יש דיון סביב המפעל של אלסטום למרות שאלסטום זכתה במכרזים

מצב
הנושא נעול.

orengrinne

New member
יש דיון סביב המפעל של אלסטום למרות שאלסטום זכתה במכרזים

יש דיון סביב המפעל של אלסטום למרות שאלסטום זכתה במכרזים
בכתבה שפורסמה אלסטום זכתה באירופה בשנה האחרונה בהרבה מכרזים

הולנד-גרמניה -איטליה-סקדנדביה - ב 3 מדינות בדרום אמריקה -

במזרח הרחוק -במזרח התיכון וחוזה גדול בארה"ב .

מה הבעייה - הרבה מדינות מתנות תנאי לייצור הרכבות במדינה שלהם

כך אלסטום מרכיבה ב 3 מפעילים באיטליה עבור הזכייה באיטליה ,

כך גם בגרמניה והמזרח הרחוק ועכשיו ממש בחוזה גדול בארה"ב

בקו מניו יורק צפונה , הרכבת תוצרת מפעל אלסטום ארה"ב .

שואלים מתממים בכתבה מה נורא כל כך בתוצרת צרפת ?

אלא שהעניין הוא כללי נטו ,כל אחד רוצה את הטכנולגיה של אלסטום

הכסף לבנייה הרכבת והקטרים תשאיר אצלנו בבית.

מדובר על 450 עובדים שהוצע להם לעבור עוד שנתיים למפעל אחר

של אלסטום באלזס .
 

Bus Nerd

Active member
אולי גם ישראל צריכה להתנות את זה באותה צורה

יש דיון סביב המפעל של אלסטום למרות שאלסטום זכתה במכרזים
בכתבה שפורסמה אלסטום זכתה באירופה בשנה האחרונה בהרבה מכרזים

הולנד-גרמניה -איטליה-סקדנדביה - ב 3 מדינות בדרום אמריקה -

במזרח הרחוק -במזרח התיכון וחוזה גדול בארה"ב .

מה הבעייה - הרבה מדינות מתנות תנאי לייצור הרכבות במדינה שלהם

כך אלסטום מרכיבה ב 3 מפעילים באיטליה עבור הזכייה באיטליה ,

כך גם בגרמניה והמזרח הרחוק ועכשיו ממש בחוזה גדול בארה"ב

בקו מניו יורק צפונה , הרכבת תוצרת מפעל אלסטום ארה"ב .

שואלים מתממים בכתבה מה נורא כל כך בתוצרת צרפת ?

אלא שהעניין הוא כללי נטו ,כל אחד רוצה את הטכנולגיה של אלסטום

הכסף לבנייה הרכבת והקטרים תשאיר אצלנו בבית.

מדובר על 450 עובדים שהוצע להם לעבור עוד שנתיים למפעל אחר

של אלסטום באלזס .
אולי גם ישראל צריכה להתנות את זה באותה צורה
ואחרי שהעובדים יצברו ניסיון הם יוכלו לפתוח מפעל מקומי לייצור ותחזוקה של ציוד נייד מסילתי. זה יהיה שימושי לר"י ולמערכות הרק"ל השונות בארץ.
&nbsp
אבל ברצינות: אנחנו קטנים מדי, אז כאן תנאי כזה לא יעבוד. אין בישראל מספיק הזמנות של ציוד נייד כדי להצדיק מפעל כזה, והמחיר לא יוכל להיות תחרותי עם המפעלים הגדולים באירופה ובסין :(
 

Ccyclist

Well-known member
אולי ניתן להרכיב בארץ. זה טריק ייבוא רכב ידוע במערב.

אולי גם ישראל צריכה להתנות את זה באותה צורה
ואחרי שהעובדים יצברו ניסיון הם יוכלו לפתוח מפעל מקומי לייצור ותחזוקה של ציוד נייד מסילתי. זה יהיה שימושי לר"י ולמערכות הרק"ל השונות בארץ.
&nbsp
אבל ברצינות: אנחנו קטנים מדי, אז כאן תנאי כזה לא יעבוד. אין בישראל מספיק הזמנות של ציוד נייד כדי להצדיק מפעל כזה, והמחיר לא יוכל להיות תחרותי עם המפעלים הגדולים באירופה ובסין :(
אולי ניתן להרכיב בארץ. זה טריק ייבוא רכב ידוע במערב.
כמו כל המפעלים של החברות היפניות בארה"ב ואירופה שבעצם מרכיבים את הרכבים מחלקים שיובאו מיפן אך נחשבים ל"מקומיים" ולא חייבים במכס בגלל שההרכבה הסופית לא היתה ביפן.
 

Bus Nerd

Active member
עשו את זה פעם כבר, קרונות האלסטום של ר"י הורכבו ע"י "הארגז"

אולי ניתן להרכיב בארץ. זה טריק ייבוא רכב ידוע במערב.
כמו כל המפעלים של החברות היפניות בארה"ב ואירופה שבעצם מרכיבים את הרכבים מחלקים שיובאו מיפן אך נחשבים ל"מקומיים" ולא חייבים במכס בגלל שההרכבה הסופית לא היתה ביפן.
עשו את זה פעם כבר, קרונות האלסטום של ר"י הורכבו ע"י "הארגז"
 

Bus Nerd

Active member
ברוב המקרים זה יוצא יקר יותר

אחלה רעיון אולי מישהו יישמע או יעביר את המסר
ברוב המקרים זה יוצא יקר יותר
והממשלה (וכמובן הרכבת) לא מעוניינים להשקיע רק כדי לייצר כאן עוד עבודות, זה לא מעניין אותם. מבחינתם שכל המפעלים ייסגרו ושנקנה הכל מחו"ל, ומי שאין לו עבודה - בעיה שלו.
&nbsp
אני אישית כמובן לא מסכים בכלל עם התפיסה הזו, וחושב שלממשלה יש את המשאבים כדי לדרבן רכישה של תוצרת מקומית ופתיחה של עוד מפעלים (ומניעת סגירה של קיימים) - מדרבנים חברות הייטק בינ"ל כי זה מצטלם יפה, ולא מפעלים שהיו כאן במשך שנים.
&nbsp
אם בממשלה היו רוצים שלארגז, למרכבים, או לכל מפעל מקומי אחר (הארגז ומרכבים הם לא קדושים, כמובן, אבל פשוט אין להן מתחרות משמעותיות בשוק המקומי וכנראה לעולם לא יהיו, כי הסינים מנצחים במחיר) הייתה יותר עבודה, במקום להחליט שמזמינים אוטובוסים מסין היו מגדילים את הסבסודיה כדי שהיה אפשר לקנות אוטובוסים מתוצרת ישראל.
&nbsp
ואם לא רוצים אוטובוסים מהארגז/מרכבים, אז בטח שלא רכבות.
&nbsp
הדבר היחיד שהממשלה עושה כדי לקדם תוצרת מקומית זה פרסומות ברדיו. המדיניות בפועל היא הפוכה, בעיקר בכל מה שקשור ל"low tech" - מפעלים כמו הארגז ומרכבים, חקלאות, מזון, וכו', מעדיפים ליבא הכל מחו"ל כדי שיהיה יותר זול, ולמי איכפת שלעגבניות מטורקיה יש טעם של חול, העיקר שזה יותר זול מהתוצרת המקורית (לי איכפת. הסופר המקומי שלי מביא רק מטורקיה עכשיו. סחורה גרועה במיוחד. כדי לקנות עגבניות נורמליות הייתי צריך למצוא ירקן שמוכר ישראליות ולשלם 18 ש"ח לקילו)
 
<im

ברוב המקרים זה יוצא יקר יותר
והממשלה (וכמובן הרכבת) לא מעוניינים להשקיע רק כדי לייצר כאן עוד עבודות, זה לא מעניין אותם. מבחינתם שכל המפעלים ייסגרו ושנקנה הכל מחו"ל, ומי שאין לו עבודה - בעיה שלו.
&nbsp
אני אישית כמובן לא מסכים בכלל עם התפיסה הזו, וחושב שלממשלה יש את המשאבים כדי לדרבן רכישה של תוצרת מקומית ופתיחה של עוד מפעלים (ומניעת סגירה של קיימים) - מדרבנים חברות הייטק בינ"ל כי זה מצטלם יפה, ולא מפעלים שהיו כאן במשך שנים.
&nbsp
אם בממשלה היו רוצים שלארגז, למרכבים, או לכל מפעל מקומי אחר (הארגז ומרכבים הם לא קדושים, כמובן, אבל פשוט אין להן מתחרות משמעותיות בשוק המקומי וכנראה לעולם לא יהיו, כי הסינים מנצחים במחיר) הייתה יותר עבודה, במקום להחליט שמזמינים אוטובוסים מסין היו מגדילים את הסבסודיה כדי שהיה אפשר לקנות אוטובוסים מתוצרת ישראל.
&nbsp
ואם לא רוצים אוטובוסים מהארגז/מרכבים, אז בטח שלא רכבות.
&nbsp
הדבר היחיד שהממשלה עושה כדי לקדם תוצרת מקומית זה פרסומות ברדיו. המדיניות בפועל היא הפוכה, בעיקר בכל מה שקשור ל"low tech" - מפעלים כמו הארגז ומרכבים, חקלאות, מזון, וכו', מעדיפים ליבא הכל מחו"ל כדי שיהיה יותר זול, ולמי איכפת שלעגבניות מטורקיה יש טעם של חול, העיקר שזה יותר זול מהתוצרת המקורית (לי איכפת. הסופר המקומי שלי מביא רק מטורקיה עכשיו. סחורה גרועה במיוחד. כדי לקנות עגבניות נורמליות הייתי צריך למצוא ירקן שמוכר ישראליות ולשלם 18 ש"ח לקילו)
 

sweetums

New member
לא מבין למה נושא פנים צרפתי מטריד את שניכם.

יש דיון סביב המפעל של אלסטום למרות שאלסטום זכתה במכרזים
בכתבה שפורסמה אלסטום זכתה באירופה בשנה האחרונה בהרבה מכרזים

הולנד-גרמניה -איטליה-סקדנדביה - ב 3 מדינות בדרום אמריקה -

במזרח הרחוק -במזרח התיכון וחוזה גדול בארה"ב .

מה הבעייה - הרבה מדינות מתנות תנאי לייצור הרכבות במדינה שלהם

כך אלסטום מרכיבה ב 3 מפעילים באיטליה עבור הזכייה באיטליה ,

כך גם בגרמניה והמזרח הרחוק ועכשיו ממש בחוזה גדול בארה"ב

בקו מניו יורק צפונה , הרכבת תוצרת מפעל אלסטום ארה"ב .

שואלים מתממים בכתבה מה נורא כל כך בתוצרת צרפת ?

אלא שהעניין הוא כללי נטו ,כל אחד רוצה את הטכנולגיה של אלסטום

הכסף לבנייה הרכבת והקטרים תשאיר אצלנו בבית.

מדובר על 450 עובדים שהוצע להם לעבור עוד שנתיים למפעל אחר

של אלסטום באלזס .
לא מבין למה נושא פנים צרפתי מטריד את שניכם.
Nippon Sharyo היפנית מייצרת בארה"ב מ1981 ומתגאה בעובדים וחלקים אמריקאים. היטאצי זכתה במכרזים גדולים באנגליה, הקימה מפעל חדש מהיסודות.
מה הבעיה בייצור מקומי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה