stratomaximus
New member
בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.
עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.
אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.
http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB
בברלין מחזירים לשירות במטרו 3 מערכים של ציוד נייד משנות ה-50
באפריל 2017 צפוייה BVG (חברת התחבורה של ברלין) להחזיר לשירות 3 מערכים של הU bahn הברלינאי, שנבנו בשנות ה- 50 וכונו בשם "דורה".
התכנון להפעיל את המערכים בקו המטרו U55, שלוחה קצרה במרכז העיר, שנוסעת לאורך 3 תחנות בלבד, וגומעת מרחק של פחות מ- 2 קילומטרים.
כיאה לגרמנים, ההחלטה מגיעה מסיבות פרקטיות לגמרי - מצד אחד לBVG אין יותר מדי כסף עודף בשביל לרכוש מערכים חדשים, מצד שני קו U55 נחשב קצת לפיל לבן, והמטרה בשימוש בציוד היסטורי בקו היא למשוך אליו יותר תיירים וחובבי הז'אנר.
השלוחה הקצרה הזאת שמתחילה בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עוברת דרך הבונדסטאג, ומסתיימת בשער ברנדנבורג, נפתחה ב-2009, כשהתכנון היה להרחיב אותה בהמשך לכיוון אלכסנדרפלאץ. בינתיים נגמר הכסף וההארכה לא נראית באופק (כרגע הצפי הוא 2020, שגם זה יכול להידחות). כמות הנוסעים בקו הזה נמוכה בהרבה מהתכנונים, כי על אף שהוא נמצא באזור תיירותי מאוד, המסלול הקצר שלו לא באמת משרת את הצרכים של התושבים או התיירים בסביבה.
בעיה נוספת בקו - המסילות שלו לא מחוברות פיזית לשאר הרשת. הכנסה והוצאה של ציוד נייד מתבצעת באמצעות מנוף, דרך פתח ייעודי מעל המסילה באחד הקטעים. שימוש בציוד היסטורי ייחודי לקו יאפשר לפנות את המערכים הקיימים שם כיום לטובת שאר הרשת.
עלות השיפוץ של המערכים הוותיקים היא 1.9 מיליון יורו "בלבד", זול משמעותית ממחירם של 3 מערכים חדשים מהניילון.
אגב, המערכים מהדגם הזה עדיין פועלים במקום אחד נוסף בעולם - פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לשם מכרה גרמניה כ- 100 יחידות, כשהדגם יצא מהשירות בתחילת שנות ה-90.
http://www.citylab.com/commute/2016...ing-back-1950s-trains/506450/?utm_source=SFFB