחנה הבאה. מקרה אחר זה, שבאוטובוסים גם אם יש מסך, הוא לא פועל, מאיזשהי סיבה שלא תהיה.

בנוגע לכריזה - כאשר פניתי לאחת מחברות האוטובוסים, הם ענו כי באוטובוס בינעירוני אין חובה לכריזה. בעקבות הגרסה שלהם, העליתי את השאלה לגבי חובת כריזה באוטובוסים בינעירוניים, בהודעה למעלה יותר. מעבר לזה, שכן חוק או לא חוק, יש כאן קושי לליקיי ראיה. כדי, שרמת השירות תהיה טובה יותר, מתבקש שהכריזה תפעל. קל וחומר, אם החוק או/ו התקנות מחייבים.
 

Bus Nerd

Active member
בכל מקרה הייתי מתלונן למשרד התחבורה

תודה על המענה. בפועל זהו לא המצב
כאמור באוטובוסים עירוניים אין בכלל מסך פשוט, שמציג את התחנה הבאה. מקרה אחר זה, שבאוטובוסים גם אם יש מסך, הוא לא פועל, מאיזשהי סיבה שלא תהיה.

בנוגע לכריזה - כאשר פניתי לאחת מחברות האוטובוסים, הם ענו כי באוטובוס בינעירוני אין חובה לכריזה. בעקבות הגרסה שלהם, העליתי את השאלה לגבי חובת כריזה באוטובוסים בינעירוניים, בהודעה למעלה יותר. מעבר לזה, שכן חוק או לא חוק, יש כאן קושי לליקיי ראיה. כדי, שרמת השירות תהיה טובה יותר, מתבקש שהכריזה תפעל. קל וחומר, אם החוק או/ו התקנות מחייבים.
בכל מקרה הייתי מתלונן למשרד התחבורה
אם התקנה לא מחייבת כריזה באוטובוסים בין עירוניים, צריך לשנות אותה.
באיזו חברת אוטובוסים נסעת שבה לא היה מסך פשוט (dot matrix בקדמת האוטובוס שמציג את שם התחנה הבאה)? לא נתקלתי באוטובוס עירוני או בינעירוני שלא היה לו את זה לפחות ב5 שנים האחרונות. אפילו באוטובוסים ישנים ומתפרקים עם מזגן שלא עובד של אגד בחיפה יש כזה שהותקן כ־retrofit.
 

אורי404

New member
"מטרופולין"

בכל מקרה הייתי מתלונן למשרד התחבורה
אם התקנה לא מחייבת כריזה באוטובוסים בין עירוניים, צריך לשנות אותה.
באיזו חברת אוטובוסים נסעת שבה לא היה מסך פשוט (dot matrix בקדמת האוטובוס שמציג את שם התחנה הבאה)? לא נתקלתי באוטובוס עירוני או בינעירוני שלא היה לו את זה לפחות ב5 שנים האחרונות. אפילו באוטובוסים ישנים ומתפרקים עם מזגן שלא עובד של אגד בחיפה יש כזה שהותקן כ־retrofit.
"מטרופולין"
ככל הזכור לי, בחלק גדול של האוטובוסים העירוניים אין בכלל מסך פשוט. אלא אם לאחרונה זה התווסף.
 

DanBus43Maalit72

Active member
צגי dot matrix ושקעי USB באוטובוסים בפיונירים הישנים יותר

"מטרופולין"
ככל הזכור לי, בחלק גדול של האוטובוסים העירוניים אין בכלל מסך פשוט. אלא אם לאחרונה זה התווסף.
צגי dot matrix ושקעי USB באוטובוסים בפיונירים הישנים יותר
הותקנו רק באוטובוסים של קווים 29 ו 39.
בכל השאר אין צג תחנות בתוך האוטובוס.
 

אורי404

New member
זה גם מה, שהיה זכור לי.


צגי dot matrix ושקעי USB באוטובוסים בפיונירים הישנים יותר
הותקנו רק באוטובוסים של קווים 29 ו 39.
בכל השאר אין צג תחנות בתוך האוטובוס.
זה גם מה, שהיה זכור לי.
 

Bus Nerd

Active member
איך קורה מצב כזה?

צגי dot matrix ושקעי USB באוטובוסים בפיונירים הישנים יותר
הותקנו רק באוטובוסים של קווים 29 ו 39.
בכל השאר אין צג תחנות בתוך האוטובוס.
איך קורה מצב כזה?
צגי dot matrix בצד הקדמי הם דרישה הרבה יותר ישנה (וחשובה) משקעי USB. למה לא מתקינים אותם בכל האוטובוסים?
 

אורי404

New member
גם לי זה ממש לא מובן

איך קורה מצב כזה?
צגי dot matrix בצד הקדמי הם דרישה הרבה יותר ישנה (וחשובה) משקעי USB. למה לא מתקינים אותם בכל האוטובוסים?
גם לי זה ממש לא מובן
כשהם נכנסו לפני שש שנים לפעול, פניתי אליהם. כתבתי, על כך שזה לא קיים. מסרו, שהדבר בטיפול. עד כה אין את dot matrix או מה שזה לא יהיה.
 
לא בדיוק:

בכל מקרה הייתי מתלונן למשרד התחבורה
אם התקנה לא מחייבת כריזה באוטובוסים בין עירוניים, צריך לשנות אותה.
באיזו חברת אוטובוסים נסעת שבה לא היה מסך פשוט (dot matrix בקדמת האוטובוס שמציג את שם התחנה הבאה)? לא נתקלתי באוטובוס עירוני או בינעירוני שלא היה לו את זה לפחות ב5 שנים האחרונות. אפילו באוטובוסים ישנים ומתפרקים עם מזגן שלא עובד של אגד בחיפה יש כזה שהותקן כ־retrofit.
לא בדיוק:
ככל הידוע לי, בכל האוטובוסים העירוניים של אגד יש מערכת כריזה ושילוט פשוט (למעט המרצדסים העירוניים הישנים הלא נגישים אם בכלל עוד נוסעים כאלו) אבל בבינעירוניים ישנים מאוד (גיל 14-15) לא קיימת מערכת כריזה ושילוט ואני חושב שזה גם לא חובה. למשל בMANים הבינעירוניים הישנים אני רואה המון שאין כריזה וגם בכמה VOLVOים ישנים מאוד. אבל גם כאן מדובר במיעוט וברוב המוחלט של הבינעירוניים באגד ישנה מערכת כריזה ושילוט פשוט.
 
אין מרצדסים עירוניים כבר כמעט שנה

לא בדיוק:
ככל הידוע לי, בכל האוטובוסים העירוניים של אגד יש מערכת כריזה ושילוט פשוט (למעט המרצדסים העירוניים הישנים הלא נגישים אם בכלל עוד נוסעים כאלו) אבל בבינעירוניים ישנים מאוד (גיל 14-15) לא קיימת מערכת כריזה ושילוט ואני חושב שזה גם לא חובה. למשל בMANים הבינעירוניים הישנים אני רואה המון שאין כריזה וגם בכמה VOLVOים ישנים מאוד. אבל גם כאן מדובר במיעוט וברוב המוחלט של הבינעירוניים באגד ישנה מערכת כריזה ושילוט פשוט.
אין מרצדסים עירוניים כבר כמעט שנה
 
חובת הכריזה חלה בכולם בהתאם לתקנות

תודה על המענה. בפועל זהו לא המצב
כאמור באוטובוסים עירוניים אין בכלל מסך פשוט, שמציג את התחנה הבאה. מקרה אחר זה, שבאוטובוסים גם אם יש מסך, הוא לא פועל, מאיזשהי סיבה שלא תהיה.

בנוגע לכריזה - כאשר פניתי לאחת מחברות האוטובוסים, הם ענו כי באוטובוס בינעירוני אין חובה לכריזה. בעקבות הגרסה שלהם, העליתי את השאלה לגבי חובת כריזה באוטובוסים בינעירוניים, בהודעה למעלה יותר. מעבר לזה, שכן חוק או לא חוק, יש כאן קושי לליקיי ראיה. כדי, שרמת השירות תהיה טובה יותר, מתבקש שהכריזה תפעל. קל וחומר, אם החוק או/ו התקנות מחייבים.
חובת הכריזה חלה בכולם בהתאם לתקנות
באוטובוסים עירוניים שנכנסו לשירות משנת 2003.
ובאוטובוסים בינעירוניים שנכנסו לשירות משנת 2005.

צג מידע, לא מוסדר בתקנות, הוא מוסדר רק במכרזים.
לכן צריך לבדוק ספציפית את המכרז של האשכול המדובר.
 

אורי404

New member
תודה על המידע.

חובת הכריזה חלה בכולם בהתאם לתקנות
באוטובוסים עירוניים שנכנסו לשירות משנת 2003.
ובאוטובוסים בינעירוניים שנכנסו לשירות משנת 2005.

צג מידע, לא מוסדר בתקנות, הוא מוסדר רק במכרזים.
לכן צריך לבדוק ספציפית את המכרז של האשכול המדובר.
תודה על המידע.
אם זה אכן כך, זה סותר את מה, שהם כתבו לי, שבאוטובוסים בינעירוניים אין חובת כריזה.

בנוגע לצד מידע, אולי באמת במכרז השרון, אין חובה לצד מידע, כפי שזה קיים, באזורים אחרים, בקרב מפעילים אחרים.
 
בבדיקה נוספת, אני לא מוצא פרסום ברשומות בקשר לבינעירוניים

תודה על המידע.
אם זה אכן כך, זה סותר את מה, שהם כתבו לי, שבאוטובוסים בינעירוניים אין חובת כריזה.

בנוגע לצד מידע, אולי באמת במכרז השרון, אין חובה לצד מידע, כפי שזה קיים, באזורים אחרים, בקרב מפעילים אחרים.
בבדיקה נוספת, אני לא מוצא פרסום ברשומות בקשר לבינעירוניים
אלא מוצא רק טיוטה של התקנות הללו,
אז אני מתנצל על שרשמתי זאת.

כנראה אכן החובה חלה היום רק על עירוני משנת ייצור 2003
 
.

תודה על המידע.
אם זה אכן כך, זה סותר את מה, שהם כתבו לי, שבאוטובוסים בינעירוניים אין חובת כריזה.

בנוגע לצד מידע, אולי באמת במכרז השרון, אין חובה לצד מידע, כפי שזה קיים, באזורים אחרים, בקרב מפעילים אחרים.
.
 
.

תודה על המידע.
אם זה אכן כך, זה סותר את מה, שהם כתבו לי, שבאוטובוסים בינעירוניים אין חובת כריזה.

בנוגע לצד מידע, אולי באמת במכרז השרון, אין חובה לצד מידע, כפי שזה קיים, באזורים אחרים, בקרב מפעילים אחרים.
.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא רק תקנות נגישות, גם תקנות כרטוס חכם, אז כריזה חייב בכולם

תשובה (בערך)
מסך פשוט עם שורה אחת שמציג את שם התחנה הבאה הוא חובה בכל אוטובוס. לא ראיתי אוטובוס תח"צ בשנים האחרונות שלא היה לו מסך כזה - ובאוטובוסים ישנים יש חובה לעשות retrofit כדי להוסיף מסך אם אין, למיטב ידיעתי.
מסך מידע גדול שמציג יותר מזה (זמני הגעה משוערים + תחנות בהמשך המסלול) נוסף רק במכרזים החדשים, ולכן לא נפוץ בכל החברות. בכל האוטובוסים של אפיקים בפ"ת יש כזה כי הם עם מכרז חדש יחסית, ובדן בת"א כל אוטובוס חדש שנכנס לשירות מחוייב למסך כזה.

בקשר לכריזה: למיטב ידיעתי חייבים גם בעירוניים וגם בבין עירוניים, כי מדובר על תקנות נגישות. לפעמים הכריזה מותקנת אבל לא עובדת בגלל תקלה טכנית או כי השתיקו אותה, ובמקרה הזה אפשר להתלונן למשרד התחבורה - נראה לי שזה ספציפית עילה לקנס למפעילה כי מדובר על תקנות לנגישות לכבדי ראיה.
לא רק תקנות נגישות, גם תקנות כרטוס חכם, אז כריזה חייב בכולם
וכשהמפעיל אינו רושם נכון אזור, ו/או תחנה ואז בארוע רב-קו נרשם אפס בשדה Location/Area במקום מק"ט תחנה ואז זה לא טוב בדיווח
&nbsp
זוכר כשעניתי לך טכני בשירשור מִלא מזמן בנושא יישום השלמת מחיר נסיעה בערך צבור מתחנות שניתן לעשות החלפה בין אזורית שכזו? ושבמקרה ואין GPS אז חייבים לחבר ל-SIRI VM (כריזה ושילוט שתמיד פועלים בלי יוצא מהכלל) ליישום זה?
&nbsp
אגב תיקנתי "קצת" את Cardpeek, מי שמעוניין בהרבה פרטים טכניים, יכול לבדוק את זה פה
&nbsp
https://github.com/arseny92/cardpeek/commit/50d759582afd7e99999c93f09e6ae2b4dd9a5f91
&nbsp
לחצו Load diff להצגת שינויים ב-c376.lua ו-ravkav-strings.lua כי גיטהב מיזער אותם
&nbsp
(אפשר לא לבצע קומפילציה מלאה מקוד מקור אלא רק להחליף קבצים ששיניתי וכשהתוכנה מותקנת הם נמצאים ב-C:\Users\username\.cardpeek\scripts )
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה