רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה









 

נתנאל531

Well-known member
רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז
סביב 7:30 בבוקר היום.
&nbsp
היה לי קשה לא להשתתף באירוע כה קרוב גאוגרפית, אז הגעתי מהקריות ברכבת של 6:44, המתנה של כחצי שעה לנסיעה הראשונה לפי לוח זמנים קבוע שיצאה מעתלית.
&nbsp
זה היה מערך DD 'מוסב לחשמול' שנדחף על ידי אחד מקטרי ה-Euro 3200. כדי שיהיה לי מה לעשות בבית שאן באתי עם האופניים (יום ו' / ערב חג אין הגבלת שעות), המערך היה סגור לאופניים למעט הקרון המערבי, והסתבר שלא הייתי הראשון שחשב על הרעיון, קדם לי נוסע אחר שירד בעפולה...
&nbsp
אגב, לפי זיהוי מזוודות גס, לפחות זוג נוסעים אחד הגיע מנתב"ג בהחלפת רכבת, ישר לנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. לפי מראה הנוסעים היו כמה וכמה שהגיעו במיוחד לנסיעה הראשונה, חלקם המשיכו לסיור מודרך בבית שאן...

 

נתנאל531

Well-known member
נסעתי בקרון האחרון כך שלא ראיתי כמה עולים בתחנות

רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז
סביב 7:30 בבוקר היום.
&nbsp
היה לי קשה לא להשתתף באירוע כה קרוב גאוגרפית, אז הגעתי מהקריות ברכבת של 6:44, המתנה של כחצי שעה לנסיעה הראשונה לפי לוח זמנים קבוע שיצאה מעתלית.
&nbsp
זה היה מערך DD 'מוסב לחשמול' שנדחף על ידי אחד מקטרי ה-Euro 3200. כדי שיהיה לי מה לעשות בבית שאן באתי עם האופניים (יום ו' / ערב חג אין הגבלת שעות), המערך היה סגור לאופניים למעט הקרון המערבי, והסתבר שלא הייתי הראשון שחשב על הרעיון, קדם לי נוסע אחר שירד בעפולה...
&nbsp
אגב, לפי זיהוי מזוודות גס, לפחות זוג נוסעים אחד הגיע מנתב"ג בהחלפת רכבת, ישר לנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. לפי מראה הנוסעים היו כמה וכמה שהגיעו במיוחד לנסיעה הראשונה, חלקם המשיכו לסיור מודרך בבית שאן...
נסעתי בקרון האחרון כך שלא ראיתי כמה עולים בתחנות
בחיפה מרכז עלו כ-20-30, רכבת ראשונה כך שלא היה מפגש רכבות.
&nbsp
לפי התכנון הרכבת הראשונה שהגיעה מחיפה הייתה צריכה גם לחזור כרכבת הראשונה מבית שאן סביב 8:30, הרציף היה מלא יחסית, בהשתתפות פעילה של זאטוטים רבים לצד כמה מזקני העמק שבאו להשתתף בנסיעה המסחרית הראשונה.
&nbsp
ביציאה מהתחנה המתינו 3 קווי נסיעות של סופרבוס, שהעלו נוסעים ויצאו כעבור כמה דקות לבית שאן. מבתחנה מוביל שביל הולכי רגל אופניים לצומת הקרובה, אבל ממנה יש מדרכה צרה יחסית כ-500מ' לבית שאן, שגם חוצה ואדי קטן בדרכה ועל כן יורדת ועולה. הליכה מהתחנה לבית שאן אפשרית, אבל כנראה שלא תהיה ברירת המחדל של מרבית הנוסעים.

 
יופי של תיעוד


נסעתי בקרון האחרון כך שלא ראיתי כמה עולים בתחנות
בחיפה מרכז עלו כ-20-30, רכבת ראשונה כך שלא היה מפגש רכבות.
&nbsp
לפי התכנון הרכבת הראשונה שהגיעה מחיפה הייתה צריכה גם לחזור כרכבת הראשונה מבית שאן סביב 8:30, הרציף היה מלא יחסית, בהשתתפות פעילה של זאטוטים רבים לצד כמה מזקני העמק שבאו להשתתף בנסיעה המסחרית הראשונה.
&nbsp
ביציאה מהתחנה המתינו 3 קווי נסיעות של סופרבוס, שהעלו נוסעים ויצאו כעבור כמה דקות לבית שאן. מבתחנה מוביל שביל הולכי רגל אופניים לצומת הקרובה, אבל ממנה יש מדרכה צרה יחסית כ-500מ' לבית שאן, שגם חוצה ואדי קטן בדרכה ועל כן יורדת ועולה. הליכה מהתחנה לבית שאן אפשרית, אבל כנראה שלא תהיה ברירת המחדל של מרבית הנוסעים.
יופי של תיעוד

רק אתקן אותך מעט בעניין טכני-
הרכבת הראשונה מעתלית לבית שאן נדחפה ע"י קטר יורו 4000 מספר 1412,
והרכבת הראשונה מבית שאן היתה אף היא כפולת קומה שנמשכה ע"י יורו 3200 מספר 1324.
אני עצמי ארבתי להן בסמוך לצומת העמקים




 


יופי של תיעוד

רק אתקן אותך מעט בעניין טכני-
הרכבת הראשונה מעתלית לבית שאן נדחפה ע"י קטר יורו 4000 מספר 1412,
והרכבת הראשונה מבית שאן היתה אף היא כפולת קומה שנמשכה ע"י יורו 3200 מספר 1324.
אני עצמי ארבתי להן בסמוך לצומת העמקים


 

נתנאל531

Well-known member
כנראה שפספתי את המעבר עם הרכבת השניה

יופי של תיעוד

רק אתקן אותך מעט בעניין טכני-
הרכבת הראשונה מעתלית לבית שאן נדחפה ע"י קטר יורו 4000 מספר 1412,
והרכבת הראשונה מבית שאן היתה אף היא כפולת קומה שנמשכה ע"י יורו 3200 מספר 1324.
אני עצמי ארבתי להן בסמוך לצומת העמקים
כנראה שפספתי את המעבר עם הרכבת השניה
היה נדמה לי שלא ראיתי מפגש רכבות בדרך הלוך
 

נתנאל531

Well-known member
ערב חג ובית שאן לא מקום גדול

רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז
סביב 7:30 בבוקר היום.
&nbsp
היה לי קשה לא להשתתף באירוע כה קרוב גאוגרפית, אז הגעתי מהקריות ברכבת של 6:44, המתנה של כחצי שעה לנסיעה הראשונה לפי לוח זמנים קבוע שיצאה מעתלית.
&nbsp
זה היה מערך DD 'מוסב לחשמול' שנדחף על ידי אחד מקטרי ה-Euro 3200. כדי שיהיה לי מה לעשות בבית שאן באתי עם האופניים (יום ו' / ערב חג אין הגבלת שעות), המערך היה סגור לאופניים למעט הקרון המערבי, והסתבר שלא הייתי הראשון שחשב על הרעיון, קדם לי נוסע אחר שירד בעפולה...
&nbsp
אגב, לפי זיהוי מזוודות גס, לפחות זוג נוסעים אחד הגיע מנתב"ג בהחלפת רכבת, ישר לנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. לפי מראה הנוסעים היו כמה וכמה שהגיעו במיוחד לנסיעה הראשונה, חלקם המשיכו לסיור מודרך בבית שאן...
ערב חג ובית שאן לא מקום גדול
סיבוב רכוב קצר בעיר וחזרה לתחנה, לקראת הנסיעה הבאה שהייתה צריכה להגיע כעבור שעה, סביב 9:25, ולצאת כעבור 10 דקות בדרך חזרה לחיפה. הפעם זה היה מערך סימנס כחול שנמשך על ידי קטר 756.
&nbsp
בפועל הרכבת איחרה מעט, ועל הרכבת נערך נקיון וסריקה בטחונית (כריזת 'נא לא לעלות לרכבת' כמו שיש בתחנת בנימינה), והנהג צריך גם לעבור מצד לצד. התוצאה הייתה שכבר הנסיעה השניה יצאה באיחור קל של כמה דקות, ולא הדביקה את הפער לפחות עד חיפה מרכז.
&nbsp
מעבר רכבות בוצע בתחנת כפר ברוך, מערך DD שלישי מתוך שלושה שעשו את הקו היום (הנסיעה הרביעית מחיפה כבר נעשתה על ידי המערך שביצע את הנסיעה הראשונה), לפי התכנון הזה אין כמעט מרווח תפעולי בתחנת בית שאן, בעוד בעתלית יש מעט יותר. מאחר והקו הוא קו על מסילה בודדת, נראה שאפשר לצפות לאיחורים קלים באופן תדיר, ביחוד ברכבות החוזרות מבית שאן.

 
רכבת זו צולמה ליד פארק הכט

ערב חג ובית שאן לא מקום גדול
סיבוב רכוב קצר בעיר וחזרה לתחנה, לקראת הנסיעה הבאה שהייתה צריכה להגיע כעבור שעה, סביב 9:25, ולצאת כעבור 10 דקות בדרך חזרה לחיפה. הפעם זה היה מערך סימנס כחול שנמשך על ידי קטר 756.
&nbsp
בפועל הרכבת איחרה מעט, ועל הרכבת נערך נקיון וסריקה בטחונית (כריזת 'נא לא לעלות לרכבת' כמו שיש בתחנת בנימינה), והנהג צריך גם לעבור מצד לצד. התוצאה הייתה שכבר הנסיעה השניה יצאה באיחור קל של כמה דקות, ולא הדביקה את הפער לפחות עד חיפה מרכז.
&nbsp
מעבר רכבות בוצע בתחנת כפר ברוך, מערך DD שלישי מתוך שלושה שעשו את הקו היום (הנסיעה הרביעית מחיפה כבר נעשתה על ידי המערך שביצע את הנסיעה הראשונה), לפי התכנון הזה אין כמעט מרווח תפעולי בתחנת בית שאן, בעוד בעתלית יש מעט יותר. מאחר והקו הוא קו על מסילה בודדת, נראה שאפשר לצפות לאיחורים קלים באופן תדיר, ביחוד ברכבות החוזרות מבית שאן.
רכבת זו צולמה ליד פארק הכט

 

Bus Nerd

Active member
נחמד

אז קבל עוד אח מהקו הזה, מלפני שבועיים
נחמד
לראות תמונות של קטרים בודדים מזכיר לי משהו משעשע שקרה לי: יום אחד חיכיתי בת"א האוניברסיטה, ולפתע הכריזה הודיעה שרכבת מהירה עומדת לחלוף ברציף 2.
&nbsp
ה"רכבת" הגיעה, אבל היא לא הייתה רכבת, אלא קרונית בדיקת מסילה, באמצע היום. נעצרה לרגע, ירד ממנה טרמפיסט (בלי מדים של הרכבת או קסדה של איש תחזוקה, עם תיק גב קטן), והיא המשיכה בנסיעה דרומה.
&nbsp
את מי צריך לשחד כדי לקבל טרמפ בקרונית כזו? :p
 

נתנאל531

Well-known member
מגרש החניה בבית שאן היה חצי-מלא

רכבת ראשונה נכנסת לתחנת חיפה מרכז
סביב 7:30 בבוקר היום.
&nbsp
היה לי קשה לא להשתתף באירוע כה קרוב גאוגרפית, אז הגעתי מהקריות ברכבת של 6:44, המתנה של כחצי שעה לנסיעה הראשונה לפי לוח זמנים קבוע שיצאה מעתלית.
&nbsp
זה היה מערך DD 'מוסב לחשמול' שנדחף על ידי אחד מקטרי ה-Euro 3200. כדי שיהיה לי מה לעשות בבית שאן באתי עם האופניים (יום ו' / ערב חג אין הגבלת שעות), המערך היה סגור לאופניים למעט הקרון המערבי, והסתבר שלא הייתי הראשון שחשב על הרעיון, קדם לי נוסע אחר שירד בעפולה...
&nbsp
אגב, לפי זיהוי מזוודות גס, לפחות זוג נוסעים אחד הגיע מנתב"ג בהחלפת רכבת, ישר לנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. לפי מראה הנוסעים היו כמה וכמה שהגיעו במיוחד לנסיעה הראשונה, חלקם המשיכו לסיור מודרך בבית שאן...
מגרש החניה בבית שאן היה חצי-מלא
אין ספק שהרכבת היא אטרקציה מטורפת לכל תושבי העמק, ובהתאם הגיל הממוצע היה נמוך יחסית, בשל ריבוי זאטוטים... אפשר לצפות לריבוי 'נסיעות כיף' בתקופה הקרובה, כל זמן שהנסיעה בחינם. בחול המועד יצטרפו נוסעים רבים מאזור חיפה וכמה מאזורים מרוחקים יותר, נראה שהרכבת תעמוד בעומס מאחר ויש לה יכולת קיבול גדולה מספיק.
&nbsp
בתחנות לכיוון חיפה הייתה נוכחות נוסעים יפה, בדגש על ריבוי זאטוטים. טיפ לנוסעים בהמשך: מרבית הנוסעים אינם מודעים לאורכו של המערך, אם עולים על אחד הקרונות הקיצוניים, יש די מקום ישיבה, לפחות היום
&nbsp
&nbsp

 

נתנאל531

Well-known member
בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז
בחיפה מרכז היה אפשרות למעבר זריז במיוחד של 3 דקות בין רכבת העמק חוזרת, לרכבת צפונה, אבל הרכבת איחרה ופגשה אותה באזור 'חיפה מזרח'. המתנה של כחצי שעה, בינתיים הגיע קטר 120 שדחף כמה קרונות משא לרציף השלישי של 'חיפה מרכז'.
&nbsp
על פי אביתר הקטר הזה היה מעורב בהריגתם של כמה עשרות אנשים בתאונות, זה הקטר של אסון הבונים וגם של תאונה בחיפה ב'מעבר חירם' עם אוטובוס שבה נספו 11 נוסעים, מלבד אפשרות לעוד כמה תאונות 'קטנות'.
&nbsp
הזמן קצת קצר, אמשיך עוד קצת במוצאי החג.

 
יש לך תמונה נוספת של 120 ?

בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז
בחיפה מרכז היה אפשרות למעבר זריז במיוחד של 3 דקות בין רכבת העמק חוזרת, לרכבת צפונה, אבל הרכבת איחרה ופגשה אותה באזור 'חיפה מזרח'. המתנה של כחצי שעה, בינתיים הגיע קטר 120 שדחף כמה קרונות משא לרציף השלישי של 'חיפה מרכז'.
&nbsp
על פי אביתר הקטר הזה היה מעורב בהריגתם של כמה עשרות אנשים בתאונות, זה הקטר של אסון הבונים וגם של תאונה בחיפה ב'מעבר חירם' עם אוטובוס שבה נספו 11 נוסעים, מלבד אפשרות לעוד כמה תאונות 'קטנות'.
&nbsp
הזמן קצת קצר, אמשיך עוד קצת במוצאי החג.
יש לך תמונה נוספת של 120 ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה