בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50

בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.

עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.

אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.

http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB
 

orchilit

New member
יצא לי לנסוע על U55 . זה קו תיירותי פר אקסלנס

בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.

עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.

אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.

http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB
יצא לי לנסוע על U55 . זה קו תיירותי פר אקסלנס
משער ברנדנבורג - דרך הבונדסטאג והתחנה המרכזית (Hauptbahnhof) . כשנסעתי עליו הוא היה די ריק. (אמנם יום ראשון, אבל אני די בטוח שזה המצב באופן כללי). דווקא יכול להיות נחמד לנסוע על מערך ישן עליו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
במוסקבה שיפצו רכבת מסדרה A

בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.

עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.

אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.

http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB
במוסקבה שיפצו רכבת מסדרה A
בשנה שעברה שיפצו והחזירו לשרות תיירותי שני קרונות מסדרה A - הקרונות הראשונים ששרתו את העיר מ- 1934.





 

Ccyclist

Well-known member
U55 הוא חלק מחזון ארוך טווח להארכת U5 עד לטגל.

בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.

עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.

אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.

http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB
U55 הוא חלק מחזון ארוך טווח להארכת U5 עד לטגל.
U5 הוא קו שלא מגיע למערב או למרכז ההיסטורי אלא מסתיים באלכס שהיתה בעבר מרכזה של מזרח ברלין בלבד ואז הנוסעים מחליפים או לאס-באהן למרכז המערבי בצו או לקווי האו-באהן שעוברים שם. לקו יש תוכניות ארוכות טווח להרחבה מערבה דרך מרכז ומערב העיר שניתן לראות אותן כבר במפה הראשית בערך הוויקיפדי באנגלית של קו U5. קו U55 רץ על קטע שתוכנן להיות במרכז הקו המוארך כשמרבית הנסיעה בו תהיה דרכו ולא בהכרח בין התחנות שעליו.
 

סנוי

New member
...ובקרוב אמור להתחבר אל אלכסנדרפלאץ, סופסוף.

U55 הוא חלק מחזון ארוך טווח להארכת U5 עד לטגל.
U5 הוא קו שלא מגיע למערב או למרכז ההיסטורי אלא מסתיים באלכס שהיתה בעבר מרכזה של מזרח ברלין בלבד ואז הנוסעים מחליפים או לאס-באהן למרכז המערבי בצו או לקווי האו-באהן שעוברים שם. לקו יש תוכניות ארוכות טווח להרחבה מערבה דרך מרכז ומערב העיר שניתן לראות אותן כבר במפה הראשית בערך הוויקיפדי באנגלית של קו U5. קו U55 רץ על קטע שתוכנן להיות במרכז הקו המוארך כשמרבית הנסיעה בו תהיה דרכו ולא בהכרח בין התחנות שעליו.
...ובקרוב אמור להתחבר אל אלכסנדרפלאץ, סופסוף.
שנים ארוכות עובדים על קטע כה קצר. באמת תמוה.
&nbsp
מה שכן, התחנה של U55 באונטר דן לינדן יפה מאוד ומוארת כמו מוזיאון. אהבתי.
 

Ccyclist

Well-known member
לא במיוחד כשגרמניה מממנת את כל אירופה...

...ובקרוב אמור להתחבר אל אלכסנדרפלאץ, סופסוף.
שנים ארוכות עובדים על קטע כה קצר. באמת תמוה.
&nbsp
מה שכן, התחנה של U55 באונטר דן לינדן יפה מאוד ומוארת כמו מוזיאון. אהבתי.
לא במיוחד כשגרמניה מממנת את כל אירופה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה