לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2231222,312 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט'
רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
<< ההודעה הנוכחית
16/10/2016 | 15:16
60
954
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז'
רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז
16/10/2016 | 16:22
16
340
סביב 7:30 בבוקר היום.
 
היה לי קשה לא להשתתף באירוע כה קרוב גאוגרפית, אז הגעתי מהקריות ברכבת של 6:44, המתנה של כחצי שעה לנסיעה הראשונה לפי לוח זמנים קבוע שיצאה מעתלית.
 
זה היה מערך DD 'מוסב לחשמול' שנדחף על ידי אחד מקטרי ה-Euro 3200. כדי שיהיה לי מה לעשות בבית שאן באתי עם האופניים (יום ו' / ערב חג אין הגבלת שעות), המערך היה סגור לאופניים למעט הקרון המערבי, והסתבר שלא הייתי הראשון שחשב על הרעיון, קדם לי נוסע אחר שירד בעפולה...
 
אגב, לפי זיהוי מזוודות גס, לפחות זוג נוסעים אחד הגיע מנתב"ג בהחלפת רכבת, ישר לנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. לפי מראה הנוסעים היו כמה וכמה שהגיעו במיוחד לנסיעה הראשונה, חלקם המשיכו לסיור מודרך בבית שאן...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נסעתי בקרון האחרון כך שלא ראיתי כמה עולים בתחנות'
נסעתי בקרון האחרון כך שלא ראיתי כמה עולים בתחנות
16/10/2016 | 16:32
4
338
בחיפה מרכז עלו כ-20-30, רכבת ראשונה כך שלא היה מפגש רכבות.
 
לפי התכנון הרכבת הראשונה שהגיעה מחיפה הייתה צריכה גם לחזור כרכבת הראשונה מבית שאן סביב 8:30, הרציף היה מלא יחסית, בהשתתפות פעילה של זאטוטים רבים לצד כמה מזקני העמק שבאו להשתתף בנסיעה המסחרית הראשונה.
 
ביציאה מהתחנה המתינו 3 קווי נסיעות של סופרבוס, שהעלו נוסעים ויצאו כעבור כמה דקות לבית שאן. מבתחנה מוביל שביל הולכי רגל אופניים לצומת הקרובה, אבל ממנה יש מדרכה צרה יחסית כ-500מ' לבית שאן, שגם חוצה ואדי קטן בדרכה ועל כן יורדת ועולה. הליכה מהתחנה לבית שאן אפשרית, אבל כנראה שלא תהיה ברירת המחדל של מרבית הנוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יופי של תיעוד '
יופי של תיעוד
16/10/2016 | 16:47
3
282
רק אתקן אותך מעט בעניין טכני-
הרכבת הראשונה מעתלית לבית שאן נדחפה ע"י קטר יורו 4000 מספר 1412,
והרכבת הראשונה מבית שאן היתה אף היא כפולת קומה שנמשכה ע"י יורו 3200 מספר 1324.
אני עצמי ארבתי להן בסמוך לצומת העמקים 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
16/10/2016 | 16:51
178
לצפיה ב-'כנראה שפספתי את המעבר עם הרכבת השניה'
כנראה שפספתי את המעבר עם הרכבת השניה
16/10/2016 | 17:00
1
144
היה נדמה לי שלא ראיתי מפגש רכבות בדרך הלוך
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ייתכן שהיית נרגש ולא שמת לב '
ייתכן שהיית נרגש ולא שמת לב
16/10/2016 | 17:06
128
בכל מקרה- יישר כח על התיעוד שלך 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ערב חג ובית שאן לא מקום גדול'
ערב חג ובית שאן לא מקום גדול
16/10/2016 | 16:42
9
318
סיבוב רכוב קצר בעיר וחזרה לתחנה, לקראת הנסיעה הבאה שהייתה צריכה להגיע כעבור שעה, סביב 9:25, ולצאת כעבור 10 דקות בדרך חזרה לחיפה. הפעם זה היה מערך סימנס כחול שנמשך על ידי  קטר 756.
 
בפועל הרכבת איחרה מעט, ועל הרכבת נערך נקיון וסריקה בטחונית (כריזת 'נא לא לעלות לרכבת' כמו שיש בתחנת בנימינה), והנהג צריך גם לעבור מצד לצד. התוצאה הייתה שכבר הנסיעה השניה יצאה באיחור קל של כמה דקות, ולא הדביקה את הפער לפחות עד חיפה מרכז.
 
מעבר רכבות בוצע בתחנת כפר ברוך, מערך DD שלישי מתוך שלושה שעשו את הקו היום (הנסיעה הרביעית מחיפה כבר נעשתה על ידי המערך שביצע את הנסיעה הראשונה), לפי התכנון הזה אין כמעט מרווח תפעולי בתחנת בית שאן, בעוד בעתלית יש מעט יותר. מאחר והקו הוא קו על מסילה בודדת, נראה שאפשר לצפות לאיחורים קלים באופן תדיר, ביחוד ברכבות החוזרות מבית שאן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת זו צולמה ליד פארק הכט'
רכבת זו צולמה ליד פארק הכט
16/10/2016 | 16:46
8
277
לצפיה ב-'יפה שכולנו ארבנו להן ותפסנו אותן במקומות שונים '
יפה שכולנו ארבנו להן ותפסנו אותן במקומות שונים
16/10/2016 | 16:49
7
248
לצפיה ב-'תיאום טלפאתי (על חושי) בין חובבי רכבות'
תיאום טלפאתי (על חושי) בין חובבי רכבות
16/10/2016 | 16:54
5
152
במקומות שונים לאורך הקו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה כבר קרה לנו כמה וכמה פעמים בעבר '
זה כבר קרה לנו כמה וכמה פעמים בעבר
16/10/2016 | 16:58
4
263
וגם זה נצפה הבוקר שם בסמוך לצומת העמקים 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חנה אחר כך בתחנת עפולה, אאל"ט'
חנה אחר כך בתחנת עפולה, אאל"ט
16/10/2016 | 17:02
68
לצפיה ב-'תמיד משעשע לראות קטר בודד'
תמיד משעשע לראות קטר בודד
16/10/2016 | 17:11
2
56
לצפיה ב-'אז קבל עוד אח מהקו הזה, מלפני שבועיים '
אז קבל עוד אח מהקו הזה, מלפני שבועיים
16/10/2016 | 17:18
1
248
לצפיה ב-'נחמד'
נחמד
16/10/2016 | 17:29
104
לראות תמונות של קטרים בודדים מזכיר לי משהו משעשע שקרה לי: יום אחד חיכיתי בת"א האוניברסיטה, ולפתע הכריזה הודיעה שרכבת מהירה עומדת לחלוף ברציף 2.
 
ה"רכבת" הגיעה, אבל היא לא הייתה רכבת, אלא קרונית בדיקת מסילה, באמצע היום. נעצרה לרגע, ירד ממנה טרמפיסט (בלי מדים של הרכבת או קסדה של איש תחזוקה, עם תיק גב קטן), והיא המשיכה בנסיעה דרומה.
 
את מי צריך לשחד כדי לקבל טרמפ בקרונית כזו? :P
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין גידור לאורך המסילה ?'
אין גידור לאורך המסילה ?
19/10/2016 | 15:29
8
לצפיה ב-'מגרש החניה בבית שאן היה חצי-מלא'
מגרש החניה בבית שאן היה חצי-מלא
16/10/2016 | 16:53
275
אין ספק שהרכבת היא אטרקציה מטורפת לכל תושבי העמק, ובהתאם הגיל הממוצע היה נמוך יחסית, בשל ריבוי זאטוטים... אפשר לצפות לריבוי 'נסיעות כיף' בתקופה הקרובה, כל זמן שהנסיעה בחינם. בחול המועד יצטרפו נוסעים רבים מאזור חיפה וכמה מאזורים מרוחקים יותר, נראה שהרכבת תעמוד בעומס מאחר ויש לה יכולת קיבול גדולה מספיק.
 
בתחנות לכיוון חיפה הייתה נוכחות נוסעים יפה, בדגש על ריבוי זאטוטים. טיפ לנוסעים בהמשך: מרבית הנוסעים אינם מודעים לאורכו של המערך, אם עולים על אחד הקרונות הקיצוניים, יש די מקום ישיבה, לפחות היום
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז'
בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז
16/10/2016 | 17:07
4
310
בחיפה מרכז היה אפשרות למעבר זריז במיוחד של 3 דקות בין רכבת העמק חוזרת, לרכבת צפונה, אבל הרכבת איחרה ופגשה אותה באזור 'חיפה מזרח'. המתנה של כחצי שעה, בינתיים הגיע קטר 120 שדחף כמה קרונות משא לרציף השלישי של 'חיפה מרכז'.
 
על פי אביתר הקטר הזה היה מעורב בהריגתם של כמה עשרות אנשים בתאונות, זה הקטר של אסון הבונים וגם של תאונה בחיפה ב'מעבר חירם' עם אוטובוס שבה נספו 11 נוסעים, מלבד אפשרות לעוד כמה תאונות 'קטנות'.
 
הזמן קצת קצר, אמשיך עוד קצת במוצאי החג.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לך תמונה נוספת של 120 ?'
יש לך תמונה נוספת של 120 ?
17/10/2016 | 10:27
1
32
לצפיה ב-'לא, זאת היחידה שצילמתי'
לא, זאת היחידה שצילמתי
17/10/2016 | 19:19
13
לצפיה ב-'אני זכרתי שהרוצח היה 125 - אתה בטוח שזה היה 120?'
אני זכרתי שהרוצח היה 125 - אתה בטוח שזה היה 120?
18/10/2016 | 08:57
1
28
לצפיה ב-'לפי מידעים שונים ברשת - קטר 120'
לפי מידעים שונים ברשת - קטר 120
18/10/2016 | 11:28
45
חפש 'קטר 120 אסון הבונים' או 'קטר 120 הרוצח'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פתיחה באיחור של 9 שנים'
פתיחה באיחור של 9 שנים
16/10/2016 | 17:08
12
246
כעת נותרו רק 4 פרוייקטים מתכנית החומש המקורית שטרם הושלמו: רעננה, כרמיאל, ראשון מערב ו-A1. בהנחה שלוחות הזמנים יחזיקו מעמד, עד שנת 19' יישאר רק פרוייקט אחד שלא הושלם. כזכור תכנית החומש נועדה להסתיים סופית בינואר 09' עם פתיחת תחנת האומה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר'
נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר
16/10/2016 | 17:36
11
182
מבחינת תכניות ומועדים אני לא מאוד בקיא. בוודאי לא כמוך ווילי .
אני חושב, שגם פרויקט החשמול התעכב. היה אמור להיות חלק מפתיחת הקו לרעננה ו/או הקו לכרמיאל. אני בכלל לא מבין מדוע גם את קו העמק לא פתחו, כקו מחושמל.
 
בתכניות הבאות נקווה, שלא יהיו עיכובים ושנראה את הקווים במהרה בימינו. ביניהם:
* מסילת מודיעין-ראשון לציון ראשונים. גם את ההמשך בין הראשונים לתחנת משה דיין. כנראה שהחיבור בין שתי תחנות ראשל"צ מתעכב ולדעתי חבל מאוד.
* מסילה עוקפת לוד בקו תל אביב-נתב"ג(?)-באר שבע.
* שדרוג הקו המזרחי - לרבות הקמה מחדש של חדרה מזרח-צומת חמד. צומת חמד הוא הפיצול העתידי במסילה המזרחית בין ההמשך צפונה לחדרה-מזרח לבין נסיעה מערבה לכיוון כפר סבא/הוד השרון. פרויקט זה כולל גם הכפלת ראש העין-לוד, יישור מקטעים והקמת הפרדות מפלסיות.
* פרויקט מסילת עירון וכן חיבור מטבריה לעפולה, כך שתהיה אפשרות לנסוע מטבריה ועפולה לכיוון תל אביב, שלא דרך חיפה.
 
הייתי שמח גם לראות התקדמות בקו לאילת, אבל זה אולי תרחיש אופטימי מדי.
לצד זה, שיהיו מקטעים מהירים יותר, בקווי הרכבת הקיימים. נניח יותר אזורים, שבהם נוסעים 160 קמ"ש ואף עוד יותר מהיר. כך שעם הזמן תהיה אפשרות לנסוע מחוף הכרמל לתל אביב, תוך כחצי שעה או מבאר שבע לתל אביב, בפחות מ-40 דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העמק לא נפתח מחושמל מסיבה אחת: תקציב. רצו לחסוך.'
העמק לא נפתח מחושמל מסיבה אחת: תקציב. רצו לחסוך.
16/10/2016 | 17:47
70
לצפיה ב-'המזרחית כבר מתוקצבת לביצוע למיטב ידיעתי'
המזרחית כבר מתוקצבת לביצוע למיטב ידיעתי
16/10/2016 | 17:48
2
71
לצפיה ב-'תודה. נקווה שאכן כך ושיהיו עבודות'
תודה. נקווה שאכן כך ושיהיו עבודות
16/10/2016 | 22:10
105
במהרה בימינו
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש אומדן (8 מיליארד ש״ח), אך אינני חושב שהיא תוקצבה עדיין.'
יש אומדן (8 מיליארד ש״ח), אך אינני חושב שהיא תוקצבה עדיין.
17/10/2016 | 00:28
42
לצפיה ב-'פרוייקטי תשתית נוהגים להיגרר כמה שנים מעל למצופה.'
פרוייקטי תשתית נוהגים להיגרר כמה שנים מעל למצופה.
16/10/2016 | 21:39
6
159
יש רק דבר אחד שיכול להמריץ אותם וזה דד-ליין כמו ארוע ציבורי וגם זה לפעמים לא משיג את המטרה. יש לי אטלס רחובות לונדוני ישן עם תחנות קו היובל וכיתוב שהן יפתחו ב1998 כשבסוף הן נפתחו ברבעון האחרון של 1999 כי זה היה החיבור לכיפת המילניום / O2  וטקס המילניום ב2000. האולימפיאדה לא הצליחה להמריץ את קרוסרייל (בעת ההחלטה ב2005 היה סיכוי לכך אך ההחלטה על הקו התעכבה) אך הצליחה להמריץ את השירות הפנימי המהיר על הקו המהיר שבין לונדון לפריס שנפתח שנתיים אחרי הקו הבינלאומי.
 
באשר למהירות: ישנן מספר קטגוריות מהירות כאשר 160 קמ"ש (100 מייל לשעה) היא הגבול העליון המקובל לרכבות פרבריות. 200-250 קמ"ש זו קטגוריה חצי מהירה נפרדת ו300 קמ"ש היא קטגוריות הרכבות המהירות. את רכבת ישראל במתכונתה הנוכחית אפשר לשדרג ל160 קמ"ש ע"י יישור ושימוש בציוד נייד בקטגוריה הפרברית. הגברת המהירות מעל לסף זה תחייב לא רק יישור מסילות ותוואים חדשים אלא גם ציוד נייד חדש בקטגוריות שאינן נמצאות בארץ. לא ברור אם צריך רכבת 300 קמ"ש שיכולה תאורטית לחצות את 426 הקילומטרים שבין מטולה לטאבה ב1:25.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' רבה Ccyclist על ההסבר'
רבה Ccyclist על ההסבר
16/10/2016 | 22:09
5
96
לצורך העניין קו פרברי, זה למשל הקו לראשונים או כפר סבא-תל אביב-ראשון לציון משה דיין?
הקווים תל אביב-חיפה או תל אביב-באר שבע נחשבים לקטגוריה "חצי מהירה"? אם זה כך, במידה ויהיו ההתאמות, שהסברת Ccyclist, הרי שלא תהיה סיבה שנסיעה מחיפה (חוף הכרמל) לתל אביב (האוניברסיטה) תעלה על 30 דקות או שמבאר שבע (האוניברסיטה) לתל אביב (ההגנה) תעלה מעל ל-40 דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.'
לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.
17/10/2016 | 00:45
4
113
לצערי הגיוני יותר לעצור ב160 כי שידרוג יהווה למעשה פיצול של הרשת.
 
המסילה לבאר שבע עברה שידרוג משמעותי בעשור שעבר ויתכן שלא יהיה תאבון ציבורי לשידרוג נוסף, ופרוייקט ריבוע מסילת החוף צריך להיבנות כבר עכשיו לסטנדרט של 200-250. אם התוואי הנוכחי אינו מתאים יצטרכו למצוא תוואי מקביל  צפונית להרצליה ודרומית לאזור (מה שפופולרי בספרד אבל יש להם שטח נרחב) וזו בכלל תוכנית אחרת.
 
בדרום אנגליה יש כמה מערכות בסדר הגודל של ר"י ומעלה שהקווים שלהם מגיעים למרחקים של 150-200 ק"מ והם מתנהלים במהירות של 160 קמ"ש בלבד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על ההסבר'
תודה על ההסבר
17/10/2016 | 07:19
2
74
האם בוודאות כיום מסילת החוף ומסילת נען-באר שבע הן לפי מהירות 160 קמ"ש ולא מעבר? מבחינת תשתית הכוונה, לא ציוד-נייד.
בכל מקרה, גם אם המסילות השונות בנויות ל-160, הרי שבקטעים מעטים וקצרים יחסית הנסיעה היא 160 קמ"ש. אחרת גם במהירות 160 לא הייתה סיבה לזמני נסיעה קצרים יותר בין אזורים שונים. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, 160 זו מהירות התכן.'
כן, 160 זו מהירות התכן.
17/10/2016 | 11:28
1
79
התשתית בנויה למהירות של 160קמ״ש אם כי רוב הגשרים שנבנו בשנים האחרונות תוכננו כך שהם מתאימים למהירות של 200 או 230קמ״ש כך שיהיה יותר קל לשדרג את התוואי אם ירצו בעתיד.

עם זאת, לגבי היום, כאשר מתכננים היום את לוח הזמנים של הרכבת צריך לקחת בחשבון את היכולות של כלל הציוד ולכן מתכננים לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר (שאינו מגיע ל160) כך שהיכולת של התשתית ל160קמ״ש אינה מנוצלת במלואה היום. לכן כאשר תיווצר מסה קריטית של ציוד חשמלי ואפשר יהיה לתכנן לוח זמנים שיוכל לקחת בחשבון את המהירות היותר גבוהה והתאוצה המוגברת אז ניתן יהיה לשפר משמעותית את זמני הנסיעה על גבי התשתית הקיימת של 160קמ״ש לפני שאפילו מתחילים לחשוב על שדרוג ל200קמ״ש ויותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על ההסבר עם הדברים המעניינים בתוכו'
תודה על ההסבר עם הדברים המעניינים בתוכו
17/10/2016 | 12:11
60
נראה, שישי סיבה נוספת לחשמול של רב מסילת הרכבת, אם לא כולה.
 
כיום כנראה יש קטעים מעטים, שהרכבת נוסעת, מעל 140 קמ"ש. אני לא בטוח אם מגיעים בכלל ל-160 קמ"ש. אולי כן. אולי לא. הכוונה היא למהירות סדירה. לא על מקרים חריגים.
כנראה אחד הקטעים המהירים ביותר הוא בין בנימינה לחיפה-חוף הכרמל. לרבות בקטע המערבי לכביש החוף.
כך אולי גם המצב בין קרית גת לנען. שני אלה כנראה הקטעים ההכי מהירים כיום.
כיום אנחנו אחרי, שנוצרו קווי רכבת רבים או לקראת פתיחת קווי חדשים, להם חיכינו שנים רבות. לדעתי היעד הבא במהלך ואחרי פתיחת קווי רכבת חדשים ופרויקט החשמול, הוא דגש על קיצור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היום בוועדות התכנון מתכננים כבר את הרשת המהירה'
היום בוועדות התכנון מתכננים כבר את הרשת המהירה
18/10/2016 | 08:55
33
(למעשה חצי-מהירה כפי שהגדרת) במקביל לרשת הקיימת ובמקומה, בהתאם לצורך.
 
מדובר בהקמת מסילה של 200 קמ"ש בין חוף הכרמל לתל אביב במקביל למסילה הקיימת (תוך יישור ניכר ודילוג על פני תחנות באיזור חדרה-זכרון יעקב). בנוסף, מסילה "עוקפת לוד" שתחבר בין איזור בן שמן במסילת A1 למסילת באר שבע הקיימת ליד מחלף נשרים.
 
המסילה האחרונה הוצעה בפורום בעבר ומתישהו הרעיון עלה גם ברכבת ישראל. אין לי מושג האם לפורום הצנוע שלנו היה השפעה על כך... היא תאפשר רכבות מהירות בין תל אביב לבאר שבע דרך נתב"ג ותאפשר גם החלפה נוחה לנוסעים מבאר שבע לירושלים. מדברים גם על משולש ליד בן שמן שתאפשר רכבות ישירות מבאר שבע לירושלים, אבל יתכן שרכבות כאלה תופעלנה רק בשעות השיא.
 
כמובן שכל זה ידרוש הרחבה של תחנת נתב"ג כפי שדובר כאן בעבר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה על הדיווח ועל התמונות'
תודה רבה על הדיווח ועל התמונות
16/10/2016 | 17:32
141
רק חבל שהן יצאו על הצד ולא ישרות.

​בכל מקרה, ישר כח!

​אני ביום שלישי עם חבר מהעבודה נעשה נסיעה לבית שאן וחזרה.
​מקווה שאין יותר מדי נוסעים ושלא צריך להרשם קודם כפי שהרכבת פרסמה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נצל"ש לגבי נסיעה השבוע ברכבת העמק'
נצל"ש לגבי נסיעה השבוע ברכבת העמק
16/10/2016 | 17:41
14
180
להבנתי לנסיעה ברכבת (ללא השתתפות בפעילויות סביב הפתיחה), לא נדרשת הרשמה או כל פעילות מוקדמת - פשוט להגיע, לרכוש כרטיסים ולנסוע. מכר טען שצריך להירשם מראש. האם יש ממש בדבריו?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש'
עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש
16/10/2016 | 17:52
13
139
ההרשמה היא לפעילויות ה"חוויתיות" שהרכבת מציעה שם. כל מיני סיורים ודברים כאלו. הנסיעה עצמה היא כמו כל נסיעה בר"י, פשוט להגיע לתחנה ולקנות כרטיס. הסיבה לדיסאינפורמציה זה שהפרסומים של ר"י באינטרנט ובטלויזיה מטעים (בגלל שהם פרסמו את הקו ביחד עם הפעילויות ה"חוויתיות").
 
למי שמתכוון לטייל עצמאית כמובן שאין סיבה להירשם מראש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כפי שחשבתי. תודה רבה וחג שמח.'
כפי שחשבתי. תודה רבה וחג שמח.
16/10/2016 | 18:03
34
לצפיה ב-'תודה ושאלה נוספת'
תודה ושאלה נוספת
16/10/2016 | 20:40
11
114
מדוע לקנות כרטיס אם הנסיעה היא בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'?
​אם אני בחיפה ו/או בכל אחת מתחנות הקו החדש הרי כרטיס לכוון חיפה / בית שאן
אמור להיות
​bezplatno ברוסית או gratis (sin pagar) בספרדית או ביידיש בלי כסף.
​הלא כן?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי בשביל רישומים'
אולי בשביל רישומים
16/10/2016 | 22:04
3
90
גם בשביל לבדוק את מספר הנוסעים.
סיבה אפשרית נוספת, בהסתייגות: אולי רישום בספרי החשבונות. הם רושמים את הכסף, שהיה אמור להיכנס כמחיר כ"הנחת מזומנים" או שם אחר וכך מבצעים חישוב של גודל הסבסוד. אבל זה בערבון מוגבל, כי אני לא יועץ-מס או רואה-חשבון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך'
יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך
16/10/2016 | 22:10
2
94
להוציא אותו מהמכונה (אגב, עוד יש את זה? שנים לא הייתי בסבידור בכדי
​לעבור מצד לצד, כלומר מר"ג לת"א או ההיפך)?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפני כמה חודשים עוד היה את זה'
לפני כמה חודשים עוד היה את זה
16/10/2016 | 22:14
83
מאז לא יצא לי לעבור שם.
אני מניח, שכרטיס המעבר הוא כדי לאפשר מעבר בין צידי התחנה ולא מעבר לזה. כך יוכלו לעבור מצד תחנה לצד שני ולא להמשיך בנסיעה.
לא חושב, שיש כאן סבסוד לכל משתמש, לעומת קו רכבת העמק. שם יש שווי לנסיעה. כיוון, שהנוסעים לא משלמים על הנסיעה, צריך להיות סבסוד, שיכסה על, שהם היו אמורים לשלם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, צריך כרטיס מעבר כדי לעבור בסבידור'
כן, צריך כרטיס מעבר כדי לעבור בסבידור
16/10/2016 | 22:15
89
ויש בנוסף למכונות הכרטיסים הרגילות גם מכונה שמיועדת לכרטיסי מעבר בלבד, קרוב יותר לולידטורים, כך שלא צריך לעמוד בתור
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק שים לב שנסיעה מחיפה לתחנות רכבת העמק היא בחינם'
רק שים לב שנסיעה מחיפה לתחנות רכבת העמק היא בחינם
17/10/2016 | 12:28
6
84
אבל בכיוון ההפוך נסיעה מתחנות רכבת העמק לכל תחנת רכבת בארץ היא בחינם. ואם טוענים הלוך ושוב בתחנות רכבת העמק, אז גם החזרה בחינם.
 
אז אם אתה בתחנות הקו החדש, תוכל לחזור הבייתה בזול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בנתיבות הדפיסו כרטיסי נייר שהיו תקפים לשעה וחצי.'
בנתיבות הדפיסו כרטיסי נייר שהיו תקפים לשעה וחצי.
17/10/2016 | 13:03
5
60
מעריך שפה זה יהיה דומה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תוקף של איזה כרטיס שעה וחצי?'
תוקף של איזה כרטיס שעה וחצי?
17/10/2016 | 13:07
4
191
הכרטיס חזור בהלוך ושוב?
הרי רק הנסיעה לאשקלון תיקח 3 שעות, אז החזור צריך להיות שעה וחצי אחרי ההנפקה?
 
אשמח לפירוט של הנוהל שהיה בנתיבות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמו הכרטיסים לגשר בת"א מרכז,חייבים להשתמש בהם תוך X זמן'
כמו הכרטיסים לגשר בת"א מרכז,חייבים להשתמש בהם תוך X זמן
17/10/2016 | 13:50
3
54
כשהנסיעה לכולם הייתה בחינם לא הטעינו על רב קו ולא אפשרו לקנות כרטיסים בכסף (באמת! ניסיתי).
הדבר היחיד שעשו זה להנפיק כרטיסי נייר, עם הערה שחייבים להתחיל את הנסיעה תוך X זמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אוקי, אז קצת בעייתי כאן, כי מדובר גם על החזור'
אוקי, אז קצת בעייתי כאן, כי מדובר גם על החזור
17/10/2016 | 13:53
2
50
גם החזור הוא חינם לכולם.
מסכים שהגיוני שיהיה כרטיס נייר, אבל לא נראה לי סביר שתהיה הגבלת זמן על החזור, וגם אם תהיה אז הרבה יותר משעה וחצי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא שמתי לב שדיברת על חיפה.'
לא שמתי לב שדיברת על חיפה.
17/10/2016 | 14:41
1
46
במקרה הזה בטח ידרשו להנפיק כרטיס מוגבל בזמן לפני כל נסיעה.
אין לרכבת אינטרס להתחיל בהטענת הו"ש על רב קו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'OK ראיתי את התקנה שפרסמת, מאוד מוזר שהחליטו על הו"ש '
OK ראיתי את התקנה שפרסמת, מאוד מוזר שהחליטו על הו"ש
17/10/2016 | 18:09
10
לצפיה ב-'תוהה על רלבנטית הרכבת...'
תוהה על רלבנטית הרכבת...
17/10/2016 | 13:14
5
111
שום דבר מזה לא ישנה אם לא יהיו רכבות מהירות בבקרים.
צריך לעשות רכבת מהירה מבית שאן שתעצור בעפולה ואז תמשיך לחיפה, כמו שיש רכבת מהירה שיוצאת מבינימינה עוצרת בחדרה וממשיכה לת"א.
אם אדם כמוני שרוצה להגיע לתל אביב מעפולה יכול פשוט לנסוע לבינימינה ומשם להמשיך למרכז אז מה כל הסיפור הזה של הרכבת?
היה עדיף לסלול כביש עוקף ואדי חעארה ולחבר את עפולה לתחנת בינימינה בכביש מהיר.
כך תוך 20 דקות היית מגיע לבינימינה ותוך 35 דקות לתל אביב אם אתה תופסת את הרכבת המהירה.
שלא לדבר על זה שלא אמרו שיהיו רכבות על הבוקר מהשעות 5-8.
דעתכם?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא אפשרי כי יש מסילה בודדת'
זה לא אפשרי כי יש מסילה בודדת
17/10/2016 | 13:39
96
העצירות הן גם ובעיקר כדי שרכבות יוכלו לחלוף זו על פני זו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'את הלו"ז אפשר לשפר; אבל רוב המשתמשים - יוממים לחיפה ולא לת"א'
את הלו"ז אפשר לשפר; אבל רוב המשתמשים - יוממים לחיפה ולא לת"א
17/10/2016 | 14:00
3
110
לגבי הלו"ז, הוא בהחלט ניתן לשיפור באמצעות הארכת שעות הפעילות. שיפורים בתדירות ובמהירות לעומת זאת, בשלב הזה מוטלים בספק רב הודות למשרד האוצר, שהתעקש על מסילה הבודדת בין עפולה לחיפה.

רכבת "מהירה" בין בית שאן לחיפה לא תהפוך את המסלול הארוך לת"א לאטרקטיבי מבחינת זמן הנסיעה למספיק יוממים כדי להצדיק את קיומו, כל עוד הקו עובר דרך חיפה. אפשר היה בלי קשר להפעיל רכבת מהירה כזאת במידה ויש לה מספיק ביקוש (ואני בכלל לא בטוח שיש), ובאם זה בכלל אפשרי לשלב רכבת כזאת בלו"ז יחד עם שאר הרכבות לאור מגבלת המסילה הבודדת...
 
חוץ מזה, רכבת העמק היא בהחלט רלוונטית ונחוצה מאוד לעמק יזרעאל, שלא מעטים מתושביו עובדים באזור חיפה. אבל היא בהחלט פחות רלוונטית לסיסמה הנדושה "חיבור הפריפריה למרכז" - וטוב שכך! שיפור אמיתי בנגישות התחבורתית בפריפריה, פירושו קודם כל חיבור טוב יותר לאזור הביקוש הגדול והקרוב ביותר (מטרופולין חיפה במקרה דנן). אגב, גם הקו לכרמיאל מיועד בראש וראשונה לחבר אותה למטרופולין חיפה ורק אח"כ "למרכז". הנוסעים מכרמיאל לאזור ת"א יהוו ללא שום ספק מיעוט מבין כלל הנוסעים בקו החדש (ואולי רק החיילים של יום א' וה'-ו' יצליחו להטות מעט את המאזן הזה).
 
הקו העתידי שבאמת יחבר בין העמק למרכז נקרא "מסילת עירון" (מסילת עפולה - חדרה). פרוייקט מורכב ביותר וגם יקר מאוד, כולל מנהרה ארוכה באזור אום אל-פחם... בקיצור, עוד חזון רב למועד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שניתן להסיק מכל הנ"ל אם כך הוא'
מה שניתן להסיק מכל הנ"ל אם כך הוא
17/10/2016 | 14:45
2
82
שהרכבת כלל אינה מועילה ליוממים(ובתכנון גם לא הייתה אומרה, זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת, כל השאר זה רק פוזה של משרד התחבורה).
מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב וכלל לא כדאי לו לקחת את הרכבת.
רק שיפור משמעותי באמת בתחבורה ציבורית יחליף את הרכבים ואת הפקקים בכביש.
אך קצת מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז, יש שם הרבה משרות ובעפולה כעת יש פיתוח נדל"ן די רציני.
הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז היא כי אין תחבורה ציבורית הולמת שיכולה להסיע אותך לשם, אם הייתה כזו אנשים היו מעדיפים לגור בפריפריה ללכת לעבוד במרכז ולחזור בערב הביתה.
תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב, להגיע לעבודה תוך שעה קלה ולחזור. הכל דרך הרכבת ובנועם.
אגב מה עם רעיון חיבור עפולה/בית שאן דרך כביש עוקף ואדי עארה לבינימינה? נשמע הזוי?
כרגע זאת הדרך הכי הגיונית שחשבתי עלייה שבאמת אפשר לחבר את הפריפריה למרכז, וגם יחסוך את כל הפקקים בואדי הפקוק כל הזמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שזה כל מה שאתה מסיק. אולי נסתכל בכל זאת פעם נוספת:'
חבל שזה כל מה שאתה מסיק. אולי נסתכל בכל זאת פעם נוספת:
17/10/2016 | 15:39
1
86
"הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז" - היא שמבחינה גיאוגרפית, מדובר במרחק גדול מדי עבור יוממים. אין שום סיבה אמיתית שרבבות אנשים יעשו כברת דרך כזאת מדי יום! לא מדובר במצב תקין או רצוי במדינה. מה שצריכים באמת זה לפתח תעסוקה באזורים קרובים יותר עבור אותם היוממים הפוטנציאליים. בין היתר, לשם כך נועדו פרוייקטי הרכבות בארץ - וטוב שכך. המושג "פריפריה" ייתכן וייעלם מהלקסיקון רק כשתהיה לתושבים תחבורה ציבורית טובה למקומות התעסוקה מגוונים, וזה ממש לא אומר "גוש דן"! אבל זה כן אומר שתעסוקה כזאת צריכה להתפתח יותר גם במקומות כמו עפולה (שסיכוייה עם הרכבת בהחלט טובים יותר מאשר בלעדיה), בטח ובטח בחיפה, שצריכה להפוך כבר לבירת הצפון במלוא מובן המילה. כפי שעפולה צריכה להפוך לבירת העמק.
 
"מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב" - ולהיתקע בפקקים. רכבת נותנת אפשרות לעקוף את הפקקים ובדרך גם לנצל את זמן הנסיעה בצורה טובה יותר - בגלל זה משתמשים בה באזורים אחרים בארץ, מכל המגזרים כולל היי-טק, שבו על-פי הסטיגמה המטופשת כולם נוסעים עם רכב שמקבלים מהמעסיק... כן, אני מבין שזה עדיין חדש אצלכם באזור ולא לגמרי ברור - אז תתחילו להתרגל מאתמול לחיים טובים קצת יותר. 
 
"זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת" - שטויות מבית היוצר של מגיבים בוואינט. רק רכבות מטען בודדות יפעלו על המסילה הזאת מדי יום (אולי רק זוג רכבות בודד! לפחות בשלב הראשון), וזה בהחלט לא יהיה "רווחי" בניגוד למה שאנשים מסויימים מספרים. הרווח העיקרי הוא לתושבי העמק שיראו קצת פחות משאיות כבדות על כבישי האזור - וזה בהחלט שווה את הסבסוד של המדינה בעיניי. לעומת זאת, יפעלו בקו העמק עשרות רכבות נוסעים בכל יום - אז אם כך, מה הייעוד האמיתי של המסילה?.. וכמו שכתבתי, הקימו אותה כבודדת רק בגלל פקידי האוצר שנעמדו בזמנו על רגליהם האחוריות ככל שמדובר היה על השקעה ב"פריפריה".
 
"מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז" - בטח שיהיה, אבל רק אם זמן הנסיעה מבית שאן יעמוד על פחות משעה. וכעת, ננסה לחשב את יחס העלות מול התועלת שבהקמת קו כזה; ושלא נשכח לקחת בחשבון גם את מה שאמרנו בפסקה הראשונה...
 
"תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב" - אני בהחלט מסוגל לתאר זאת לעצמי. אבל הרבה יותר קשה לי לתאר לעצמי את הגיהינום הסטטוטורי שיצטרכו לעבור כדי לתכנן ולהקים את המסילה הזאת... כמו שאומרים, הלוואי במהרה בימינו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד דבר: בשאיפה לחבר כל מקום "למרכז" אתה מייבש את הפריפריה'
עוד דבר: בשאיפה לחבר כל מקום "למרכז" אתה מייבש את הפריפריה
17/10/2016 | 15:52
78
במקום לפתח אותה. האם אתה בטוח שכל מקום במדינה צריך להפוך לפרבר שינה של תל-אביב רבתי? כן, זה כמעט בלתי-נמנע בחלק מהמקומות (כמו בית שאן...) אבל מה עם עפולה? מה עם חיפה עצמה?..
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מבין שלא יהיה שאטל מהרכבת לאיזור התעשייה ביקנעם?'
אני מבין שלא יהיה שאטל מהרכבת לאיזור התעשייה ביקנעם?
17/10/2016 | 13:37
1
104
חתיכת פספוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דווקא כן יהיה - קו 118'
דווקא כן יהיה - קו 118
17/10/2016 | 17:03
34
לצפיה ב-'תודה רבה לכם על התמונות ההיסטוריות!'
תודה רבה לכם על התמונות ההיסטוריות!
18/10/2016 | 09:01
21

הודעות אחרונות

07:32 | 22.07.19 סוכריה חמצמצה
23:03 | 21.07.19 אביב אופיר
14:43 | 21.07.19 free1234
07:29 | 21.07.19 ravkav211
10:28 | 19.07.19 ModiinCity
00:11 | 19.07.19 עמוד השדרה
20:55 | 18.07.19 Bus Nerd
16:33 | 18.07.19 arseny92
20:09 | 16.07.19 ברק תחת ענן
22:39 | 15.07.19 ברק תחת ענן

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ