תת"ל 79 - מסילת פלשת - עוקף לוד

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
תת"ל 79 - מסילת פלשת - עוקף לוד

תת"ל 79 - מסילת פלשת - עוקף לוד
בהמשך להודעה http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181375541/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

מופיע במוסף TheMarker של עיתון הארץ ביום 24.02.2017 פרסום של הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות בדבר:
"הודעה בדבר הכנת תכנית לתשתית לאומית ותנאים למתן היתרים בתקופת ביניים.

לצערי לא הצלחתי למצוא את הגרסה הדיגיטלית, אך יש בתוכנית פריטים מעניינים שאשמח ללבן בפורום זה
 

GLSRA

Active member
על תחנת "גדרה" כבר הספקתי לקרוא בעיקר בפורום הזה אך

תת"ל 79 - מסילת פלשת - עוקף לוד
בהמשך להודעה http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181375541/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

מופיע במוסף TheMarker של עיתון הארץ ביום 24.02.2017 פרסום של הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות בדבר:
"הודעה בדבר הכנת תכנית לתשתית לאומית ותנאים למתן היתרים בתקופת ביניים.

לצערי לא הצלחתי למצוא את הגרסה הדיגיטלית, אך יש בתוכנית פריטים מעניינים שאשמח ללבן בפורום זה
על תחנת "גדרה" כבר הספקתי לקרוא בעיקר בפורום הזה אך
בטקסט מופיע איזכור לתחנה בשם: "גזר".
וזה, לי חדש.

אם מישהו יכול להרחיב ולתת מידע נוסף על התחנה הזו אשמח לקרוא.
תודה
 
באתר המצוין להלן יש איזכור לתחנת ״גזר״(אבל לא כל כך ברור):

על תחנת "גדרה" כבר הספקתי לקרוא בעיקר בפורום הזה אך
בטקסט מופיע איזכור לתחנה בשם: "גזר".
וזה, לי חדש.

אם מישהו יכול להרחיב ולתת מידע נוסף על התחנה הזו אשמח לקרוא.
תודה
באתר המצוין להלן יש איזכור לתחנת ״גזר״(אבל לא כל כך ברור):
קרובה לכביש 6 על המסילה ראשל״צ- פאתי מודיעין?
אולי מיועדת בעיקר למשאות ובפרט להובלת מלט מהמפעל הקרוב???
https://www.facebook.com/permalink....=597260020465185&comment_tracking={"tn":"R0"}

יש גם פרסום מצומצם של חברה שעבדה כבר על הטרום-פרוייקט פלשת-מסילה מזרחית:

http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=130&catid=4&subcatid=16
 
ממה שאני רואה באתר "קווים כחולים"

באתר המצוין להלן יש איזכור לתחנת ״גזר״(אבל לא כל כך ברור):
קרובה לכביש 6 על המסילה ראשל״צ- פאתי מודיעין?
אולי מיועדת בעיקר למשאות ובפרט להובלת מלט מהמפעל הקרוב???
https://www.facebook.com/permalink....=597260020465185&comment_tracking={"tn":"R0"}

יש גם פרסום מצומצם של חברה שעבדה כבר על הטרום-פרוייקט פלשת-מסילה מזרחית:

http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=130&catid=4&subcatid=16
ממה שאני רואה באתר "קווים כחולים"
[URL]https://ags.moin.gov.il/xplan/[/URL]

אין שימושי קרקע מפורטים או פרטים זמינים, אבל אני חושב שמצאתי את המיקום שלה:
מדרום לכביש 431 בקטע ענבה-נשרים, צפון-מערבית לכפר שמואל עם כניסה מול כפר עזריה.
יתכן שזו הגרסה החדשה של תחנת רג"מ שתשמש כתחנה ליישובי גוש גזר.
 

GLSRA

Active member
גם אני הצלחתי לזהות את הפרטים הללו

ממה שאני רואה באתר "קווים כחולים"
[URL]https://ags.moin.gov.il/xplan/[/URL]

אין שימושי קרקע מפורטים או פרטים זמינים, אבל אני חושב שמצאתי את המיקום שלה:
מדרום לכביש 431 בקטע ענבה-נשרים, צפון-מערבית לכפר שמואל עם כניסה מול כפר עזריה.
יתכן שזו הגרסה החדשה של תחנת רג"מ שתשמש כתחנה ליישובי גוש גזר.
גם אני הצלחתי לזהות את הפרטים הללו
אם כי אני חייב להגיד שאני מופתע. היישובים בסביבה הם יחסית יישובים קטנים, עזריה, כפר שמואל, יד רמב"ם ועוד מספר יישובים קצת יותר מרוחקים.
מאוד מפתיע שמתכננים תחנה במיקום זה למרות שאני אישית מאמין שעל קו חשמלי אפשר וצריך למקם הרבה תחנות שרק יגדילו את השימוש בתחבורנ ציבורית
 
לא מפתיע, כי התחנה מתוכננת להצטלבות מסילת עוקפת לוד ומסילת

גם אני הצלחתי לזהות את הפרטים הללו
אם כי אני חייב להגיד שאני מופתע. היישובים בסביבה הם יחסית יישובים קטנים, עזריה, כפר שמואל, יד רמב"ם ועוד מספר יישובים קצת יותר מרוחקים.
מאוד מפתיע שמתכננים תחנה במיקום זה למרות שאני אישית מאמין שעל קו חשמלי אפשר וצריך למקם הרבה תחנות שרק יגדילו את השימוש בתחבורנ ציבורית
לא מפתיע, כי התחנה מתוכננת להצטלבות מסילת עוקפת לוד ומסילת
431 וכך יווצר קישור מהיר (עם החלפה) בין באר שבע ותחנות אחרות בדרום לבין ירושלים.
 
זהו, שהיא לא בהצטלבות

לא מפתיע, כי התחנה מתוכננת להצטלבות מסילת עוקפת לוד ומסילת
431 וכך יווצר קישור מהיר (עם החלפה) בין באר שבע ותחנות אחרות בדרום לבין ירושלים.
זהו, שהיא לא בהצטלבות
הרכבות מב"ש לת"א יעברו על מסילה מקבילה לכביש 6, ואילו תחנת גזר על כביש 431.
אלא אם יעשו רכבות מב"ש לירושלים במסלול 6-431-1, ואז תחנת גזר תוכל להיות תחנת מעבר למודיעין ולראשונים.
 
מצורף קובץ דברי ההסבר לתת"ל 79

זהו, שהיא לא בהצטלבות
הרכבות מב"ש לת"א יעברו על מסילה מקבילה לכביש 6, ואילו תחנת גזר על כביש 431.
אלא אם יעשו רכבות מב"ש לירושלים במסלול 6-431-1, ואז תחנת גזר תוכל להיות תחנת מעבר למודיעין ולראשונים.
מצורף קובץ דברי ההסבר לתת"ל 79
רשום בו:
"התוכנית כוללת שתי תחנות נוסעים חדשות, בגדרה ובאזור המעבר ליד כביש 431 (תחנת גזר), בסמיכות לתחנה המתוכננת בציר זה כחלק ממסילת ראשל"צ מודיעין (שאינה חלק מתכנית זו)."
כלומר התכנון הוא שנוסעים יוכלו לעבור בין שתי התחנות.
אם וכאשר יהיו רכבות בין ראשון לציון לירושלים, שתי התחנות הללו יוכלו לשמש למעבר שלן נוסעים בין באר שבע לירושלים, כי רכבות מהירות מבאר שבע לנתב"ג ולתל אביב יסעו במסילה עוקפת לוד.
 
עוד דבר, הנה שקף ממצגת לדיון על תת"ל 79:

זהו, שהיא לא בהצטלבות
הרכבות מב"ש לת"א יעברו על מסילה מקבילה לכביש 6, ואילו תחנת גזר על כביש 431.
אלא אם יעשו רכבות מב"ש לירושלים במסלול 6-431-1, ואז תחנת גזר תוכל להיות תחנת מעבר למודיעין ולראשונים.
עוד דבר, הנה שקף ממצגת לדיון על תת"ל 79:
לפי השקף הזה יש אופציה שרכבות יסעו מכיוון אשקלון דרך מסילת פלשת-שורק, למסילת הדרום (מסילת לוד-ב"ש) וממנה למסילת עוקף לוד ולמסילת A1 לירושלים.
וכך נוסעים יוכלו לעבור בתחנת גזר על מסילת עוקף לוד מרכבות מב"ש לרכבות לירושלים ולהיפך, כי תחנה זו תהיה משותפת לשני הקווים.

 
עוד שקף מאותה מצגת:

עוד דבר, הנה שקף ממצגת לדיון על תת"ל 79:
לפי השקף הזה יש אופציה שרכבות יסעו מכיוון אשקלון דרך מסילת פלשת-שורק, למסילת הדרום (מסילת לוד-ב"ש) וממנה למסילת עוקף לוד ולמסילת A1 לירושלים.
וכך נוסעים יוכלו לעבור בתחנת גזר על מסילת עוקף לוד מרכבות מב"ש לרכבות לירושלים ולהיפך, כי תחנה זו תהיה משותפת לשני הקווים.
עוד שקף מאותה מצגת:
שמציין בין תנאי הסף את התנאי הבא:
"
יצירת חיבור בין באר-שבע לירושלים כחלק ממדיניות משרד התחבורה לחיבור ישיר של ארבעת המטרופולינים הגדולים תוך כדי יצירת תחנת מעבר עם המסילה למודיעין.
"

 

GLSRA

Active member
לא חשבתי על זה אבל אם כך יש הרבה הגיון

לא מפתיע, כי התחנה מתוכננת להצטלבות מסילת עוקפת לוד ומסילת
431 וכך יווצר קישור מהיר (עם החלפה) בין באר שבע ותחנות אחרות בדרום לבין ירושלים.
לא חשבתי על זה אבל אם כך יש הרבה הגיון
תחנת גזר בנתונים הללו יכולה להפוך לץחנת מעבר למספר כיוונים
מודיעין וראשלץ מצד אחד על מסילת 431
ירושלים לכיוון A1
לצפון - מסילה מזרחית
נתב"ג ות"א
נשמע אחלה HUB
 
מענין מה שאתה כותב, בנתיים שמתי לב שיש באלאגן

ממה שאני רואה באתר "קווים כחולים"
[URL]https://ags.moin.gov.il/xplan/[/URL]

אין שימושי קרקע מפורטים או פרטים זמינים, אבל אני חושב שמצאתי את המיקום שלה:
מדרום לכביש 431 בקטע ענבה-נשרים, צפון-מערבית לכפר שמואל עם כניסה מול כפר עזריה.
יתכן שזו הגרסה החדשה של תחנת רג"מ שתשמש כתחנה ליישובי גוש גזר.
מענין מה שאתה כותב, בנתיים שמתי לב שיש באלאגן
בכתבה שאליה הפניתי; היא ממש לא ברורה!
לדעתי צ״ל:
2 במקום 0
0 במקום 1
1 במקום 7
7 במקום 9
כדי שהיא תיהיה יותר הגיונית.
כמו כן לא מדובר על החברה LGB אלא LBG מאנגליה שהציעה בין היתר לבנות קו תת-קרקעי מהיר בין ת״א לנתב״ג.

המיקום שאתה מציין ממש מתאים למפעל המלט ״נשר״ הסמוך.
 

GLSRA

Active member
תודה סקורפיון על ההפניה המעניינת

באתר המצוין להלן יש איזכור לתחנת ״גזר״(אבל לא כל כך ברור):
קרובה לכביש 6 על המסילה ראשל״צ- פאתי מודיעין?
אולי מיועדת בעיקר למשאות ובפרט להובלת מלט מהמפעל הקרוב???
https://www.facebook.com/permalink....=597260020465185&comment_tracking={"tn":"R0"}

יש גם פרסום מצומצם של חברה שעבדה כבר על הטרום-פרוייקט פלשת-מסילה מזרחית:

http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=130&catid=4&subcatid=16
תודה סקורפיון על ההפניה המעניינת
 

GLSRA

Active member
לא השגתי את העותק הדיגיטלי אז לפחות צילמתי מהעיתון

תת"ל 79 - מסילת פלשת - עוקף לוד
בהמשך להודעה http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181375541/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

מופיע במוסף TheMarker של עיתון הארץ ביום 24.02.2017 פרסום של הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות בדבר:
"הודעה בדבר הכנת תכנית לתשתית לאומית ותנאים למתן היתרים בתקופת ביניים.

לצערי לא הצלחתי למצוא את הגרסה הדיגיטלית, אך יש בתוכנית פריטים מעניינים שאשמח ללבן בפורום זה
לא השגתי את העותק הדיגיטלי אז לפחות צילמתי מהעיתון

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה